Kaverit pyytelivät mukaan kaikkiin aktiviteetteihin, tänäänkin uimaan mukaan...Mutta en vain voi mennä kun elän perustoimeentulotuella ja varaa ei ole...Nyt sitten syrjäydyn yksin vain kotonani kokonaan
Eivät varmaan enää kohta ota yhteyttä...Miten menee näin surkeasti tämä elämä
Kommentit (61)
Jos kaveri oli se, joka pyysi, ehkä olisit voinut sanoa suoraan niin kuin asia on: Tulisin mielelläni, mutta ei ole varaa bussilippuun, pääsenkö samalla kyydillä? Tulisin mielelläni, mutta voitaisiinko mennä rannalle x, joka on ilmainen?
Suomessa ei uimarannat maksa. Maauimala on eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep täällä kans syrjäytyminen käynnissä, oikein itkettää kun en voinut lähteä kavereiden kanssa syömään tänään :( pyöräkin hajosi eikä ole varaa viedä sitä huoltoon. Stressaan jo valmiiksi mistä saan talvitakin ja kengät, iso hankinta taas nekin.
Miksi joka talvi pitää hankkia uusi takki ja kengät?
Muodit muuttuu, myös työttömällä on oikeus panostaa pukeutumiseen.
Silloin kun olin opiskelija, koitin syödä tosi pihisti että pääsin ystävien kanssa kahviloihin yms. Sitten kun menin kahville, ostin kirjaimellisesti vain sen kahvin, jätin pullan pois. 20e pääsin ainakin 10 kertaa kahville.
Ja kun menin shoppailemaan, en ikinä ostanut mitään, ei ne muut edes huomanneet/välittäneet siitä
Mun mielestä kaverit oli kivoja, kun pyysivät mukaan järkevän hintaiseen tekemiseen. Vai miten paljon tuonne rannalle maksaa sisään? Tuskin montaa euroa.
Se olisi ikävää, jos pyytäisivät esimerkiksi illalliselle ravintolaan, terassille kaljoille tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep täällä kans syrjäytyminen käynnissä, oikein itkettää kun en voinut lähteä kavereiden kanssa syömään tänään :( pyöräkin hajosi eikä ole varaa viedä sitä huoltoon. Stressaan jo valmiiksi mistä saan talvitakin ja kengät, iso hankinta taas nekin.
Olen käyttänyt edelliset 3 (!!!) talvea samoja. Talvitakki, ilmaiseksi saatu vaihtokirppikseltä, ei vain kestä loputtomiin. Vetoketju hajosi ja toppaus ratkeilee. Olen kuule myös paikannut sitä.
Kengistä pohjat niin kuluneet, että rei'illä.Ei tässä joka talvi mitään osteta, vaatteet vain ei ole ikuisia.
Oletko nainen ja kengänkoko 39-40 .Voin lahjoittaa sinulle uudet saapikkaat ,montakin paria on. Yhdet kartongissa. Takkejakin on vaikka muille jakaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä luki, että joka talvi?
Jollet tiennyt niin ei vaatteet loputtomiin kestä.
Laadukkaat vaatteet kestää kymmeniä vuosia. Jollet tiennyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei uiminen maksa mitään.
Maksaa edestakaiset bussimatkat, uimarannalle.
-eri
Oletko koskaan kuullut apostolinkyydistä?
Pyöräilyä en ehdota, koska palstaköyhillä ei koskaan ole polkupyörää.
Vierailija kirjoitti:
Seli seli. Tartu itseäsi niskasta kiinni ap ja lopeta päivästä toiseen jatkuva kokopäiväinen ruikuttaminen täällä. Sinut tunnistaa kirjoitustyylistäsi.
Ilmeisesti uusi toimeentulotuen asiakas. Ei vielä ole sopeutunut eikä sopeuttanut menojaan ja elämäntyyliään käytettävissä oleviin varoihin.
Sehän siinä on että ei ole varaa mihinkään työttömänä työmarkkinatuella, tai toimeentulotuella niin syrjäytyy koko ajan vain entistä enemmän. EU on antanut Suomelle useita huomautuksia riittämättömästä sosiaaliturvasta, mutta Suomi ei ole tehnyt mitään sen korjaamiseksi, pikemminkin pyrkii poistamaan entisetkin tuet, vaikka köyhyys on selvässä kasvussa tässä onnettomassa maassa:
https://stat.fi/julkaisu/cl8lp8xaorjoa0cw1txm8lzp9
Valtio voisi edes sen verran auttaa, että järjestäisi ruoka-apua suomalaisille, esim. työttömille työmarkkinatuella oleville, mutta ei, EU:n ruoka-avunkin lopetti jo vuonna 2021!!
https://www.ruokavirasto.fi/tuet/elintarvikkeet/ruoka-apu/
Niin mitä hyvää Suomessa olikaan...
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun olin opiskelija, koitin syödä tosi pihisti että pääsin ystävien kanssa kahviloihin yms. Sitten kun menin kahville, ostin kirjaimellisesti vain sen kahvin, jätin pullan pois. 20e pääsin ainakin 10 kertaa kahville.
Ja kun menin shoppailemaan, en ikinä ostanut mitään, ei ne muut edes huomanneet/välittäneet siitä
Sen kahvin hinta on rajusti kallistunut niistä 80-90-luvun hinnoista...
Kaikki maksaa niin se on, Minäkin menetin kaikki kaverit koska en viitsinyt kuluttaa rahaa kahviloihin 6 euron kahviin.
Mistä näille palstaköyhille sikiää näitä kavereita, joiden kanssa kuluu aina rahaa?
Minun kavereideni kanssa mennään yleensä koiran kanssa kävelylle, eväsretkelle johonkin tai kahvitellaan jonkun kotona. Mitä mieheni kavereita olen katsellut, niillä on yleensä joku projekti jota hääräävät yhdessä. Toissapäivänä miehen yksi kaveri oli pyörälenkillä ja poikkesi juttelemaan, ei edes sisään tullut, juttelivat tunnin verran pihassa. Ei maksanut kenellekään mitään.
Yritän miettiä koska olisin viimeksi tehnyt jotain maksullista muusta kuin siitä syystä, että ollaan matkalla ja pakko pysähtyä johonkin kuppilaan syömään. Ei nyt ihan heti tule mieleen.
Rahasta ei ole pulaa, mutta leipomukseni ovat parempia kuin yhdessäkään tuntemassani kahvilassa ja koti viihtyisä ja muutenkin maailma niin täynnä kiinnostavaa tekemistä, että ei ole tarvetta.
Sama. Ennen pyytelivät ulos syömään, elokuviin tai tapahtumiin. En minä sellaisiin voi lähteä, kun ei ole rahaa eikä autoa. Nykyään eivät kyllä yleensä pyydä mihinkään. Käyn sitten yksin kävelyllä ja ilmaisissa kulttuuritapahtumissa.
Vierailija kirjoitti:
Mistä näille palstaköyhille sikiää näitä kavereita, joiden kanssa kuluu aina rahaa?
Minun kavereideni kanssa mennään yleensä koiran kanssa kävelylle, eväsretkelle johonkin tai kahvitellaan jonkun kotona. Mitä mieheni kavereita olen katsellut, niillä on yleensä joku projekti jota hääräävät yhdessä. Toissapäivänä miehen yksi kaveri oli pyörälenkillä ja poikkesi juttelemaan, ei edes sisään tullut, juttelivat tunnin verran pihassa. Ei maksanut kenellekään mitään.
Yritän miettiä koska olisin viimeksi tehnyt jotain maksullista muusta kuin siitä syystä, että ollaan matkalla ja pakko pysähtyä johonkin kuppilaan syömään. Ei nyt ihan heti tule mieleen.
Rahasta ei ole pulaa, mutta leipomukseni ovat parempia kuin yhdessäkään tuntemassani kahvilassa ja koti viihtyisä ja muutenkin maailma niin täynnä kiinnostavaa tekemistä, että ei ole tarvetta.
Tästä kirjoituksesta tuli hyvä mieli. Se on juuri noin. Ei ystävyyden tai kaveruuden tarkoitus ole se, että lähdetään yhdessä törsäilemään vaan tärkeintä on viettää aikaa yhdessä ja käydä kylää, niinhän sitä ennenkin tehtiin ja kaikki olivat tyytyväisiä.
Miksi olet menetellyt työvoimapoliittisesti niin moitittavasti että olet joutunut karenssiin? Muussa tapauksessa sinulla olisi tulona vähintäänkin peruspäiväraha tai työmarkkinatuki.
Vierailija kirjoitti:
Nythän ne talvitakki ja -kengät kannattaisi hankkia, eikä vasta sitten kun niiden myyntipiikki on (eli vasta loppusyksystä/talvella). Ja kyllä - ainakin isommissa kaupoissa noita voi löytyä esim. poisto-osastolta myynnissä nimenomaan just nyt kesällä.
Vierailija kirjoitti:
Jos kaveri oli se, joka pyysi, ehkä olisit voinut sanoa suoraan niin kuin asia on: Tulisin mielelläni, mutta ei ole varaa bussilippuun, pääsenkö samalla kyydillä? Tulisin mielelläni, mutta voitaisiinko mennä rannalle x, joka on ilmainen?
Suomessa ei uimarannat maksa. Maauimala on eri asia.
Lokkeileva aikuinen on todella säälittävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä kirjoituksesta tuli hyvä mieli. Se on juuri noin. Ei ystävyyden tai kaveruuden tarkoitus ole se, että lähdetään yhdessä törsäilemään vaan tärkeintä on viettää aikaa yhdessä ja käydä kylää, niinhän sitä ennenkin tehtiin ja kaikki olivat tyytyväisiä.
Kuka työssäkäyvä aikuinen viitsii käyttää vapaa-aikaansa kävelyihin tai joihinkin puistossa istuskeluihin? Ihminen käy töissä, koska siitä saa rahaa ja sitten vapaa-ajalla tätä rahaa käytetään mieleisiin harrastuksiin ja elämyksiin. Pihistely ja penninvenytys on nuoruuden juttuja. Aikuiset käyvät teatterissa, ravintoloissa, matkoilla ja elämyksissä.
No onpa outo kysymys. Itse asun merenrantakaupungissa, mutta uimarantaa ei silti ole kävelymatkan päässä.