Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Irtisanottiin hoitoalalta, mokasin itse

Ehkä entinen sh
08.08.2023 |

Asiasta ei löydy netistä paljoa tietoa. Itseinho on järkyttävä. Ketään en ole loukannut, mokannut lääkehoidossa ja toisen työpaikalla käynyt, en tiennyt että näin ei saa tehdä. Nyt on irtisanottu, valviraan menossa tieto ja ehkä rikosilmoitus. Onko jollain hoitajalla kokemusta, miten päästä tällaisen asian yli ja jotenkin saada itsensä takaisin työelämään, kun ainoa ammatti on sh. Hoitoalalle en yritä.

Kommentit (131)

Vierailija
81/131 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi epäselvästä aloitusviestistä!

Lyhyesti sain ohjeet lääkkeiden määrälle jota pitää antaa potilaalle. Valitin asiasta ettei se määrä ole sopiva vaan sitä pitäisi lisätä. Sanottiin että tehtävä mitä käsketään. Päätin kuitenkin toimia oman kokemuksen ja potilaan intressit huomioon ottaen ja annoin reilusti enemmän kuin piti. Ap

Jos tilanne olisi tämä, miksi ihmeessä olisit kirjoittanut että "netistä ei löydy tietoa", tai että "ketään en ole loukannut", tai että olet "toisen työpaikalla käynyt"? Tarinassasi ei ole järjen häivää.

Koska olen shokissa, tarvitsen tätä työtä enkä ole tehnyt mitään väärää. Ap

Ikävää että olet shokissa. Ymmärrän, että olet itse sitä mieltä ettet ole tehnyt väärin, mutta jos lainsäädäntö sanoo toista, kannattaa nyt hyväksyä se tosiasiana.

Jos annoit potilaalle omin päin liikaa lääkettä, lienee parempi että vetoat nyt tahattomaan virheeseen etkä jankkaa siitä että sinusta piti antaa lisää. Laki ei muutu tähän hätään ja vahingosta on helpompi pitää työ kuin siitä että rikoit ohjeita tahallaan.

Ja jos olet shokissa, ajattele että jos nyt hoidat tämän järjellä, saatat pystyä jatkamaan alalla joka selvästi on sinulle tärkeä.

Mutta ei enää sooloilua.

Käsittämätöntä neuvontaa. Sinäkö tosiaan neuvot tällaiselle hoitajalle miten valehtelee motiiveistaan jotta saisi pitää työpaikkansa? Sinäkö haluat tällaisen hoitajan omaksi tai sukulaistesi hoitajaksi joka sen lisäksi että vähät välittää lääkärin määräyksista, yrittää säilyttää työpaikkansa valehtelemalla rikollisesta toiminnastaan? Oikein hyvä.

Ap on sen verran sekava, että me ei tiedetä tästä varmaksi muuta kuin se että hänellä on suuri hätä tilanteestaan. Vastaan siis sillä tiedolla.

Suuri hätä kiinnijäämisestä. Ei tunnu olevan hätää henkilöstä jolle tietoisesti, ja omien sanojensa mukaan kostotoimena, yliannosteli kipulääkettä vastoin lääkärin määräystä. Sairas olet sinäkin.

Vierailija
82/131 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei ole hoitaja.

Karman laki on toiveajattelua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/131 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet sekaisin päästäsi. Tällaisia hoitajia sitten meilläkö on?

Ehkä ei kannattaisi kiusata ketään? What comes around goes around...

Vierailija
84/131 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jopas nyt moni trollailee ap:ta. Oikeasti se meni niin, että olin ihastunut yhteen lääkäriin ja ajattelin yllättää hänet riisuutumalla valmiiksi siihen hoitovuoteelle. Noh, lääkäri ei tullutkaan yksi huoneeseensa, vaan muutaman hoitajan kanssa ja siitähän se sitten lähti se juttu eteenpäin. En siis mielestäni tehnyt mitään väärää.

Ap

Vierailija
85/131 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen iloinen että pääsin elämäni pilanneesta lastista kertaheitolla eroon! Ap

Vierailija
86/131 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jopas nyt moni trollailee ap:ta. Oikeasti se meni niin, että olin ihastunut yhteen lääkäriin ja ajattelin yllättää hänet riisuutumalla valmiiksi siihen hoitovuoteelle. Noh, lääkäri ei tullutkaan yksi huoneeseensa, vaan muutaman hoitajan kanssa ja siitähän se sitten lähti se juttu eteenpäin. En siis mielestäni tehnyt mitään väärää.

Ap

Et kerro samaa tarinaa kuin "Ap". Tuollaisesta ei mitään rikosilmoitusta seuraisi.

Vierailija
87/131 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Potilas oli siis juuri käynyt ison leikkauksen ja selviytyi siitä hyvin. Tunsin myös potilaan entuudestaan (lapsuudestani). Hän kiusasi minua aikoinaan, siksi sanoin että se olisi potilaan intressien mukaista että hänelle annetaan enemmän kuin mitä pitäisi. Kyseessä oli kipulääke. Annoin huomattavan annoksen kipulääkettä. Kuten sanoin en tiedä mitä potilaalle lopulta tapahtui enkä tehnyt mitään väärää kuten yhteiskunnan mukaan hän ei tehnyt mitään väärää kiusatessaan minua. Tämä on varmaankin karman laki. Ap

Vastasin sinulle aiemmin että voit vielä vedota virheeseen, mutta ei siitä nyt ole enää apua. Olin siinä käsityksessä että luulit toimivasi potilaan eduksi, mutta näin ei siis ollut.

Tervemenoa vankilaan kulkematta lähtöruudun kautta.

Kiusaaminen on perseestä, mutta jokainen me ollaan vastuussa omista teoista. Sinä nyt omastasi.

Vierailija
88/131 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot menny katselemaan omakannasta luvatta naapurin terveystietoja ja kärähtänyt?

Vierailija
89/131 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Potilas oli siis juuri käynyt ison leikkauksen ja selviytyi siitä hyvin. Tunsin myös potilaan entuudestaan (lapsuudestani). Hän kiusasi minua aikoinaan, siksi sanoin että se olisi potilaan intressien mukaista että hänelle annetaan enemmän kuin mitä pitäisi. Kyseessä oli kipulääke. Annoin huomattavan annoksen kipulääkettä. Kuten sanoin en tiedä mitä potilaalle lopulta tapahtui enkä tehnyt mitään väärää kuten yhteiskunnan mukaan hän ei tehnyt mitään väärää kiusatessaan minua. Tämä on varmaankin karman laki. Ap

Et tehnyt mitään väärää? Älä ikinä enää mene lähellekään potilaita. Jatkon saamme varmaan lukea lehdestä. Jos tarina on tosi. 

Mene kuitenkin tutkituttamaan pääsi. 

Vierailija
90/131 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekaannuit asiakkaasen? Ei siitä kyllä potkuja saa.

Vierailija
91/131 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastasin sinulle aiemmin että voit vielä vedota virheeseen, mutta ei siitä nyt ole enää apua. Olin siinä käsityksessä että luulit toimivasi potilaan eduksi, mutta näin ei siis ollut.

Kiusaaminen on perseestä, mutta jokainen me ollaan vastuussa omista teoista. Sinä nyt omastasi.

Suomen vankila maksaa sen 200€/pvä veronmaksajille ja on kuin hotelli. Ei haittaa. Potilas ei kuitenkaan palaudu entisekseen tai jos kuoli, ei palaa kuolleista.

Vierailija
92/131 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vankilanne kertoo vaan yhteiskunnan tekopyhyydestä. Vankilaan joutuu kun tekee jotain mutta kiusaamisesta ei tule mitään seuraamuksia. Ymmärrettähän sen että Suomessa on monia kiusattuja? He kun aloittavat kostonsa niin alkaa kiusaajat tajuamaan mitä tekivät.

Vierailija
93/131 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on korkeintaan lähäri ja ollut päihtyneenä töissä.

Vierailija
94/131 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te kiusatut olette heikkoja! Miksi ette vaan hakkaa kiusaajia? Kiusaaminen loppuisi siihen. Käsittämätöntä!

Vierailija
95/131 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vankilanne kertoo vaan yhteiskunnan tekopyhyydestä. Vankilaan joutuu kun tekee jotain mutta kiusaamisesta ei tule mitään seuraamuksia. Ymmärrettähän sen että Suomessa on monia kiusattuja? He kun aloittavat kostonsa niin alkaa kiusaajat tajuamaan mitä tekivät.

Hae apua. Olen se joka aiemmin hyväuskoisuuttaan neuvoi sinua vetoamaan virheeseen, kun luulin että yritit auttaa potilasta.

Olen itsekin koulukiusattu ja asia ei ole niin yksinkertainen kuin mitä sanot. On tosi itsekeskeistä kuvitella että oma kiusatuksi tulemisen ikävä kokemus antaisi oikeuden myöhemmin tehdä muille pahaa.

Muut ihmiset sun ympärillä kantaa omia kokemuksiaan. Aina löytyy joku joka on vielä sorretumpi ja jos me kaikki lähdetään kostamaan, elämä on jokaiselle yhtä helvettiä.

Pitää hakea apua, hoitaa oma pää kuntoon ja keskittyä siihen mitä tekee loppuelämällään. Hyviä asioita.

Vierailija
96/131 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lyhyesti sain ohjeet lääkkeiden määrälle jota pitää antaa potilaalle. Valitin asiasta ettei se määrä ole sopiva vaan sitä pitäisi lisätä. Sanottiin että tehtävä mitä käsketään. Päätin kuitenkin toimia oman kokemuksen ja potilaan intressit huomioon ottaen ja annoin reilusti enemmän kuin piti. Ap

Jos tilanne olisi tämä, miksi ihmeessä olisit kirjoittanut että "netistä ei löydy tietoa", tai että "ketään en ole loukannut", tai että olet "toisen työpaikalla käynyt"? Tarinassasi ei ole järjen häivää.

Ikävää että olet shokissa. Ymmärrän, että olet itse sitä mieltä ettet ole tehnyt väärin, mutta jos lainsäädäntö sanoo toista, kannattaa nyt hyväksyä se tosiasiana.

Jos annoit potilaalle omin päin liikaa lääkettä, lienee parempi että vetoat nyt tahattomaan virheeseen etkä jankkaa siitä että sinusta piti antaa lisää. Laki ei muutu tähän hätään ja vahingosta on helpompi pitää työ kuin siitä että rikoit ohjeita tahallaan.

Ja jos olet shokissa, ajattele että jos nyt hoidat tämän järjellä, saatat pystyä jatkamaan alalla joka selvästi on sinulle tärkeä.

Mutta ei enää sooloilua.

Käsittämätöntä neuvontaa. Sinäkö tosiaan neuvot tällaiselle hoitajalle miten valehtelee motiiveistaan jotta saisi pitää työpaikkansa? Sinäkö haluat tällaisen hoitajan omaksi tai sukulaistesi hoitajaksi joka sen lisäksi että vähät välittää lääkärin määräyksista, yrittää säilyttää työpaikkansa valehtelemalla rikollisesta toiminnastaan? Oikein hyvä.

Ap on sen verran sekava, että me ei tiedetä tästä varmaksi muuta kuin se että hänellä on suuri hätä tilanteestaan. Vastaan siis sillä tiedolla.

Suuri hätä kiinnijäämisestä. Ei tunnu olevan hätää henkilöstä jolle tietoisesti, ja omien sanojensa mukaan kostotoimena, yliannosteli kipulääkettä vastoin lääkärin määräystä. Sairas olet sinäkin.

Näet kyllä itsekin, että tuota tietoa kostosta ei ollut vielä silloin kun vastasin aplle luullen että hän yritti auttaa potilasta. Hae itse apua jos saat jotain tyydytystä sivullisten ihmisten lyttäämisestä anonyymillä foorumilla. Minä sentään yritin auttaa hyvässä uskossa.

Vierailija
97/131 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hae apua. Olen se joka aiemmin hyväuskoisuuttaan neuvoi sinua vetoamaan virheeseen, kun luulin että yritit auttaa potilasta.

Olen itsekin koulukiusattu ja asia ei ole niin yksinkertainen kuin mitä sanot. On tosi itsekeskeistä kuvitella että oma kiusatuksi tulemisen ikävä kokemus antaisi oikeuden myöhemmin tehdä muille pahaa.

Muut ihmiset sun ympärillä kantaa omia kokemuksiaan. Aina löytyy joku joka on vielä sorretumpi ja jos me kaikki lähdetään kostamaan, elämä on jokaiselle yhtä helvettiä.

Pitää hakea apua, hoitaa oma pää kuntoon ja keskittyä siihen mitä tekee loppuelämällään. Hyviä asioita.

Ei se ollut kuka tahansa vaan itse kiusaaja. Jos kiusaamisesta tulisi samankaltaiset rangaistukset kuin veropetoksista ja murhaamisesta niin luuletko että kukaan kostaisi tai olisi oman käden oikeutta???

Kysymys on miksi kiusaaminen ei ole kriminalisoitu kovimman tuomion mukaan? Se tuhoaa ihmisen sisältä. Kuollut on kuollut eikä jää kituamaan.

Vierailija
98/131 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ei enää sooloilua.

Näet kyllä itsekin, että tuota tietoa kostosta ei ollut vielä silloin kun vastasin aplle luullen että hän yritti auttaa potilasta. Hae itse apua jos saat jotain tyydytystä sivullisten ihmisten lyttäämisestä anonyymillä foorumilla. Minä sentään yritin auttaa hyvässä uskossa.

Höpö höpö.

Ap kirjoitti klo 20:27 "…Päätin kuitenkin toimia…" Eli kyse ei missää vaiheessa ollut virhearviosta, vaan tietoisesta päätöksestä antaa "…reilusti enemmän kuin piti."

Sinä vastasit klo 20:48 "…parempi että vetoat nyt tahattomaan virheeseen etkä jankkaa siitä että sinusta piti antaa lisää…"

Ei onnistu pakittelu näin jälkikäteen.

Vierailija
99/131 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan yksikään ap:na kommentoinut oikeasti ap? Ehkä ap kirjoitti vain aloituksen paniikissa ja totesi sitten ettei asiaan saa apua av:lta.

Vierailija
100/131 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä ihmettä oikein sitten teit väärin?

Ainakaan lääkäreiltä ei lähde työt mihinkään, vaikka mokailu olisi hyvin järkyttävää.

Lääkäreillä onkin parempi palkka. Silloin saa mokailla enemmän kuin perusduunarina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi