Kuinka kauan eläisit sillä mitä kaapistasi löytyy nyt?
Jos joutuisit lukittautua nyt loppuelämäksesi kotiin ja saisit syödäksesi vain sen mitä kaapeistasi jo löytyy niin kuinka kauan pärjäisit?
Kommentit (367)
Aika pitkälle riittäisi, varsinkin, jos olisi pakko.
Yksin aika kauankin, mutta meitä on 5, joten vähemmän aikaa.
En osaa arvioida, kauanko. Kaksi pakastinta on täynnä. Riisiä ja makaroonia on paljon.
jouluun asti helposti, pakkasessa on lohta ja lihapullia sekä pakastevihanneksia enemmän kuin tarpeeksi. Jos vesi ja sähkö toimivat, voisin myös hyödyntää kuivavarastoa (4 purkkia hernekeittoa, kaksi purkkia lihapullia, kaurapuuroainekset, 2 kuivattu kantarellikeittoa, perunamuusijauhetta + erilaisia jauhoja, sokeria ja suolaa + yrttimausteita, jne...). Olenko ylivarautunut yksin elävä mummo?
Reilu 3kk, 4 hengen perhe, jos siis sähköt pysyisivät päällä ja pakastin toiminnassa
Pumppuhaulikko, elinaika sekunneissa.
Vaikea sanoa. Olen karnivore-dieetillä ja jääkaapissani on ainoastaan noin 3 kg naudan jauhelihaa. Mutta sitäkin herkullisempaa.
Vierailija kirjoitti:
Alle viikko.
2 päivää.
Ensinnäkin tiedän, ettei joka päivä tarvitse syödä mitään. Ehkä joka kolmas päivä kuvailemassasi tilanteessa.
Mitä hyllyillä on nyt: ehkä vuoden tai puolitoista.
Mutta miksi hyväksi? Mitä sitten tapahtuisi?
Kaasuakin on varastossa. Sille voisi tulla hyvää käyttöä, kun masennus ja apatia iskisi. Ihan riippumatta siitä, olisiko ruokaa jäljellä vai ei.
Just tulin kaupasta, ehkä näillä eläisin 1,5 vk nippa nappa. Kahvi kyllä loppuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vesi loppuu parissa päivässä. Muut riittää puoli vuotta.
Nii, ei sillä ruualla ole väliä, kun jos vewsi loppuu, ni 2–3 päivää ja kaput.
Jos oletetaan että ainakin kylmää vettä tulee hanasta ja sähköt toimisi niin säännöstelemällä pari-kolme kuukautta ainakin. Jos taas sähköt ja vesi katkeais niin viikon kaks ehkä, juomapuoli loppuis eka.
Noin kuukauden pärjäisin, jos vesi ja sähkö käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Lasketaanko kissanruoka mukaan?
Mikä ettei, jos aiot sen syödä. Useimmat söisivät kyllä nälkäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin tiedän, ettei joka päivä tarvitse syödä mitään. Ehkä joka kolmas päivä kuvailemassasi tilanteessa.
Mitä hyllyillä on nyt: ehkä vuoden tai puolitoista.
Mutta miksi hyväksi? Mitä sitten tapahtuisi?
Kaasuakin on varastossa. Sille voisi tulla hyvää käyttöä, kun masennus ja apatia iskisi. Ihan riippumatta siitä, olisiko ruokaa jäljellä vai ei.
Musta tuntuu, että aika monet suhtautuvat melko optimistisesti siihen, miten pitkään kaapin sisältö riittää. Joku yli vuotta hehkuttava vois hiukan kertoa määriä. Selvyyden vuoksi jättäkää oma vararavinto eli kropassa oleva läski pois laskelmista.
Montako kiloa riisiä on sillä tyypillä, joka kertoi elävänsä sillä kolme kuukautta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viisihenkinen perhe vaikka vuoden. Mutta toki loppupuolella ruokavalio olisi luonnollisesti jo hyvin yksipuolinen - lähinnä hernekeittoa. Ei haluta lähteä tähän kokeiluun mukaan.
Vaikka vuoden? Vaikea uskoa, että olet realistisesti arvioinut.
Meillä on kolmen kuukauden kotivara kolmelle, ja se on paljon. Vuoden kotivara viidelle (miten yksipuolinen tahansa) olisi valtavasti. Kolme ja puoli miljoonaa kcal. Se on huoneellinen ruokaa.
Ensin olin aika vaikuttunut, että wau, onpa jengi varautunut, mutta mitä pidemmälle luen, sitä enemmän alan uskoa, että ihmiset on arvioissaan turhan optimistisia.
Monille tuntuu olevan mahdotonta käsittää, että jotkut ihmiset elävät hyvin erilaista elämää kuin itse
Monellako täällä oikeasti on esimerkiksi 16 kuutiota ruokaa varastoituna (kuten näiden ilmoitettujen aikamäärien mukaan pitää olla, jos ne on todenmukaisia)?
Joku survivalisti tai prepperi vois tulla avautumaan tänne siitä, miten ruokavaraston kierto on järjestetty ja muutenkin vähän kertoa lisää. Onko mitään mennyt pilalle tai onko tuholaisia näkynyt?
Eläisin varmaan vuoden, jos olisin yksin. Mulla on pakastimessa tuoretta tavaraa ja Osaan tehdä ruokaa, Mausteita on. kuivahyllyissä on tarpeelliset. En ole kova syömään. Jos tulisi vettä, niin pärjäisin.
Vierailija kirjoitti:
Eläisin varmaan vuoden, jos olisin yksin. Mulla on pakastimessa tuoretta tavaraa ja Osaan tehdä ruokaa, Mausteita on. kuivahyllyissä on tarpeelliset. En ole kova syömään. Jos tulisi vettä, niin pärjäisin.
Plus se, että osaan tehdä tulta, ja voi olla vaikka päivän syömättä.Helposti selviäisin. Mutta mulla on tuo mies, joka syö päivittäin 3 ihmisen verran. Silloin mun pärjäämiseni elossa hupenesivat nopeasti. Eli teenkö miehestäni lihaa, jos tulee vaikea paikka?
Samoin, eikä tarvitsisi edes säännöstellä. Joillakin on, alapeukuttajalla vissiin ei.
No tupakat loppuis ylihuomenna, niitäkin on pariksi viikoksi juuri kun varasto on täytetty.