Mistä hinnasta lähtisit lätkävaimoksi Jenkkeihin?
Olisit siis ainoastaan kotiäitinä ilman omaa työtä ja kaikki käytössäsi olevat varat tulisivat mieheltäsi.
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samapa tuo olisi palstailisiko sitä köyhänä Suomessa vain miehen rahoilla Jenkeissä. Ainut este lähtemiselle on se, että kukaan NHL-pelaaja ei ottaisi minua mukaansa vaikka heille maksettaisiin siitä :D
Köyhänä Suomessa ei tarvitse imeä ukon munaa vastapalveluna ylläpidosta. Eikö Sirpa joskus maininnut, että munaa pitää aina olla halukas imemään 🤔
Eiköhän niitä imijöitä ole ihan tarpeeksi ilman rouvan apujakin. Palkatkoon vaikka henkilökuntaa siihen tarkoitukseen, jos muuten ei löydy halukkaita.
Vierailija kirjoitti:
Minulle ei lätkäjätkä kelpaisi todellakaan. Miehen pitää olla fiksu ja älykäs ja mielellään paljon lukenut.
Aika monellakin lätkäjätkällä on yliopistokoulutus. Osalla parikin tutkintoa.
Aika helvetisti siitä pitäisi minulle maksaa, koska ei tuollainen pintaliitoelämä juoruakkakerhoineen kiinnosta ja mulla on kaikki läheiset täällä suomessa. Mutta jos saisin asua täällä jossain kivassa pikku merenrantatöllissä kissoineni ja mies maksaisi sen kaiken ja pysyisi mahdollisimman paljon poissa, sitten voisi kiinnostaa. Harmi vaan kukaan rikas mies ei huolisi tällaista maanläheistä naista, jota kiinnostaa kalastaminen eikä shoppailu.
Hmmm, olisi ehkä hieman noloa pyytää aviomieheltä rahaa. Vähän niin lapsi isältään viikkorahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli runsaampi ja sisältörikkaampi elämä, kuin tällä hetkellä. Lähtisin heti, kun mahdollista. Mikäänhän ei estäisi etsimästä työtä jenkeistä. Mies olisi ottelumatkoilla, joten aikaa muuhunkin, kuin kotoiluun olisi runsaasti.
Voisi estääkin. Ihan vaikka sellainen kuin työlupa. Lätkävaimona menisit partneriviisumilla ja se on eri asia kuin työlupa.
Tämähän on karmeinta tässä, joku maata paremmin tunteva varmaan osaa selittää, miksi puolisoviisumi ei sisällä työlupaa? Siis mikä logiikka siinä on takana? Sitten jos tulee ero, niin siellä pyörii yhteiskunnan ulkopuolisia ihmisiä, jotka eivät kuitenkaan mielellään poistu maasta, koska lapset. Siis helposti käytännössä päätyvät "maan alle" tai jopa kadulle. Vai?
Heh:D Ja siinä vaiheessa, kun olisi tottunut makeaan elämään ja korkeaan elintasoon, mies löytäisikin toisen...
Kunnon korvausta vastaan. Miljoonalla ei irtoaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli runsaampi ja sisältörikkaampi elämä, kuin tällä hetkellä. Lähtisin heti, kun mahdollista. Mikäänhän ei estäisi etsimästä työtä jenkeistä. Mies olisi ottelumatkoilla, joten aikaa muuhunkin, kuin kotoiluun olisi runsaasti.
Et kuitenkaan oppinut lukemaan?
Kysymyksen asettelu oli äärimmäinen ja ainoastaan yhden vaihtoehdon antava. Ymmärsin kyllä lukemastani ap:n esittämän näkymän. Elämä ei kuitenkaan ole joko tai.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisi estääkin. Ihan vaikka sellainen kuin työlupa. Lätkävaimona menisit partneriviisumilla ja se on eri asia kuin työlupa.
Tämähän on karmeinta tässä, joku maata paremmin tunteva varmaan osaa selittää, miksi puolisoviisumi ei sisällä työlupaa? Siis mikä logiikka siinä on takana? Sitten jos tulee ero, niin siellä pyörii yhteiskunnan ulkopuolisia ihmisiä, jotka eivät kuitenkaan mielellään poistu maasta, koska lapset. Siis helposti käytännössä päätyvät "maan alle" tai jopa kadulle. Vai?
Työlupaa voi hakea erikseen. Ei se parteneriviisumi sen hakemista estä. Parteniriviisumi vain ei sisällä automaationa työlupaa, koska kaikki eivät ole menossa töihin vaikka jenkkeihin muuttavatkin. Eikä lapset ole mikään syy olla muuttamatta pois, jos tulee sellainen tilanne. Vaikka kuinka monet lapset muuttavat maasta toiseen vanhempiensa mukana ilman ongelmia. Myös ydinperheissä.
Vierailija kirjoitti:
Heh:D Ja siinä vaiheessa, kun olisi tottunut makeaan elämään ja korkeaan elintasoon, mies löytäisikin toisen...
Sitä varten tehdään sopimus erorahoista. Siihen kun laitetaan riittävän suuri summa, voi jatkaa makeaa elämää ilman miestäkin. Varsikin jos on fiksumpi kuin Helena Koivu eikä pistää miljoonaa haisemaan heti kun se tulee tilille.
Vierailija kirjoitti:
Hmmm, olisi ehkä hieman noloa pyytää aviomieheltä rahaa. Vähän niin lapsi isältään viikkorahaa.
Ehkä siinä kohtaa mies ymmärtää, että puoliso luopuu urastaan, hänen uransa puolesta ja perheen puolesta. Asetelma olisi ennemminkin yhteinen yritys, kuin viikkoraha tai elatusmaksu. Mikään ei kuitenkaan estä harrastamasta, kehittämästä osaamistaan tai vaikka etäopintoja, vaikka olisikin kotirouvana. Lapsetkaan eivät tarvitse 24/7 hoivaajaa loputtomiin ja viimeistään silloin aikaa olisi muuhunkin, kuin kotoiluun. Kaikki tämä on tietenkin teoreettisella tasolla pohdiskelua.
Puoli milliä vuodessa. Ehdoton lisäehto se, ettei tarvitse harrastaa seksiä miehen kanssa. En halua sukupuolitauteja ja munaa, joka on uinut ties millä vesillä.
Vierailija kirjoitti:
Koivujen keissiä seuranneena en mistään hinnasta.
Näin juuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koivujen keissiä seuranneena en mistään hinnasta.
Näin juuri.
Eihän lätkävaimous tarkoita sitä, että pitää eron tullen ruveta sekoilemaan niin kuin Helena. Voi hoitaa asiansa myös fiksusti, kuten vaikka Granlundit.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siinä täytyy olla tietyllä tavalla kypsymätön ja pinnallinen luonne, että tuollaiseen pystyy ilman mielenterveyden järkkymistä. Ja sitten se kaikki muu hienostelu siihen päälle, kaikki julkisuus ja fiinit kekkerit muiden hienostelijoiden kanssa pikkurillit pystyssä, hyi helvetti! Koskaan ei voi olla oma itsensä ja ottaa rennosti. Eikä minua kiinnosta, haluan olla kotona. Ja rauhassa. Ja tuntematon. Korkeintaan oman perheen kesken ja hyvien, OIKEIDEN ystävien kanssa silloin tällöin, mutta ei missään helkkarin kauneussalongeissa.
Ihan mistä vaan hinnasta, jos saisin itse keskittyä johonkin muuhun kuin paskaduuniin. Harmi kun se juna meni jo ja silloin ei ollut kuin Teme ja Sirpa. Nythän niitä kiekkoilijoita kasvaa puussa. Täysi ylläpito ja jos saisi edes vähän viikkorahaa niin se olis kaupat samantien. Ainoa oikea vapaus on taloudellinen vapaus. Lätkävaimona ehtisi kuitenkin hankkia jokun kunnon ammatin eikä kituuttaa jollain tuilla ja Mäkkärin duuneilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siinä täytyy olla tietyllä tavalla kypsymätön ja pinnallinen luonne, että tuollaiseen pystyy ilman mielenterveyden järkkymistä. Ja sitten se kaikki muu hienostelu siihen päälle, kaikki julkisuus ja fiinit kekkerit muiden hienostelijoiden kanssa pikkurillit pystyssä, hyi helvetti! Koskaan ei voi olla oma itsensä ja ottaa rennosti. Eikä minua kiinnosta, haluan olla kotona. Ja rauhassa. Ja tuntematon. Korkeintaan oman perheen kesken ja hyvien, OIKEIDEN ystävien kanssa silloin tällöin, mutta ei missään helkkarin kauneussalongeissa.
Suurin osa lätkävaimoista on ihan rauhassa ja ihan tuntemattomia. Itse asiassa julkkisrouvia on TODELLA vähän, kun ottaa huomioon miten paljon NHL:ssä on pelaajia. Suomalaisista julkisuudessa ovat lähinnä Sirpa ja Helena. Eipä juurikaan muut. Vai osaatko nimetä googlaamatta esim. Sebastian Ahon tai Mikko Rantasen puolisot?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan pakota osallistumaan jatkuvasti kekkereihin ja olemaan julkisuudessa, sen enempää, kuin tahtoo. Perheen jääkiekkoilijan työ olisi julkinen, mutta tuskin puolison olisi pakko olla julkisuudessa, ellei itse niin tahdo. Varakkuusko tekee ystävyydestä epäaitoa?
Minulle ei lätkäjätkä kelpaisi todellakaan. Miehen pitää olla fiksu ja älykäs ja mielellään paljon lukenut.