Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolisoni lähti vastustelustani huolimatta mökkeilemään exän kanssa, jäin itse taaperon kanssa kotiin

Hämmentynyt
08.08.2023 |

Sovimme toukokuussa, että avopuolisoni pääsee vauvavapaalle mökkireissulle heinäkuun lopulla viideksi päiväksi siskonsa kanssa ja itse jään siksi ajaksi 1v-taaperomme kanssa kotiin. Yritämme puolisomme kanssa tarjota toisillemme välillä vauvavapaita hetkiä ja omaa hengähdysaikaa. Ne tulevat tarpeeseen, koska vauva-arki (joka on ollut meille molemmille uutta) on tuonut jännitteitä ja riitoja parisuhteeseemme enemmän kuin niitä on aiemmin ollut. Heinäkuun alussa pari viikkoa ennen reissua puolisoni yllättäen kysyi minulta, olisiko ok, jos hänen ex-kumppaninsa tulisi mökille mukaan.

Ihmetellessäni puolisoltani, mistä ajatus mökkeilystä exän kanssa oikein tuli, hän sanoi, että ajatus exän mukaantulosta oli hänen siskonsa ja että yhteinen reissu oli itse asiassa jo lyöty lukkoon exän kanssa siskon toimesta. Mielestäni kanssani olisi pitänyt jutella ennen kuin tällaisia lyödään lukkoon, mutta puolisoni ei nähnyt asiassa mitään ihmeellistä eikä ilmeisesti siskokaan (jonka kanssa en ole tästä aiheesta keskustellut).

Puolisoni kysymykseen: "onko ok, että exäni tulee mökille mukaan" vastasin, että "ajatus ei tunnu minusta lainkaan mukavalta, vaikka en voi alkaa määräilemään, kuka saa nähdä ja ketä". Tämä oli huono ilmaisu tuntemuksistani, olisi pitänyt vain vastata "ei", mutta asia tuli puun takaa enkä ehtinyt prosessoida sitä siinä tilanteessa kunnolla. Puolisoni vastasi tuohon, että "ymmärrän", johon keskustelumme päättyi ja kuvittelin mökkireissun exän kanssa peruuntuneen. Tämän jälkeen hän ei palannut aiheeseen sanallakaan pariin viikkoon. Lähtöpäivän aamuna kysyin puolisoltani ohimennen asiasta, jolloin hän vastasi, että exä on kuin onkin tulossa mökille mukaan. Jäin siis yksin taaperon kanssa kotiin ihmettelemään, kun puolisoni lähti exänsä (sekä siskonsa ja tämän miehen) kanssa mökkeilemään.

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka käyttää sanaa taapero?

Joku juntti 🙃🙃

Vierailija
22/71 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satutäti päässyt vauhtiin 😅😅

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka käyttää sanaa taapero?

Joku juntti 🙃🙃

Taapero on ihan virallinen termi tietynikäisestä lapsesta, etkö juntti tiennyt sitä?

Vierailija
24/71 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin järjestänyt laatuaikaa oman eksän kanssa sen heidän mökkireissunsa ajan. Ei varmaan olisi haitannut.

Vierailija
25/71 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tullut niin paljon näitä puolisoni/mieheni lähti mökille bla bla tarinoita ettei enää jaksa uskoa

Vierailija
26/71 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo lisäys alkuperäiseen eli että ap on mies, paljasti tämän puhtaaksi provoksi 😅 Sait kuin saitkin kuhinaa aikaiseksi!

Vierailija
27/71 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo-tarinahan tämä on. Mutta jos olisi totta, niin mitä väliä? Etkö luota mieheesi? Sekö panee kaikkea liikkuvaa?

Vierailija
28/71 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmentynyt_ kirjoitti:

Ja vielä jatkona, mitä tapahtui sen jälkeen kun puolisoni oli lähtenyt. Viiden päivän kuluessa negatiiviset tuntemukset asiasta kasvoivat jatkuvasti, enkä nukkunut tai syönyt juurikaan tuona aikana. Jätin lapsemmekin liian vähälle huomiolle ja olin poissaoleva, josta koen syyllisyyttä. Ajatukseni pyörivät koko ajan mökkeilyssä ja siinä, miten puolisoni pitää siellä hauskaa exänsä kanssa ja minun vain pitää niellä se. Jälkikäteen puolisoni on sanonut, että ei se niin mennyt ja että hän vietti itse asiassa melko vähän aikaa exänsä kanssa, mutta tuo oli se mielikuva, johon puolisoni minut jätti lähtiessään ja siinä mielikuvassa elin nuo viisi päivää. Minulla ja puolisollani ei tänä vuonna ole ollut päivääkään keskinäistä aikaa yön yli ilman vauvaa.

Yritin käydä tuntemuksiani läpi puolisoni kanssa mökkeilyn jälkeen pari viikkoa sitten. Puolisoni sanoi, että hän oli kuvitellut mökkeilyn olevan minulle ok (en tajua miten hän muka voi tulkita vastaukseni noin). Hän sanoi myös, että vaikka olisin sanonut "ei", niin hän ei olisi muuttanut suunnitelmia millään tavoin, koska se ei olisi ollut reilua hänelle tai exälle. Koska välit exän kanssa ovat puolisoni mukaan asialliset, niin minulla ei ole oikeutta sanoa yhteiselle mökkireissulle ei (en ymmärrä, miksi minulta ylipäänsä sitten edes kysyttiin asiasta). Puolisoni mielestä ylireagoin asiaan pahasti ja hän ei ollut lainkaan kiinnostunut kuulemaan saati ymmärtämään, miksi asia tuntuu pahalta. Totesi vaan, ettei kykene olemaan suhteessa kanssani, jos joutuu tällaisia asioita jatkuvasti setvimään (tämä ei ollut ensimmäinen riitamme tänä vuonna, mutta ensimmäinen, josta minun on vaikeaa päästä yli). Vaikka mökkiasia tuntuu pahalta, niin en halua sen vuoksi erota, joten peräännyin ja jätin asian sikseen. Olen yrittänyt prosessoida asiaa itsekseni ja se vaivaa edelleen. Huomaan tuntevani oloni epämukavaksi myös siskon seurassa. Asian ei pitäisi vaivata näin paljoa, koska tietääkseni mitään epäsopivaa ei mökillä tapahtunut, mutta se vaivaa kuitenkin. Miten tällaisesta pääsee yli ja eteenpäin, jos keskustelu puolison kanssa ei ole mahdollista?

19 jatkaa

Kyllähän tuo nyt valitettavasti kuulostaa vähän huonolta.

Asia vaivaa sinua, mutta se ei kiinnosta puolisoasi.

Puolisoasi kiinnosti enemmän että tilanne olisi reilu exälleen, anteeksi mut ei s...

Jos puolisosi itse sanoo, ettei ole halukas suhteeseen, jossa joutuu käymään keskustelua, niin ei lupaa hyvää. Hänellä on hänen oikeutensa (ja exällään) mutta sinun murheesi ja ahdistuksesi ovat vain sinut. Mikäs se parisuhteen tarkoitus siinä vaiheessa olikaan?

Se, että hän vetoaa tuohon ovat vain ystäviä ja sitä rataa niin juu, kyllä, ongelma ei ole se kolmas henkilö, vaan se, että hän salailee ja muka ei tajunnut kertoa, eikä muka tajunnut että olisi ongelma, vaikka olet näin sanonut. Siinä vaiheessa siitä henkilöstä, josta ei puolisosi sanojen mukaan ole ongelmaa, tulee ongelma, koska selkeästi siinä on jotain mitä hän kokee puolustelee.

Sori, mutta ota todesta omat tunteesi ja myös se tunne, jos toinen ei ota sinun tunteitasi todesta.

Vierailija
29/71 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmentynyt_ kirjoitti:

Vielä viimeinen taustoitus, kun jäi alkuperäisestä. Olen siis kirjoittajana itse se mies ja mökille lähtenyt puolisoni on avovaimoni.

Eikös nyt olisi aika AP:n vuorostaan lähteä mökkeilemään exänsä kanssa? Veli puolisoineen lähtee varmaan mielellään mukaan.

Vierailija
30/71 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä mökillä nu**itaan uutta elämää alkuun...

Vierailija
31/71 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo mökkeily siskon kanssa on epäuskottavaa

Vierailija
32/71 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eniten tässä on harkinta kyllä pettänyt tuolta siskolta, kuka ihmeessä edes ehdottaa tuollaista?

Taas laitetaan miehen moka naisen syyksi.

Tässä on puhuttu vaan puolisosta, ei ole tietoa onko hän mies vai nainen.

Vierailija
33/71 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian monet miehet kärsii empatian puutteesta. Tutkimusten mukaan miehet jättää naisen helpommin jos nainen sairastuu tai saavat vauvan ja parisuhde kärsii. Ne on heikkoja olentoja. Harvassa on hyvät miehet. Ihan oksettaa lukea tätä tarinaa koska tuossa on miehellä pettänyt harkinta niin helkkarin pahasti. Parisuhde jo muutenkin koetuksella ja sitten vedetään yhtäkkiä joku eksä mukaan.

Jo se kertoo mitä on meneillään kun miehesi ei edes kuuntele eikä muka "tajua" mitä pahaa siinä on eli salaa selvästi jotain. Tosi karsea tilanne. Viilaa sinua linssiin. Kiva mies. Ei selvästi pysty kontrolloimaan alapäätään.

Vierailija
34/71 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää kuulostaa aika satuilulta, sori vaan. Ja taapero-sana, voisiko sen käytön lopettaa? Jos juttu olisi totta, olisin oman mieheni heittänyt pellolle jos exänsä menisi itseni edelle, millään tavoin tai ei ottaisi tunteitani huomioon. Ymmärrän että joidenkin exien kanssa voi olla jopa joskus ihan ok välit ja näin, että ollutta ja mennyttä, mutta usein on tuo aika kyseenalaista. 

Vierailija
35/71 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmentynyt_ kirjoitti:

Ja vielä jatkona, mitä tapahtui sen jälkeen kun puolisoni oli lähtenyt. Viiden päivän kuluessa negatiiviset tuntemukset asiasta kasvoivat jatkuvasti, enkä nukkunut tai syönyt juurikaan tuona aikana. Jätin lapsemmekin liian vähälle huomiolle ja olin poissaoleva, josta koen syyllisyyttä. Ajatukseni pyörivät koko ajan mökkeilyssä ja siinä, miten puolisoni pitää siellä hauskaa exänsä kanssa ja minun vain pitää niellä se. Jälkikäteen puolisoni on sanonut, että ei se niin mennyt ja että hän vietti itse asiassa melko vähän aikaa exänsä kanssa, mutta tuo oli se mielikuva, johon puolisoni minut jätti lähtiessään ja siinä mielikuvassa elin nuo viisi päivää. Minulla ja puolisollani ei tänä vuonna ole ollut päivääkään keskinäistä aikaa yön yli ilman vauvaa.

Yritin käydä tuntemuksiani läpi puolisoni kanssa mökkeilyn jälkeen pari viikkoa sitten. Puolisoni sanoi, että hän oli kuvitellut mökkeilyn olevan minulle ok (en tajua miten hän muka voi tulkita vastaukseni noin). Hän sanoi myös, että vaikka olisin sanonut "ei", niin hän ei olisi muuttanut suunnitelmia millään tavoin, koska se ei olisi ollut reilua hänelle tai exälle. Koska välit exän kanssa ovat puolisoni mukaan asialliset, niin minulla ei ole oikeutta sanoa yhteiselle mökkireissulle ei (en ymmärrä, miksi minulta ylipäänsä sitten edes kysyttiin asiasta). Puolisoni mielestä ylireagoin asiaan pahasti ja hän ei ollut lainkaan kiinnostunut kuulemaan saati ymmärtämään, miksi asia tuntuu pahalta. Totesi vaan, ettei kykene olemaan suhteessa kanssani, jos joutuu tällaisia asioita jatkuvasti setvimään (tämä ei ollut ensimmäinen riitamme tänä vuonna, mutta ensimmäinen, josta minun on vaikeaa päästä yli). Vaikka mökkiasia tuntuu pahalta, niin en halua sen vuoksi erota, joten peräännyin ja jätin asian sikseen. Olen yrittänyt prosessoida asiaa itsekseni ja se vaivaa edelleen. Huomaan tuntevani oloni epämukavaksi myös siskon seurassa. Asian ei pitäisi vaivata näin paljoa, koska tietääkseni mitään epäsopivaa ei mökillä tapahtunut, mutta se vaivaa kuitenkin. Miten tällaisesta pääsee yli ja eteenpäin, jos keskustelu puolison kanssa ei ole mahdollista?

Huh huh. Tärkeämpää pitäisi olla se, miltä sinusta tämä mökkeily tuntuu eikä miltä eksästä tuntuu jos puolisosi ei olisi tullut mökille. Sinä ilmaisit selkeästi, että et pidä ajatuksesta, että puolisosi lähtee exän kanssa mökille ja puolisosi kertoi ja toteutti suunnitelman mökille lähdöstä siitä huolimatta. En kannata eroa kevyesti, mutta tuossa rikotaan luottamusta ja osoitetaan suoranaista cälinpitämättömyyttä. Hyvä, että et ole ollut kynnysmattona, vaan olet kertonut rehellisest, miltä sinusta moinen tuntuu. Nyt meni exänntuntemukset sinun tuntemusten päälle.

En enään luottaisi tyollaiseen ihmiseen. Selkeästi välittää enemmän exänsä tunteista kuin sinun. Juttelisin vakavasti ja harkitsisin eroa, sillä teot kertoo enemmän kuin sanat.

Tseppiä.

Vierailija
36/71 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmentynyt_ kirjoitti:

Vielä viimeinen taustoitus, kun jäi alkuperäisestä. Olen siis kirjoittajana itse se mies ja mökille lähtenyt puolisoni on avovaimoni.

Kuka mies käyttäisi sanaa taapero? Lapsi? Pieni lapsi? Pikkulapsi? Muksu? jnejne. 

Vierailija
37/71 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmentynyt_ kirjoitti:

Eli ap on mies.

Mökille lähtenyt on nainen.

En usko hetkeäkään, että mökillä oli mukana naisen sisko ja sen mies.

Ja jos tarina on totta, niin toi on niin törkeesti tehty, että ottaisin eron.

Vierailija
38/71 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hämmentynyt_ kirjoitti:

Huh huh. Tärkeämpää pitäisi olla se, miltä sinusta tämä mökkeily tuntuu eikä miltä eksästä tuntuu jos puolisosi ei olisi tullut mökille. Sinä ilmaisit selkeästi, että et pidä ajatuksesta, että puolisosi lähtee exän kanssa mökille ja puolisosi kertoi ja toteutti suunnitelman mökille lähdöstä siitä huolimatta. En kannata eroa kevyesti, mutta tuossa rikotaan luottamusta ja osoitetaan suoranaista cälinpitämättömyyttä. Hyvä, että et ole ollut kynnysmattona, vaan olet kertonut rehellisest, miltä sinusta moinen tuntuu. Nyt meni exänntuntemukset sinun tuntemusten päälle.

En enään luottaisi tyollaiseen ihmiseen. Selkeästi välittää enemmän exänsä tunteista kuin sinun. Juttelisin vakavasti ja harkitsisin eroa, sillä teot kertoo enemmän kuin sanat.

Tseppiä.

Tämä.

En olisi hyväksynyt tota mökkireissuu todellakaan!

Vierailija
39/71 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olisin järjestänyt laatuaikaa oman eksän kanssa sen heidän mökkireissunsa ajan. Ei varmaan olisi haitannut.

Miksi eksän kanssa? Tylsäähän se olisi. Laatuaika tuksan kanssa on huomattavasti parempi idea. 

Vierailija
40/71 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on vanha pappa joka lähti itse 5 päiväksi mökille. Lapsestaan/lapsistaan ei kykene päivääkään huolehtimaan koska henkinen ikä hänellä hädin tuskin 6kk.

Sen ikäinen osaa jo matkia eleitä ja äänteitä ja ap:lla on ollut 6kk nähden aikaa opetella yli 40 vuotta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme