Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämäni biisi syksy 2023

Vierailija
08.08.2023 |

Aloitetaan puhtaalta pöydältä uusin eli viides kausi. Ihanaa, kun tämä ohjelma sai jatkoa.

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Elämäni Biisi - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (1965)

Vierailija
321/1965 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä Saijonmaan esittämä upea biisi oli sovitettu tollaiseksi hirveän nopeatempoiseksi. Hirveä nopeus pelotti koko aika, milloin artisti tippuu kyydistä ja sanat menee sekaisin. Käsittämätön moka.

Vierailija
322/1965 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieno veto tältä lettiparralta!

Kun  olin 17v olin opiskelemassa Jyväskylässä(joskus 70-luvulla)Olin kova käymään kirjastossa ja sen lukusalissa ja  jossain vaiheessa huomasin, että kirjastossa oli usein joku tyyppi joka  istui ja tuijotti minua . Näin jatkui pitkään, kunnes tuo tyyppi rohkaistui ja tuli juttelemaan minulle. Hän kertoi, että haluaa näyttää minulle jotakin. Hän vei minut hyllylle jossa oli  runokirjoja ja pyysi minua lukemaan tekstin jonka minulle jostakin kirjasta etsi. 

Runo oli juuri tuo: sinua sinua rakastan. Olin ihan ällikällä lyöty. Nyt kun kuulin tuon esityksen palautui tuo nuoruuden rakkaus mieleeni. Enkä edes muista hänen nimeään enää :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/1965 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän naiivi tuo Dome. Ei mulla mitään nuoruuden rakkauksia ollut, eikä ole ollut mitään rakkauksia sen jälkeenkään. En samastun yhtään mihinkään rakkauslauluihin enkä pidä kyllä elämääkään minään.

Vierailija
324/1965 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun  olin 17v olin opiskelemassa Jyväskylässä(joskus 70-luvulla)Olin kova käymään kirjastossa ja sen lukusalissa ja  jossain vaiheessa huomasin, että kirjastossa oli usein joku tyyppi joka  istui ja tuijotti minua . Näin jatkui pitkään, kunnes tuo tyyppi rohkaistui ja tuli juttelemaan minulle. Hän kertoi, että haluaa näyttää minulle jotakin. Hän vei minut hyllylle jossa oli  runokirjoja ja pyysi minua lukemaan tekstin jonka minulle jostakin kirjasta etsi. 

Runo oli juuri tuo: sinua sinua rakastan. Olin ihan ällikällä lyöty. Nyt kun kuulin tuon esityksen palautui tuo nuoruuden rakkaus mieleeni. Enkä edes muista hänen nimeään enää :(

Minä kyllä muistan rakkauksieni nimet. En käsitä, et joku ei muista. Ehkä sellanen sarjarakastuja ei sitte pysy laskuissa ja mitä niistä nimistäkään....

Vierailija
325/1965 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvän mielen jakso! Tykkään, kun on keskenään erilaisia kappaleita ja tarinoita eri vuosikymmeniltä. Lämmin tunnelma vieraiden välillä myös. <3

Vierailija
326/1965 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta 3-kymppisenä naisena on mukavaa kuunnella erityisesti vanhemman polven elämäni biisi -tarinoita, nyt Vienon ja Marjatan, tähtien jotka minulle eivät niin tuttuja. Varsinkin Marjatan muistelo oli hieno, kun siihen oli yhdistetty yhteiskunnallisia mullistuksia, kuukävelyä, Martin Luther Kingiä, Kennedyä jne. Tämän ikäisenä en edes koe, että minulla on vielä elämäni biisiä, pienempiä biisejä toki on, mutta ainakin minulle sen todellisen elämäni biisin näkee vasta iän myötä, kun elämänkaari jo pitkällä.

Vierailija
327/1965 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katri Niskanen on kyllä hyvä! Hieno tarina ja sopii tähän ohjelmaan. Ei "elämän biisin" tarvi olla paras biisi ikinä, vaan joku sellainen joka liittyy tärkeään elämän hetkeen tai muistoon.

Vierailija
328/1965 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa kiva kun on otettu vanhempiakin ihmisiä mukaan.

Oi, minusta oli ihanaa. Liikaa nykyään ohjelmia suunnataan nuoremmille ikäluokille. Ja tuo ohjelmisto onpinnallista, samaa toistavaa, tekovauhdikasta ja tekonuorekasta, tyhjää. Ja huom. olen itse nuorehko. Minä kaipaisin telkkariin lisää iäkkäitä ihmisiä. Heidän rauhallisuuttaan, elämänkokemustaan, viisauttaan. Minä olen väsynyt tekopirteyteen. Samoihin julkkiksiin jokaikisessä ohjelmassa. Kiti Kokkonenkin, josta ennen pidin, on alkanut ärsyttää, sillä hän on nykään tyrkyllä joka kanavalla.

Vierailija
329/1965 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän ikäisenä en edes koe, että minulla on vielä elämäni biisiä, pienempiä biisejä toki on, mutta ainakin minulle sen todellisen elämäni biisin näkee vasta iän myötä, kun elämänkaari jo pitkällä.

Erikoinen ajattelutapa, ikään kuin elämä olisi jotenkin vajaa, kun ei ole vielä eläkeiässä, tai millekään ei voisi laittaa painoarvoa, kun vasta vanhempana todella ymmärtää asiat? Ihan höpöä.

Vierailija
330/1965 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tuo Vieno nuorekas.

Voi epäillä, että " hoitoja ja toimenpiteitä " on tehty.

Noin rypyttömät kasvot ei ole n 90v muutoin luonnolliset.

Mutta silti on nuorekas. Mummoikä näkyy jaloissa turvotuksena ja kengissä.

Vieno mursi pohjeluunsa 2019, nämä vammat jättävät jälkensä mm. turvotuksena.

Vierailija
331/1965 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin kerran äidiltäni katseliko kuukävelyä televisiosta suorana mutta sanoi ettei muista vaikka oli joku 25-vuotias sillon. Ei ole kertonut mulle paljon mitään lapsuudestaan ja nuoruudestaan ja menee vähän lukkoon jos joskus yritän kysellä niin en oo viitsinyt hirveesti kysellä.

Vierailija
332/1965 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun elämän biisi voisi olla Irinan Kaunis Luonne.

Olin just eronnut ekasta oikeasta pitkästä suhteesta ja mietin kelpaanko kellekään ja kelpaako kukaan mulle, ja mitä mä oikein haluan, mikä on mulle tärkeää.

Vierailija
333/1965 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyin kerran äidiltäni katseliko kuukävelyä televisiosta suorana mutta sanoi ettei muista vaikka oli joku 25-vuotias sillon. Ei ole kertonut mulle paljon mitään lapsuudestaan ja nuoruudestaan ja menee vähän lukkoon jos joskus yritän kysellä niin en oo viitsinyt hirveesti kysellä.

Ole kiitollinen ettei kerro. Hänellä tod näk jotenkin traumaattinen lapsuus kun menee lukkoon. Omalla vanhemmallani myös ja olen lapsesta asti joutunut kuuntelemaan hänen traumojaan..

Vierailija
334/1965 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että on eri ikäisiä vieraita ja eri aikakausien musiikkia. Vieno Kekkonen on nuorekas, mutta hänhän onkin vielä "nuori" verrattuna Aira Samuliniin, joka oli myös jokin aika sitten ohjelmassa.

Vierailija
335/1965 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ole kiitollinen ettei kerro. Hänellä tod näk jotenkin traumaattinen lapsuus kun menee lukkoon. Omalla vanhemmallani myös ja olen lapsesta asti joutunut kuuntelemaan hänen traumojaan..

Ei puhumattomuus tarkoita traumoja. Aiemmin vaan ei ehkä ollut niin tapana pohtia elämää ja asioita (tai tunteita). Kaikki eivät vaan osaa puhua.

Mä oon 55v ja ilman valokuvia en muistaisi yhtään mitään nuoruudestani. Jotenkin ne muistot on vaan kadonneet, harmittaa kyllä. Muistan kyllä harrastaneeni tiettyä lajia tai käyneeni matkalla, mutta siitä matkasta en muista mitään muuta kuin kohteen nimen. Kaikki "elämykset" on hävinneet päästä.

Nyt menee kyllä vähän ohi aiheen, sori siitä.

Vierailija
336/1965 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saijonmaa pois. Ikävää kuunneltavaa ei osaa laulaa.

Vierailija
337/1965 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei puhumattomuus tarkoita traumoja. Aiemmin vaan ei ehkä ollut niin tapana pohtia elämää ja asioita (tai tunteita). Kaikki eivät vaan osaa puhua.

Mä oon 55v ja ilman valokuvia en muistaisi yhtään mitään nuoruudestani. Jotenkin ne muistot on vaan kadonneet, harmittaa kyllä. Muistan kyllä harrastaneeni tiettyä lajia tai käyneeni matkalla, mutta siitä matkasta en muista mitään muuta kuin kohteen nimen. Kaikki "elämykset" on hävinneet päästä.

Nyt menee kyllä vähän ohi aiheen, sori siitä.

Mutta mistä tiedät ettei ole ollut traumoja (jota on myös esim se jos vanhemmat jättää vaille vaikkapa huomiota, ei tarkoita että pitäisi olla mitään hirveää väkivaltaa tms) jos et muista mitään.

Vierailija
338/1965 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huom.! Ensinnäkin, 25-vuotias ei ole lapsi nytkään, eikä varsinkaan silloin ammoin, kuukävelyn aikaan. Itse olen ollut silloin teini-ikäinen eikä itselläni ainakaan ollut kavereita joille olisin voinut mennä katsoon tv.

Kotona meillä ei vielä sellaista ollut.

Vierailija
339/1965 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kyllä muistan rakkauksieni nimet. En käsitä, et joku ei muista. Ehkä sellanen sarjarakastuja ei sitte pysy laskuissa ja mitä niistä nimistäkään....

Ihania nämä jotka yrittää päästä loukkaamaan ja arvostelemaan joka tilanteessa tuntemattomia ihmisiä :D

Meikäläinenkin oikein "sarjakastuja" kun elämässä on ollut kaksi rakkautta. Tuo 70-luvun yhden kevään ensirakkaus ja sen jälkeen tämä nykyinen 45 vuotta kestänyt rakkaus .

Jos sinä et käsitä jotakin asiaa, se ei automaattisesti tarkoita sitä, että joku on elänyt "epämääräistä" elämää.

Vierailija
340/1965 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En meinannut tunnistaa koko biisiä minkä Saijonmaa veti. Vesa-Matti Loirin ja Paula Koivuniemen duetto on niin paljon parempi ja koskettavampi. Löytyy YouTubesta. Suosittelen lämpimästi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan