Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onnibus oli jättää kaksi alaikäistä yöksi vieraaseen kaupunkiin Ihana nainen pelasti tytöt

Vierailija
09.08.2023 |

Näitä pätijöitä löytyy myös asiakaspalveluammateissa.

Jotenkin törkeää käytöstä kuskilta.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/f6c92a52-a68d-449a-a83f-36ba432b7086

Kommentit (518)

Vierailija
261/518 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä että just se heidän pankkikortti ei toiminut vaikka ilmeisesti muilla toimi(?).

Tämä on kieltämättä hieman erikoinen piirre jutussa ja toisaalta myöskin se, että tytöillä oli mukana vain yksi pankkikortti, kun tyttöjä oli kuitenkin kaksi.

Pankkikortti ei toimi, jos tilillä ei ole tarpeeksi katetta. ;D

Jutun isähän nimenomaan sanoi, että oli tarkistanut että tilillä on riittävästi rahaa ja laittanut sitä vielä lisääkin tilille.

Pennut kävi törsää kaupassa. Halvemmaksi olisi tullut jo työsuhteen alussa hommata ladatut matkakortit, mutta ei tainnut olla varaa?

Onko onnibussilla sellaisia?

Ainakin heidän sivustonsa mukaan. Luuletko tosiaan, että esim. Porvoosta Helsingissä käyvä maksaa joka kerta kertalipun?

Selvä, kiitos vastauksesta.

On kyllä melkoinen työmatka.

Alle tunnin.😂

Okei. Mulla menee bussilla tunti Helsingin keskustaan ja sieltä vielä työpaikalle. Asun Espoossa.

Miks vtussa et jää itikseen ja jatka metrolla🤣

Vierailija
262/518 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan vika työvuoro, päättivät säästää 16euroo...isukki mukana juonessa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/518 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä että just se heidän pankkikortti ei toiminut vaikka ilmeisesti muilla toimi(?).

Tämä on kieltämättä hieman erikoinen piirre jutussa ja toisaalta myöskin se, että tytöillä oli mukana vain yksi pankkikortti, kun tyttöjä oli kuitenkin kaksi.

Jutun isähän nimenomaan sanoi, että oli tarkistanut että tilillä on riittävästi rahaa ja laittanut sitä vielä lisääkin tilille.

Pennut kävi törsää kaupassa. Halvemmaksi olisi tullut jo työsuhteen alussa hommata ladatut matkakortit, mutta ei tainnut olla varaa?

Ainakin heidän sivustonsa mukaan. Luuletko tosiaan, että esim. Porvoosta Helsingissä käyvä maksaa joka kerta kertalipun?

Alle tunnin.😂

Okei. Mulla menee bussilla tunti Helsingin keskustaan ja sieltä vielä työpaikalle. Asun Espoossa.

Täältä voi katsoa millainen espoo on maantieteellisesti.

https://kartat.espoo.fi/

Vierailija
264/518 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alle tunnin.😂

Eipä kulje metroa täällä. Espoo on aika iso alue. Nopeammin mä keskustaan pääsen kuin aivan eri ilmansuunnassa sijaitsevaan itikseen, sillä metrollakin. Kyse oli kuitenkin bussimatkasta. Ei sinne Porvooseenkaan metroa mene.

Vierailija
265/518 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä asiakaspalvelu on tänä päivänä Suomessa. Tylyä ja kylmää, ammattitaidotonta, kaikki on vaan töissä, ketään ei kiinnosta palvella asiakkaita.

Parhaillaan taistelen kahden eri verkkokaupan kanssa. Toinen vaatii maksua palautetusta paketista, jota en ole palauttanut, on lähetetty kuvat ja kuitit että tavarat on minulla kotona. Eivät usko, vaikka eivät palautusta ole saaneet.

Toinen vanha suomalainen yritys valehteli että lahjakortti käy verkkokaupassa. No eipä käy. Aspa kommentoi kettumaisesti "oho" ja lakkasi vastaamasta.

Minäkin olen ollut yli 20 vuotta asiakaspalvelussa ja kuuna päivänä en voisi noin asioita hoitaa. Missä on HR tyypit testeineen ja haastatteluineen olleet kun nuo luuserit ovat päässeet palkkalistoille? Kysyn vaan!

Palautetta olen antanut! Molemmat menettivät pitkäaikaisen asiakkaan.

Vierailija
266/518 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä asiakaspalvelu on tänä päivänä Suomessa. Tylyä ja kylmää, ammattitaidotonta, kaikki on vaan töissä, ketään ei kiinnosta palvella asiakkaita.

Parhaillaan taistelen kahden eri verkkokaupan kanssa. Toinen vaatii maksua palautetusta paketista, jota en ole palauttanut, on lähetetty kuvat ja kuitit että tavarat on minulla kotona. Eivät usko, vaikka eivät palautusta ole saaneet.

Toinen vanha suomalainen yritys valehteli että lahjakortti käy verkkokaupassa. No eipä käy. Aspa kommentoi kettumaisesti "oho" ja lakkasi vastaamasta.

Minäkin olen ollut yli 20 vuotta asiakaspalvelussa ja kuuna päivänä en voisi noin asioita hoitaa. Missä on HR tyypit testeineen ja haastatteluineen olleet kun nuo luuserit ovat päässeet palkkalistoille? Kysyn vaan!

Tätä se. Olen ihmetellyt oikeasti samaa. Työ, mitä pitäisi tehdä, ei kiinnosta niin yhtään.

Vierailija
267/518 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Diginatiivit tytöt eivät osaa ostaa puhelimellaan lippua Onnibusin sivuilta, kun pankkikortti ei toimi. Mutta ihan hyvä, että joku kuitenkin auttoi. Minäkin olisin auttanut tuossa tilanteessa.

Myös isä olisi voinut ostaa netistä lipun ja lähettää tytöille puhelimeen. Ei tullut kuskillekaan mieleen ehdottaa.

Kuski ajaa ei palvele asiakkaita. Hän on "vaan töissä täällä".

Vierailija
268/518 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tytöt eivät ostaneet lippua netistä? Tai jos ei onnistu, isä olisi voinut ostaa liput tyttöjen sähköpostiin.

Vierailija
269/518 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Diginatiivit tytöt eivät osaa ostaa puhelimellaan lippua Onnibusin sivuilta, kun pankkikortti ei toimi. Mutta ihan hyvä, että joku kuitenkin auttoi. Minäkin olisin auttanut tuossa tilanteessa.

Eikö ne pidä ostaa ennen matkaa ja pitää varmaan olla verkkopankkitunnukset e-varmenteella.

No siinähän oli aikaa usean vuorovälin ajan tehdä tuo. Lisäksi isä olisi voinut ostaa ne tytöille, toimitetaan sähköpostitse.

Vierailija
270/518 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä se. Olen ihmetellyt oikeasti samaa. Työ, mitä pitäisi tehdä, ei kiinnosta niin yhtään.

Ja viime viikolla ruokakaupassa myyjät isoon ääneen valitti kun asiakkaat sotkee hyllyt. Meinasin sanoa neideille että sopii katsoa peiliin. Joka ainoa kerta jonkun tuotteen kohdalla on väärä hintalappu ja aina se tuote on kassalla kalliimpi. Aina! Hintalappujen teksti on niin pientä että pitää nenä painaa lähes kiinni lappuun että pystyy lukemaan minkä tuotteen hinta siinä on. Ja ihan hyvä näkökyky minulla on vielä. Mitä ihmettä työntekijöille ja asenteelle, motivaatiolle on tapahtunut?!

Vierailija
271/518 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jopas olivat tyttöjä, jos ovat yhdeksän aikaan auringonpaisteessa kesäiltana paniikissa. Todella Porvoolainen tarina taas kerran..

Lapsukaiset voisivat mennä kasvamaan äidin helmoihin vielä.

Eiköhän se paniikki liittynyt ennemminkin siihen, että luulivat etteivät pääse ollenkaan kotiin kun viimeinen bussi kieltäytyy ottamasta kyytiin. Eihän heillä olisi vieraassa kaupungissa ollut mitään paikkaa mihin mennä.

Vierailija
272/518 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ne pidä ostaa ennen matkaa ja pitää varmaan olla verkkopankkitunnukset e-varmenteella.

No siinähän oli aikaa usean vuorovälin ajan tehdä tuo. Lisäksi isä olisi voinut ostaa ne tytöille, toimitetaan sähköpostitse.

Eivät ehkä edes tulleet ajatelleeksi tai eivät tienneet tällaista mahdollisuutta että liput on mahdollista ostaa myös verkossa. Olisihan se kuski voinut ehdottaa tätä. Kai hänen jo työnsä puolesta pitää tietää kaikki eri maksuvaihtoehdot.

Vierailija
273/518 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on ollut kuskilla huono tilannetaju. Ihan kuin olisi henkilökohtaisesti ollut jotain häneltä pois, jos olisi päästänyt tytöt kyytiin ja ottanut maksun vastaan isältä sitten jälkeenpäin. Tuollaisia on ihmiset, jotka kaipaavat valtaa, mutta joilla ei sitä ole. Tarve näyttää että MINÄ olen nyt kuningas ja MINÄ määrään täällä.

Vierailija
274/518 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä heillä ei ole puhelimessaan sovellusta, jolla niin voisi tehdä?

Näin jälkeenpäin ajateltuna, ehkä isä olisi voinut ostaa liput ja lähettää tyttöjen sähköpostiin, jos heillä e-mailit on. Tai sitten ottaa valokuvan lipusta ja lähettää tytöille. Se olisi voinut kuskille kelvata.

Tuoksahtaahan tämä juttu hieman, mutta Onnibusin verkkokaupasta ei voi alle 18-vuotias ostaa lippua.

Alle 15-vuotias ei voi matkustaa ilman huoltajan kirjallista lupaa yksinään Onnibussilla.

Mutta tosiaan, isä olisi voinut ostaa tiketit. 

Ja kuskin puolesta sen verran, että kyllä näitä maksuhuijareita on paljon, eivätkä nuoret neitosetkaan ole läheskään harvinaisia tässä hommassa.

Vierailija
275/518 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos mun teinitytöt olisi Porvoossa tuossa tilanteessa, menisi hakemaan.

Ja aina kannattaa olla vähintään parikymppiä ihan käteisenä mukana.

Onnibus ei ota käteistä vastaan. 

Vierailija
276/518 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liput voi tosiaan ostaa netistä etänä. Mun yksi tuttu toimii edunvalvojana yhdelle tyypille, hän ostaa liput etukäteen tuolle tyypille ihan eri paikasta mistä tyyppi lähtee bussiin. Olikohan Visa Electron? Ne ei toimi joka paikassa. 

Vierailija
277/518 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jopas olivat tyttöjä, jos ovat yhdeksän aikaan auringonpaisteessa kesäiltana paniikissa. Todella Porvoolainen tarina taas kerran..

Lapsukaiset voisivat mennä kasvamaan äidin helmoihin vielä.

Eiköhän se paniikki liittynyt ennemminkin siihen, että luulivat etteivät pääse ollenkaan kotiin kun viimeinen bussi kieltäytyy ottamasta kyytiin. Eihän heillä olisi vieraassa kaupungissa ollut mitään paikkaa mihin mennä.

Höpö, sunlaisias on helppo huijata. Harvinaisen pösilöä porukkaa nuo bimbot ja oletettu isä. E

Vierailija
278/518 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä juttu ei ole uskottava. Isä olisi voinut ostaa mobiililipun ja lähettää sen, vai onko seuraava vastaus että teinitytöillä ei ole älypuhelinta kummallakaan?  Tuo on hemmetin helppoa nykyään, ollut jo vuosia. Eikö kuski muka tiedä sellaisesta ja miksi ei ole itse otettu selvää? 

Vierailija
279/518 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä heillä ei ole puhelimessaan sovellusta, jolla niin voisi tehdä?

Näin jälkeenpäin ajateltuna, ehkä isä olisi voinut ostaa liput ja lähettää tyttöjen sähköpostiin, jos heillä e-mailit on. Tai sitten ottaa valokuvan lipusta ja lähettää tytöille. Se olisi voinut kuskille kelvata.

Tuoksahtaahan tämä juttu hieman, mutta Onnibusin verkkokaupasta ei voi alle 18-vuotias ostaa lippua.

Alle 15-vuotias ei voi matkustaa ilman huoltajan kirjallista lupaa yksinään Onnibussilla.

Mutta tosiaan, isä olisi voinut ostaa tiketit. 

Ja kuskin puolesta sen verran, että kyllä näitä maksuhuijareita on paljon, eivätkä nuoret neitosetkaan ole läheskään harvinaisia tässä hommassa.

Miten nuo pääsi Porvooseen?

Vierailija
280/518 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin huhua, että ei ollut eka kerta ja aikaisemmin mennyt läpi kuskille tämä sama. Siis kuulin vain tälläistä, en väitä että tieto pitäisi paikkansa. Voi olla totta tai pelkkää huhuakin