Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lasten isä sitten ilmoitti muuttavansa tuosta vaan reilu 100km päähän..

Vierailija
08.08.2023 |

Lapset voi kuulemma sitten kyläillä joskus viikonloppuisin. On se helppoa olla mies.
Hyvästi kaikki oma elämä minulle, tähän asti hoidettu lapset kuitenkin aikalailla vuoroviikoin.

Kommentit (454)

Vierailija
221/454 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka on merkitty papereissa lähivanhemmaksi?

Aivan. Luuletko että lähivanhemmilla on määräysvalta etävanhemman asioihin?

Onko ap jossain antanut ymmärtää luulevansa että hänellä on määräysvalta eksän asioihin?

On, ihmettelemällä miten ihmeessä isä voi tehdä noin keskustelematta asiasta hänen kanssaan.

Vierailija
222/454 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leikitään ajatuksella että mies olisi keskustellut naisen kanssa (pyytänyt lupaa) ja nainen olisi evännyt pyynnön (tietysti)

Mitäs sit? Miehellä ei ole oikeutta valita paikkakuntaa jossa asuu ja tekee töitä? 

Mikäli nainen muuttaa, pitääkö miehen muuttaa perässä?

Siinä tapauksessa vuoroviikkosopimus lakkaa. Yli 12-vuotiaat lapset saavat päättää haluavatko tavata muualle muuttanutta vanhempaa vai eivät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/454 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia ei kannata tehdä ollenkaan jos ajatus siitä, että he ovat yksin sinulla 24/7 kaikkina päivinä vuodessa tuntuu vastenmieliseltä. Voihan sitä joutua totaaliyksinhuoltajaksi vaikka puolison kuoleman vuoksi eli lapsia tehdessä pitää olla valmis hoitamaan heidät myös yksin. Itse antaisin mitä vaan, etten joutuisi eroon lapsistani joka toinen viikko. En siis sano, että isä tekee tässä oikein mutta joskus on esim. työn vuoksi pakko muuttaa. Surettaa nämä lapset kun äitiä ja isää kiinnostaa vain oma aika. 

Vierailija
224/454 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä ketjusta erottuu hyvin lapsettomien miesten kommentit. Ei mitään hajua työmäärästä, joka lapsista tulee.

Naiset nyt kokee sen suurena työmääränä kun joutuu miettimään ja sitä alettiin kutsumaan metatyöksi. Kaikkea muuta voi kyllä ajatella ilman ongelmia mutta jos ajattelee perhettä se miettiminen muuttuu todella rankaksi

Miehet eivät vissiin pysty siihen ajattelemiseen ollenkaan, kun eivät ota niitä metatöitä vastuulleen.

Ne on hommia jotka hoidetaan siinä ohessa, miehille ei ole tarpeen korostaa omaa erinomaisuuttaan selittämällä kuinka ne tekee "metatöitä"

Laiska töitään luettelee.

Mitäpä sinä tekisit, kun koulusta otetaan yhteyttä, että yksi lapsista on ruvennut lintsaamaan, toinen häiriköimään tunneilla ja kolmatta on ruvettu kiusaamaan? Lapset oireilevat muuttunutta tilannetta kukin tavallaan ja on ihan hullua kuvitella, että kaikki jatkuisi kuten ennenkin.

Liittyi metatöihin miten? 

Siinä saa tehdä sitä ajatustyötä, mitä sinä väität metatyöksi.

Aivan, se kuuluu tuohon homman suorittamiseen. Luuletko että mies jää odottamaan ohjeita naiselta että saa vietyä auton huoltoon?

Oi, pitääkin tankata, metatöihin 15min kun mietin tekisikö sen lähtiessä aamulla vai hoitaisko jo tänään pois.

Vierailija
225/454 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leikitään ajatuksella että mies olisi keskustellut naisen kanssa (pyytänyt lupaa) ja nainen olisi evännyt pyynnön (tietysti)

Mitäs sit? Miehellä ei ole oikeutta valita paikkakuntaa jossa asuu ja tekee töitä? 

Mikäli nainen muuttaa, pitääkö miehen muuttaa perässä?

Siinä tapauksessa vuoroviikkosopimus lakkaa. Yli 12-vuotiaat lapset saavat päättää haluavatko tavata muualle muuttanutta vanhempaa vai eivät.

Sanot siis ettei nainen tarvitse miehen lupaa?

Vierailija
226/454 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun exä teki samoin. Ilmoitti että haluaa nyt keskittyä uuteen elämäänsä ja itsensä uuteen rakentamiseen, joten ei vaan ehdi silleen enää panostaa lapsiin. Että kai mä nyt ymmärrän hänen tarpeensa uudistamiseen :D

Munkin elämä meni uusiksi, mutta vähän toiseen suuntaan.

Nykyään on kuulemma sitäkin, että kumpikaan vanhempi ei eron jälkeen halua panostaa lapsiin, vaan haluaa keskittyä uuden elämän rakentamiseen. Sitten sosiaalityöntekijältä kysytään, että "mihin lapset voi palauttaa, kun ei ollut meidän juttu".

Vierailija
227/454 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman lapseni isä muutti toiselle puolen suomea. Omasta puolestani olin erittäin onnellinen, että minä sain viettää lapseni kanssa kaiken ajan, eikä tarvinnut jakaa kasvatusta riippakiven kanssa. Lapsen puolesta taas harmittaa aivan vietävästi, enkä ymmärrä miten tämä ns.isä kykeni moiseen. Näin me ollaan erilaisia.

Vierailija
228/454 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hulluinta tässä on, että etävanhempi voi noin vain sanoa itsensä irti velvollisuuksista.

Äidin on vaan jaksettava huolehtia yksin koulut, arki yms.

Yhdessä lapset tehty ja haluttu, nyt uuden vaimonsa kanssa haluavat asettua muualle.

Tämä siis ap

Mun mies teki ihan saman.

Muutti noin 130 km päähän uuden naisen luo ja sinne jäi. Jätti minut vielä tuon naisen takia. Ja käytännössä siis minä jäin kantamaan vastuun arjesta, lasten koulut kotimme lähellä. Miestä ei kiinnosta edes nähdä lapsia muuta kuin kerran vuodessa.

Miehet tekevät noin lähinnä silloin kun tajuavat ettei lapsi ole oma.

Tiedätkö kuinka paljon lapsista on käenpoikasia? Saatat yllättyä.

1-3%.

Ohis

Oikea luku on n. 70%

Tuolle luvulle voisit seuraavaksi kaivaa asiallisen lähteen. Muuten se on pelkkää incelin huutelua puskista.

Vierailija
229/454 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsia ei kannata tehdä ollenkaan jos ajatus siitä, että he ovat yksin sinulla 24/7 kaikkina päivinä vuodessa tuntuu vastenmieliseltä. Voihan sitä joutua totaaliyksinhuoltajaksi vaikka puolison kuoleman vuoksi eli lapsia tehdessä pitää olla valmis hoitamaan heidät myös yksin. Itse antaisin mitä vaan, etten joutuisi eroon lapsistani joka toinen viikko. En siis sano, että isä tekee tässä oikein mutta joskus on esim. työn vuoksi pakko muuttaa. Surettaa nämä lapset kun äitiä ja isää kiinnostaa vain oma aika. 

En todellakaan ole valmis totaaliyksinhuoltajaksi, etenkään toisen vanhemman vastuunpakoilun takia.

Jos lapsia tehdään, ne hoidetaan yhdessä. Jos puoliso kuolisi, luulen että omat vanhempani käytännössä hoitaisivat lapsia todella paljon.

Ympäristöltä ja yhteiskunnalta raakaa olettaa että vanhemmat (käytännössä äidit) olisivat tuosta vaan yksinhuoltajiksi.

Kyllä molempien on kannettava vastuu jälkikasvustaan.

Vierailija
230/454 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) ota ero

2) ihmettele kun elämä ei jatkukaan entiseen malliin

Vierailija
231/454 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hulluinta tässä on, että etävanhempi voi noin vain sanoa itsensä irti velvollisuuksista.

Yhdessä lapset tehty ja haluttu, nyt uuden vaimonsa kanssa haluavat asettua muualle.

Tämä siis ap

Muutti noin 130 km päähän uuden naisen luo ja sinne jäi. Jätti minut vielä tuon naisen takia. Ja käytännössä siis minä jäin kantamaan vastuun arjesta, lasten koulut kotimme lähellä. Miestä ei kiinnosta edes nähdä lapsia muuta kuin kerran vuodessa.

1-3%.

Ohis

Oikea luku on n. 70%

Tuolle luvulle voisit seuraavaksi kaivaa asiallisen lähteen. Muuten se on pelkkää incelin huutelua puskista.

Tiedätkös, aina kun mä luen kuinka "suurin osa miehistä" tai "kaikki miehet" tai mitä tahansa muuta paskaa te yleistätte miehiin liittyen ja mä pyydän lähteen niin vastaus, jos sellaista tulee, on "se on yleistä tietoa"

Tuokin on yleistä tietoa, se saa riittää teille.

Vierailija
232/454 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä sua estää muuttamasta samanlailla vaikka sen naapuriin ?

Vierailija
233/454 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä siis ap

1-3%.

Ohis

Oikea luku on n. 70%

Tiedätkös, aina kun mä luen kuinka "suurin osa miehistä" tai "kaikki miehet" tai mitä tahansa muuta paskaa te yleistätte miehiin liittyen ja mä pyydän lähteen niin vastaus, jos sellaista tulee, on "se on yleistä tietoa"

Tuokin on yleistä tietoa, se saa riittää teille.

Ei ole. Se on valhe.

Vierailija
234/454 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä ketjusta erottuu hyvin lapsettomien miesten kommentit. Ei mitään hajua työmäärästä, joka lapsista tulee.

Naiset nyt kokee sen suurena työmääränä kun joutuu miettimään ja sitä alettiin kutsumaan metatyöksi. Kaikkea muuta voi kyllä ajatella ilman ongelmia mutta jos ajattelee perhettä se miettiminen muuttuu todella rankaksi

Miehet eivät vissiin pysty siihen ajattelemiseen ollenkaan, kun eivät ota niitä metatöitä vastuulleen.

Ne on hommia jotka hoidetaan siinä ohessa, miehille ei ole tarpeen korostaa omaa erinomaisuuttaan selittämällä kuinka ne tekee "metatöitä"

Mitäpä sinä tekisit, kun koulusta otetaan yhteyttä, että yksi lapsista on ruvennut lintsaamaan, toinen häiriköimään tunneilla ja kolmatta on ruvettu kiusaamaan? Lapset oireilevat muuttunutta tilannetta kukin tavallaan ja on ihan hullua kuvitella, että kaikki jatkuisi kuten ennenkin.

Aivan, se kuuluu tuohon homman suorittamiseen. Luuletko että mies jää odottamaan ohjeita naiselta että saa vietyä auton huoltoon?

Oi, pitääkin tankata, metatöihin 15min kun mietin tekisikö sen lähtiessä aamulla vai hoitaisko jo tänään pois.

Ok, sinä vertaat lasten isojen psyykkisten ongelmien ratkaisemista auton tankkaukseen. Mikäpä siinä.

Vierailija
235/454 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä siis ap

1-3%.

Ohis

Oikea luku on n. 70%

Sillä on trauma siitä, että oma isäksi luulema mies ei ehkä olekaan sitä, mutta se ei uskalla kysyä asiaa äidiltään.

Vierailija
236/454 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, sinä vertaat lasten isojen psyykkisten ongelmien ratkaisemista auton tankkaukseen. Mikäpä siinä.

Kertoo siitä, kuinka paljon kokemusta tuolla kirjoittajalla on todellisuudessa perhe-elämästä.

Vierailija
237/454 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko lapset menisi isälle tai minä muuttaisin sattumalta lasten kanssa lämpimämpään ilmastoon, riippuen siitä haluanko olla yksinhuoltaja vai laiska etävanhempi.

Tuollainen järjestely ei olisi vaihtoehto.

Vierailija
238/454 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah. Minä tiedän tapauksen missä lähivanhempi (äiti) muutti 600km päähän etävanhemmasta (isä). Oli tosi reilu veto viedä pienet lapset toiselle puolelle Suomea. Kyllä ne naisetkin osaa.

Osaa mitä? Muuttaa?

Tuohan on eri asia. Äiti muutti lapset mukanaan. Ehkä isä jäi kaipaamaan lapsiaan.

APn tapauksessa isä muuttaa, eikä lapset kiinnosta.

Vierailija
239/454 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä miehen uusi toivoo uutta alkua. Mies saattaa huomata jossain vaiheessa, että menettää yhteyden lapsiinsa ja tulee katumapäälle. Tai sitten etääntyy.

Onhan tuo teidän lapsillekin pala nieltäväksi, jos isä on tähän asti ollut läsnä.

Eipä tuossa voi kuin itse hyväksyä tilanne.

Vierailija
240/454 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätön tuo uusi nainen että sallii moisen! Elämänlaatu huononee aika paljon tuosta etäisyydestä, reissaamisesta.