Kokeeko kukaan saaneensa tällä palstalla pyörimisestä mitään hyvää elämäänsä?
Uutta tietoa, parempaa mielialaa, vertaistukea? Luulis että tämä ei varsinaisesti tee hyvää kenellekään.
Kommentit (122)
Hölmölästä saa hyvän kuvan täällä!
Kyllä on apua saanut.Viimeksi myrsky tulossa,sain erittäin hyviä neuvoja,kuinka varautua.Kiitos vielä niistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Välillä nämä jutut naurattaa.
Ja on hyvä pysyä kartalla suomalaisten mielenmaisemasta, että tietää missä yhteiskunnassa mennään.
Enpä usko että täältä saa kovinkaan todenmukaista koko kansan läpileikkaavaa kuvaan. Täällähän on yliedustettuina mm. trollit ja hommapersut.
ja tuo yksi vihervassarijankuttaja
Silloin ihan palstan alkuvuosina 1998- oli tosi kivaa . Tutustuin oikeasti muutamiin palstalaisiin ja pidettiin yhteyttä vuosia
Tämä oli ainoita paikkoja, jossa sain asiallista tietoa, empatiaa ja ymmärrystä kun kuvailim rankkaa uupumustani ja unettomuuttani. En tullut muualla kuulluksi, vaan sain osakseni lähinnä vähättelyä, tiuskimista ja kiusaamista. Olen kiitollinen täältä saamistani neuvoista ja ennen kaikkea hyvästä asenteesta.Sain korjattua vakavan tilanteeni viime hetkellä. Olisi voinut käydä tosi huonostikin.
Todella harvoin täällä törmää johonkin järkevään, hauskaan tai mielenkiintoiseen juttuseuraan. ~98% ajasta on täyttä paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Saan aina hyvän mielen, kun luen täältä joidenkin surkeasta elämästä. Oma elämä ei tämän jälkeen tunnu enää niin huonolta. Yleensä vielä lyttään surkean elämän kohdanneet jollakin "mene luuseri töihin" kommentilla.
Hmm. No mä saan kai hyvän mielen kun tajuan etten oo sun kaltaista saastaa. Toisaalta kanssa sitten v'tuttaa että sun kaltasta saastaa on olemassa. Kaksjakonen juttu. Guilty pleasure kuten amerikkalaiset sanos
Asiallisista ketjuista, kyllä! Olen ollut täällä vasta muutaman vuoden, mutta siinä ajassa saanut arvoskasta vertaistukea sekä AHAA-elämyksiä, jotka ovat auttaneet minua elämään paremmin ja ymmärtämään itseäni paremmin. Esimerkiksi vaikka nuoruuden parisuhteeni ei ollut hyvä, vaan ihan hirvittävä ja hyvä kun päättyikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä saan kokea olevani hyvä ihminen. Ei aina siltä tunnu, mutta kun täällä käy, olo muuttuu. Olen älykäs, keskustelutaitoinen, menestynyt, empaattinen ja saavuttanut elämässäni enemmän kuin enemmistö. Samaa tunnetta ei saa ihan joka paikasta, mutta tämä palsta ei petä koskaan.
Vauvapalstalta pitää hakea omanarvontuntoa, voi jestas. :D
Tulee hakemattakin. Kun lukee jonkun itkua että yhyy, työkkäri kiusaa jne niin oikeasti tuntee olevansa menestynyt. Noi incelit näyttää, miten paskoja miehiä onkaan, ja tajuaa olla onnellinen omasta.
Ok. Itseäni ennemminkin harmittaa kuinka huonosti niin monilla on asiat.
Kyllä olen välillä saanut täältä vertaistukea surkeana päivänä tai tosi vapauttavat naurut huonolla hetkellä.
Saan siivous- ja järjestelyketjuista kaipaamaani boostia kodinhoitoon ja joskus on hyviä vinkkiketjuja tuotteista, mutta muuten palstalla pyöriminen on vain huono tapa, josta on vaikea pyristellä irti vaikka tietää sen vahingolliseksi.
Saan tyydytystä trollaamisesta ja Sanna Marinia käsittelevien ketjujen spämmäämisestä palstalle.
Vauvan hoitoon olen saanut muilta palstamammoilta kullanarvoisia vinkkejä.
Ainoa etu on se, että näkee monella olevan vielä paljon huonompi mielenterveys kuin itsellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saan aina hyvän mielen, kun luen täältä joidenkin surkeasta elämästä. Oma elämä ei tämän jälkeen tunnu enää niin huonolta. Yleensä vielä lyttään surkean elämän kohdanneet jollakin "mene luuseri töihin" kommentilla.
Hmm. No mä saan kai hyvän mielen kun tajuan etten oo sun kaltaista saastaa. Toisaalta kanssa sitten v'tuttaa että sun kaltasta saastaa on olemassa. Kaksjakonen juttu. Guilty pleasure kuten amerikkalaiset sanos
Se on sinun mielipiteesi, mutta tiedän etten ole saastaa, vaan arvostettu henkilö.
Minä olen saanut täältä aivan oikeaa tietoa ja myös hyviä vinkkejä ja näkökulmia käytännön elämään. Joskus myös yllättävän viisaita ajatuksia. Ongelma on ne 98% viesteistä, jotka ovat täyttä kukkua ja mt-potilaiden jankkaamista, mutta hyvin ne oppii suodattamaan pois, vuosien kokemuksella.
Joskus koen myös voineeni itse auttaa.
Olisin vielä halunnut lapsia omasta halustani ja viiteryhmäni arvojen pohjalta, mutta olin kokenut traumatisoivan hätäsektion komplikaatioineen. Pelkäsin sen jälkeen niin paljon raskautta ja synnytystä, etten uskaltanut enää ottaa riskiä, että samat ongelmat ja hätätilanne toistuisi. Kysyin täälläkin neuvoa. Yksi kommentti täällä jäi niin mieleeni ja sai minut pysymään päätöksessäni olla enää tekemättä enää lapsia. Se kommentti muutti jotakin minussa ja ajattelussani ja sain rauhan asian suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olen välillä saanut täältä vertaistukea surkeana päivänä tai tosi vapauttavat naurut huonolla hetkellä.
Ja monta komeaa miestä on täällä myös vinkattu! Ja vaikken ole ikinä pitänyt Jason Momoasta, niin monet naurut olen saanut häntä koskevista ketjuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Välillä nämä jutut naurattaa.
Ja on hyvä pysyä kartalla suomalaisten mielenmaisemasta, että tietää missä yhteiskunnassa mennään.
Enpä usko että täältä saa kovinkaan todenmukaista koko kansan läpileikkaavaa kuvaan. Täällähän on yliedustettuina mm. trollit ja hommapersut.
En ainakaan oikeassa elämässä onneksi ole kohdannut vastaavia. Olisko sitten että täällä uskaltavat vaan huudella.
Russakka täällä riehuu, ja aika harva tunnistaa. Pointti on jakaa kansaa: työttömät työllisiä vastaan, naiset miehiä vastaan, nuoret vanhoja vastaan.
Ei kannata olla Kremlin hyödyllinen idiootti.
Ei niitä onneksi ihan niin paljon ole kuin palsta antaa ymmärtää. He vain ovat todella aktiivisia netissä, enemmän kuin sellaiset joilla on tasapainoinen elämä.