Mikä ideologia sisältyy siihen, jos käyttää vauvalla silkkimyssyä??? Pisti silmään odotuspalstalla... kertokaahan..
Kommentit (32)
tuo odotuspuolen ap:n teksti, oliko se ihan tosissaan. oisin vielä ymmärtäny jos esim kantoliinoista tai kestovaipoista ois kyse
Silmään pisti myös kysymys onko jotkut joutuneet " piilottelemaan ajatuksiaan" BUAAAAAAAAAHHHHH.
Siis me ollaan Gap-myssyilty ihan heti synnytyshuoneesta alkaen. Ja näkihän sen kätilöiden asenteen kun mies nappasi Gap-myssyn laukusta ja laitettiin se vauvan päähän. Sellaista kylmäkiskoistahan se oli.
No, olihan se voimakas kannaotto. Koko tähän ajatusmaailmaanhan liittyy niin paljon voimakkaita tunteita. Me emme mitenkään piilotelleet Gap-ideologiaamme ja asennettamme, mutta emme onneksi joutuneet Gap-myssyilyämme puolustamaankaan.
Esikoisen aikaan hoitsun kommentti myssystä oli tämän tapainen: " Onpa ihana myssy!" , mutta nyt toisen lapsen aikana ei tullut mitään kommenttia. Olisko jonkinlainen asenteiden muutos tässäkin käynnissä?
Meidän kaikki lapset siis syntyneet Kättärillä, tai niin kuin me sanomme, Gäppärillä. En osaa muiden sairaaloiden asenteesta Gap-myssyilijöitä kohtaan sanoa mitään. Olis kiva kuulla kokemuksia.
Gap-haalarit kuitenkin laitettiin vasta kotiinlähtöpäivänä. Mutta se ei näytä haittaavan, nyt 4-vuotias esikoinen näyttää edelleen söpöltä Gap-asuissaan.
Olis kiva kuulla muiden Gap-myssyilijöiden kokemuksia!
Tais mennä meiltä myssyideologiat sivu suun, kun poika syntyi kuumana kesänä paksu hiuspehko päässä. Lapsella ei synnärillä pidetty minkäänlaista myssyä, eikä sisällä muutenkaan.
En vieläkään ymmärrä... siis jos laitan villasukat vauvalle, niin onko kyseessä villasukka-ideologia? Mitä tämä Gap-ideologia pitää sisällään, jota vastaan hoitsut näyttävät olevan?
Vierailija:
En vieläkään ymmärrä... siis jos laitan villasukat vauvalle, niin onko kyseessä villasukka-ideologia? Mitä tämä Gap-ideologia pitää sisällään, jota vastaan hoitsut näyttävät olevan?
Tuo Gap-myssyilijä nyt oli ihan vitsi vastineeksi tuohon silkkimyssyilyyn :)
Gap on siis vaatemerkki.
Piste sulle!
Taidat itsekin Gap-myssyillä.....?
T: 9
Vierailija:
Taidat itsekin Gap-myssyillä.....?
T: 9
Ei meillä ole varaa mihinkään Gap-myssyihin, kiinnostunut asiasta kyllä olen :)
13
Silkkimyssyn salaisuus
Silkkimyssy suojaa vielä umpeutumatonta lakialuetta ja sekä vastasyntyneen herkkää kuuloaistia ympäristön melulta. Myssyn hellä pinta myös hieroo vauvan päätä samaan tapaan kuin hänen äitinsä kohtu odotuksen aikana. Hieronta vaikuttaa vauvaan sekä virkistävästi että rauhoittavasti.
Vauvan pää on suhteessa muuhun kehoon huomattavan suuri, joten pään kautta tapahtuva lämmöhukka on merkittävä. Silkkimyssyllä vauva pysyy lämpimänä.
T: Jo laitoksella FROTEEMYSSYILLYT joka ei joutunut selittelemään ja puolustelemaan valintojaan millään lailla ;)
Vierailija:
Silkkimyssyn salaisuusSilkkimyssy suojaa vielä umpeutumatonta lakialuetta ja sekä vastasyntyneen herkkää kuuloaistia ympäristön melulta. Myssyn hellä pinta myös hieroo vauvan päätä samaan tapaan kuin hänen äitinsä kohtu odotuksen aikana. Hieronta vaikuttaa vauvaan sekä virkistävästi että rauhoittavasti.
Vauvan pää on suhteessa muuhun kehoon huomattavan suuri, joten pään kautta tapahtuva lämmöhukka on merkittävä. Silkkimyssyllä vauva pysyy lämpimänä.
Lainaus ap' n tekstistä odotuspalstalta:
" Olen kuullut, että joissain sairaaloissa voi saada kylmäkiskoistakin kohtelua, kun tuo silkkimyssy on vauvalle päähän laitettu, sitä pidetään niin voimakkaana kannanottona ja ilmaisuna omasta ideologiasta. "
Vaimentaa ääniä ja lievittää päänsärkyä. Kannattaa valita melko iso koko, jonka voi vetää myös silmien suojaksi.
kotiäidillekin se pipo olisi hyvä lasten känkkäränkkä-päivien varalle. :)
Haikaranpesän kätilö vain ihasteli ohimennen " ai sinullakin on tuollainen ihana myssy" :).
Tosin, kun tätä trendien kehitystä seuraa, on ilmassa merkkejä siitä että Burberry ei ole enää mikään in -merkki.
Siis pitäiskö munkin liittyä Gap-myssyilijöihin. Se, että minkälaisen myssyn vastasyntyneen lapseni päähän pistän, on lopullinen vaikutus lapseni loppuelämään. Siis tää on ihan hirveen vaikeeta, osaako joku auttaa?
tuli miehen kanssa puheeksi retrot, silkkimyssyt ja kestoilu hommat.
Kaikki jotka käyttää kestovaippoja (ainakin minun tutut) halveksivat meitä jollain tasolla, koska meillä on kertikset käytössä.
Monet kerrat olen saanut kuulla miten saastutan maapalloja jne.. Mies tuossa sitten lohkaisi aika hyvän pointin, joka pitäisi sanoa niille jotka pitävät kestoilua sinä ainoana mahdollisena tapana, ja tuputtaa sitä ideaa muillekkin: Ne jotka kestoilevat (ei tietenkään kaikki ole samanlaisia " tuputtajia) paasaavat jätteistä jne, mutta kukaan heistä ei ole miettinyt miten paljon kuluttaa vettä pestessään niitä kestoja, ja kyllä ne pesuaineetkin saastuttavat. Ja sitten kehtaavat väittää että he eivät MITENKÄÄN pilaa luontoa jne...
Tulipas omituinen sepustus, toivottavasti joku ymmärsi mitä tarkoita.
Ja korostan että mielestäni kaikki saavat tehdä omalla tavallaan, ärsyttää vain kun yritetään väkisin tuputtaa omia aatteita..
Kuvitteleekohan se olevansa jotenkin erikoinen ja ihmeellinen, jos pitää vauvallaan SILKKIMYSSYÄ? Olis niin kivaa aloittaa SILKKIMYSSYILY jo sairaalassa eikä vasta kotona...reps ja kops :D
Meidän vauvalla oli jo sairaalassa jalassa Supermies-sukat. Pitäisköhän avata oma ketju Supermiessukkailijoille ja kysyä miten meidän ideologiaan on synnärillä suhtauduttu?