Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hirveä nälkä, mutta vatsatauti. Mitä voisi syödä?

Vierailija
09.08.2023 |

Siis oksentamatta taas.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna vatsan rauhoittua. Muutamia kulauksia nestettä ottaisin esim. keitettyä vettä jäähdytettynä, teetä hunajalla. Muutaman tunnin päästä todennäköisesti jo pysyy sisällä. Silloin yl. aloitan purkkiananaksella tai omenan viipaleilla, kun tekee mieli jotain raikasta.

Vierailija
2/26 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen juuri toipumassa. Aloitan aina kuppikeitolla (italialainen minestrone), jugurtilla ja hunajateellä. Kun ne pysyvät sisällä, syön pienen annoksen kaurapuuroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit syödä mitä tahansa. Muista juoda myös paljon.

Vierailija
4/26 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nakit ja perunamuusi on lääkettä kipeälle vatsalle. Ruokajuomana kefiiri.

Vierailija
5/26 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä naurata! Narraat! Jokainen, jolla joskus on ollut vatsatauti, tietää ruuan ajattelunkin olevan oksettavaa. Kärsi nyt vaan, juot cocacolaa sitten kun tekee mieli, ja aloitat hitaasti ruokailun, suolatikkuja syöden sen jälkeen. Uusavuton taas täällä provoilee!

Vierailija
6/26 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ripuli on, niin voi syödä mitä vain (tämä on vanha suositus), mutta eihän oksennustaudissa voi mitään syödä.

Vierailija
7/26 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipsejä. Suolaa tarvii oksentamisen ja ripuloinnin jälkeen. Nestettä myös.

Vierailija
8/26 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imeskele hitaasti mehujäätä.

Vierailija
9/26 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata syödä, provosoi oksentamista. Juo laimeaa mustikkamehua pieniä määriä siemaillen, ota gefilus tms. maitohappobakteerikapseleita/tabletteja, oksennustaudissa pitää saada hyviä bakteereita tilalle.

Vierailija
10/26 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen järsinyt Annan pipareita pikkuhiljaa. Ovat ainakin keposia, hiilareita taitaa olla kolmisen grammaa kappaleelta.

Vierailija
11/26 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieniä kulauksia mustikkakeittoa tai mustikkamehua pitkin päivää.

Ei mitään hiilihapollisia limuja.

Kevyttä helposti sulavaa ruokaa, pienet annokset rauhoittelevat vatsaa. Hyviä ja sopivia ruokia ovat esimerkiksi riisi, banaani, kala, hedelmäsoseet ja höyrytetyt kasvikset.

Vierailija
12/26 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna vatsan rauhoittua. Muutamia kulauksia nestettä ottaisin esim. keitettyä vettä jäähdytettynä, teetä hunajalla. Muutaman tunnin päästä todennäköisesti jo pysyy sisällä. Silloin yl. aloitan purkkiananaksella tai omenan viipaleilla, kun tekee mieli jotain raikasta.

Vettä ei todellakaan tarvitse keittää.

Vierailija
13/26 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Runkovesiputkien vesi sisältää bakteereita jonkin verran.

Itse olen vuosikymmenien kokemuksella todennut, että vatsataudissa keitetty jäähdytetty vesi EI ÄRSYTÄ vatsaa.

Vierailija
14/26 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tortilloja tulisella kastikkeella.

Vierailija
15/26 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tortilloja tulisella kastikkeella.

Piti sun päästä tännekin heruttelemaan, tyhmä

Vierailija
16/26 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen vuosikymmenien kokemuksella todennut, että vatsataudissa keitetty jäähdytetty vesi EI ÄRSYTÄ vatsaa.

Höpö höpö. Vettä vaan hanasta. Ei ärsytä vatsaa, kun lopettaa typerät satuilut.

Vierailija
17/26 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustikka. Mustikkakeitto jos haluaa suun makiaks. Sen lisäksi on terveellistä ja sentään ravitsee. Pysyy sisällä keskiverota paremmin.

Vierailija
18/26 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Vettä vaan hanasta. Ei ärsytä vatsaa, kun lopettaa typerät satuilut.

Mieluummin edes huoneenlämmössä hapettunutta vettä. Mulla ainakin hanakylmä vesi tulee mahataudissa hissinä ylös välittömästi, seisonut vesi pysyy mahassa.

Vierailija
19/26 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö mitä pystyt tai mieli tekee. Vaikka kuppikeiton esim. nuudelikeitto.

Vierailija
20/26 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin pieni, niin sairaanhoitaja äitini kannusti juomaan oksennustaudissa keltaista Jaffaa.

Niin tehtiin muissakin perheissä, keltaista jaffaa, jos oli okesennustauti. Tämä tapahtui 1960-luvun lopussa ja 1970-luvun alussa.

Aikuisena kerran kysyin äidiltäni miten se keltainen Jaffa vatsatautiin auttoi. Äiti vastasi, että no ei mitenkään, oksennus vain maistui vähän paremmalta 😁😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi