Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onnibussissa matkustaminen on ihan piinaa

Vierailija
10.08.2023 |

Mitä mieltä olette Onnibusseissa matkustamisesta?

Itselleni matkustaminen Onnibussissa on ihan piinaa. En ole kuin 168 cm pitkä, mutta silti tila ei vaan meinaa riittää mihinkään. Polvet ottavat kiinni seuraavaan penkkiriviin. En ymmärrä miten mua pidemmät pystyvät matkustamaan ollenkaan noissa?

Takin riisuminen ja pukeminen on lähes mahdotonta, koska ei mahdu käsiä ojentamaan minnekään. Naurattaa nuo taukojumppavideot, joita siellä pyörii. Joo, ihan kiva, mutta yritäpä siinä levitellä ja nostella jalkoja vieruskavereita tönimättä.

Entisajan pitkän linjan bussit oli ihan inhimillisiä Onnibusseihin verrattuna. Mutta Onnibussi on nähtävästi onnistunut kilpailemaan muut yrittäjät kokonaan pois markkinoilta. Itse kun tsekkasin Matkahuollon sivuilta lähes kaikki vuorot on Onnibussin ajamia.

Junallakaan ei joka paikkaan pääse, joten joutuu busseja käyttämään. Pari vuotta sitten mentiin Helsingistä Savonlinnaan kuumimpaan heinäkuun aikaan ja meinasin pyörtyä kun bussin yläkerta on paahtavan kuuma, vaikka kaipa siellä joku ilmastointi oli.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Onnibussin autot sitten normaalia lyhyempiä, kun ei jalkatilaa ole? Niissähän on monesti vielä perässä "selkäreppukin" matkatavaroille, kun normaali tavaratila ei ilmeisesti ole riittävän iso.

Vierailija
2/13 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä matkusta sillä. Onko vielä vaihtoehtoja busseissa. Ennen oli ExpressBus ja muita maaseutubusseja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnibusseissa on lisämaksullisia isomman jalkatilan paikkoja. Varaa sellainen sitten kun joudut taas reissaamaan ko. yhtiön autoilla. 

Vierailija
4/13 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olen sattunut matkustamaan sellaisella linjalla, jossa on normaalikokoinen bussi. Ei valittamista.

Vierailija
5/13 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät noilla matkustaa 😅

Vierailija
6/13 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo on siellä ahdasta, mutta kyllä kai sitä hetken aikaa menee niinkin. Itse matkustan usein Helsinki-Tampere väliä (2 h 15 min) ja hinta on kyllä niin halpa (usein 1 euro suuntaansa) joten olen valmis kärsimään!

Vierailija
7/13 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhät noilla matkustaa 😅

Eipäs kun fiksut 😂

En ole edes köyhä, mutta matkustan kun halvalla saa 😂

Vierailija
8/13 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

171 cm, en ole huomannut erityistä ahtautta.

Vierailija
9/13 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap ylipainoinen? Itse pari viikkoa sitten viimeksi matkustin Onnibussilla, eikä ollut mikään ongelmia, vaikka olen 178 cm.

Vierailija
10/13 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on niitä suuremman jalkatilan paikkoja. Itse otan aina pöytäpaikan, niin mahtuu touhuamaan läppärinkin kanssa.

Vierailija
11/13 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmaa varmaan jo on ns. iso ihminen muutenkin, eli siis lihava? Helppoa ja halpaa matkustamista, penkit ovat mukavia.

160cm/55kg.

Vierailija
12/13 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

188-senttisenä oli aika epämieluisaa. Tein noilla useampi reissuja Helsingistä Jyväskylään aikoinaan. Alussa huomasin, että muutamassa rivissä oli pitemmät penkinvälit jaloille ja menin niihin parhaani mukaan, sitten muuttuivat maksullisiksi. Siirryin sittemmin juniin.

Vierailija
13/13 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota lisätilapaikka, ei kai maksa kuin 2e extraa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi