Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UJOT, introvertit-Missä olette töissä?

Vierailija
09.08.2023 |

Missä olette töissä ja viihdytkö?

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan tehdä yksin töitä ja viihdyn todella hyvin. Joskus saan vähän tuntumaa muihin työntekijöihin ja olen aivan loppu heidän raskaasta ajatusmaailmastaan.

Vierailija
42/60 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimistosihteeri. Nykyään voin tehdä työtä etänä, asiakaspalvelua on jonkin verran sähköpostitse, mikä on hyvä juttu. Puhelinpalvelu ei ole minun juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitus ei ollut niputtaa ujoja ja introvertteja (niinkun pari jo aiemmin tuolla epäilikin), vaan kyselen juurikin ujoilta introverteilta kokemuksia.

Vierailija
44/60 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimistosihteeri. Nykyään voin tehdä työtä etänä, asiakaspalvelua on jonkin verran sähköpostitse, mikä on hyvä juttu. Puhelinpalvelu ei ole minun juttu.

Tradedomi tausta?

Vierailija
45/60 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miksi niputat ujot ja introvertit?

Miksi joku aina valittaa tästä?

Pidätkö itseäsi jotenkin parempana ihmisenä, jos olet vain toinen noista?

idioottimölyapinat, extrovertit. Miksi jatkuvasti hölötätte vaikkei ketään muuta kiinnosta.

Ei ekstroverttiys tarkoita automaattisesti tuollaista, eikä introverttiys erakkoutta tai sitä, että on tuppisuu. Kyse on vain siitä, viihtyykö paremmin yksin vai muiden seurassa. Miksi erilaisuuden ymmärtäminen ja suvaitseminen on ihmisille usein niin vaikeaa? Miksi kaikkien pitäisi olla samanlaisia kuin itse? Eikö voisi ajatella, että on rikkautta, että on erilaisia ihmisiä, joita tarvitaan erilaisissa asioissa?

Vierailija
46/60 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikalla.

Vierailija
47/60 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajana. Viihdyn hyvin lasten kanssa, mutta ne opet, henkisesti kireät nutturapäät, aina oikeassa, aina kaikkitietäviä, varsinkin politiikasta. Pelkkiä vihervassari-papukaijoja. Välttelen openhuonetta.

Vierailija
48/60 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan äärettömän sosiaalisessa työssä, jossa kirjaimellisesti ollaan koko päivä tekemisissä toistemme kanssa, ja ollaan tietoisia mitä toinen tekee ja millä tuulella on koko ajan, jatkuvaa kommunikaatiota. Työ on todella mielekästä, tämä sosiaalinen puoli vielä pienoinen haaste. Monet tulkitsevat keskittyneen ilmeeni ärtymykseksi tms., ja tiedän heidän juoruilevan siitä, tai vihjailevan ihan avoimesti resting bitch facesta ja muuta. Mutta ei se mitään, ihmisten on opittava hyväksymään, että kaikki eivät hymyile 24/7, eikä kenelläkään ole velvollisuutta esittää jotain vain jotta muilla olisi kivaa. Aina ei jaksa jutustella, ei se ole henkilökohtaista ketään kohtaan. Ekstroverttien on opittava antamaan muille tilaa ahdistumatta. Ja introverttien tietysti joskus etsimään kontaktia sieltä omasta kuplasta. Tasapainoa.

Vierailija
49/60 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö introvertit halua olla ihmisten kanssa? Olen ajatellut olevani introvertti, mutta olen asiakaspalvelutyössä ja kokoajan tekemisissä ihmisten kanssa ja viihdyn.

Vierailija
50/60 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintolan tiskaajana. Työilmapiiri on todella hyvä eikä ketään pakoteta keskustelemaan tauoilla. Viihdyn työssäni erinomaisesti.

Vierailija
51/60 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärinä. Olen sekä ujo että introvertti. Töissä sujuu silti ihan hyvin. Olen alalla, jossa suoria potilasvastaanottoja on vähän ja teen paljon muuta työtä: soittoja, kirjeitä, muiden lääkäreiden kirjallisiin konsultaatioihin vastaamista. Olen joskus ollut hommassa, jossa piti tavata potilaita kasvokkain koko työpäivän ajan ja se oli minulle liian väsyttävää. Nykytyössä suoraa ihmiskontaktia on juuri sen verran, että hyvin sen jaksan enkä rasitu. Sinänsä pidän ihmisten seurasta kyllä, mutta kiintiö tulee siinä vain hyvin nopeasti täyteen ja lisäksi jännitän seurassa aina.

Vierailija
52/60 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljetusalalla. Suurin osa ajasta yksin tien päällä, musiikkia kuunnellen ja omissa ajatuksissa. Asiakkaille kun vie tavaraa, siinä tulee pakolliset mutta lyhyet kohtaamiset. Työkavereita näkee myös lyhyesti terminaalilla kuormaa lastatessa, siinä tulee jauhettua p*skaa. Mutta hyvin itsenäistä työtä, todellakin viihdyn ja tykkään 👍

Vierailija
53/60 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen puutarhuri. Työskentelen enimmäkseen yksin. Viihdyn erinomaisesti.

Vierailija
54/60 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ujous on osittain kokemattomuutta.

Tai liikaa negatiivisia kokemuksia.

Vierailija
55/60 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

IT- konsulttina ja 100% etätyö. Täydellinen työ. Yleensä Teams- palavereissa ei tarvitse laittaa edes kameraa päälle.

Vierailija
56/60 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ravintolan tiskaajana. Työilmapiiri on todella hyvä eikä ketään pakoteta keskustelemaan tauoilla. Viihdyn työssäni erinomaisesti.

Itekkin olin opiskeluaikoina iltaisin ravintolassa tiskaamaassa,oli kyllä lunkia hommaa.

Vierailija
57/60 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ujous on osittain kokemattomuutta.

Tai liikaa negatiivisia kokemuksia.

Itsellä juurikin jälkimmäinen.

Vierailija
58/60 |
12.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen puhelinmyyjänä. Viihdyn työssäni hyvin , sillä en nää niitä ihmisiä joille soitan eivätkä he minua. Pystyn puhumaan niitä näitä ja asiaakin tietysti ja parhaat tarjoukset. Eikä kukaan näe minua. Ihan paras työ

Vierailija
59/60 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

introvertti ei ole välttämättä ujo!!!

Vierailija
60/60 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö introvertit halua olla ihmisten kanssa? Olen ajatellut olevani introvertti, mutta olen asiakaspalvelutyössä ja kokoajan tekemisissä ihmisten kanssa ja viihdyn.

Haluaa. Olen itsekkin työssä, joka vaatii jatkuvaa kommunikointia enemmän tai vähemmän tuttujen ihmisten kanssa. Ja jos jonkinlaista selvittämistä.

Tykkään työstä tosi paljon ja työasioiden puhuminen on minulle helppoa. Eron huomaa ehkä tauolla, en ole niin puhelias vapaa-ajan asioista, voin ottaa osaa keskusteluun, mutta en "johda" sitä. Mieluiten katselisin puhelinta tai lehteä, mutta kohteliaisuudesta jutustelen. Kotona olen myös aika poikki. En ikinä sovi mitään sosiaalista menoa heti työpäivän jatkoksi vaan haluan pitkän hiljaisen hetken näiden väliin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme