Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lomautus vs. pieni korvaus työnantajalta

palkollinen
10.08.2023 |

Työnantaja tarjoaa työntekijöillä vaihtoehtona noin 2 viikon lomautukselle, että voi pitää saman ajan vapaata ja saa näistä korvauksen, joka on 25 % päiväpalkasta.
Lomautukseen liittyy kaikkia haku-ja ilmoitusprosesseja ja tietysti omavastuupäivät 5 kpl. Tämä "osakorvaus" ei käytännössä vaadi työntekijältä mitään erityisiä toimia. Mutta rahallisesti onko näillä jotain merkittävää eroa? Otetaan siis huomioon että näistä 10 päivästä 5 on omavastuuta.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa huomioida sekin, että mikään ei takaa, että lopulta ei kuitenkin tule lomautusta tms. ikävää, vaikka aluksi suostuisikin vapaaehtoiseen järjestelyyn. Samoin tulee huomioida esim. se, että lomautuksen alusta kertyy vielä vuosilomaa tavalliseen tapaan, kun taas tuollaisen "oman loman" järjestelyistä on syytä erikseen sopia. Ja palkkaahan tuo korvauskin (25 %) on; jos sen jälkeen tuleekin lomautus, on sillä alemmalla palkkauksella (vaikka kuinka kulkisi korvaus- nimellä), vaikutusta päivärahan määrään. Yleensä selkein tapa toimia on myös turvallisin.

Vierailija
2/5 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet liitossa ota lomautus lappu, jos korvaus jää pieneksi olet oikeutettu saamaan kela tukia. En suosittele tekemään "orja työtä" työnantajalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, oletko jonkun kassan jäsen. Mun liitto maksaa 60 % palkasta karenssin jälkeen. Jos et ole, Kela maksaa 35 e/pv. Laske kumpi kannattaa.

Vierailija
4/5 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä, korona-aikana, olin vapaaehtoinen. 3 hengen tiimi, 1 on yh ja toisella mies työttömänä.

Olin vuoden kotona ja nautin liiton rahoista. Olin keväästä syksyyn mökillä, siivosin kodin perusteellisesti ja opiskelin pari kurssia.

Vierailija
5/5 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan, silloin olet oikeutettu asumistukeen ym,ym avustuksiin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi