Lasten isä sitten ilmoitti muuttavansa tuosta vaan reilu 100km päähän..
Lapset voi kuulemma sitten kyläillä joskus viikonloppuisin. On se helppoa olla mies.
Hyvästi kaikki oma elämä minulle, tähän asti hoidettu lapset kuitenkin aikalailla vuoroviikoin.
Kommentit (454)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monikaan ei taida ymmärtää miten kokonaisvaltaisesti tällainen vaikuttaa arkeen.
Minulla on kokopäivätyö, jonka olen järjestänyt huoltokuvioiden mukaan suotuisasti. Lisäksi omat ja lasten harrastukset, jotka kaikki on nyt mietittävä uudelleen järjestelyjen kannalta.
Lisäksi ei se lapsillekaan ole herkkua lähteä vieraalle paikkakunnalle kouluviikon jälkeen, ei kavereita siellä yms.
Lisäksi arkena olevat mahdolliset terveydenhoitoon liittyvät käynnit ja koulukeskustelut yms. Jää täysin äidin vastuulle.Ap
Eli siis onko tässä lopulta kyse vain siittä että sinä et haluaisi ottaa suurempaa vastuuta ja tehdä enempää asioita kun tähän asti olet voinut sysästä kaiken mitä itse et halua tehdä miehen hoidettavaksi?
Hyvä lukutaito sinulla. Mieshän tuossa sysää kaiken todellisen vastuun lastensa äidille, samalla kun itse seilaa auringonlaskuun uuden muikkelin kanssa.
Sysää sen lähivanhemmalle jolle se vastuu de facto kuuluukin.
Miksi isästä ei tehty lähivanhempaa alusta alkaen?
Vierailija kirjoitti:
Mun exä teki samoin. Ilmoitti että haluaa nyt keskittyä uuteen elämäänsä ja itsensä uuteen rakentamiseen, joten ei vaan ehdi silleen enää panostaa lapsiin. Että kai mä nyt ymmärrän hänen tarpeensa uudistamiseen :D
Munkin elämä meni uusiksi, mutta vähän toiseen suuntaan.
Kuin mun elämästäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kysyisin tuossa vaiheessa että miten aikoo pärjätä ja yksinhuoltajana? En suostuisi olemaan lähivanhempi yksipuolisella ilmoituksella
eli syytät miestä lasten hylkäämisestä mutta olet itse valmis hylkäämään heidät silmää räpäyttämättä?
Kuka käski naista ottamaan ne lähivanhemmaksi alunperinkään?
Tottakai jos isä on se, joka ilman sopimusta muuttaa hornan tuuttiin niin äiti on se joka päättää kummasta tulee yksinhuoltaja.
En hylkäisi vaan olisin kiva viikonloppuäiti, jonka kanssa tehdään hauskat jutut. Isä saisi arjen.
Sopimusta ei tarvita koska nainen on lähivanhempi.
Usko nyt tytsi, exältä ei kysellä muuttolupia.
Vierailija kirjoitti:
Tästä ketjusta erottuu hyvin lapsettomien miesten kommentit. Ei mitään hajua työmäärästä, joka lapsista tulee.
Naiset nyt kokee sen suurena työmääränä kun joutuu miettimään ja sitä alettiin kutsumaan metatyöksi. Kaikkea muuta voi kyllä ajatella ilman ongelmia mutta jos ajattelee perhettä se miettiminen muuttuu todella rankaksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kysyisin tuossa vaiheessa että miten aikoo pärjätä ja yksinhuoltajana? En suostuisi olemaan lähivanhempi yksipuolisella ilmoituksella
eli syytät miestä lasten hylkäämisestä mutta olet itse valmis hylkäämään heidät silmää räpäyttämättä?
Tottakai jos isä on se, joka ilman sopimusta muuttaa hornan tuuttiin niin äiti on se joka päättää kummasta tulee yksinhuoltaja.
En hylkäisi vaan olisin kiva viikonloppuäiti, jonka kanssa tehdään hauskat jutut. Isä saisi arjen.
Häh, miltä planeetalta mahdat olla kotoisin ajattelusi kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettei vaan olis taas takana se tavallinen tarina ja isän uusi eukko sanonut että nyt muutetaan, ei jaksanut katsella teidän lapsia siellä joka toinen viikko. Nyt sitten ajattelee että saavat olla rauhassa. Noh, tuo 14v tuskin useinkaan tulee isäänsä tapaamaan, 11veekään ei kovin kauaa sinne viitsi matkustaa.
Muista nyhtää kunnon elatusmaksut nyt exältäsi ap.
Saa olla melkoinen nainen että mies ajelee 200+ km duunimatkaa päivässä vain tehdäkseen exälleen kiusaa.
Kaikkea te miesvihakiimassanne selitätte.
Ja miksi oletat näin?
Monet firmat on isoja. Miehellä voi hyvin olla sisäinen siirto firman sisällä sinne 100 km päähän tai jopa uusi työpaikka, ehkä jopa etätyöt. Ei mies silloin ajele joka aamu 100 km töihin ja takas uuteen kotiin.
Ja suurin osa on pikkufirmoja.
Muutenkin tuo ajatusmalli että muissa toimipisteissä olisi samalla tavalla hommia on täyttä utopiaa.
Uskokaa tai älkää, miehet tekevät suorittavaa työtä, eivätkä vain heiluttele käsiään julkisella sektorilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usko nyt I H M I S P E R S E. Viikko-viikko systeemihän tuossa oli kyseessä. Ja oli millainen systeemi hyvänsä, millainen hirviö jättää omat lapset tuosta vaan mun ansa perässä juostessaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisin sanottuna hyväksyisit itseltä ja muilta naisilta sen saman mistä nyt kritisoitte ja valitatte kun mies tekee sen täsmälleen saman?
Christiiina kirjoitti:
Sitten lasten on oltava kaikki koulujen loma-ajat isänsä luona, niin he olisivat edes jotenkin tasapuolisesti molempien vanhempien luona.
Eikä, vaikka lapset eivät olisi nähneet isäänsä puoleen vuoteen, mutta olisivat halunneet päästä isän luokse vaikka jouluna, niin uusi rouva piti tarkasti lukua ja kiinni siitä, onko äitijoulu, vai isäjoulu. Tapaamiset oli kylläkin määritelty silloin, kun välimatkaa oli 200metriä, ei melkein 700km.
Heti lastenvalvojan puheille panemaan huoltajuuden ehdot uusiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisin sanottuna hyväksyisit itseltä ja muilta naisilta sen saman mistä nyt kritisoitte ja valitatte kun mies tekee sen täsmälleen saman?
En hyväksy keneltäkään vanhemmalta ilman ilmoitusta sadan kilometrin päähän muuttavaa. Jos niin tekee, vähintä mitä voi tehdä on tietysti kantaa suurempi vastuu lapsista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä ketjusta erottuu hyvin lapsettomien miesten kommentit. Ei mitään hajua työmäärästä, joka lapsista tulee.
Tää palsta on teille lapsellisille naisille metatyötä?
Itselläni ei ole lapsia, mutta rehellisesti sanottuna sinun kanssasi "keskusteleminen" käy ihan työstä.
No sentään ei olettanut lapsia vievän. Meillä miehen exä ilmoitti muuttavansa kauas ja oletti vaan, että voi viedä lapsen mennessään. Koulu ei ole kuulemma ongelma, koska lapsi voi käydä hänen kodin vieressä hänelle helposti ja me sitte kuskataan joka aamu ja iltapäivä. xD Onneksi käräjillä tuli järkiinsä ja puheet muuttui. Ei muuttanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monikaan ei taida ymmärtää miten kokonaisvaltaisesti tällainen vaikuttaa arkeen.
Minulla on kokopäivätyö, jonka olen järjestänyt huoltokuvioiden mukaan suotuisasti. Lisäksi omat ja lasten harrastukset, jotka kaikki on nyt mietittävä uudelleen järjestelyjen kannalta.
Lisäksi ei se lapsillekaan ole herkkua lähteä vieraalle paikkakunnalle kouluviikon jälkeen, ei kavereita siellä yms.
Lisäksi arkena olevat mahdolliset terveydenhoitoon liittyvät käynnit ja koulukeskustelut yms. Jää täysin äidin vastuulle.Ap
Eli siis onko tässä lopulta kyse vain siittä että sinä et haluaisi ottaa suurempaa vastuuta ja tehdä enempää asioita kun tähän asti olet voinut sysästä kaiken mitä itse et halua tehdä miehen hoidettavaksi?
Hyvä lukutaito sinulla. Mieshän tuossa sysää kaiken todellisen vastuun lastensa äidille, samalla kun itse seilaa auringonlaskuun uuden muikkelin kanssa.
Sysää sen lähivanhemmalle jolle se vastuu de facto kuuluukin.
Miksi isästä ei tehty lähivanhempaa alusta alkaen?
Miehen uusi rakas ei ilmeisesti halunnut kokopäiväiseksi äitipuoleksi heti alkuun.
Lapset voi kuulemma sitten kyläillä joskus viikonloppuisin. On se helppoa olla mies.
Hyvästi kaikki oma elämä minulle, tähän asti hoidettu lapset kuitenkin aikalailla vuoroviikoin.
Oletko lähivanhempi? Jos olet, niin silloinhan olet saanut mitä tilasit. Jos exäsi on lähivanhempi, kai lapset muuttavat mukana?
Minä olen kahden lapsen lähivanhempi. Kun ex-puolisoni ilmoitti kaksi vuotta eron jälkeen muuttavansa 150 kilometrin päähän uuden rakkauden perässä, oli todella vaikea pidätellä naamaa peruslukemilla. Miten hän saattoi olla niin tyhmä? Tämähän tarkoittaisi, että lapset asuisivat koko ajan minulla, ja saisin osallistua heidän lapsuuteensa tavalla jota hän ei viikonloppuäitinä koskaan tulisi tuntemaan! Tämä siis 11 vuotta sitten kun lapset olivat pieniä. Nyt minä tunnen heidät hyvin, mutta exä ei. Vaan omapa oli valintansa, minä en olisi koskaan lapsiani hylännyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se estää jatkamasta vuoroviikoin? Lastenvalvojan juttusille vaan, ei tuollainen matka ole mikään este jatkaa järjestelyä.
Ainoa mitä joudutte sopimaan on kumpi hakee? Hoitavalle tuodaan vai hoitoon haetaan
Entäs sitten, jos lapset ovat jo koulussa / kun aloittavat koulun? Miten he sieltä 100 km päästä kouluun pääsevät päivittäin?
Lapset voivat pysyä omassa kodissaan koulunsa ja kavereidensa lähellä . Vanhemmat reissaavat vuoro viikoin tai viikonloppuisin .
Mahtaako miehen uusi rakas suostua tuohon?
Tai naisen. Tiesitkö että jotku eronneet naiset hakevat uuden parisuhteen? Lapsista huolimatta??
Törkeitä.
Jos naisen uusi kumppani asuu samalla paikkakunnalla, niin eihän siinä ole ongelmaa. Ex-mieshän on muuttamassa uuden rakkaan kanssa sadan kilometrin päähän. Haluaako hän asua viikot kerrallaan yksin, kun mies asuu lasten luona?
Meinaat että kun äiti lapsineen on muuttanut miehen kanssa yhteen, äiti väistää johonkin ja jättää miehet lapsien kanssa kahdestaan?
Kukaan ei ole puhunut yhteen muuttamisesta.
Eikö nainen saa siis muuttaa miehen kanssa yhteen?
Aloittaja just kertoi, ettei hänellä ole uutta miestä.
Vielä. Eikö hän saa sellaista hankkia jos Se Oikea osuu kohdalle?
Muutetaanko silloin ihan heti yhteen? Luulisi, että ensin seurustellaan ja sitten ajan myötä tutustutetaan lapset äidin uuteen kumppaniin. En tunne ketään, joka toisi miehen heti yöksi kotiin ja aamulla esittelisi hänet lapsille uudeksi isäksi.
Vierailija kirjoitti:
Entäs kaksilapsisten yksinhuoltajamiesten kommentit?
T. nimim. Onhan siitä tietenkin ollut enemmän vaivaa, mutta on ollut sen arvoistakin
Vierailija kirjoitti:
Miten se estää jatkamasta vuoroviikoin? Lastenvalvojan juttusille vaan, ei tuollainen matka ole mikään este jatkaa järjestelyä.
Ainoa mitä joudutte sopimaan on kumpi hakee? Hoitavalle tuodaan vai hoitoon haetaan
On kyllä aika rankkaa lapsille, jos joka viikonloppu joutuvat reissaamaan 100 km ja vaihtamaan huushollia. Varsinkin jos oletus on että julkisilla kulkevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usko nyt I H M I S P E R S E. Viikko-viikko systeemihän tuossa oli kyseessä. Ja oli millainen systeemi hyvänsä, millainen hirviö jättää omat lapset tuosta vaan mun ansa perässä juostessaan?
Miksi nainen on lähivanhempi?
Ja että väität miehen juoksevan vaan mun ansa perässä.... se on miesvihaa. Se että sinä ajattelet vain vulvallasi on sun ongelma, mutta älä väitä että miehet tai naiset tekee vastaavaa.
Sitten lasten on oltava kaikki koulujen loma-ajat isänsä luona, niin he olisivat edes jotenkin tasapuolisesti molempien vanhempien luona.