Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ideologia sisältyy siihen, jos käyttää vauvalla silkkimyssyä??? Pisti silmään odotuspalstalla... kertokaahan..

Vierailija
17.12.2006 |

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
17.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän kaikki kulutushyödykkeet jonkin verran kuormittavat luontoa, mutta kertakäyttövaipat ovat kaikesta huolimatta paljon epäekologisempia kuin kestovaipat.



Meni offtopiciksi.

Vierailija
22/32 |
17.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hihhih, jostain se on minunkin huumoria revittävä;D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
17.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sellaisen ilmiön olen huomannut, että samaan aikaan kun paasataan vaipoista ja kierrätyksestä, voidaan kuitenkin huoletta asua 200 neliöisessä omakotitalossa ' luonnon lähellä' ym. Eli jotenkin se punainen lanka on päässyt vähän hukkumaan; tuomitaan muita paljon pienemmistä valinnoista.



Ei pitäisi menä tuomitsemaan, sillä ei saa kuin pahaa aikaiseksi. Tärkeää on, että jokainen tekee edes jotakin.

Vierailija
24/32 |
17.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoinen veto olis panna vastasyntyneelle huppari. Yo!

Vierailija
25/32 |
17.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallinen terve lapsi kuitenkin käyttää vaippoja vain lyhyen ajan, pari vuotta. Vanhukset ja monet vammaiset käyttävät vaippoja vuosikausia. Eikö pitäisi enemmin ulottaa heihin tämä ekologia keskustelu? Jokainen vaan tekemään kestovaippoja oman sukunsa vaippoja käyttäville aikuisille! Ja muistakaa huolehtia myös pesusta. Aika paljon tulee kulumaan vettä ja pesuaineita.

Vierailija
26/32 |
17.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai mihin aina unohdatte mm. sen superabsorbentin, mikä on se teidän muovivaippojenne salaisuus? Hirveää kemikaalimössöä, joka ei maadi sitäkään vähää kuin muovit vaipoista! Vaippojen selluloosa on tuhanteen kertaan valkaistua ym. ym.

Ostakaa sitten edes ekologisempia valkaisemattomia muilta osin maatuvia kertakäyttövaippoja, joissa tuota superabsorbenttia on paljon vähemmän kuin " tavallisissa" kertiksissä, jos ette viitsi vaippoja pestä!



Kuinka monen mielestä on " ihan sama" käyttääkö kertisasitioita vai " niitä hankalia pestäviä" ? Tai vaatteet, siitä vain roskiin kertakäytön jälkeen, mitä niitä turhaa pesemään, kun NIIN paljon kuluttaa vettä ja sähköä...



HERÄTKÄÄ todellisuuteen, vai tuolla tavallako " annatte itsellenne synninpäästön" välinpitämättömyydestänne????

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/32 |
17.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Tavallinen terve lapsi kuitenkin käyttää vaippoja vain lyhyen ajan, pari vuotta. Vanhukset ja monet vammaiset käyttävät vaippoja vuosikausia. Eikö pitäisi enemmin ulottaa heihin tämä ekologia keskustelu? Jokainen vaan tekemään kestovaippoja oman sukunsa vaippoja käyttäville aikuisille! Ja muistakaa huolehtia myös pesusta. Aika paljon tulee kulumaan vettä ja pesuaineita.

Vierailija
28/32 |
17.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolehdit siis itse kaikkien sukusi vanhusten, vammaisten ym vaippoja käyttävien kestovaippojen hankinnat ja pesut? Jos et, niin älä puhu mitään vaan tunne todella huonoa omaatuntoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/32 |
17.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

35: Tuollainen paasaaminen ja kertisten käyttäjien arvostelu on turhauttavaa!

Etko sinä tajua että juuri SINUN tapasi ei kaikille sovi ja turha siitä on hillua!

Eihän kertiksien käyttäjätkään tuomitse sinun kestoilua...

Jokaisella on oma tyylinsä ja tapansa, muuten, jos haluat että kestoja käytän, tervetuloa pesemään sitten ne vaipat, jos sulla sitä aikaa siohen riittää ja innostusta!

Eiköhän jokainen voi käyttää mitä haluavat ja mitkä tuntuu parhaimmalta tavalta.

Vierailija
30/32 |
17.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niitä vaippoja tulee paljon ja niitä pitäisi pestä hirveät määrät ja todella vahvoilla desifioivilla aineilla. Säilytykseen täytyy hankkia muovisia isoja säilytysastioita tai pakata jokainen erikseen muovipussiin... Ettehän muuten ekoihmiset käytä muovipusseja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/32 |
17.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin muinoin artikkelin (en vaan muista missä julkaistiin) kätkytkuolemista, ja siinä varoiteltiin pukemasta vauvaa liian lämpimästi unien ajaksi.

Yksittäistä syytähän kätkytkuolemaan ei ole löydetty mutta myssyilyä koskenut ajatus oli se, että myssy (silkki,puuvilla, villa, Gap, Hilfiger etc.) voi estää lämpöä haihtumasta ja siten sotkea vauvan elimistöä ja olla osaltaan vaikuttamassa kätkytkuolemaan.

Eli meillä ei ole myssyilty kuin ulkoillessa.

Vierailija
32/32 |
17.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä laittaisi vauvan päähän siinä tapauksessa kotona pidettäväksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä