Kummitteluun uskovat, selittäkää?
Tuota yliluonnollisten ketjua lukiessani aloin tosissani tätä miettiä. Eli kun toiset kertovat miten siellä ja täällä talossa kummittelee tai siitä ja tästä syystä joku jäänyt *jumiin* kummittelemaan ym.
Niin kuinka te selitätte sen, että jatkuvasti on ihmisiä jotka surmaavat toisiaan, jotkut oikein urakalla ja esim asuvat seiniin/lattioihin hautaamiensa kalmojen kanssa. Miksi näille surmaajille eivät vainajat koputtele vaan ihan tyytyväisesti vetelevät hirsiä mökeissänsä?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostaa ajattelu siellä takana. Miksi joku tuntee ja uskoo niin vakaasti surmansa mökkiin saaneen siellä kummittelevan vaikka itse tekijä (kaikki muut on kielletty sana) majaili siellä tyytyväisenä vielä 10vuotta? Ja vielä kalmo kaverinaan. Jotenkinhan kokijan täytyy tuo itselleen selittää?
ApNo kummittelisitko itse tappajallesi?
No kenelle sitten jos ei sille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
emmehän me tiedä kummittelivatko uhrit pahointekijöilleen. He tuskin siitä kertovat kovinkaan avoimesti, tai jos oisivat kertoneet, niin sitten ehkä mielentilatukimuksessa, jossa se tulkittaisiin sairauden oireeksi.
Höpöhöpön, nämä kiinni jääneet puhuvat vaikka ja mitä sairasta, yksi kummittelu ei siinä paina enää mitään. Tuomiot on elinikäisiä/kuolemantuomioita, sairaalaan pääseminen olisi voitto. Ja jos olisi kummittelua eiväthän he tappaisi enää uudelleen?
Sairaalaan pääseminen? Mielisairaalaan ne olisivat joutuneet. Ja jos vähääkään luet historiaa niin ne olivat ihmiskokeiden testipaikkoja. Mieluummin kuolemantuomio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostaa ajattelu siellä takana. Miksi joku tuntee ja uskoo niin vakaasti surmansa mökkiin saaneen siellä kummittelevan vaikka itse tekijä (kaikki muut on kielletty sana) majaili siellä tyytyväisenä vielä 10vuotta? Ja vielä kalmo kaverinaan. Jotenkinhan kokijan täytyy tuo itselleen selittää?
ApNo kummittelisitko itse tappajallesi?
No todellakin! Ja vain sille! Miksi ihmeessä lähtisin piinaamaan jotain viatonta naapurin Liisaa?
ApEi kummitus piinaa ketään.
Kyllä ne piinaa mur-haajia.
Missä olet kuullut yhdenkään murh*** miehen koskaan kertoneen uhrien kummittelusta?
Ap
Haastatteluissa on ollut esille henkipossessiokontakti tai mielenhallinta mk-ultra, mutta se ei ole ollut uhri yleensä. Viina tai aineet esimerkiksi taustalla jollakin. Sisäiset dimensiot vaikka kai paikallisesti voi jotain olla myös. t. eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
emmehän me tiedä kummittelivatko uhrit pahointekijöilleen. He tuskin siitä kertovat kovinkaan avoimesti, tai jos oisivat kertoneet, niin sitten ehkä mielentilatukimuksessa, jossa se tulkittaisiin sairauden oireeksi.
Höpöhöpön, nämä kiinni jääneet puhuvat vaikka ja mitä sairasta, yksi kummittelu ei siinä paina enää mitään. Tuomiot on elinikäisiä/kuolemantuomioita, sairaalaan pääseminen olisi voitto. Ja jos olisi kummittelua eiväthän he tappaisi enää uudelleen?
Sairaalaan pääseminen? Mielisairaalaan ne olisivat joutuneet. Ja jos vähääkään luet historiaa niin ne olivat ihmiskokeiden testipaikkoja. Mieluummin kuolemantuomio.
Tervetuloa nykyaikaan. Minä puhun 80-2010-luvun tuomituista. Osasto on tyly paikka joo, mutta vankila se vasta tyly onkin. Ihan helpolla sinne et linnasta pääse ja nimenomaan pääse, et joudu.
Ja edelleen viittaan dokkariin jossa näiltä vuosilta istuvia haastateltiin, mutta koskaan en ole kuullut kenenkään toisenkaan toisia lahdanneen valitelleen henkien koputteluista.
Ap
Ns kummittelu johtuu aivoistamme. Mitään varsinaisia kummituksia ei ole olemassa.
Esim unihalvaus voi olla pelottava, mutta sekään ei ole yliluonnollinen tapahtuma.
ainakin al caponen on sanottu kärsineen kummittelusta
Melkein toivoisin, että kummituksia olisi. Itse nauttisin suunnattomasti kaikkien ilkeiden ja rikollisten ihmisten pelottelusta xD
ja keisari neroa kuulemma vaivasi hänen äitinsä haamu (nero mur h a si äitinsä)
Vierailija kirjoitti:
Olisko mitään lähdettä?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisko mitään lähdettä?
Ap
googlella löytyy
Jos joku paatunut murhaaja kuulee jotain koputtelua, niin ei hän sitä kyllä kummituksiin yhdistä. Tai suostu yhdistämään, koska se implikoisi syyllisyyden tuntua.
Mulla oli kerran kaveri, jonka talossa liikkuivat esineet itsestään, ja minäkin näin sen. Hän noteerasi asian muutaman kerran, mutta enimmäkseen hän oli sitä mieltä, ettei siellä mitään ollut. Hän ei ollut paatunut murhaaja ehkä, mutta sellainen alkoholisti, joka ei suostunut muutenkaan myöntämään erilaisia asioita.
Se 8n yleensäkin erittäin harvinaista, että joku kummittelee. Ihmisiähän on kuollut joka paikassa vaikka kuin. Varmaan kaikkien meidän kotitalomme kohdallakin. Harva jää kummittelemaan. Eli todennäköisyys, että murhaajalle uhri kummittelisi, on äärimmäisen pieni.
No eipä nuo kaikki vainajat jää sinne sairaalaankaan " kummittelemaan", eikä kaikki niiden läsnäoloa edes huomaa. Itse törmään näihin haamuihin silloin tällöin, mutta en minäkään niille tee selväksi, että tunsin läsnäolon. Muuten ne jää nilkkoihini roikkumaan. Ohikulkumatkalla oli myös haamu entisessä kodissani, en tehnyt selväksi, että havaitsin. Olis muuten jääny.
Tota, jos kerta väkivaltaisesti kuollut palaa kummittelemaan, niin kaikkien tähänastisten sotien vuoksi pitäisi olla säätilana jatkuva sumu jonka kaikkialla olevat kummitukset muodostavat. Plus siihen vielä muutkin väkivaltaisesti kuolleet. Pitäis olla maapallo täynnä kummituksia jonnekin ilmakehän korkeuksiin asti.
Vierailija kirjoitti:
No eipä nuo kaikki vainajat jää sinne sairaalaankaan " kummittelemaan", eikä kaikki niiden läsnäoloa edes huomaa. Itse törmään näihin haamuihin silloin tällöin, mutta en minäkään niille tee selväksi, että tunsin läsnäolon. Muuten ne jää nilkkoihini roikkumaan. Ohikulkumatkalla oli myös haamu entisessä kodissani, en tehnyt selväksi, että havaitsin. Olis muuten jääny.
Laitatko kännyllä kuvatun pätkän edes yhdestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät että asuvat siellä tyytyväisinä? Tuskin kukaan nyt avoimesti alkaa tilittämään miten pää meinaa seota jonkun "kummituksen" takia.
Tämä konkreettinen esimerkki tuli mieleeni dokumentista jota katsoin: sarjam****t kertoivat tekemisistään ja kuvailivat fiiliksiään kun uhrejaan hautailivat ja niiden kanssa majailivat. Ei minkäänlaista henkien kiusausta kokemuksissaan kenelläkään.
Ap
Mikä dokkari? Rakastan murhadokkareita.
Avoin mieli on ihan jee, mutta sellainen ei oikeastaan ole kovin avomielistä, että outouksia lähdetään selittämään valmiin viitekehyksen mukaan. Eli valopallo taivaalla on ufouskovaiselle avaruusalus, uskovaiselle ehkä enkeli tai sielu, jne. Kun tieteellisesti ja avoimin mielin se on valopallo, josta ei vielä tiedetä muuta.
Vain harvat ihmiset aistivat nämä edesmenneet. Suurin osa ei huomaa mitään, ei edes ne murhamiehet.