Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onnibus oli jättää kaksi alaikäistä yöksi vieraaseen kaupunkiin Ihana nainen pelasti tytöt

Vierailija
09.08.2023 |

Näitä pätijöitä löytyy myös asiakaspalveluammateissa.

Jotenkin törkeää käytöstä kuskilta.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/f6c92a52-a68d-449a-a83f-36ba432b7086

Kommentit (518)

Vierailija
201/518 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vannonut että onnibussilla en enää koskaan matkusta.

Noin vuosi sitten viimeisen kerran olin onnibussin kyydissä, kuski kiroili jokaisella pysäkille matkustajille ja yritti saada matkustajat itse mönkijään tavaratilaan etsimään omia matkalaukkujaan.

Omalle pysäkille päästessäni pysäkillä oli myös ei-kantsuomalaisen näköinen hyvin kohtelias rouva. Tälle rouvalle kuski alkoi sitten r a s i s t i s i a asioita huudella kunnes tämä rouva alkoi itkemään. Menin itse siihen väliin auttamaan tätä rouvaa ja sanomaan kuskille, että tämän käyttäytyminen on kamalaa. Tämän seurauksena kuski alkoi haukkua minua mm h y o r a k s i ja muille samantyyppisillä ilmauksilla.

Laitoin Onnibussille palautteen ja vastaus oli töykeä, ei pahoiteltu tai mitään. Siihen loppui mun onnibusseilut.

Mistä näitä löytyy!

Vierailija
202/518 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos mun teinitytöt olisi Porvoossa tuossa tilanteessa, menisi hakemaan.

Ja aina kannattaa olla vähintään parikymppiä ihan käteisenä mukana.

Kaikilla ei välttämättä ole autoa jonka lähteä hakemaan.

Tai ei ole ajokunnossa.

Jos lapsista hoitovastuussa oleva vanhempi ei päihtymystilan vuoksi voi heistä huolehtia, lastensuojelu auttaa mielellään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/518 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jammu-setä kirjoitti:

Minäkin olisin tuossa tilanteessa voinut auttaa.

Ihana nainen auttoi lapsia. Ai se olikin mies? LAPSIINSEKAANTUJA TARJOSI TYTÖILLE RAHAA

Vierailija
204/518 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se bussikuski muuta voi edes tehdä. .sillä on reitti ajettavana aikataulussa

Vierailija
205/518 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bussikuskeissa on yllättävän paljon vastaavia mul*eroita. Paikallisliikenteessä olen henk.koht. törmännyt mm. kuskiin, joka ajoi lähtöpysäkille ja odotti TASAN lähtöaikaan, ennen kuin aukaisi ovet (ulkona oli -30 pakkasta). Osa ajaa ohi, vaikka huitoo pysähtymään. Olen myös todistanut muutaman kerran tapausta, jossa kuski on jättänyt alakouluikäisen pysäkille, kun kortti ei toimi. 

Itsekin asiakaspalveluammatissa työskentelevänä pyrin ottamaan asiakkaan huomioon, vaikka miten v*tuttaisi.

Tämä.

Se v*tutus ei saa näkyä. Mutta siitä tunnistaa hyvän asiakaspalvelijan.

Vierailija
206/518 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettakaa niille lapsille, että aina pitää olla varuiksi käteistä mukana. Olen omilleni opettanut jo yläkoulusta asti, että taksirahat pitää olla aina toisessa taskussa siltä varalta, että kaverit jättää baariin. Ja että pankkikortti ei aina toimi.

Ja jep. Just vasta keväällä 17-vuotias soitti, että tuu äiti hakemaan, kun meillä kummallakin on unohtunut bussikortti kotiin. No, se oli vain lukiosta, päivällä, ja vartin ajomatkan päässä. Mutta menin mukisematta hakemaan, enkä edes ihmetellyt, että oli jäänyt, sattuuhan noita. 

Vierailija
207/518 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi kun, taas kerran, ihmetellä näitä kommentteja. Veikka että vaikka tytöt ja isä olisi tehnyt miten vaan, niin suurammelle osalla olisi silti valitettavaa. Näitäkin kommentteja kun lukee, niin pistää toivomaan, että kunpa tulisi maailmanloppu, ja pian!

Vierailija
208/518 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

14-v on melko pieni vielä. Koko ajan kauhistellaan näitä nuorisorikollisia sun muita, mutta kun osa teineistä onkin lapsenomaisempia, kiltimpiä ja pelokkaampia, niin mammatkin vaan nauravat. Kurjalta tuntuu lasten puolesta.

Ei täällä (enää) pelkkiä mammoja ole. Ilkeitä vaihdevuotisia, ulinalautatrolleja, muita elämäänsä kyllästyneitä .

Internetin ja keskustelupalstojen sulkeminen olisi hyvä ajatus.

Vierailija
209/518 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos mun teinitytöt olisi Porvoossa tuossa tilanteessa, menisi hakemaan.

Ja aina kannattaa olla vähintään parikymppiä ihan käteisenä mukana.

Ei ottanut Onnibus käteistä, kun tarjosin.

Niin. Käteinen ei kelpaa. Eli kun oletetaan että kortilla maksetaan, sillä kortilla täytyy voida maksaa.

Edelleen: vika vain toimimattomassa päätteessä.

Jatkakaa alapeukutusta, mutta näin se on. Näin se on ollut ja näin se tulee olemaan.

Toivottavasti onnibussi häviää oikeudessa ja tulee kunnon korvaus. Ja kuskille potkut.

Niin, sitä korttia on yritetty käyttää kahden eri bussin maksupäätteessä, ensin klo 21.50 lähtevässä bussissa, jossa kortti ei toiminut. Ja sitten klo. 22.05 lähtevässä, joka oli tämä onnibussi, eikä kortti toiminut tässäkään. Toinen matkustaja kuitenkin sai onnibussissa maksettua tyttöjen matkan. 

Vierailija
210/518 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettakaa niille lapsille, että aina pitää olla varuiksi käteistä mukana. Olen omilleni opettanut jo yläkoulusta asti, että taksirahat pitää olla aina toisessa taskussa siltä varalta, että kaverit jättää baariin. Ja että pankkikortti ei aina toimi.

Ja jep. Just vasta keväällä 17-vuotias soitti, että tuu äiti hakemaan, kun meillä kummallakin on unohtunut bussikortti kotiin. No, se oli vain lukiosta, päivällä, ja vartin ajomatkan päässä. Mutta menin mukisematta hakemaan, enkä edes ihmetellyt, että oli jäänyt, sattuuhan noita. 

Ei se käteinen käy bussissa. Sitähän se nykyään on kun kaikki on niin vaikeaa.

Vierailija
211/518 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Diginatiivit tytöt eivät osaa ostaa puhelimellaan lippua Onnibusin sivuilta, kun pankkikortti ei toimi. Mutta ihan hyvä, että joku kuitenkin auttoi. Minäkin olisin auttanut tuossa tilanteessa.

Ei ole ehkä tullut mieleen et noin voi tehdä eikä kuskikaan viitsinyt neuvoa. Ymmärrän hyvin että tytöt ovat olleet hädissään.

Kaksi 14 vuotiasta tyttöä. Valoisa kesäilta.

En oikein usko heidän paniikkiinsa...

Voi kuule on aikuisiakin tuossa tilanteessa paniikissa ja jos ei todellakaan kyytiä olisi koko yönä niin mitä sitten?

Ette selkeästi ole myöhästyneet bussista  ja jääneet vieraaseen kaupunkiin kun olette olleet kokemattomia ja arkoja. Noi oli hei 14 ja 15 vuotiaat! Ei yhtään empatiaa teillä joillain! Jos eivät olisi olleet hädissään, ja jotain olisi tapahtunut kesäyönä niin sitten olisi päivittelyä että no mikseivät soittaneet tai tehneet sitä tai tätä.

Täältä ei löydy empatiaa kenellekään outoa.

Mutta selvästi asia hoidettiin erittäin huonosti. Tytöt alaikäisiä. Itse olen päässyt paikallisbussissa töihin ilman rahaa. Lupasin maksaa seuraavana päivänä ja maksoin.

Vierailija
212/518 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykynuoriso käyttää mobilepayta, ei mitään kortteja.

Vierailija
213/518 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

14-v on melko pieni vielä. Koko ajan kauhistellaan näitä nuorisorikollisia sun muita, mutta kun osa teineistä onkin lapsenomaisempia, kiltimpiä ja pelokkaampia, niin mammatkin vaan nauravat. Kurjalta tuntuu lasten puolesta.

Ei täällä (enää) pelkkiä mammoja ole. Ilkeitä vaihdevuotisia, ulinalautatrolleja, muita elämäänsä kyllästyneitä .

Internetin ja keskustelupalstojen sulkeminen olisi hyvä ajatus.

Tämän palstan voisi kyllä sulkea.

Vierailija
214/518 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luitko ketjun, vai etkö vain ymmärtänyt lukemaasi. Käteinen EI KÄYNYT/KÄY bussissa maksuvälineenä. Vai pitäiskö teineillä olla sen verran aina käteistä, että ajelee taksilla noin 60 kilsan matkan. Mitähän se tekee, noin 200 euroa. Onko sun teineillä aina tuon verran mukana?

Vierailija
215/518 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jututin ihan sattuman kautta 25-vuotiaita "naisia" eräässä tapahtumassa. Käyttäytyivät kuin teinipissikset ja osasivat vain hihitellä. Ei mitään omia ajatuksia.

Vierailija
216/518 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykynuoriso käyttää mobilepayta, ei mitään kortteja.

Niinpä niin. Kaikki elämä ja yksityisyys vain vakoilulaitteen haltuun. Hyvä tulee. ;)

Vierailija
217/518 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse suhtautuisin työhön rennolla asenteella. Antaisin mennä tyttöjen ilmaiseksi jos olisin kuljettaja. Kukaan ei saa tietää, ja jos saisi niin helppoa vedota siihen ettei voi jättää nuoria yksin yöksi Tuskinpa saisin potkuja, en varmaan edes varoitusta. Ehkä jokin pieni ystävällinen keskustelu voisi olla yleisellä tasolla aiheesta työpaikalla.

Ja seuraavaksi kytät soittelee ovikelloasi, kun raivostunut isä on tehnyt rikosilmoituksen kivasta sedästä, joka päästi ilmaiseksi bussissa, ilmeisesti pahat mielessä.

Vierailija
218/518 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi kun, taas kerran, ihmetellä näitä kommentteja. Veikka että vaikka tytöt ja isä olisi tehnyt miten vaan, niin suurammelle osalla olisi silti valitettavaa. Näitäkin kommentteja kun lukee, niin pistää toivomaan, että kunpa tulisi maailmanloppu, ja pian!

Totta.

Ihmettelen että mitenkä korkeakoulutettujen määrä oikein lisääntyy kun osa on vauva-palstatasoa? ÄO sama kuin kengännumero.

Vierailija
219/518 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse suhtautuisin työhön rennolla asenteella. Antaisin mennä tyttöjen ilmaiseksi jos olisin kuljettaja. Kukaan ei saa tietää, ja jos saisi niin helppoa vedota siihen ettei voi jättää nuoria yksin yöksi Tuskinpa saisin potkuja, en varmaan edes varoitusta. Ehkä jokin pieni ystävällinen keskustelu voisi olla yleisellä tasolla aiheesta työpaikalla.

Ja seuraavaksi kytät soittelee ovikelloasi, kun raivostunut isä on tehnyt rikosilmoituksen kivasta sedästä, joka päästi ilmaiseksi bussissa, ilmeisesti pahat mielessä.

Mitä pahaa seksissä on? Kaunis ja luonnolline asia. Kannattaa nauttia elämä on lyhyt.

Vierailija
220/518 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta.

Ihmettelen että mitenkä korkeakoulutettujen määrä oikein lisääntyy kun osa on vauva-palstatasoa? ÄO sama kuin kengännumero.

Sinä et tasoa ainakaan nosta.🤣