Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pääsitkö heti työkyvyttömyyseläkkelle?

LewisM
09.08.2023 |

Montako kertaa hait ennen kuin pääsit työkyvyttömyyseläkkeelle, tärppäsikö heti? Olen lukenut erilaisia kertomuksia ja on tapauksia, että on haettu 6 -7 kertaa ja lopulta eläke myönnettiin. Helpottaako plus 60 ikä mielestäsi? Olen itse +60 ja nyt syksyllä haen eläkettä.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

12 vuotta meni diagnooseista. Ensin sairausloma, kuntoutustuki sitten 1/2 eläke mikä oli paskinta ikinä. 6v tappelin täydestä enkä sitäkään sairauksista vaan sairauksien aiheuttamasta vakavasta masennuksesta 2v ennen eläkeikää.

Vähän olen katkera näille jotka pääsee heti tk eläkkeelle kun vähän ahdistaa

Lähes 40 kohtuupalkkaisen työvuoden jälkeen eläke vähän yli 2000e brutto

Älä ala mitätöimään toisten sairauksia ja kärsimystä, mikä sä olet sanomaan mitään toisten ahdistuksesta esimerkiksi. Jos itse kärsit masennuksesta, luulisi edes jotain ymmärrystä olevan psyykkisistä sairauksista. Yleisesti ottaen ei se helppoa ole päästä eläkkeelle, se on pitkä ja kivinen tie.

Kuten kirjoitin mun masennus ei ole mt sairaus vaan seurausta helvetillisistä hermokivuista. Sellaisista jotka saa aamuyöllä toivomaan että jaksaisi raahautua kadun reunaan ja heittäytyä rekan alle. Vähemmästäkin sekoaa kun ei saa edes nukuttua. Mutta kivut ei merkitse mitään eläkehakemuksissa vaikka on kuvannettavissa ja kliinisesti todettu

Täällähän moni kirjoitti että huxflux tuli hyväksytty päätös viikoissa.

Vierailija
22/35 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkyvyttömyyseläkehakemus lähtee vetämään pian, ikääkin on 62. En ole ollut sairauslomalla vuotta kuten teistä moni. Psyykkiset syyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin puolikkaalle heti kun hain, mutta en vieläkään koko eläkkeelle. Puolikkaalla ollut nyt reilu 6 vuotta.

Vierailija
24/35 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

300 päivää sairaslomalla, 10kk kuntoutustuella ja sen jälkeen viikossa toistaiseksi voimassa olevalle tk-eläkkeelle.

Tällä hetkellä hylkäysprosentti on 36. Ainakin aiemmin oli hyödyksi olla yli 60v, tosin kai siinäkin ovat ne syyt painaneet, mutta jotain helpotusta saivat/saavat.

Riippuu iän lisäksi mitä työtä on tehnyt, onko jo takana pitkä vuosikymmenten työura, asuinseutu jne....

Vierailija
25/35 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt hakemassa seitsemättä vuotta ja en ole vielä päässyt. Joten ei se ihan heti tule. Laskeskelin että voin kohta hakea oikeasti eläkkeelle.

Vierailija
26/35 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain työkyvyttömyyseläkkeen toisella yrittämällä. Ikää oli alle 40 vuotta, mutta pitkä putki kuntoutustukia takana.

Vierailija
27/35 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nyt hakemassa seitsemättä vuotta ja en ole vielä päässyt. Joten ei se ihan heti tule. Laskeskelin että voin kohta hakea oikeasti eläkkeelle.

Täällä parin vuoden päästä varsinaiselle eläkkeelle. Voisivat jo päästää suoraan työkyvyttömyyseläkkeelle, kun ei tässä työkykyiseksi enää nouse. Työuraakin jo 40v.

Vierailija
28/35 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tk-eläke ensimmäisellä yrityksellä 38 vuotiaana. Sitä ennen vuosia työkokeiluja, sairaslomia ja 2 vuotta kuntoutustukea.

Vierailija
29/35 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin neljän vuoden sairasloma-ja kuntoutustuki hakemuksen jälkeen.

Mulla kolme mt-diagnoosia. En itse halunnut, mutta lääkäri teki valinnan. Nyt olen tyytyväinen, sillä paineita ihmeparantumiseen ei enää ole.

Eläkkeeni on kyllä tosi pieni, mutta olkoon. Sillä pärjätään mitä saa.

Vierailija
30/35 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain työkyvyttömyyseläkkeen alle 60- vuotiaana haluamattani sitä varsinaisesti.ä itse. Olin työkyvytön silloisen julkisen sektorin työnantajani puitteisssa kuten suhteessa työnantajan haluttomuuteen ja kyvyttömyyteen etsiä tapoja hyödyntää luovasti ammattitaitoani, mikä olisi vaatinut jonkin verran viitseliäisyyttä ja älyä siltä puolelta.

No, olen kyllä todellisuudessa ammattiini hyvinkin työkykyinen yksityissektorilla ja yrittäjänä. Nythän voin siirtyä eläkeläiseksi halutessani. Paha maku prosessista jäi vaivaamaan, vaikka joku ulkopuolinen voisi sanoa, että kaikki on hyvin.

Vierailija
31/35 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämässä tarkoitus on saada 2 miljoonan potti ja tehdä itsestään vapaa.

Vierailija
32/35 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämässä tarkoitus on saada 2 miljoonan potti ja tehdä itsestään vapaa.

Kattoo tätä maailmaa niin tää on yks hlvetti.

Vierailija
33/35 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsin ensiyrittämällä pysyvälle sairaseläkkeelle 42vuotiaana.useita työtapaturmia oikeissa töissä ja synnynnäisiä vaivoja.eläkehakemus oli 65 sivua pitkä vammaa ja vaivaa.

ennen eläkehakemusta sinnittelin töissä vaivaisena kun apua työterveydestä ei saanut,päinvastoin.arvauskeskuksestakaan apua ei saanut.paikkailin yksityisellä itseäni omaan piikkiin useasti ja uusia vaivoja löytyi kunhan vaan joku viitsi niitä etsiä.

lopulta firma lakkautettiin ja jäin 500pv nauttimaan.sitten vuosi työttömänä.500ekk.muuta rahaa ei saanut kun tein rikoksen että olen ostanut okt ja maksanutkin sen kokonaan omalla työlläni.

no homma eteni sitten vuoden saikulla ja sitten sain pysyvän eläkkeen.

Vierailija
34/35 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekalla yrityksellä tuli. Noin vuosi saikkea, 3 vuotta kuntsarilla ja neljäntenä vuotena tuli eläke.

Vierailija
35/35 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätöksessä on maininta: Jos parannut niin ilmoitus työeläkeyhtiölle ja takaisin hommiin tai te-keskuksen armoille,kuinka moni on parantunut pysyvällä eläkkeellä ja miten ja kuka paranemista kontrolloi? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän