Kummitteluun uskovat, selittäkää?
Tuota yliluonnollisten ketjua lukiessani aloin tosissani tätä miettiä. Eli kun toiset kertovat miten siellä ja täällä talossa kummittelee tai siitä ja tästä syystä joku jäänyt *jumiin* kummittelemaan ym.
Niin kuinka te selitätte sen, että jatkuvasti on ihmisiä jotka surmaavat toisiaan, jotkut oikein urakalla ja esim asuvat seiniin/lattioihin hautaamiensa kalmojen kanssa. Miksi näille surmaajille eivät vainajat koputtele vaan ihan tyytyväisesti vetelevät hirsiä mökeissänsä?
Kommentit (48)
Surman tehnyt saattaa olla ateisti, lihansyöjä ja viinan juoja. Tai tottunut tunnedemoneihinsa. Ei huomaa mitään erikoista. Osa kai kertoo taas yliluonnol. kokemuksia. Joku kevyellä ruokavaliolla oleva hippi, teen juoja, saattaa aistia enemmän. Virittynyt. Mutta joskus se on ihmisen omassa päässä, taajuudet.
Minua kiinnostaa ajattelu siellä takana. Miksi joku tuntee ja uskoo niin vakaasti surmansa mökkiin saaneen siellä kummittelevan vaikka itse tekijä (kaikki muut on kielletty sana) majaili siellä tyytyväisenä vielä 10vuotta? Ja vielä kalmo kaverinaan. Jotenkinhan kokijan täytyy tuo itselleen selittää?
Ap
Koska se ei mee niin miten ihmiset luulee... Ne ei ole "kuolleita" ne ihmiset tai "haamuja"
Uskon että jollain ihmisillä on kyky nähdä toiseen aikaan, eli siis näkevät ne ihmiset sellaisenaan mutta vaan toisessa ajassa.
Jos "haamut" olisivat kuolleita ihmisiä, miten ne vaatteet on niiden päällä myös? onko vaatteetkin kuollu?
Alanuoli ei erityisesti innosta enää vastaamaan. Energiakuvio joka syntyy siellä tai ajatuskuviot. Henkiä on monenlaisia. Ehkei enää uhri ole siellä.
Mitään kummituksia ei ole olemassakaan. Kun ihminen kuolee, se kuolee ja se siitä. Kummitusjutut ovat pelkkää mielikuvitusta.
Vierailija kirjoitti:
Koska se ei mee niin miten ihmiset luulee... Ne ei ole "kuolleita" ne ihmiset tai "haamuja"
Uskon että jollain ihmisillä on kyky nähdä toiseen aikaan, eli siis näkevät ne ihmiset sellaisenaan mutta vaan toisessa ajassa.
Jos "haamut" olisivat kuolleita ihmisiä, miten ne vaatteet on niiden päällä myös? onko vaatteetkin kuollu?
Tosiaan, munasillaanhan sitä pitäisi silloin kummitella ympäriinsä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosiaan, munasillaanhan sitä pitäisi silloin kummitella ympäriinsä...
Miehillä on siellä sen takia vaatteet, etteivät keski-ikäiset hienot neidit säikähdä. Niin.
Mistä tiedät että asuvat siellä tyytyväisinä? Tuskin kukaan nyt avoimesti alkaa tilittämään miten pää meinaa seota jonkun "kummituksen" takia.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät että asuvat siellä tyytyväisinä? Tuskin kukaan nyt avoimesti alkaa tilittämään miten pää meinaa seota jonkun "kummituksen" takia.
Tämä konkreettinen esimerkki tuli mieleeni dokumentista jota katsoin: sarjam****t kertoivat tekemisistään ja kuvailivat fiiliksiään kun uhrejaan hautailivat ja niiden kanssa majailivat. Ei minkäänlaista henkien kiusausta kokemuksissaan kenelläkään.
Ap
Ehkä toiset ovat herkempiä tuollaisille kokemuksille ja energioille.
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostaa ajattelu siellä takana. Miksi joku tuntee ja uskoo niin vakaasti surmansa mökkiin saaneen siellä kummittelevan vaikka itse tekijä (kaikki muut on kielletty sana) majaili siellä tyytyväisenä vielä 10vuotta? Ja vielä kalmo kaverinaan. Jotenkinhan kokijan täytyy tuo itselleen selittää?
Ap
No kummittelisitko itse tappajallesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApNo kummittelisitko itse tappajallesi?
No todellakin! Ja vain sille! Miksi ihmeessä lähtisin piinaamaan jotain viatonta naapurin Liisaa?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No todellakin! Ja vain sille! Miksi ihmeessä lähtisin piinaamaan jotain viatonta naapurin Liisaa?
Ap
Ei kummitus piinaa ketään.
Jos kummitus on luonnon oma videotallenne. Energiapaikka johon on tallentunut jälkiä kuin videoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApEi kummitus piinaa ketään.
Kyllä ne piinaa mur-haajia.
Vierailija kirjoitti:
Mitään kummituksia ei ole olemassakaan. Kun ihminen kuolee, se kuolee ja se siitä. Kummitusjutut ovat pelkkää mielikuvitusta.
Kuoltuaan ihminen ei jää kummittelemaan vaan siirtyy eteenpäin odottamaan viimeistä tuomiota ja toiset menevät suoraan Taivaaseen. Tämä on jätetty meille salaisuudeksi, joka tulee ilmi kuoltuamme. Kummitukset ovat demoneita, jotka sitouttavat ihmisen itseensä esittämällä vaikkapa kuollutta rakasta ihmistä. Monet kummituksista kiinnostuneet palaavat kerta toisensa jälkeen taloon tai paikkaan, jossa koki mielestään kummittelua, mutta se oli demonien temppuja saada ihminen pysyvästi eroon Jumalasta.
Seurasin vuosia sitten amerikkalaista sarjaa Aaveiden metsästäjät. Siinä oli aika rajuja kohtauksia ja tuli hyvin selvästi ilmi, että siinä ollaan demonien kanssa tekemisissä. Kysyttäessä kummitukset ääneen myönsivät olevansa demoneja. Pojat olivat monet kerrat hengenvaarassa ja varoittivat vakavasti katsojia ryhtymästä samoihin asioihin, mitä he tekivät, koska he saivat totisesti kärsiä niistä. Demonien valtaan ei tule alistua vaan huutaa Jeesusta apuun, sitä he tottelevat, jos osaat olla vakuuttava ja tosissasi.
En usko kummituksiin, mutta ne jotka uskovat sanovat, että toiset on herkempiä aistimaan kaikenlaista. Siinä missä toinen aistii vaan viileämmän olotilan tai murheellisen tunnelman, niin toinen näkee jo jotakin fyysistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApEi kummitus piinaa ketään.
Kyllä ne piinaa mur-haajia.
Missä olet kuullut yhdenkään murh*** miehen koskaan kertoneen uhrien kummittelusta?
Ap
emmehän me tiedä kummittelivatko uhrit pahointekijöilleen. He tuskin siitä kertovat kovinkaan avoimesti, tai jos oisivat kertoneet, niin sitten ehkä mielentilatukimuksessa, jossa se tulkittaisiin sairauden oireeksi.
Miksi etsit logiikkaa taikauskosta? Logiikka on rationaalisten ihmisten ominaisuus.