Onnibus oli jättää kaksi alaikäistä yöksi vieraaseen kaupunkiin Ihana nainen pelasti tytöt
Näitä pätijöitä löytyy myös asiakaspalveluammateissa.
Jotenkin törkeää käytöstä kuskilta.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/f6c92a52-a68d-449a-a83f-36ba432b7086
Kommentit (518)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Diginatiivit tytöt eivät osaa ostaa puhelimellaan lippua Onnibusin sivuilta, kun pankkikortti ei toimi. Mutta ihan hyvä, että joku kuitenkin auttoi. Minäkin olisin auttanut tuossa tilanteessa.
Alaikäiset eivät varmaan voi tuota tehdä. Isä olisi voinut ostaa liput onnibusin sivuilta ja lähettää ne tyttöjen puhelimeen.
Onnistuu varmaan alaikäisenä, mutta ei kaikilla 14-15v ole vielä pankkitunnistautumista kännykässä, vaikka pankkikorttia käyttäisikin. Omalla pojalla on pankkikortti ja tili, mutta ne on minun systeemeihin liitetty eikä hän itse pääse kirjautumaan tilille.
Hassua jos ihminen käy ansiotyössä mutta ei pääse käyttämään omaa pankkitiliään.
Christiiina kirjoitti:
kerran mulla ei pankkikortti toiminut, kun hotellissa lähtiessä yritin maksaa huonetta. Hotellivirkailija epäili, että kortillani ei ole rahaa. Ilmeisesti näytin sellaiselta ihmiseltä, joka tahallaan jättää huoneen laskut maksamatta... lopulta sovittiin, että toimisto lähettää minulle laskun kotiin postissa, koska hotelli oli syrjässä ja minun olisi pitänyt matkustaa bussilla Prismaan nostamaan käteistä rahaa ja siten olisi myös myöhästynyt junasta, jolloin se olisi tullut minulle kovin kalliiksi. Kun soitin asiasta pankkiin, sieltä sanottiin,että kortissani ei ole mitään vikaa, vaan siinä maksupäätteessä ollut jokin tilapäinen häiriöä.
Minulla oli vastaava tilanne ruokakaupassa, maksoin luotolla, vaikka kortilla oli takuuvarmasti rahaa.
Myyjä mulkoili minua, ei kiittänyt tai hyvästellyt.
En itkenyt tapahtunutta roskalehdille. 😀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ostaa liput netistä, varauskoodi riittää kuskille. Sen olisi iskä voinut vaikka tekstata tytöille tai kertoa kuskille puhelimitse. Ihan oma vika nyt!
Tuon tähän vielä sen pointin, että entä jos isällä ei ollut rahaa sellaisella tilillä, josta voi reaaliajassa siirtää rahaa?
Kaikilla ei myöskäön ole MobilePayta. esim. mun puhelin on niin vanha, ettei tähän saa ladattua sitä. Enkä osta uutta puhelinta siksi, että saatan kerran vuodessa ehkä kenties tarvita MobilePayta.
Ketähän me nyt sitten siitä syytettäisiin ettei ole mitään millä maksaa. Olisiko sekin vaihtoehto bussinkuljettajan vika?
Kyllä kuljettaja toimi väärin. Ne vaan näkee sitä niin paljon ettei niitä paljon jaksa kiinnostaa liputta matkustajat. Vastahan oli uutinen vastaavasta tapauksesta ja sen alle kommentoitiin kyseisellä välillä liputta matkustamista tapahtuvan aivan kokoajan.
En kommentoinut/ pohtinut, kenen syy tämä oli. Totesin vain, että jos ei ole saldoa juuri oikealla tilillä, tai MobilePayta tmv. tuollaisessa äkillisessä tilanteessa voi tulla tenkkapoo. Kuskilla on kiire startata, tytöt paniikissa, isällä ei ehkä äkkitilanteessa tule mieleen luovat ratkaisut.
Järkevintä olisi ollut ostaa heti tyttöjen myöhästyttyä netistä liput seuraavaan tai viimeiseen vuoroon. Tai tyttöjen ottaa taksi Vantaan rajalle bussipysäkille, jossa toimii HSL:n kortti. Olettaen, että tytöillä on sellainen, tai rahaa maksaa HSL kyyti loppumatkaksi. Tai tytöt Porvooseen hostelliin/ hotelliin, ja joku aikuinen hoitaa asian puhelimitse/ verkkopankissa.
Tässä on hienoa se, että tytöt tekee kesätöitä, vaikka matka on pitkä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jopas olivat tyttöjä, jos ovat yhdeksän aikaan auringonpaisteessa kesäiltana paniikissa. Todella Porvoolainen tarina taas kerran..
Lapsukaiset voisivat mennä kasvamaan äidin helmoihin vielä.
Samaa mietin. Ja lehti on lisännyt draamaa "yötä vasten vieraaseen kaupunkiin jätetyistä tytöistä". Voi veljet, tytöt ovat jo yläkouluikäisiä ja heillä oli käytössään puhelimet ja kaikki. Oli valoisa kesäilta ja kaupunki ei ollut vieras, jos he kerran siellä olivat ja sinne olivat menneet kahdestaan. Ja sitten isukki, joku ihmeen lahopää.
Niin, onko siis mukavampi yöpyä kadulla kaupungissa, jossa on käynyt ennen, vai mitä yrität sanoa?
Valoisa kesäilta. Isi olisi voinut lähteä todellakin vaikka bussilla hakemaan tyttösiä sieltä, mutta eipä viitsinyt.
Ehkä isi oli itse töissä Meikun päivystyksessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Diginatiivit tytöt eivät osaa ostaa puhelimellaan lippua Onnibusin sivuilta, kun pankkikortti ei toimi. Mutta ihan hyvä, että joku kuitenkin auttoi. Minäkin olisin auttanut tuossa tilanteessa.
Alaikäiset eivät varmaan voi tuota tehdä. Isä olisi voinut ostaa liput onnibusin sivuilta ja lähettää ne tyttöjen puhelimeen.
Onnistuu varmaan alaikäisenä, mutta ei kaikilla 14-15v ole vielä pankkitunnistautumista kännykässä, vaikka pankkikorttia käyttäisikin. Omalla pojalla on pankkikortti ja tili, mutta ne on minun systeemeihin liitetty eikä hän itse pääse kirjautumaan tilille.
Hassua jos ihminen käy ansiotyössä mutta ei pääse käyttämään omaa pankkitiliään.
Ansiotyössä? 14- ja 15-vuotiaat?
Vierailija kirjoitti:
Onnibussiin voi ostaa liput etänä. Liput olisi voinut ostaa jo etukäteen! Näin olen tehnyt jo vuosia. Eli isä olisi voinut ostaa liput ja lähettää koodit tytöille. Eikö kummankaan tytön pankkikortti toiminut? Onko 14-vuotias liian nuori työskentelmään vieraassa kaupungissa? Täytyy olla hyvä palkka kun voi noin pitkää työmatkaa matkustaa. Kuski noudatti ohjeita. Mikä soppa olisi syntynyt jos olisi vienyt tytöt Helsinkiin jonkun pedofiilin luo, joka puhelimessa esitti tyttöjen isää.
Pedofiilit eivät ole kiinnostuneita murrosikäisistä. Ja miten ihmeessä joku olisi pystynyt tyttöjen puhelimessa esittämään heidän isäänsä..
Joo, tapahtui Porvoossa. Näitä juttuja taas.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään voisi puhelimella ostaa, vaikka aikuinen olenkin. Puhelimessa ei ole mobile paytä tai pankkisovelluksia, vaikka sinä ja viestisi yläpeukuttajat luulette kaikilta niiden löytyvän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ostaa liput netistä, varauskoodi riittää kuskille. Sen olisi iskä voinut vaikka tekstata tytöille tai kertoa kuskille puhelimitse. Ihan oma vika nyt!
Tuon tähän vielä sen pointin, että entä jos isällä ei ollut rahaa sellaisella tilillä, josta voi reaaliajassa siirtää rahaa?
Kaikilla ei myöskäön ole MobilePayta. esim. mun puhelin on niin vanha, ettei tähän saa ladattua sitä. Enkä osta uutta puhelinta siksi, että saatan kerran vuodessa ehkä kenties tarvita MobilePayta.
Ketähän me nyt sitten siitä syytettäisiin ettei ole mitään millä maksaa. Olisiko sekin vaihtoehto bussinkuljettajan vika?
Kyllä kuljettaja toimi väärin. Ne vaan näkee sitä niin paljon ettei niitä paljon jaksa kiinnostaa liputta matkustajat. Vastahan oli uutinen vastaavasta tapauksesta ja sen alle kommentoitiin kyseisellä välillä liputta matkustamista tapahtuvan aivan kokoajan.En kommentoinut/ pohtinut, kenen syy tämä oli. Totesin vain, että jos ei ole saldoa juuri oikealla tilillä, tai MobilePayta tmv. tuollaisessa äkillisessä tilanteessa voi tulla tenkkapoo. Kuskilla on kiire startata, tytöt paniikissa, isällä ei ehkä äkkitilanteessa tule mieleen luovat ratkaisut.
Järkevintä olisi ollut ostaa heti tyttöjen myöhästyttyä netistä liput seuraavaan tai viimeiseen vuoroon. Tai tyttöjen ottaa taksi Vantaan rajalle bussipysäkille, jossa toimii HSL:n kortti. Olettaen, että tytöillä on sellainen, tai rahaa maksaa HSL kyyti loppumatkaksi. Tai tytöt Porvooseen hostelliin/ hotelliin, ja joku aikuinen hoitaa asian puhelimitse/ verkkopankissa.
Hotelli ei ota alaikäisiä yksinään. Kokeiltu on.
16€ lippu yhteensä. Firma ei olisi mennyt konkurssiin ja kuski olisi voinut ottaa riskin.
Jos isä ei näy pysäkillä, niin soittaa poliisit niin kuin taksikuskitkin tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kuljettaja toimi väärin. Ne vaan näkee sitä niin paljon ettei niitä paljon jaksa kiinnostaa liputta matkustajat. Vastahan oli uutinen vastaavasta tapauksesta ja sen alle kommentoitiin kyseisellä välillä liputta matkustamista tapahtuvan aivan kokoajan.En kommentoinut/ pohtinut, kenen syy tämä oli. Totesin vain, että jos ei ole saldoa juuri oikealla tilillä, tai MobilePayta tmv. tuollaisessa äkillisessä tilanteessa voi tulla tenkkapoo. Kuskilla on kiire startata, tytöt paniikissa, isällä ei ehkä äkkitilanteessa tule mieleen luovat ratkaisut.
Kannattaa olla kyllä hyvä palkka, jos meinaa käydä Helsingistä Porvoossa töissä noin muutenkin. Ja sitten tehdä matka vielä taksilla.
Valoja päälle nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bussikuskit eivät nykyään jaksa joustaa eivätkä neuvoa, koska heillä on ajatukset muualla, pelkäävät porokolareita. En itse lähtisi ollenkaan ajamaan bussia henkeni kaupalla aggressiivisiä porolaumoja väistellen.
No mitä helvettiä sinä jumitat jossain Jänkhällä?
Kyllä porot nälkäisinä varmaan saalistavat ihan Itä-Uudellamaallakin.
Onnibussin pitää antaa selvitys, miksi jotkut kortit ei heillä toimi.
Tässä tulee mieleen, että bussikuski halusi kyykyttää tyttöjä. Tulee mieleen vanhoja tarinoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Niinhän tuossa jutussa kerrotaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Villakerä-lambit aloittavat jo nuorina ja oppivat, että bussilippuja pitää olla joka vuorille ja appeja kännyssä joka firmalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ehkä tullut mieleen et noin voi tehdä eikä kuskikaan viitsinyt neuvoa. Ymmärrän hyvin että tytöt ovat olleet hädissään.
Kaksi 14 vuotiasta tyttöä. Valoisa kesäilta.
En oikein usko heidän paniikkiinsa...
Voi kuule on aikuisiakin tuossa tilanteessa paniikissa ja jos ei todellakaan kyytiä olisi koko yönä niin mitä sitten?
Ette selkeästi ole myöhästyneet bussista ja jääneet vieraaseen kaupunkiin kun olette olleet kokemattomia ja arkoja. Noi oli hei 14 ja 15 vuotiaat! Ei yhtään empatiaa teillä joillain! Jos eivät olisi olleet hädissään, ja jotain olisi tapahtunut kesäyönä niin sitten olisi päivittelyä että no mikseivät soittaneet tai tehneet sitä tai tätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Villakerä-lambit aloittavat jo nuorina ja oppivat, että bussilippuja pitää olla joka vuorille ja appeja kännyssä joka firmalle.
Yleensä pankkikortti toimii. Itse tuossa tilanteessa jäisit suosiolla odottamaan tunniksi? Koska nettilipounputää ostaa aikaisemmin kuin vasta bussista. Vai onko joku App onnibussilla, josta saa suoraan liput? Ja itselläni on puhelimessa maksuestot ja siihen on hyvät syyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ehkä tullut mieleen et noin voi tehdä eikä kuskikaan viitsinyt neuvoa. Ymmärrän hyvin että tytöt ovat olleet hädissään.
Kaksi 14 vuotiasta tyttöä. Valoisa kesäilta.
En oikein usko heidän paniikkiinsa...
Voi kuule on aikuisiakin tuossa tilanteessa paniikissa ja jos ei todellakaan kyytiä olisi koko yönä niin mitä sitten?
Ette selkeästi ole myöhästyneet bussista ja jääneet vieraaseen kaupunkiin kun olette olleet kokemattomia ja arkoja. Noi oli hei 14 ja 15 vuotiaat! Ei yhtään empatiaa teillä joillain! Jos eivät olisi olleet hädissään, ja jotain olisi tapahtunut kesäyönä niin sitten olisi päivittelyä että no mikseivät soittaneet tai tehneet sitä tai tätä.
Jos bussi ei olisi hyväksynyt pankkinorttiani, niin en todellakaan olisi hyväksynyt suosiolla tunnin odotusta. Saati viimeisen bussin kyseessä ollessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jopas olivat tyttöjä, jos ovat yhdeksän aikaan auringonpaisteessa kesäiltana paniikissa. Todella Porvoolainen tarina taas kerran..
Lapsukaiset voisivat mennä kasvamaan äidin helmoihin vielä.
Samaa mietin. Ja lehti on lisännyt draamaa "yötä vasten vieraaseen kaupunkiin jätetyistä tytöistä". Voi veljet, tytöt ovat jo yläkouluikäisiä ja heillä oli käytössään puhelimet ja kaikki. Oli valoisa kesäilta ja kaupunki ei ollut vieras, jos he kerran siellä olivat ja sinne olivat menneet kahdestaan. Ja sitten isukki, joku ihmeen lahopää.
Niin, onko siis mukavampi yöpyä kadulla kaupungissa, jossa on käynyt ennen, vai mitä yrität sanoa?
Valoisa kesäilta. Isi olisi voinut lähteä todellakin vaikka bussilla hakemaan tyttösiä sieltä, mutta eipä viitsinyt.
Ehkä isi oli itse töissä Meikun päivystyksessä?
Isi pääsi nettipankkiin siirtämään rahaa tyttöjen tilille, samassa ajassa olisi ostanut liput bussiin.
No mitä helvettiä sinä jumitat jossain Jänkhällä?