Kokeeko kukaan saaneensa tällä palstalla pyörimisestä mitään hyvää elämäänsä?
Uutta tietoa, parempaa mielialaa, vertaistukea? Luulis että tämä ei varsinaisesti tee hyvää kenellekään.
Kommentit (122)
Iloa, vertaistukea, mielenvirikettä, hyviä neuvoja ja uusia näkökulmia. Palsta palauttaa aina uskon siihen, että hyviä ihmisiä on olemassa.
Tämä palsta oli ensimmäinen paikka missä tajusin, että nykyään on paljon vapaaehtoisesti lapsettomia ihmisiä.
Useimmiten EI tule hyvä mieli näitä keskusteluja seuratessa ihan vaan sen takia, että usein toisia lytätään ja keskustelut alenee pelkäksi pas kanheittokisaksi. Ketä se hyödyttää? Suomalaisten keskustelutaidoissa olis paljon parantamisen varaa. Olen silti optimistinen - vain harjoittelemalla voi petrata.
Toisaalta musta on kiva tietää, mitä muut ihmiset ajattelee, etenkin jos mielipiteet eriävät omista. On kiva pohtia asioita eri näkökulmista ja kyseenalaistaa vallitsevia ajatusmalleja (omia etenkin). Usein keskustelut ovat polarisoituneita eikä useinkaan ajatella, että vois jotain löytyä siltä väliltä tai jopa takavasemmalta.
Usein löytää sanallisia helmiä kommenttien joukosta ja silloin tulee ajatelleeksi, että vain suomeksi voi sanoa noin! Ihanaa löytää täältä verbaalisesti lahjakkaita ihmisiä!
Moderoinnista sen verran, että se ei useinkaan mielestäni auta asioiden käsittelyä. Liian herkästi katoavat tietyn aiheen ketjut. Asioistahan tulee keskustella, jotta näkemyksiään voisi muuttaa. Kuplat on tuskin kenellekään hyväksi. Ei edes niille, joilla on ns yleisesti hyväksyttävät mielipiteet.
Pidän erityisesti yliluonnollisia kokemuksia sisältävistä ketjuista. Harmi vaan, että sinne sitten tulee asiattomia haukkumaan, solvaamaan ja arvostelemaan. Arvostelkaa vaan, mutta jossain toisessa ketjussa, niin ei mee siihen selailuun turhaa energiaa.
Tavallaan se on hyvää, että opin miten räikeää sensurointi on. Tietynlaisten ongelmien salliminen ja tietynlaisten kieltäminen. Jos annoin liian "hyviä" elämänohjeita, ne poistettiin :D
Opin ymmärtämään tätä median suurta osuutta tässä koko pelissä. Itse asiassa olen oppinut tosi paljon, sanotaanko viimeisen 3 vuoden aikana.
Tärkeimpänä olen oppinut sen, että jättää median jättäminen huomiotta on avain hyvinvointiin <3
Vierailija kirjoitti:
Usein löytää sanallisia helmiä kommenttien joukosta ja silloin tulee ajatelleeksi, että vain suomeksi voi sanoa noin! Ihanaa löytää täältä verbaalisesti lahjakkaita ihmisiä.
Minullakin on tallessa monia kuvakaappauksia erityisen hyvin sanoitetuista tai muuten mukavista viesteistä, jotka haluan muistaa myöhemminkin. :)
Vierailija kirjoitti:
Tämä palsta oli ensimmäinen paikka missä tajusin, että nykyään on paljon vapaaehtoisesti lapsettomia ihmisiä.
Onhan niitä toki ollut paljon jo pitkän aikaa, mutta kyllä ne myös ovat täysin yliedustettuna täällä. Olen monesti miettinyt, että miksi, kun onhan se hiukan outoa että juuri velat ja incelit keskustelevat erityisen aktiivisesti vauvapalstalla. Veikkaan että moni on tullut tänne ekan kerran sillä oletuksella että täällä pääsee aukomaan anonyymisti päätään pienten lasten äideille, ja tulos onkin ollut vähän pettymys kun eiväthän ne pikkulasten äidit oikeasti täällä keskustele. Sit ne on kuitenkin jääneet tänne pyörimään keskenään.
Olisi kiva tietää palstailijoiden demografiaa ja lukumääriä. Saisi paremman käsityksen siitä, kuinka moni lukee, kuinka moni vastaa tai osallistuu keskusteluun. Ei tietenkään yksityiskohtaista tietoa, vaan ihan yleistä. Kuinka monta ip-osoitetta käytössä esimerkiksi. Selviäisi aika nopeasti, kuinka monta trollia täällä esimerkiksi olisi
Palstalla pyörimisestä ei saa kuin verenpainetaudin.
Vierailija kirjoitti:
Tai aivoverenvuodon
Vierailija kirjoitti:
Kävin Y-alkuisella palstalla viikon verran ja mielenterveys lähti pahasti alamäkeen. Kyllä vauvapalsta vaan on hyvä paikka.
No olen saanut nauraa harvakseltaan kyllä, mutta kuitenkin. Olen oppinut paljon uusia sanoja ja niiden merkityksiä. Olen huomannut että olen aika onnellisessa asemassa tässä yhteiskunnassa vaikkei minullakaan nyt niin kovin hyvin mene. Olen huomannut kuinka ihmiset yleistävät kovin helposti kun itse taas katson asiaa monelta kantilta ennen kuin luon mielipiteeni. Olen huomannut, että ihmiset ovat täynnä patoutunutta vihaa vähän kaikkea kohtaan ja persuilla menee tällä saralla kaikkein huonoiten jopa naurettavuuteen asti.
Paljon olen oppinut vaikka sairas Han tämä palsta on. Olen seuraillut vasta vuoden pari.
Olen saanut kokeneemmilta miehiltä paljon arvokasta tietoa aasialaisten naisten hyvistä puolista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Välillä nämä jutut naurattaa.
Ja on hyvä pysyä kartalla suomalaisten mielenmaisemasta, että tietää missä yhteiskunnassa mennään.
En suostu uskomaan, että tämä palsta on läpileikkaus suomalaisten mielenmaisemasta. Jos on, niin mehän ollaan ihan imbesillejä.
Kaverini sanoin: kaikki netissä olevat eivät ole hulluja, mutta kaikki hullut ovat netissä.
Aivot on hyvä heittää narikkaan välillä! Siks käyn tääl.
Nykyään lähinnä aivot narikkaan viihdettä. Tämä oli aikoinaan oikea vauvapalsta ja täältä sain vinkkejä ja vertaistukea.
Yksineläjänä voin täällä kommentoida itseäni kiinnostavista asioista, joten kyllä tämä minua ainakin palvelee vapaa-ajan kommunikointikanavana. Vaikka töissäkin ym. tulee juteltua aika paljon, niin ei paljoakaan sellaisista aiheista, joista on kinnostunut. Yksinasuvana tälläiset foorumit on tosi loistavia. Kuka nyt aina jaksaa jonnekin ihmisten ilmoille lähteä, saadakseen jutella, tai kotiinsa kutsua jonkun.
Enkä säikähdä debattiakaan. Ja käyn muuallakin kommentoimassa kuin täällä, koska se on mukavaa.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään lähinnä aivot narikkaan viihdettä. Tämä oli aikoinaan oikea vauvapalsta ja täältä sain vinkkejä ja vertaistukea.
Niin saa nykyäänkin. Olet vain väärässä aihealueessa, jos vauvavinkkejä kaipaat. Täällä on Aihe vapaa. Vauva-aiheesta taas löytyy muualta.
Olen saanut vertaistukea elämäni vaikeisiin asiohin ainakin jonkun aikaa ennenkuin keskustelu on kääntynyt syyttelyksi ja vastakkaisasetteluksi.
Täällä on keskustelua päivän polttavista aiheista jo ennenkuin ovat sellaisia.
Ja kyllä, on uskomatonta miten moni ajattelee. Se ällistyttää joka kerta.
Jotkut keskustelut ovat hauskoja. On saanut nauraa vedet silmissä. Yksi suosikeistani:
https://www.vauva.fi/keskustelu/3036817/mika-alyttomin-kuulemasi-tai-to…
Huono puoli on se, että palsalla pyörii ihmisiä, jotka selvästi hakevat muiden ihmisten mielen pahoittamista mahdollisimman loukkavilla aloituksilla. Niitä lukiessa mietin, minkälainen on sellaisen ihmisen elämä.