Onko joku sienestäjä löytänyt jo kanttarelleja?
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Pari pikku munakasta oon saanut tehtyä.
Kanta-Hämmeesä.
Millon silokit kypsiä? Kuulemma hyviä ,en ole itse vielä maistanut .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari pikku munakasta oon saanut tehtyä.
Kanta-Hämmeesä.
Kantta-Häme?
Vierailija kirjoitti:
Se on kantarelli, ei kanttarelli.
Höpö höpö. Kuuluu kyllä kantasieniin, mutta kirjoitusasu kanttarelli on tieteellisen nimen perusteella oikein. Kielitoimiston suosituksista viis.
Vierailija kirjoitti:
Ei ensimmäistäkään kantarellia hyvillä vakipaikoillani vielä. Voitatteja, punikkitateja ja vaaleita orakkaita olen löytänyt. Hämeenlinnan seutu.
Meillä on ollut keltavahveroita jo monta viikkoa, vissiin kolme? Herkkutatteja on ihan kivasti, juuri syötiin tatit, jotka keräsin tänä aamuna; oli pari ihan täysin madotontakin! Vaaleita orakkaita on paljon, ja pienen nyrkillisen mustia torvisieniäkin olen löytänyt.
Punikkitatteja on tosi paljon, ja varmaan voitattejakin, kerään vain herkkutatteja.
Tänä vuonna on Hämeenlinnan vieressä myös PALJON rouskuja, saan tehdä suolasieniä ihan urakalla!
Kymenlaaksossa myös löytyy kanttarelleja. Oon tehnyt pari piirakkaa, kastiketta ja risottoa. Pakkasessa on viisi purkkia.
Mies juuri kävi poimimassa pannullisen tuosta pihalta, jos tekisi niistä piirakkaa iltapalaksi ja toinen puoli pakkaseen.
Kaakkoisessa Suomessa on jo muutaman viikon ollut torilla myynnissä, mutta minun mökkitontillani on vain kuusi kpl pompannapin kokoisia ja nekin taitavat kuivahtaa pois. Pitänee yrittää mennä metsään etsimään parempia keltavahveromestoja.
Pohjois-Savossa tosi paljon kuulemma, itse kerää enkä syö mutta työkaverit ja anoppi kantaa sitä sankotolkulla metsästä ja jakaa niitä sitten kaikille tutuille kun eivät ehdi kaikkea syödä itse.
Ajat sitten jo. Kerättynä useampi litra tähän mennessä.
Kesäkuun alussa ensimmäiset poimittu ja nautittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on kantarelli, ei kanttarelli.
Höpö höpö. Kuuluu kyllä kantasieniin, mutta kirjoitusasu kanttarelli on tieteellisen nimen perusteella oikein. Kielitoimiston suosituksista viis.
No kun ei ole. Montako t-kirjainta näet nimessä Cantharellus cibarius?
Ensimmäiset poimin heinäkuun alussa. Viime viikolla yhdellä reissulla löytyi lähimetsästä sankollinen kantarelleja. Juankoski.
Aivan tolkuttomasti on Pohjois-Karjalassa. Minulla on oma pieni saari, josta keräsin maanantaina ämpärillisen. Mies kävi naapurisaaresta keräämässä toisen ämpärillisen.
Ei varmaan ikinä ole ollut näin paljon, minunkin saaressani kantarelleja on nyt laajemmalla alueella kuin kertaakaan aiemmin.
Just pitäis jaksaa pakastaa iso kulhollinen pannun kautta käyneitä kantarelleja.
Sisko löysi metsästä. Itse hain omani torilta.
Jep etelä-karjalassa ihan älyttömästi, ei meinaa löytyä ostajia enää 35e ämpärillisille kun tarjontaa on niin paljon. Vakipaikat käyty ja niitä kasvaa myös sellaisissa kohdissa, jossa ei aikaisempina vuosina ole ollut.
Kourallisen, saa leivänpäälle vähäsen ja se riittää, en ole sienifani.
Jo? Yleensähän ne on jo paljon aiemmin. Aika kuiva alkukesä oli, mutta viime aikojen sateet on vähän auttaneet. Etelä-Savossa poimin pari viikkoa sitten tutulta paikalta.