Lasten isä sitten ilmoitti muuttavansa tuosta vaan reilu 100km päähän..
Lapset voi kuulemma sitten kyläillä joskus viikonloppuisin. On se helppoa olla mies.
Hyvästi kaikki oma elämä minulle, tähän asti hoidettu lapset kuitenkin aikalailla vuoroviikoin.
Kommentit (454)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettei vaan olis taas takana se tavallinen tarina ja isän uusi eukko sanonut että nyt muutetaan, ei jaksanut katsella teidän lapsia siellä joka toinen viikko. Nyt sitten ajattelee että saavat olla rauhassa. Noh, tuo 14v tuskin useinkaan tulee isäänsä tapaamaan, 11veekään ei kovin kauaa sinne viitsi matkustaa.
Muista nyhtää kunnon elatusmaksut nyt exältäsi ap.
Saa olla melkoinen nainen että mies ajelee 200+ km duunimatkaa päivässä vain tehdäkseen exälleen kiusaa.
Kaikkea te miesvihakiimassanne selitätte.
Ja mistä kuvittelet, että miehen työpaikka edes olisi nyt siellä, missä on tähänkin asti asunut?
'Jos miehen työ on sellainen, että on useita kohteita, joihin voi siirtyä hommiin, kuten pystyy hommaa saman firman sisällä uuden paikan siellä 100 km päässä?
Näin minunkin mies teki. Häipyi lähes 200 km päähän uuden naisen kanssa ja hommasi sieltä lähettyviltä uuden työpaikan saman firman sisältä.
On kyllä taas niin uhriutumista. Ei niistä lapsista tarvitse kärsiä vaikka niitä olisikin. Voit aina antaa ne huostaanottoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka on merkitty papereissa lähivanhemmaksi?
Aivan. Luuletko että lähivanhemmilla on määräysvalta etävanhemman asioihin?
Onko ap jossain antanut ymmärtää luulevansa että hänellä on määräysvalta eksän asioihin?
Ulísee aloituksessa siihen malliin... mikä muu voisi olla syynä ketjun perustamiselle? Pelkkä miesvihako?
Vaikka avautuminen ja vertaistuki. Varmasti sattuu sekä äitiin että lapsiin kun isä käytännössä hylkää lapsensa. Ei se tarkoita että ap haluaa määrätä ketään. Oletko jollain tapaa kehitysvammainen? Kysyn vilpittömästi.
Älä valehtele. Kukaan ei kysy vilpittömästi keskustelupalstalla, onko toinen kehitysvammainen. Siinä on aina taustalla tarve haukkua ja mollata toista. Eikä sellainen kuulu aikuisten toimintaan.
t. eri
Jos haluaisin haukkua, käyttäisin aivan toisia termejä kuin kehitysvammainen. Onko kehitysvammaisuudessa mielestäsi jotain pahaa tai hävettävää?
Lopeta. Nyt on aiheena isän muutto, ei kehitysvammaisuus. Pysy aiheessa äläkä mene henkilötasolle. Ja lopeta valehtelu. Tänne asti näkyy, että korvasi heiluvat.
Lopeta tuo kitinä. Vastasin ihmiselle joka puhui m i e s vi hasta. Haluan tietää onko hän kehitysvammainen, jotta tiedän miten suhtautua kommentteihin. Asia ei kuulu sinulle millään tapaa joten tuki turpasi ja keskity olennaiseen.
Ymmärrän, että sinu jännittää kouluun meneminen, mutta ei sitä täällä tarvitse silti kiukutella. Ihan aiheesta sinulle sanottiin ja nyt sinä vastasit siihen tuollaisella itkupotkuraivarilla. Voi sinua pientä <3
Et vieläkään pysty keskittymään ketjuun vaan yrität esittää ettet osaa vastata kysymykseen.
Et ole kysynyt tuolta mitään, se oli ohis.
Ja muutenkin, kenelläkään ei ole velvollisuutta kertoa ettei ole kehitysvammainen, varsinkaan sun kaltaiselle kehitysvammaiselle.
Menkää jankkaa tätä riitaanne toiseen ketjuun.
Nyt puhutaan siitä, että lasten isä muuttaa 100 km päähän lapsistaan.
Ei me riidellä, mä víttuilen pikku Veetille ja se uhittelee jotain takaisin. Tää on ihan puhdasta hauskanpitoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ap jossain antanut ymmärtää luulevansa että hänellä on määräysvalta eksän asioihin?
Ulísee aloituksessa siihen malliin... mikä muu voisi olla syynä ketjun perustamiselle? Pelkkä miesvihako?
Vaikka avautuminen ja vertaistuki. Varmasti sattuu sekä äitiin että lapsiin kun isä käytännössä hylkää lapsensa. Ei se tarkoita että ap haluaa määrätä ketään. Oletko jollain tapaa kehitysvammainen? Kysyn vilpittömästi.
Älä valehtele. Kukaan ei kysy vilpittömästi keskustelupalstalla, onko toinen kehitysvammainen. Siinä on aina taustalla tarve haukkua ja mollata toista. Eikä sellainen kuulu aikuisten toimintaan.
t. eri
Jos haluaisin haukkua, käyttäisin aivan toisia termejä kuin kehitysvammainen. Onko kehitysvammaisuudessa mielestäsi jotain pahaa tai hävettävää?
Lopeta. Nyt on aiheena isän muutto, ei kehitysvammaisuus. Pysy aiheessa äläkä mene henkilötasolle. Ja lopeta valehtelu. Tänne asti näkyy, että korvasi heiluvat.
Lopeta tuo kitinä. Vastasin ihmiselle joka puhui m i e s vi hasta. Haluan tietää onko hän kehitysvammainen, jotta tiedän miten suhtautua kommentteihin. Asia ei kuulu sinulle millään tapaa joten tuki turpasi ja keskity olennaiseen.
Ymmärrän, että sinu jännittää kouluun meneminen, mutta ei sitä täällä tarvitse silti kiukutella. Ihan aiheesta sinulle sanottiin ja nyt sinä vastasit siihen tuollaisella itkupotkuraivarilla. Voi sinua pientä <3
Et vieläkään pysty keskittymään ketjuun vaan yrität esittää ettet osaa vastata kysymykseen.
Ja muutenkin, kenelläkään ei ole velvollisuutta kertoa ettei ole kehitysvammainen, varsinkaan sun kaltaiselle kehitysvammaiselle.
Ei vaan kyse on siittä että naista ahdistaa kun joutuu ottamaan vastuita ja velvotteita, myös nekin mitkä tähän asti on onnistunut työntämään miehen hoidettaksi että itse pääsee heloimmalla
Minä kysyisin tuossa vaiheessa että miten aikoo pärjätä ja yksinhuoltajana? En suostuisi olemaan lähivanhempi yksipuolisella ilmoituksella
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettei vaan olis taas takana se tavallinen tarina ja isän uusi eukko sanonut että nyt muutetaan, ei jaksanut katsella teidän lapsia siellä joka toinen viikko. Nyt sitten ajattelee että saavat olla rauhassa. Noh, tuo 14v tuskin useinkaan tulee isäänsä tapaamaan, 11veekään ei kovin kauaa sinne viitsi matkustaa.
Saa olla melkoinen nainen että mies ajelee 200+ km duunimatkaa päivässä vain tehdäkseen exälleen kiusaa.
Ja mistä kuvittelet, että miehen työpaikka edes olisi nyt siellä, missä on tähänkin asti asunut?
'Jos miehen työ on sellainen, että on useita kohteita, joihin voi siirtyä hommiin, kuten pystyy hommaa saman firman sisällä uuden paikan siellä 100 km päässä?
Näin minunkin mies teki. Häipyi lähes 200 km päähän uuden naisen kanssa ja hommasi sieltä lähettyviltä uuden työpaikan saman firman sisältä.
esität miesvihakiimassasi arvailuja vain jotta saat miehet näyttämään huonoilta.
Ei uutta auringon alla. Se on arkea näissä "vertaistukia haetaan" ketjuissa.
Vierailija kirjoitti:
Minä kysyisin tuossa vaiheessa että miten aikoo pärjätä ja yksinhuoltajana? En suostuisi olemaan lähivanhempi yksipuolisella ilmoituksella
eli syytät miestä lasten hylkäämisestä mutta olet itse valmis hylkäämään heidät silmää räpäyttämättä?
Kuka käski naista ottamaan ne lähivanhemmaksi alunperinkään?
No älä, sata kilometriä. Mun lasten vanhempi muutti melkein 700km päähän, ja tuumasi lopulta, että voivat kulkea tuon matkan keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monikaan ei taida ymmärtää miten kokonaisvaltaisesti tällainen vaikuttaa arkeen.
Minulla on kokopäivätyö, jonka olen järjestänyt huoltokuvioiden mukaan suotuisasti. Lisäksi omat ja lasten harrastukset, jotka kaikki on nyt mietittävä uudelleen järjestelyjen kannalta.
Lisäksi ei se lapsillekaan ole herkkua lähteä vieraalle paikkakunnalle kouluviikon jälkeen, ei kavereita siellä yms.
Lisäksi arkena olevat mahdolliset terveydenhoitoon liittyvät käynnit ja koulukeskustelut yms. Jää täysin äidin vastuulle.Ap
Eli siis onko tässä lopulta kyse vain siittä että sinä et haluaisi ottaa suurempaa vastuuta ja tehdä enempää asioita kun tähän asti olet voinut sysästä kaiken mitä itse et halua tehdä miehen hoidettavaksi?
Hyvä lukutaito sinulla. Mieshän tuossa sysää kaiken todellisen vastuun lastensa äidille, samalla kun itse seilaa auringonlaskuun uuden muikkelin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. eri
Ei vaan kyse on siittä että naista ahdistaa kun joutuu ottamaan vastuita ja velvotteita, myös nekin mitkä tähän asti on onnistunut työntämään miehen hoidettaksi että itse pääsee heloimmalla
Ainoa vastuista luistava tässä on lasten isä. Kolmen lapsen harraste-/terveys-/kouluasioissa eiittää hoidettavaa 50/50 jaettunakin.
Niin, paljon puhutaan vieraannuttamisesta, mutta ei siitä kun vanhempi ihan itse vieraannuttaa itsensä vanhemmuudesta ja vastuusta. Lähes 100 % tää itsensävierottaja on mies, joka härskisti laskee sen varaan että ex-vaimo hoitaa lapset ja vastuut.
Jostain syystä yhteiskunta vielä hyväksyy tällaisen toiminnan. Kukaan ei voi pakottaa isää tapaamaan lapsiaa tai hoitamaan osaansa vanhemmuudesta. Ainostaa elarit on pakollisia. Ja uudet rouvat tuntuvat jopa vielä päästävän tämän lusmun kuin koira veräjästä ja siunaavan tällaisen paskatoiminnan.
Mietin että jos molemmat vanhemmat tekisivät samoin, niin mitä sitten tapahtuu? Yhteiskunta ottaa vastuun ja lapset lastenkotiin eikä kummallekaan vanhemmalle tule mitään seuraamuksia? Eli mitä jos molemmat sanoisi ettei nyt huvitakkaan tää vanhemmuus ja ottakaa nää lapset? On ilmeisesti ihan mahdollista Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se estää jatkamasta vuoroviikoin? Lastenvalvojan juttusille vaan, ei tuollainen matka ole mikään este jatkaa järjestelyä.
Ainoa mitä joudutte sopimaan on kumpi hakee? Hoitavalle tuodaan vai hoitoon haetaan
Entäs sitten, jos lapset ovat jo koulussa / kun aloittavat koulun? Miten he sieltä 100 km päästä kouluun pääsevät päivittäin?
Lapset voivat pysyä omassa kodissaan koulunsa ja kavereidensa lähellä . Vanhemmat reissaavat vuoro viikoin tai viikonloppuisin .
Mahtaako miehen uusi rakas suostua tuohon?
Tai naisen. Tiesitkö että jotku eronneet naiset hakevat uuden parisuhteen? Lapsista huolimatta??
Törkeitä.
Jos naisen uusi kumppani asuu samalla paikkakunnalla, niin eihän siinä ole ongelmaa. Ex-mieshän on muuttamassa uuden rakkaan kanssa sadan kilometrin päähän. Haluaako hän asua viikot kerrallaan yksin, kun mies asuu lasten luona?
Meinaat että kun äiti lapsineen on muuttanut miehen kanssa yhteen, äiti väistää johonkin ja jättää miehet lapsien kanssa kahdestaan?
Kukaan ei ole puhunut yhteen muuttamisesta.
Eikö nainen saa siis muuttaa miehen kanssa yhteen?
Aloittaja just kertoi, ettei hänellä ole uutta miestä.
Sehän tässä on ongelma, ei ole hakkinut uutta kun kuvittelee omistavansa vielä edellisenkin vaikka todennäköisesti itse jätti miehen
Tästä ketjusta erottuu hyvin lapsettomien miesten kommentit. Ei mitään hajua työmäärästä, joka lapsista tulee.
Vierailija kirjoitti:
Monikaan ei taida ymmärtää miten kokonaisvaltaisesti tällainen vaikuttaa arkeen.
Minulla on kokopäivätyö, jonka olen järjestänyt huoltokuvioiden mukaan suotuisasti. Lisäksi omat ja lasten harrastukset, jotka kaikki on nyt mietittävä uudelleen järjestelyjen kannalta.
Lisäksi ei se lapsillekaan ole herkkua lähteä vieraalle paikkakunnalle kouluviikon jälkeen, ei kavereita siellä yms.
Lisäksi arkena olevat mahdolliset terveydenhoitoon liittyvät käynnit ja koulukeskustelut yms. Jää täysin äidin vastuulle.Ap
Minä tajuan, mutta minä en edes alussa saanut mitään tukea isältä, kun hän päätti häipyä.
Mies jätti siis puskista toisen naisen takia ja muutti HETI 200 km päähän meistä.
Minä jäin pyörittämään täysin yksin alusta asti kaiken, harrastukset, kuskaukset sun muut. Isää ei kiinnosta kuin tämä uusi salarakas, lapsiaan ei ole nähnyt kuin pari kertaa muutaman vuoden sisällä. Lapset eivät ole kertaakaan olleet hänen uudessa kodissaan. Näin menty jo muutama vuosi.
Lapset ovat yläkoululaisia ja tajuavat kyllä, kuka on tarinan konna. Tajuavat, kuka jäi, kuka huolehtii ja välittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se estää jatkamasta vuoroviikoin? Lastenvalvojan juttusille vaan, ei tuollainen matka ole mikään este jatkaa järjestelyä.
Ainoa mitä joudutte sopimaan on kumpi hakee? Hoitavalle tuodaan vai hoitoon haetaan
Entäs sitten, jos lapset ovat jo koulussa / kun aloittavat koulun? Miten he sieltä 100 km päästä kouluun pääsevät päivittäin?
Lapset voivat pysyä omassa kodissaan koulunsa ja kavereidensa lähellä . Vanhemmat reissaavat vuoro viikoin tai viikonloppuisin .
Mahtaako miehen uusi rakas suostua tuohon?
Tai naisen. Tiesitkö että jotku eronneet naiset hakevat uuden parisuhteen? Lapsista huolimatta??
Törkeitä.
Jos naisen uusi kumppani asuu samalla paikkakunnalla, niin eihän siinä ole ongelmaa. Ex-mieshän on muuttamassa uuden rakkaan kanssa sadan kilometrin päähän. Haluaako hän asua viikot kerrallaan yksin, kun mies asuu lasten luona?
Miksi mies asuisi lasten luona eli exänsä kodissa?
Ai että se vessa muuten tarvitsis siivoamista aina miehen käynnin jälkeen ja voitte olla varmoja että naisen vaatekaapilla olisi tehty pikkusikaa.
Vierailija kirjoitti:
Tästä ketjusta erottuu hyvin lapsettomien miesten kommentit. Ei mitään hajua työmäärästä, joka lapsista tulee.
Tää palsta on teille lapsellisille naisille metatyötä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eli syytät miestä lasten hylkäämisestä mutta olet itse valmis hylkäämään heidät silmää räpäyttämättä?
Kuka käski naista ottamaan ne lähivanhemmaksi alunperinkään?
Tottakai jos isä on se, joka ilman sopimusta muuttaa hornan tuuttiin niin äiti on se joka päättää kummasta tulee yksinhuoltaja.
En hylkäisi vaan olisin kiva viikonloppuäiti, jonka kanssa tehdään hauskat jutut. Isä saisi arjen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi oletat näin?
Monet firmat on isoja. Miehellä voi hyvin olla sisäinen siirto firman sisällä sinne 100 km päähän tai jopa uusi työpaikka, ehkä jopa etätyöt. Ei mies silloin ajele joka aamu 100 km töihin ja takas uuteen kotiin.
Mun exä teki samoin. Ilmoitti että haluaa nyt keskittyä uuteen elämäänsä ja itsensä uuteen rakentamiseen, joten ei vaan ehdi silleen enää panostaa lapsiin. Että kai mä nyt ymmärrän hänen tarpeensa uudistamiseen :D
Munkin elämä meni uusiksi, mutta vähän toiseen suuntaan.
Vielä. Eikö hän saa sellaista hankkia jos Se Oikea osuu kohdalle?