Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Verottajan virhe - oikaisenko?

Vierailija
08.08.2023 |

Sain verotuspäätöksen, jossa ei ole huomioitu 2C-lomakkeella itse ilmoittamiani puun myyntituloja (noin 3000€)+ saamaani noin 4000 euron suuruista vahingonkorvausta rakennusliikkeen tontiltani kaatamista puista. Toisaalta mitään 2C-lomakkeella ilmoittamaani metsätalouden vähennystä ei ole huomioitu. Kokonaisuudessaan joutuisin maksamaan noin 800 euroa enemmän veroa, jos ilmoitan verottajalle sen tekemästä virheestä.

Kannattaako ilmoittaa? Tarkistaako verottaja joskus itse omia tekemisiään eli joudunko joskus kiinni siitä, että olen hyväksynyt itselleni edullisen, mutta selvästi virheellisen verotuspäätöksen?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohi aiheen, mutta aviopuolisoni palautukset kasvavat veroilmoituksensa jälkeen ja mun pienenee. Miksi pienempituloisen palautuksesta osa menee siis isompituloisen hyväksi automaattisesti?

Olkoon tyhmä kysymys.

Vierailija
22/24 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohi aiheen, mutta aviopuolisoni palautukset kasvavat veroilmoituksensa jälkeen ja mun pienenee. Miksi pienempituloisen palautuksesta osa menee siis isompituloisen hyväksi automaattisesti?

Olkoon tyhmä kysymys.

Omaverossa on ruksi kohdassa "mahdolliset palautukset voi käyttää puolisoni hyväksi"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on sinun tehtävä korjata myös verottajan virheet koska kun virhe selviää niin rangaistus tulee heidän virheistään sinulle

Vierailija
24/24 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos myit puut jollekin metsäyhtiölle, yhtiöltä menee suoraan tiedot verottajalle ja ennemmin tai

myöhemmin huomaavat puutteen.  Joten kannattaa tarkistuttaa asia kaiken varalta.

Olin myynyt puuta sekä metsäyhtiölle että eräälle yksityiselle ostajalle. Yhtiön tiedot olivat verotuspäätöksessä, nämä itse ilmoittamani yksityisen ostajan tiedot eivät. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi