Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokeeko kukaan saaneensa tällä palstalla pyörimisestä mitään hyvää elämäänsä?

Vierailija
10.08.2023 |

Uutta tietoa, parempaa mielialaa, vertaistukea? Luulis että tämä ei varsinaisesti tee hyvää kenellekään.

Kommentit (122)

Vierailija
41/122 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Olen oppinut mm. Että toisten mielipiteiden vuoksi ei kannata pahoittaa mieltänsä ja että keskustella voi vaikka ei olisikaan samaan mieltä jonkun kanssa.

Olen myös omia keskustelutaitojani kehittänyt ja pystyn pitämään ihmisistä enemmän ja ymmärtämään heidän vikojaan.

Vierailija
42/122 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käsitellyt täällä nuoruuden aikaista erittäin vahingoittavaa seurustelusuhdettani. Olen myös osittain kaipausketjun avulla päässyt henkisesti irti nuoruuden rakkaudestani, jonka kanssa suhde ja asiat jäivät kesken kun aloinkin seurustella siinä toisessa tuhoisassa suhteessa. Tällaisiin asioihin olen saanut vertaistukea ja uutta ymmärrystä. Olisipa tällaisia keskustelupalsta ollut minun nuoruudessani. Olisin ehkä osannut välttää ihmissuhteissa muutamia isoja virheitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/122 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mika Aaltolan pressaehdokkuuden oon saanut aikaan.

Vierailija
44/122 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä saan kokea olevani hyvä ihminen. Ei aina siltä tunnu, mutta kun täällä käy, olo muuttuu. Olen älykäs, keskustelutaitoinen, menestynyt, empaattinen ja saavuttanut elämässäni enemmän kuin enemmistö. Samaa tunnetta ei saa ihan joka paikasta, mutta tämä palsta ei petä koskaan.

Vauvapalstalta pitää hakea omanarvontuntoa, voi jestas. :D

Tulee hakemattakin. Kun lukee jonkun itkua että yhyy, työkkäri kiusaa jne niin oikeasti tuntee olevansa menestynyt. Noi incelit näyttää, miten paskoja miehiä onkaan, ja tajuaa olla onnellinen omasta.

Jos olet tuo sama joka edellisessä viestissä ilmoitti olevansa empaattinen niin sen voit kyllä unohtaa. Jos tekee mieli hirnua työttömille niin olet melko tarkalleen empaattisen vastakohta.

Vierailija
45/122 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Välillä nämä jutut naurattaa.

Ja on hyvä pysyä kartalla suomalaisten mielenmaisemasta, että tietää missä yhteiskunnassa mennään.

En suostu uskomaan, että tämä palsta on läpileikkaus suomalaisten mielenmaisemasta. Jos on, niin mehän ollaan ihan imbesillejä.

Ei läpileikkaus, mutta kun itse asustelee Etelä-Helsingin ylemmän keskiluokan kuplassa, niin on hyvä pysyä perillä siitä mitä toisessa ääripäässä tapahtuu.

Vierailija
46/122 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä saan kokea olevani hyvä ihminen. Ei aina siltä tunnu, mutta kun täällä käy, olo muuttuu. Olen älykäs, keskustelutaitoinen, menestynyt, empaattinen ja saavuttanut elämässäni enemmän kuin enemmistö. Samaa tunnetta ei saa ihan joka paikasta, mutta tämä palsta ei petä koskaan.

Vauvapalstalta pitää hakea omanarvontuntoa, voi jestas. :D

Tulee hakemattakin. Kun lukee jonkun itkua että yhyy, työkkäri kiusaa jne niin oikeasti tuntee olevansa menestynyt. Noi incelit näyttää, miten paskoja miehiä onkaan, ja tajuaa olla onnellinen omasta.

Jos olet tuo sama joka edellisessä viestissä ilmoitti olevansa empaattinen niin sen voit kyllä unohtaa. Jos tekee mieli hirnua työttömille niin olet melko tarkalleen empaattisen vastakohta.

En minä koskaan ole ilmoittanut olevani empaattinen. Ei sellaiset ihmiset jotka voisi elättää itsensä, mutta ei niin tee ansaitse mitään empatiaa. Niitä on aika paljon, vaikka toki on niitäkin jotka tahtoisi töitä. Tosin he yleensä löytävätkin niitä, elleivät ole kovin vanhoja.

Vierailija
47/122 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa etu on se, että näkee monella olevan vielä paljon huonompi mielenterveys kuin itsellä.

Miten se on etu kenenkään kannalta?

Vierailija
48/122 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin. Aina kun tänne tulee, niin muistaa taas miten mahtavaa on olla yksin.

Vierailija
49/122 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraamalla aloituksia AV palstalla saa hyvin kompetenssia siitä mistä saa keskustella ja mistä ei. Kielletyt keskustelut poistetaan nopeasti, ja mielestäni aika mielivaltaisesti .

Asiallisia juttujakin on, sitten paikalle ilmaantuu joku jonka vanhemmat suurella todennäköisyydellä ovat sisaruksia.

Vierailija
50/122 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa varmaan jo kuluneelta, mutta sain ihan konkreettista kun apua narsistiaiheisista ketjuista jouduttuani ilkeän narsistisen ihmisen kynsiin. Kirjoittelin itsekin oman prosessini edistymisestä ja siitä miten saimme yhdestä ryhmästä irrotettua vaikean ja muita vahingoittavan ihmisen.

Vierailija
51/122 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoa etu on se, että näkee monella olevan vielä paljon huonompi mielenterveys kuin itsellä.

Miten se on etu kenenkään kannalta?

Kun ei ole mitään positiivistsa, on silti rohkaisevaa muistaa että asiat voisivat olla huonomminkin.

Vierailija
52/122 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin vielä halunnut lapsia omasta halustani ja viiteryhmäni arvojen pohjalta, mutta olin kokenut traumatisoivan hätäsektion komplikaatioineen. Pelkäsin sen jälkeen niin paljon raskautta ja synnytystä, etten uskaltanut enää ottaa riskiä, että samat ongelmat ja hätätilanne toistuisi. Kysyin täälläkin neuvoa. Yksi kommentti täällä jäi niin mieleeni ja sai minut pysymään päätöksessäni olla enää tekemättä enää lapsia. Se kommentti muutti jotakin minussa ja ajattelussani ja sain rauhan asian suhteen.

Mitä tarkoittaa "viiteryhmäni arvojen pohjalta"? Vanhoillislestadiolainen?

Vierailija
53/122 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sadepilvet en voi pyytää mene pois

Mut yhen tiiän jolta kyllä pyytää vois

älä tuu siihen droppaa mun tunnelmaa

Mitä eilistä juttua jankuttaa

Voitsä vetää suupielet ylöspäin

Laa la laa laa laa laa

älä tuu droppaa mun tunnelmaa

Kyl vaan on hyvän mielen biisi, kuiteski

Vierailija
54/122 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus saa jonkun vinkin tai neuvon. Ennen useammin kuin nykyään. Yleensä täällä on vain typerää riidan haastamista ja jankkaamista. En käy enää kovin usein.

Vierailija
55/122 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sinne päin.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin vielä halunnut lapsia omasta halustani ja viiteryhmäni arvojen pohjalta, mutta olin kokenut traumatisoivan hätäsektion komplikaatioineen. Pelkäsin sen jälkeen niin paljon raskautta ja synnytystä, etten uskaltanut enää ottaa riskiä, että samat ongelmat ja hätätilanne toistuisi. Kysyin täälläkin neuvoa. Yksi kommentti täällä jäi niin mieleeni ja sai minut pysymään päätöksessäni olla enää tekemättä enää lapsia. Se kommentti muutti jotakin minussa ja ajattelussani ja sain rauhan asian suhteen.

Mitä tarkoittaa "viiteryhmäni arvojen pohjalta"? Vanhoillislestadiolainen?

Vierailija
56/122 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskontojen uhrit -tyylisissä keskusteluista olen saanut uusia näkökulmia ja tukea omiin ratkaisuihini. On hyvä kuulla muiden samaa kokeneiden kokemuksista, ajatuksista ja elämän ratkaisuista.

Vierailija
57/122 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetkittäin näitä lukiessa tietysti tulee sellainen olo, että on itse todella sivistynyt ja älykäs, mutta tajuan kyllä että siinä on rima asetettu jo todella alas jos vertaa itseään vauvapalstailijaan.

Vierailija
58/122 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraamalla aloituksia AV palstalla saa hyvin kompetenssia siitä mistä saa keskustella ja mistä ei. Kielletyt keskustelut poistetaan nopeasti, ja mielestäni aika mielivaltaisesti .

Asiallisia juttujakin on, sitten paikalle ilmaantuu joku jonka vanhemmat suurella todennäköisyydellä ovat sisaruksia.

Ennen "ja" sanaa ei suomen kieliopissa tule pilkkua. Ettekö opi asiaa siellä pietarissa?

Vierailija
59/122 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen "ja" sanaa ei suomen kieliopissa tule pilkkua. Ettekö opi asiaa siellä pietarissa?

Tuleepa joissain tapauksissa.

Vierailija
60/122 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut silmiä avaavaa huomata miten paljon vakavia haittoja monet ihmiset ovat saaneet masennuslääkkeitä. Samoja ilmiöitä aloin nähdä lähipiirissäni 1990-luvun puolivälistä alkaen masennuslääkkeitä käyttävillä ihmisillä. Tunteettomaksi zombieksi muuttumista, rajua lihomista ynnä muuta ja pahempaakin. Oli järkyttävää huomata tällä palstalla masennuslääkkeiden haittavaikutuksia käsittelevistä keskusteluista miten pitkäaikaisia ja vakavia sivuoireita ihmiset ovat näistä lääkkeistä saaneet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä