Puolisoni lähti vastustelustani huolimatta mökkeilemään exän kanssa, jäin itse taaperon kanssa kotiin
Sovimme toukokuussa, että avopuolisoni pääsee vauvavapaalle mökkireissulle heinäkuun lopulla viideksi päiväksi siskonsa kanssa ja itse jään siksi ajaksi 1v-taaperomme kanssa kotiin. Yritämme puolisomme kanssa tarjota toisillemme välillä vauvavapaita hetkiä ja omaa hengähdysaikaa. Ne tulevat tarpeeseen, koska vauva-arki (joka on ollut meille molemmille uutta) on tuonut jännitteitä ja riitoja parisuhteeseemme enemmän kuin niitä on aiemmin ollut. Heinäkuun alussa pari viikkoa ennen reissua puolisoni yllättäen kysyi minulta, olisiko ok, jos hänen ex-kumppaninsa tulisi mökille mukaan.
Ihmetellessäni puolisoltani, mistä ajatus mökkeilystä exän kanssa oikein tuli, hän sanoi, että ajatus exän mukaantulosta oli hänen siskonsa ja että yhteinen reissu oli itse asiassa jo lyöty lukkoon exän kanssa siskon toimesta. Mielestäni kanssani olisi pitänyt jutella ennen kuin tällaisia lyödään lukkoon, mutta puolisoni ei nähnyt asiassa mitään ihmeellistä eikä ilmeisesti siskokaan (jonka kanssa en ole tästä aiheesta keskustellut).
Puolisoni kysymykseen: "onko ok, että exäni tulee mökille mukaan" vastasin, että "ajatus ei tunnu minusta lainkaan mukavalta, vaikka en voi alkaa määräilemään, kuka saa nähdä ja ketä". Tämä oli huono ilmaisu tuntemuksistani, olisi pitänyt vain vastata "ei", mutta asia tuli puun takaa enkä ehtinyt prosessoida sitä siinä tilanteessa kunnolla. Puolisoni vastasi tuohon, että "ymmärrän", johon keskustelumme päättyi ja kuvittelin mökkireissun exän kanssa peruuntuneen. Tämän jälkeen hän ei palannut aiheeseen sanallakaan pariin viikkoon. Lähtöpäivän aamuna kysyin puolisoltani ohimennen asiasta, jolloin hän vastasi, että exä on kuin onkin tulossa mökille mukaan. Jäin siis yksin taaperon kanssa kotiin ihmettelemään, kun puolisoni lähti exänsä (sekä siskonsa ja tämän miehen) kanssa mökkeilemään.
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Tälläisten "miesten saatanallisuus" provojen tehtailu alkaa pikkuhiljaa kääntymään itseään vastaan. Yhä useampi nainenkin ymmärtää, että nämä ovat satuja.
Se lukutaito. Aloituksessa ei käy selville, onko ap. mies vai nainen. Hän puhuu puolisosta, joka voi olla kumpitahansa. Eli se siitä miehensaatanallisuudesta, kun oppisi lukemaan.
Exien ja nyxien kanssa ei voi elää niin, että napsii vain rusinat pullasta. Juuri tuollaiselta kumppanisi kuulostaa, että hän ajattelee vain omaa etuaan kuin vastuustaan sinulle ap.
Kaikkeahan voi tottakai haaliaa itselleen ja elämäänsä, mutta niiden seurauksista pitää myös kantaa vastuu. Puhumisen välttely ja uhkailu erosta ei kerro kovin kypsästä ihmisestä, koska jos asia on sinulle epäselvä parisuhteen yksi kantava voima on voida puhua vaikea asia auki. Sinun vaientamisesi on likimain henkistä väkivaltaa ja myös herättää ajatuksia onko puolisollasi jotakin salattavaa. Poteeko hän huonoa omaatuntoa tajutessaan, ettet sinä ole täysillä mukana hänen päähänpistoissaan?
Ja mitä ihmettä se exä ylipäätään luuhaa toisten mökeillä? Ei exien mökeille työnnytä ja viihdytä siellä viittä päivää vain siksi, että nyt vaan huvittaa notkua toisten nurkissa. Ei kai se mikään terapialeiri ole voinut olla, jossa syväanalysöidaan eron syitä Voihan huokaus ihmisten typeryyttä ja itsekkyyttä.
Miten ihmeessä olet joutunut tuollaiseen porukkaan mukaan? Järkevät, sivistyneet ihmiset eivät toimi niin, Vai onko kyseessä jokin teinisuhde?
Vierailija kirjoitti:
Muuten olisi tässä sadussa potentiaalia, mutta ap:n reaktiot tuohon puolison seksilomaan exänsä kanssa vaativat terävöittämistä. Muuten ei usko kukaan.
Kyllä tuo kuvio todellisessa elämässä on yleinen, jos puoliso itse on tullut exänsä jätetyksi ja haikaillaan vielä suhteen perään, vaikka olisi perustettu jo uusi perhe ja olisi lapsi.
Työkaverini on tullut exänsä jätetyksi jo parikertaa, mutta nainen haikailee exänsä perään, vaikka on asunut jo uuden miehen kanssa ja hän on jättänyt miehet kuin nalli kalliolle, kun exä on raottanut ovea.
Eikä tämä ole mikään sukupuolisidonnainen, sillä ap. voi olla yhtähyvin mies kuin nainen.
Ap. tapauksessa merkit siihen on jo ilmassa ja kannattaa jotenkin varautua tilanteeseen, tuleeko jätetyksi. Eihän tuo oli ihan normaali ja vilpitöntä käytöstä.
Olisin vääntynyt vauvan kanssa sinne ja jättänyt vauvan heidän hoitoon ja pitänyt tyttöillan/viikon ! Tämä suhde on tuomittu kuolemaan.
Miksi miehesi ei voi olla mökillä exänsä kanssa? Jos et luota häneen, kannattaisi erota.
Näinhän se alkaa. Kun on pallo tukevasti jalassa, voi aloittaa per seilyn ja luottaa siihen ettei toinen lähde mihinkään. Oletko luonteeltasi aina ollut miellyttämisenhaluinen ja mukaudut toisen toiveisiin?
En tiedä mitä olisin tehnyt jos mieheni olisi tehnyt jotain vastaavaa. Tosin olisin kyllä vähän pontevammin kertonut etten pidä ideasta. En olisi ikimaailmassa hyväksynyt tuota lomailua.
Valitettavasti en usko, että suhteellanne on jatkoa. Kuka oikeesti lähtee mökkilomalle exänsä kanssa! Oletko varma oliko miehen sisko siellä edes mukana. Taitaa ukkoasi vanha suola janottaa.
Vierailija kirjoitti:
Tälläisten "miesten saatanallisuus" provojen tehtailu alkaa pikkuhiljaa kääntymään itseään vastaan. Yhä useampi nainenkin ymmärtää, että nämä ovat satuja.
Totuus on tarua ihmeellisempää. Tähän maailmaan mahtuu paljon "ihmeellisiä" miehiä tekemään "ihmeellisyyksiään" naisille. Eikö suurin osa mitä psykoottisimmista sarjamurhaajistakin olekin miehiä? Miten tämä mökkeily-exä-itsekkyys olisi jotenkin epärealistista? Miehet pettävät vaimojaan ihan saman katon alla, jos oikein röyhkeiksi heittäytyvät.
Minä soittaisin siskolle ja kysyisin suoraan että mitäs vi tt ua :D
"Ihan oikeasti veljesi tuli sinne mökille EXÄNSÄ kanssa hengailemaan samalla kun minä parantelen synnytysrepeämiä yksin täällä lasten kanssa? :O"
Sen jälkeen anopille ja appiukolle xD
Onhan tuo nyt jum al auta uskomatonta pelleilyä miehen osalta :D
Häpeä 🔔
Häpeä 🔔
Häpeä 🔔
Olen luonteeltani sen verran v**tumainen, että taitaisin tuossa tilanteessa itsekin viettää aikaa eksieni kanssa. Yksikin on jo monta vuotta kinunnut minua kanssaan kahveille, niin mikäs siinä sitten, jos mies on tuota mieltä, että eksiä ei viitsi loukata kieltäytymällä yhteisestä ajanvietosta.
Vierailija kirjoitti:
Minä soittaisin siskolle ja kysyisin suoraan että mitäs vi tt ua :D
"Ihan oikeasti veljesi tuli sinne mökille EXÄNSÄ kanssa hengailemaan samalla kun minä parantelen synnytysrepeämiä yksin täällä lasten kanssa? :O"
Sen jälkeen anopille ja appiukolle xD
Onhan tuo nyt jum al auta uskomatonta pelleilyä miehen osalta :D
Häpeä 🔔
Häpeä 🔔
Häpeä 🔔
Paitsi että veli on sisko. - Tämän tarinan konna on siis nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eniten tässä on harkinta kyllä pettänyt tuolta siskolta, kuka ihmeessä edes ehdottaa tuollaista?
Mä luulen, että idea on tullut kyllä mieheltä itseltään. Siskon mukaan vetäminen vaan kuulostaa paremmalta. Onkohan sisko edes oikeasti lähdössä mukaan mökille?
Jo yli 50 peukutusta. Ei niin huonoa stooria, ettei av mammoihin uppoa.
Plussaa aloittajalle siitä, ettei maininnut sukupuolia. Mielenkiintoisempi seurata keskustelua kun ei välittömästi mene huutamiseksi siitä, miten miehet aina sitä ja naiset aina tätä.
Ei hyvä. Exät on syystä exiä, jotain tunteita on jäänyt jos haluaa viettää aikaa exän kanssa. Asiallisissa väleissä voi olla ja tervehtiä kun vastaan tulee, mut mun mielestä ei ole normaalia viettää noin aikaa exän kanssa samalla kun oma kumppani ja lapsi on muualla.
Tuota, ex-mieheni ja veljeni ovat nykyään parhaat kaverukset. Ystävystyivät vasta seurustellessamme ja sen jälkeen jakavat arjen vapaa-ajat melko tiiviisti. Usein ex-mies tietää sukuni asiat paremmin kuin minä itse. Uusi mieheni on jäänyt etäiseksi suvulleni, tuntee ettei ole tervetullut. Pitäisikö katkeroitua?
Taisin tällä kertoa puolitoista vuotta sitten, eli jouluna 2021 ex-mieheni seurusteli toisen naisen kanssa erottuamme kesällä. Minun tietämättäni oli äitini kutsunut ex-mieheni seuralaisen kanssa kotiinsa tapaninpäivän lounaalle. Siellä olimme toki me kaikki sisarukset puolisoittemme kanssa, myös minä uuden poikaystäväni kanssa. Minä suutuin toki, kunnolla, kun ex tuli naisen kanssa pihaan. Äitini sanoi että hän kutsui, ei ole kuokkavieras. Minä otin takkini ja hämmästyneet mieheni kanssa lähdimme pois.
Minä ymmärrän kyllä perustilanteen, ex-mieheni on seurallinen ja tekevä ihminen, onnistuu renkaanvaihdot, halonhakkuut, metsästys- ja kalastusretket ja myös ruuanlaitto. Vanhempani pitävät hänestä kovasti, samoin veljeni. Nykyinen mieheni ei ole niin toivottu vieras vanhempieni luona, hyvä kun sain vanhempani ja sisareni häihini. Kerran sain suoraan kuulla että ero suosikkivävystä johtui minusta ja saattoi johtuakin, tuli tehtyä hölmöjä juttuja.
ei tämä nyt ole verrannollinen AP:n tilanteeseen, jossa selvästi puolisosi sisar haluaa sen palaavan yhteen edellisen kumppanin kanssa, ilmeisesti miehesi sisar on hyvä kaveri miehesi ex-puolison kanssa.... Näin on, sukulaiset ja tuttavat voivat sotkea asiat joskus todella pahasti. Minä toivon exälleni kaikkea hyvää, mutta sukulaisteni toivoisin nyt vähän käyttävän järkeään.
🤣 Porvoossa taas vipinää, näin alkuviikosta jo 0/5
Vierailija kirjoitti:
Hiukan outoa mielestäni.
Siis onhan monella hyvät välit exänsä kanssa, mutta että viettää noin(kin) paljon aikaa yhdessä tuntuu hiukan kummalta. No joo, jotkut on ystäviä eron jälkeen, ja ystävien kanssa vietetään aikaa.
Siis itsellä tulisi vähän epämukava olo, vaikkei mitään kummempaa tuossa olisi.
Miehesi tapa käsitellä exä-asiaa myös tuntuu ihan vähän epähygieeniseltä.
Ja joo, siskolta vähän typerää lähtee ehdottaa tuollaista.Ehkä te voisitte mökkireissun jälkeen pitää kunnon keskustelun, jossa kerrot näistä omista tuntemuksistasi suoraan miehelle ja katsot mitä hän sit sanoo.
itse olen nämä ajatellut siltä kantilta että miltä minusta tuntuisi jos puolisoni viettäisi aikaa exänsä kanssa.
Ei hyvältä, joten tätä en puolisolleni tekisi.
Moni jättää miettimättä että miltä tuntuisi jos itse olisi samassa tilanteessa
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehesi ei voi olla mökillä exänsä kanssa? Jos et luota häneen, kannattaisi erota.
Miehen? Eihän ap. puoliso ole mies, vaan nainen, lapsen äiti.
Hupaisaa kuinka moni automaattisesti oletti sukupuoliroolit ja vielä heittelee "kääntyy itseään vastaan" kommentteja. Tyhmyys kääntyy itseään vastaan.
Taapero on ihan normaali sana.
Ja jos joku on lojaalimpi exälle kuin nyxälle niin on itse aika siirtyä elämässä eteenpäin ja antaa kumppanin mennä taaksepäin.