UPS-kokemuksia? Minulle piti tänään tulla paketti, mutta olivatkin yrittäneet toimittaa sitä jo eilen
Nyt firman pakettien seurantasivulla lukee että jotain että tarvitsevat lisätietoja tms. Pitääkö minun nyt alkaa soittelemaan sinne maksulliseen asiakaspalvelunumeroon vai mitä?
Kommentit (26)
Tilasin tässä vähän aikaa sitten Amazonista ja pistivät UPSilla tulemaan. Ei tullu kahdella toimituksella (koska ei ole mukamas ovikoodia, vaikka sen oli antanut sekä puhelimessa kahdella eri soitolla ja tekstiviestillä) ja viimeisimmällä soitolla sieltä sanottiin, että heidän laitteen tulostaa väärään paikkaan ovikoodin, ilmeisesti päivämäärään kiinni ja ettei kuriiri tästä syystä sitä löytänyt. Meni kuriirilla ihan "silmät ristiin". Kysyin heiltä, että tuleeko laitteisiin muutoksia, ettei sano toistuisi. Hiljaisuus ja sanoi pistävänsä paketin tulemaan noutopaikkaan. Eli ei tule muutosta laitteisiin. Kiva, kiva. On myös ihan älytöntä, ettei kuriirilla ole työpuhelinta. Siitä lähin pyrin välttämään UPSia.
Vierailija kirjoitti:
Tilasin tässä vähän aikaa sitten Amazonista ja pistivät UPSilla tulemaan. Ei tullu kahdella toimituksella (koska ei ole mukamas ovikoodia, vaikka sen oli antanut sekä puhelimessa kahdella eri soitolla ja tekstiviestillä) ja viimeisimmällä soitolla sieltä sanottiin, että heidän laitteen tulostaa väärään paikkaan ovikoodin, ilmeisesti päivämäärään kiinni ja ettei kuriiri tästä syystä sitä löytänyt. Meni kuriirilla ihan "silmät ristiin". Kysyin heiltä, että tuleeko laitteisiin muutoksia, ettei sano toistuisi. Hiljaisuus ja sanoi pistävänsä paketin tulemaan noutopaikkaan. Eli ei tule muutosta laitteisiin. Kiva, kiva. On myös ihan älytöntä, ettei kuriirilla ole työpuhelinta. Siitä lähin pyrin välttämään UPSia.
Päivitys: perjantaina monen yrittämän jälkeen pääsin heidän yhteydenottolomakkeeseen käsiksi ja pyysin heitä muuttamaan paketin toimitusta heidän noutopisteeseen. No, maanataina tuli klo 9.58 ilmoitus teksiviestinä, että "ovat estyneitä toimittamaan paketin". Miten ihanaa! Siinä kihisin raivosta: sinne oltiin ihan amazonin asiakaspalvelusta yhteydessä ja tämmöinen tekstiviesti! Mutta klo 11.05 olivat pistäneet sähköpostilla, että he pahoittelevat ja toki voivat toimittaa noutopisteeseen. Tämän jälkeen vasta toimitusosoite muuttui noutopisteen osoitteeksi. Siihen asti heidän järjestelmässään luki minun osoitteeni eikä ollut tietoakaan muutoksesta toimitpisteeseen viemiseksi. Ei sitten voinu puhelintäti muuttaa sitä perjantaina ilmeisesti. Ihan uskomatonta! Heidän sivunsa ei siis meinaa toimia enkä kyennyt UPS MY choicella muuttamaan paketin toimitusta, vaikka eri päivinä ja laitteilla (puhelin ensin, sitten kannettava) yritin kirjautua. Sivu vaan sano, että "sähköposti on jo heidän palvelussaan", eikä päästänyt muuttamaan mitään. Samaa oli yhteydenottolomakkeella, mutta lopulta monen yrittämän jälkeen päästi perjantaina kuitenkin. Miksei heidän sähköposti osoitetta voi lukea jossain? Miten näin ala-arvoista palvelua voi kellään olla?! Wtenkin kun ollu markkinoilla vuosia. Mutta sain kuitenkin paketin. Asiasta ilmoitettu myös amazonille. Sain onneksi palvelun hyvällä suomella kaikilla soitoilla ja sähköpostilla, eikä tarvinnut vääntää englanniksi asiasta.
Minulla myös sama kokemus: olin koko päivän kotona, eikä kukaan yrittänyt toimittaa mitään. Jätin jopa vessan oven auki asioimisen ajaksi, että varmasti kuulen jos ovikello soi! Ilmoittivat vaan, että yritetty oli...
Tulee vaan mieleen, että mitä järkeä tuossa touhussa on Upsin itsensä kannalta. Että kuskataan koskaan perille menemättömiä paketteja ja selvitellään kuluttajien valituksia päivästä toiseen.
Mikä tuossa sähellyksessä on kate?
Seurantatiedoissa lukee aina vaan, että varastolla. Yhtäkkiä tulee ilmoitus, että yritetty toimittaa. Ei tietenkään soittoa, vaikka etukäteen olen ilmoittanut, että pitää soittaa, alaovi lukossa. Netissä mitään toimitustapaa tai aikaa ei voi lupauksista huolimatta muuttaa, myöntävät tämän puhelimessa itsekin. Kuljettajalla ei kuulema mahdollisuutta soittaa, kun ei ole puhelinta - jollain laitteella kuitenkin pystytään laittamaan tekstiviesti, että toimitus ei ole onnistunut, mutta etukäteen ei tietenkään onnistu ilmoitus, että lähetys tulossa. Kauppa jota tarjottu toimituspaikaksi ihan toisaalla, vaikka vieressäkin on piste, mikä käy ilmi puhelussa. Ei spostia, ei oikeaa chattia. Miksi tämä firma on olemassa?
Ihan sama kokemus, heille on annettu ovikoodi, olin koko päivän kotona, mutta mitään pakettia ei tullut. Seurantalomakkeelle vain ilmoitus että yritetty toimittaa. Juuei ole edes yritetty...