Lähtisin opiskelemaan miesvaltaista alaa paremman palkan vuoksi, mutta en tahdo kuolla ennen aikojani ammattisairauteen
Monet miesvaltaiset alat vaikuttavat likaisilta, raskailta, pölyisiltä ja terveyttä tuhoavilta.
Keksittekö minulle muuta kuin kaupallinen ala? Täytyykö minun siis opiskella ihan kauppatieteiden maisteriksi ja pyrkiä johtajaksi?
Kommentit (23)
Jos vain palkka kiinnostaa niin miksei lääkäriksi? Siisti ja kevyt sisätyö, ylin tuloluokka, nykyään jo naisvaltainen.
Tervetuloa IT-alalle. Täällä miehet eivät ole pölypalloa nähneetkään.
Olen DI eikä ole pölyistä tai likaista.
Mitä ihmettä kylläpä nainen kauhistuu kun tajuaa miesvaltaisten alojen työmäärän ja muut haitat. Kumpa muutkin naiset tahuaisivat tämän eikä oleta että mies jaksaa tuommousen työpäivän jälkeen vielä tehdä toisen työpäivän kotona vain sen takia että nainen pääsee helpolla kotona ja että miehellä on hyvät tulot mitä nainen pääsee tuhlaamaan
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä kylläpä nainen kauhistuu kun tajuaa miesvaltaisten alojen työmäärän ja muut haitat. Kumpa muutkin naiset tahuaisivat tämän eikä oleta että mies jaksaa tuommousen työpäivän jälkeen vielä tehdä toisen työpäivän kotona vain sen takia että nainen pääsee helpolla kotona ja että miehellä on hyvät tulot mitä nainen pääsee tuhlaamaan
Tajuatko, että aloitus on trolli? :D
Siis mitä alaa nyt oikeasti ajattelit? Poikani teki töitä kuljetusalalla, terveys olisi todellakin mennyt lähinnä poskettomien työaikojen takia, bruttopalkka vähän yli 2000 e. Ei kaikilla likaisilla, raskailla miesvaltaisilla aloilla kylvetä rahassa...
Likainen? Terveydelle haitallinen? Ei todellakaan ole, jos olisi siitä olisi joku pitänyt jo ääntä. Sinne vaan ja palkkakin enemmän kuin kohdallaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos vain palkka kiinnostaa niin miksei lääkäriksi? Siisti ja kevyt sisätyö, ylin tuloluokka, nykyään jo naisvaltainen.
Lääkärin työ nyt ei varsinaisesti ole kovin siistiä (tiedäthän, että hoitavat ihmisten terveysongelmia ja ne suinkaan aina eivät ole mitenkään miellyttäviä tai siistejä). Eikä työ välttämättä ole myöskään kevyttä.
Sivusta
Vierailija kirjoitti:
Trolli vastaa itselleen.
KTM- eli ekonomiksi opiskelu on mielessä. Mahdollista päästä sisään, toisin kuin lääkäriksi tai juristiksi. Palkka voi olla hyvä, varsinkin jos valitsee "kovat" aineopinnot.
ap
Varaudu sitten siihen että kohtaat ahdistelua, jos miesvaltaiselle alalle aiot. Miehet yrittävät todennäköisesti savustaa sinut ulos, näin on käynyt monille naisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trolli vastaa itselleen.
Ikiliikkuja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkärin työ nyt ei varsinaisesti ole kovin siistiä (tiedäthän, että hoitavat ihmisten terveysongelmia ja ne suinkaan aina eivät ole mitenkään miellyttäviä tai siistejä). Eikä työ välttämättä ole myöskään kevyttä.
Sivusta
No minkä nyt kukakin ei-siistiksi tai raskaaksi määrittelee, hoitajathan ne raskaimmat ja likaisimmat työt tekee ihan terveydenhuollon erikoisalasta riippumatta.
Monet miehet kuolevat töissään, koska ovat leväperäisempiä kuin naiset.
"Ei minulle mitään satu. Ennenkin olen katoilla kiipeillyt ilman tukivaijeria"
Toki jos olet luonteeltasi tuon tyyppinen, ns. miesten työt ovat sinulle yhtä vaarallisia kuin miehillekin.
Vierailija kirjoitti:
Vai niin 😂
Olen entinen duunari ja siirryin "naisten" alalle eli haen yliopistoon koska juuri mainitsemasi riski menettää työkyky 10-20 vuoden sisällä on aika varma. Lisäksi palkka on olematon.
M35
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivusta
Kaikki lääkärit ei tee töitä missä on potilas kontakti. yleinen harhaluulo.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on ihan totta! aletaan haukkumaan kun mies vain syö, istuu sohvalla ja menee nukkumaan. Jokaisen naisen kannattaa kokeilla millaista on arki vaikkapa rakennusalalla.
Vierailija kirjoitti:
Monet miehet kuolevat töissään, koska ovat leväperäisempiä kuin naiset.
"Ei minulle mitään satu. Ennenkin olen katoilla kiipeillyt ilman tukivaijeria"
Toki jos olet luonteeltasi tuon tyyppinen, ns. miesten työt ovat sinulle yhtä vaarallisia kuin miehillekin.
Aina kun lukee työmaaonnettomuuksista, onnettomuuden taustalla on ollut sääntöjen rikkominen. Ei käytetä turvavarusteita, ei piitata ohjeista, tuodaan kotoa omia työvälineitä joiden käyttö on kielletty jne.
Naisvaltaisessa työpaikassa meillä ei rikottu edes kieltoa nousta tuolille. Mutta joku mies olisi satavarmasti rullannut sen tuolin ulos, laittanut sen päälle tikkaat ja alkanut sorkkia sähkökaappia. Ilman sähköasentajan koulutusta.
Ei ne kaikki ole raskaita ja likaisia. Itse olen koodari, hyvin miesvaltaista edelleen, mutta kevyt istumatyö.