Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työhaastattelussa johdettiin harhaan

Vierailija
08.08.2023 |

Onpas kettuuntunut olo. Haastattelussa sanottiin ettäkäytössä liukumat eli tekee työn niiden puitteissa. Nyt painotettiinkin että paikalla oltava 8-16. Itselleni nimenomaan oli tärkeää oli tuossa työssä työaikojen vapaus. Miten toimisitte? Hämmennyin ja olin hiljaa.

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

:(

Vierailija
2/70 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko siis jo aloittanut työt? Ota asia puheeksi ja jos joustoa ei löydy niin koeaikapurku

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että väärinkäsitys on tullut, etkä olekkaan vapaa töihin

Vierailija
4/70 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin suoraan, että mikä tää homma nyt on. Että haastattelussa sanottiin liukumista näin, mutta jos todellisuudessa pitää olla paikalla kasista neljään, niin eihän se sitten liukumaa ole nähnytkään. Ja tarkista myös työsopimus! Ja jos varaa on, lähtisin koeajan puitteissa muualle.

Vierailija
5/70 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sanoisin, että haastattelussa luvattiin toisin ja odotat, että luvattua noudatetaan. Pyydä myös ystävällisesti perustelemaan, mikä on muuttunut haastattelun jälkeen.

Olen itse ollut työelämässä ihan liian kiltti ja kun aloin pitää puoliani, mitään kamalaa ei käynytkään. Miehet eivät juurikaan alistu tollaseen, vaan vaativat hyvää palkkaa ja työehtoja. Naistenkin tulisi osata olla jämäkämpiä työelämässä. Oma arvo pitää tuntea.

Vierailija
6/70 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyisin suoraan, että mikä tää homma nyt on. Että haastattelussa sanottiin liukumista näin, mutta jos todellisuudessa pitää olla paikalla kasista neljään, niin eihän se sitten liukumaa ole nähnytkään. Ja tarkista myös työsopimus! Ja jos varaa on, lähtisin koeajan puitteissa muualle.

Ei tosiaan ole nähnyt. Saadaan olla etänäkin mutta näkeehän sieltäkin pomo halutessaan onko ollut paikalla klo 16 enää.

Vierailija
7/70 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ajattelit liukuman rajoiksi? Itse aina työpaikoissa, joissa liukuva työaika, mutta tietenkin on kiinteä työaikakin (meillä 9-15). Liukua voi sitä ennen ja sen jälkeen vapaasti.

Vierailija
8/70 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ajattelit liukuman rajoiksi? Itse aina työpaikoissa, joissa liukuva työaika, mutta tietenkin on kiinteä työaikakin (meillä 9-15). Liukua voi sitä ennen ja sen jälkeen vapaasti.

Naurettava "liukuma".

Vierailija
9/70 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naurettava "liukuma".

Ap, vastaa kysymykseen! Luulitko, että liukuma tarkoittaa, että voit tehdä työsi mihin kellonaikaan vaan? Jos luulit, niin et vain ymmärtänyt, mitä liukuvalla työajalla tarkoitetaan. Eli oma virheesi, kun käsitteet sekaisin.

Vierailija
10/70 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naurettava "liukuma".

Mitä kä tosta tekee naurettavan, ihan tavallinen liukuma. Työnantaja haluaa varmistaa että porukka on edes osan päivästä samaan aikaan paikalla tekemässä työt joista saa palkkansa. Eihän siinä ole mitään mieltä että Sirkka aamuvirkkuna aloittelee työt klo 6, Tero klo 10 mennessä ja Riitta klo 16. Etenkään jos heidän olisi tarkoitus tehdä yhdessä töitä. Kun jokainen on paikalla ainakin osan päivästä samaan aikaan on huomattavasti helpompaa tehdä yhteistyötä.

Vierailija
11/70 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kokemus, uskallatko yhtään avata mikä työnantaja?

Meillä liukuma teoriassa niin, että 9-15 välillä pitäisi olla paikalla, mutta käytännössä työnkuva muutettiin ilman mitään sopimista sellaiseksi, että kello 8 piti olla paikalla.

Vierailija
12/70 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naurettava "liukuma".

Mitä kä tosta tekee naurettavan, ihan tavallinen liukuma. Työnantaja haluaa varmistaa että porukka on edes osan päivästä samaan aikaan paikalla tekemässä työt joista saa palkkansa. Eihän siinä ole mitään mieltä että Sirkka aamuvirkkuna aloittelee työt klo 6, Tero klo 10 mennessä ja Riitta klo 16. Etenkään jos heidän olisi tarkoitus tehdä yhdessä töitä. Kun jokainen on paikalla ainakin osan päivästä samaan aikaan on huomattavasti helpompaa tehdä yhteistyötä.

Just näin, se liukuma pitää tehdä töiden puitteissa ja aikataulujen niin salliessa. Käytännössä palavereita voi aina varata klo 9-16 välille ja kyllä oletetaan jengin silloin olevan töissä. Tuota aiemmat ja myöhemmät menee sitten sopimuksen mukaan.

Vierailija
13/70 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikan yleisissä ohjeissa esim aamun liukuma on määritelty klo 6-10. Ei sitten näemmä koske mun työtehtävääni vaikka asiasta erikseen haastattelussa kysyin. Klo 8-16 paikalla olo ei erityistä liukumaa ole koska on virastotyöaikaa mielestäni.

Vierailija
14/70 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama kokemus, uskallatko yhtään avata mikä työnantaja?

Meillä liukuma teoriassa niin, että 9-15 välillä pitäisi olla paikalla, mutta käytännössä työnkuva muutettiin ilman mitään sopimista sellaiseksi, että kello 8 piti olla paikalla.

En viitsi avata sitä mutta liukuman käsitin niin että voin tarpeen tullen vaikka aamulla tulla klo 9 töihin eikä tarvitse erikseen kysellä tuuraajaa tms. Samoin lähteä joskus jos mahdollista vaikka pois 14.30 tms. Nyt se ei sitten ole mahdollista. Edellusessä paikassa olin sidottu tiettyihin kellonaikoihin joten tässä uudessa se oli yksi tärkeä seikka.

Vierailija
15/70 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin huijattiin niin että työvuorot sijoittuvat klo 8-22 ja kuin sain listat niin aina oli iltavuoro 🤣🤣 kysyin että mikäs juttu tämä on kun ei tästä ollut puhetta.. työnantaja vihastui ja lähdin lätkimään.

Vierailija
16/70 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naurettava "liukuma".

Just näin, se liukuma pitää tehdä töiden puitteissa ja aikataulujen niin salliessa. Käytännössä palavereita voi aina varata klo 9-16 välille ja kyllä oletetaan jengin silloin olevan töissä. Tuota aiemmat ja myöhemmät menee sitten sopimuksen mukaan.

Miten ruokatunti? Meillä aamuliukuma 7-9.30 ja ruokatunti 12-14.30 halutessaan.

Vierailija
17/70 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä liukuma on ymmärretty niin, että palavereja, asiakastapaamisia jne. voi ja saa olla 8-16 välisenä aikana, mutta jos ei ole, niin töihin voi tulla viimeistään klo 9 ja lähteä pois aikaisintaan 15.30. Työ siis määrittää liukumien mahdollisuuden, ei minun oyksityiselämänii. Mutta todella saa vapaasti tulla jo klo 6.30 töihin tai olla 18.30 asti, ylitöihin ei tarvitse jäädä, kun työt voi tehdä liukuman puitteissa.

Vierailija
18/70 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan toi iso juttu jos se on juuri ollut se kynnyskysymys.

Mulla oli kerran tilanne, että kysyin onko työkavereita vai työskentelenkö yksin. Luvattiin, että kyllä on. Todellisuudessa ei ollut. Lopetin työt sitten.

Vierailija
19/70 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haastattelu on eri tilanne kun työsopimuksen laatimis tilanne. Kun sopimus laaditaan silloin täytyy ymmärtää mihin sitoutuu. 

Vierailija
20/70 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle luvattiin haastattelussa ihan eri palkka mitä sain lopulta siksi en jatkanut työtä. Kyseessä Provisio palkkaus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi