Mummola-elokuva
Ensi-ilta oli 2023 Sodankylässä. Suosittelen todella lämpimästi (paitsi yhtä kohtausta, tietäjät tietää) Tulee levitykseen täs syksyn aikana.
Kommentit (693)
Ei tässä mielestäni ollut keskeisessä roolissa alkoholi. Vaan perheen dynamiikka yleensä ja jouluna.
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä mielestäni ollut keskeisessä roolissa alkoholi. Vaan perheen dynamiikka yleensä ja jouluna.
Samaa mieltä. Tom Wenzelin rooli jäi perin pieneksi verrattuna äidin ja siskojen supliikkiin
Vierailija kirjoitti:
Kuvattu näköjään Lahdessa, trailerista päätellen.
The "d" is silent.
Vierailija kirjoitti:
Niin kun what? Itse kyllä pidin koko elokuvaa vain alkoholistin muovaaman dysfunktion kuvauksena.
Ensimmäinen kotimainen elokuva, jonka katsomisesta olen nauttinut sitten Häiriötekijän. Hieno elokuva, kiitos tekijöille.
Loistava. Alkukohtaus oli mainio, kun vieraita tuli Mummolaan, äänet kuului, kasvoja ei näy...
Lapsuudessa alkoholistin kanssa yhteisiä jouluja viettäneenä, lähinnä ahdisti
Aivan loistava leffa, Tia Kouvosta kuullaan vielä. Paljon.
Ei se hauska ollut mutta siitä juuri pisteet. Oli ollut rohkeutta mennä syvemmälle. Inhorealistisuuteen.
Tietysti tuohon olisi voinut ripauksen enemmän toivoa tuoda. Nyt oli aika tasapaksua se kaikkien ankeus.
Minust oli hauskaa myös ja surullistakin. Aivan loistava leffa
Harvassa elokuvassa olen löytänyt itseni tilanteesta jossa nauran ja itken yhtä aikaa, ääneen. Loistava elokuva.
Merillä pappa olisi halunnut olla. Erityisen ystävän kanssa. Nyt jäi vain alkoholi korvikkeeksi.
Loistava elokuva!
Toivon että ohjaaja jatkaa tulevissa elokuvissaan samalla antaumuksella, sillä liian usein näkee päinvastaista, kun menestys vie ajatukset muuhun suuntaan.
Onpas Jussi-ehdokkuuksia roimasti, oliko peräti 7???
Hyvä Suomi ja Tia Kouvo🙂
Vierailija kirjoitti:
Onpas Jussi-ehdokkuuksia roimasti, oliko peräti 7???
Hyvä Suomi ja Tia Kouvo🙂
Sori, peräti 11 ehdokkuutta, WOW
Aika eksoottista maakuvaa luo kyllä tämä. Varmasti Suomessa on alkoholisteja, mutta joskus vähän riipii, että niin usein heillä on suomalaisissa tuotannoissa keskeinen rooli.