Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Unettomuus!

Vierailija
08.08.2023 |

Mulla on nyt lääkkeenä unettomuuteen Atarax 50mg ja Levoxin 50mg, ei auta. Olen ottanut lisäksi vielä 30mg Opamoxia vaikka oli sovittu lääkärin kanssa että en sitä enää käyttäisi. Olen vaan niin epätoivoinen ja valvonut jo 2 yötä putkeen. Onko jotain lääkettä vielä jota voisin pyytää lääkäriltä. Nyt tulossa kolmas yö ilman unta, en kestä kun olen niin väsynyt!

Kommentit (4056)

Vierailija
3701/4056 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle on käynyt samalla tavalla kuin alle kopioidussa tekstissä (Suomi24), paitsi että mulle on kehittynyt lisäksi toleranssi Olantsapiinille (sekään ei enää juuri auta). Osaisiko joku auttaa?😭:

Olen syönyt jo puolitoista vuotta Truxallia, eli neuroleptiä univaikeuksiini kun mitkään nukahtamislääkkeet ei auttaneet millään tavalla. Annoskin on niin iso kuin 150 mg. Nykyisin heräilen tunnin, parin tunnin välein sillä. Jos jätän lääkkeet pois en nuku ollenkaan. . Koetin myös jättää vaiheittain lääkkeet pois kuten lääkärini neuvoi. Muutaman viikon otin kahta (jota yritän ottaa enemmän nytkin) Ja sitten 6 yötä yhtä jolla nukuin tosi huonosti. Sitten kun lopetin en nukkunut ollenkaan. Ja valvoin putkeen kolme yötä. Onko ketään muuta joka on kyseisellä tavalla jäänyt riippuvaiseksi unilääkkeestä. Uskon että en pääse siitä enää ikinä eroon, ja vituttaa. Koska minulle ei tule edes väsymystä 3-4 valvotun yön jälkeen!!! Tekisi mieli jättää TRUXAL pois, Kun kerran heräilen paljon siitä huolimatta. Käyttääkö kukaan neuroleptejä unilääkkeenä/näin isoja annoksia ? Sekin mietityttää kun joutuu näin älyttömän vahvoja lääkkeitä käyttämään tuolla noin isolla annoksella, kun suurin osa ihmisistä nukkuu nukahtamislääkkeillä. Olisi kyllä mukava päästä lääkkeestä eroon. Mutta kun ei tule väsymystä!! Olen varma että voisin valvoa kaksi viikkoa putkeen. ilman että nukkuisin yhtään tuntia. Tai siltä ainakin tällä hetkellä tuntuu. Pitäisi kai kokeilla. Jos se uni tulisi sitten jossakin välissä. Mutta en jaksa siihen uskoa. 4 valvotun yön jälkeenkään ei vain tule edes väsymystä. Ikään kuin lääke olisi sotkenut elimistön lopullisesti ja poistanut väsymyksen.

Mulla on samankaltainen tilanne kuin yllä. ):

Osaisiko joku auttaa? 😭. Mitä, jos mun unikeskus ja uni-valve-järjestelmä on lopullisesti hajalla? (Esimerkki, Suomi24, 60vrk valvonut nukahtamatta)

Olisin kiitollinen, jos joku kommentoisi kommenttiketjuun.

Vierailija
3702/4056 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko Jeesukseen 🙏

auttaa mulle. Jeesuksen syliin öiksikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3703/4056 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
3704/4056 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo pullo 7Up juomaa

Vierailija
3705/4056 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä, jos mulle käy noin?:

Ei pidä paikkaansa, siis tuo että valvomisen ennätys olisi 11 vuorokautta.

On olemassa ihmisiä jotka eivät ole nukkuneet vuosiin, jopa vuosikymmeniin. Lääkärit on tutkinu näitä tapauksia, eikä ole saaneet keksittyä minkäänlaista diagnoosia tai järkevää selitystä ilmiölle.

On myös ihmisiä jotka eivät ole syöneet tai juoneet tippaakaan moneen viikkoon tai kuukauteen, heitä on pidetty laboratorio-oloissa testattavana, yötä päivää. Sinä aikana he eivät ole juoneet tai syöneet. Testin päättyessä henkilö on ollut aivan ennallaan, eikä mitään merkkejä nestehukasta tai aliravitsemuksesta ole.

http://paranormaaliblogi.net/index.php/2011/09/06/dokumenttiprojekti-un…

Vierailija
3706/4056 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle on käynyt samalla tavalla kuin alle kopioidussa tekstissä (Suomi24), paitsi että mulle on kehittynyt lisäksi toleranssi Olantsapiinille (sekään ei enää juuri auta). Osaisiko joku auttaa?😭:

Olen syönyt jo puolitoista vuotta Truxallia, eli neuroleptiä univaikeuksiini kun mitkään nukahtamislääkkeet ei auttaneet millään tavalla. Annoskin on niin iso kuin 150 mg. Nykyisin heräilen tunnin, parin tunnin välein sillä. Jos jätän lääkkeet pois en nuku ollenkaan. . Koetin myös jättää vaiheittain lääkkeet pois kuten lääkärini neuvoi. Muutaman viikon otin kahta (jota yritän ottaa enemmän nytkin) Ja sitten 6 yötä yhtä jolla nukuin tosi huonosti. Sitten kun lopetin en nukkunut ollenkaan. Ja valvoin putkeen kolme yötä. Onko ketään muuta joka on kyseisellä tavalla jäänyt riippuvaiseksi unilääkkeestä. Uskon että en pääse siitä enää ikinä eroon, ja vituttaa. Koska minulle ei tule edes väsymystä 3-4 valvotun yön jälkeen!!! Tekisi mieli jättää TRUXAL pois, Kun kerran heräilen paljon siitä huolimatta. Käyttääkö kukaan neuroleptejä unilääkkeenä/näin isoja annoksia ? Sekin mietityttää kun joutuu näin älyttömän vahvoja lääkkeitä käyttämään tuolla noin isolla annoksella, kun suurin osa ihmisistä nukkuu nukahtamislääkkeillä. Olisi kyllä mukava päästä lääkkeestä eroon. Mutta kun ei tule väsymystä!! Olen varma että voisin valvoa kaksi viikkoa putkeen. ilman että nukkuisin yhtään tuntia. Tai siltä ainakin tällä hetkellä tuntuu. Pitäisi kai kokeilla. Jos se uni tulisi sitten jossakin välissä. Mutta en jaksa siihen uskoa. 4 valvotun yön jälkeenkään ei vain tule edes väsymystä. Ikään kuin lääke olisi sotkenut elimistön lopullisesti ja poistanut väsymyksen.

Osaisiko joku auttaa? 😭. Mitä, jos mun unikeskus ja uni-valve-järjestelmä on lopullisesti hajalla? (Esimerkki, Suomi24, 60vrk valvonut nukahtamatta)

Olisin kiitollinen, jos joku kommentoisi kommenttiketjuun. <3

😭

Vierailija
3707/4056 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
3708/4056 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin kiitollinen, jos joku kommentoisi kommenttiketjuun. <3

😭

Mitä, jos en nukahda ensimmäistä kertaa edes 3kk mennessä, sillä olen lukenut, että niinkin pitkään on valvottu. ):

Vierailija
3709/4056 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen koittanut olla kohta viikon ilman Olanzapiinia, enkä ole edes torkahtanut kertaakaan, ei väsytä yhtään. ):

En ole vieläkään oppinut uudelleen nukahtamaan.

Aloin alasajamaan Olanzapiinia, sillä siihen kehittyi toleranssi. ):

Mitä mun pitäisi tehdä?

Osaisiko joku auttaa? 😭

Millaista apua tarvitset?

Miten mun kannattaisi tehdä tässä tilanteessa?

Tuntuu turhalta neuvoa sinua, kun et kuuntele tai toteutua neuvoja. Päätit viikko sitten muiden palstalaisten ja LÄÄKÄRIN neuvoista huolimatta lopettaa unilääkkeiden syönnin. Itse toivoit, että oppisit torkahtamaan viimeistään muutaman kuukauden päästä lääkityksen lopettamisesta ja tiesit kyllä, että unen saamisessa kestää pitkään. Nyt olet jo viikon päästä jankuttanmassa täällä, että mitä pitää tehdä. Kyllä sinä tiedät. Miksi edes kyselet? Jatkat valvomista tai otat lääkkeitä ja menet nukkumaan. (Ja toivottavasti menet myös lääkäriin ja saat hoitoa mielenterveysongelmiin.)

Olanzapiinille ja Opamoxille on kehittynyt toleranssi, joten lääkkeiden ottaminen ja nukkumaan meno ei välttämättä enää onnistu. Juuri siksi haluaisin lopettaa lääkityksen (toleranssi). Mutta pelottaa kuinka jaksan muutaman kuukauden putkeen kokonaan nukkumatta (esim. 2kk)? (Jos lopputulos saattaa olla se, etten vielä silloinkaan ole edes torkahtanut, näin on käynyt joillekin lääkitystä lopettaneille, unijärjestelmä hajonnut?). 😭.

Edelleenkään en tiedä, miten sinua voi auttaa. Olet päättänyt lopettaa unilääkkeiden syönnin, eikä kukaan, et sinä eikä kukaan täällä AV:lla, voi tietää, miten nukahtaminen sujuu jatkossa. Luultavasti se ei tule onnistumaan, koska et todellakaan ole sinut unettomuuden kanssa vaan olet ahdistunut, peloissasi ja pakkomielteinen. Nuo tunteet ei ollenkaan edesauta nukahtamista. Lääkitykseen ja toleranssiin saa apua lääkäriltä ja uniklinikoilta, ei vauva-palstalta.

Sinua pelottaa, ja se on ymmärrettävää, koska unettomuus on kamalaa. Toivottavasti saat pelkoon apua asiantuntijoilta ja läheisiltä. Täältä sitä et saa, koska ihmiset ovat kyllästyneet sinuun jankkaamisen takia eikä monikaan enää jaksa tässä vaiheessa vastata sinulle asiallisesti. Olen kirjoittanut tänne monesti ja sinun vastauksesi ovat niin turhauttavia (saman vastauksen copypastettaminen tai sydän ei ole vastaamista), että en todellakaan jaksa tarjota sinulle tukea. Et ole osannut ottaa apua vastaan, joten en sitä sinulle osaa antaa.

Vierailija
3710/4056 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen koittanut olla kohta viikon ilman Olanzapiinia, enkä ole edes torkahtanut kertaakaan, ei väsytä yhtään. ):

Mitä mun pitäisi tehdä?

Osaisiko joku auttaa? 😭

Tuntuu turhalta neuvoa sinua, kun et kuuntele tai toteutua neuvoja. Päätit viikko sitten muiden palstalaisten ja LÄÄKÄRIN neuvoista huolimatta lopettaa unilääkkeiden syönnin. Itse toivoit, että oppisit torkahtamaan viimeistään muutaman kuukauden päästä lääkityksen lopettamisesta ja tiesit kyllä, että unen saamisessa kestää pitkään. Nyt olet jo viikon päästä jankuttanmassa täällä, että mitä pitää tehdä. Kyllä sinä tiedät. Miksi edes kyselet? Jatkat valvomista tai otat lääkkeitä ja menet nukkumaan. (Ja toivottavasti menet myös lääkäriin ja saat hoitoa mielenterveysongelmiin.)

Olanzapiinille ja Opamoxille on kehittynyt toleranssi, joten lääkkeiden ottaminen ja nukkumaan meno ei välttämättä enää onnistu. Juuri siksi haluaisin lopettaa lääkityksen (toleranssi). Mutta pelottaa kuinka jaksan muutaman kuukauden putkeen kokonaan nukkumatta (esim. 2kk)? (Jos lopputulos saattaa olla se, etten vielä silloinkaan ole edes torkahtanut, näin on käynyt joillekin lääkitystä lopettaneille, unijärjestelmä hajonnut?). 😭.

Edelleenkään en tiedä, miten sinua voi auttaa. Olet päättänyt lopettaa unilääkkeiden syönnin, eikä kukaan, et sinä eikä kukaan täällä AV:lla, voi tietää, miten nukahtaminen sujuu jatkossa. Luultavasti se ei tule onnistumaan, koska et todellakaan ole sinut unettomuuden kanssa vaan olet ahdistunut, peloissasi ja pakkomielteinen. Nuo tunteet ei ollenkaan edesauta nukahtamista. Lääkitykseen ja toleranssiin saa apua lääkäriltä ja uniklinikoilta, ei vauva-palstalta.

Sinua pelottaa, ja se on ymmärrettävää, koska unettomuus on kamalaa. Toivottavasti saat pelkoon apua asiantuntijoilta ja läheisiltä. Täältä sitä et saa, koska ihmiset ovat kyllästyneet sinuun jankkaamisen takia eikä monikaan enää jaksa tässä vaiheessa vastata sinulle asiallisesti. Olen kirjoittanut tänne monesti ja sinun vastauksesi ovat niin turhauttavia (saman vastauksen copypastettaminen tai sydän ei ole vastaamista), että en todellakaan jaksa tarjota sinulle tukea. Et ole osannut ottaa apua vastaan, joten en sitä sinulle osaa antaa.

Vaikka en pelkäisi tai olisi yhtään ahdistunut, niin en vaan ole fysiologisesti kykenevä nukahtamaan. ): (unikeskus, uni-valve-järjestelmä, unireseptorit jne.)

Vierailija
3711/4056 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
3712/4056 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mun pitäisi tehdä?

Osaisiko joku auttaa? 😭

<3. Erityisesti mua pelottaa se, etten lääkitysten käytön takia ole enää fysiologisesti kykenevä nukahtamaan. ):

Vaikka en pelkäisi tai olisi yhtään ahdistunut, niin en vaan ole fysiologisesti kykenevä nukahtamaan. ): (unikeskus, uni-valve-järjestelmä, unireseptorit jne.)

Lainaus Suomi24:

Pinnoristi, paljasta lisää tätä viisasta tietoasi. Kun on valvonut 50 - 60 vrk, ei paljon lohduta , kun sanotaan:"Kyllä nukut:" Et voi tietää mitä kärsimustä täydellinen unettomuus tuo. Lääkettä on lopetettu vuoden ajan hyvin pienin määrin, mutta lääke on tuhonnut aivoista sen osan, joka antaa unen. Mutta ole sinä vaan onnellinen ja nauti vapaasti ketipinoria ja ylistä hyvää unilääkettä. Kiitä, että olet yksi niistä onnellisista, jotka rakastavat ketipinoria. Kyllä aikanaan oli paljon lobotomian kannattajiakin ja sitä pidettiin täysin hyväksyttävänä hoitomuotona ja jo silloin oli paljon tyytyväisiä ja onnellisia ihmisiä, joille se oli tehty.

Mutta eikö viisas ihminen tajua olla puhumatta sellaisesta asiasta, josta ei ole täyttä faktatietoa, vaan pelkkää omaa kokemusta?

Vierailija
3713/4056 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
3714/4056 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sopiva lääkitys riippuu alkuperäisestä diagnoosista. Jos sellaista ei ole, jatka lääkkeetöntä kokeilua tarvittaessa 60 päivän ajan. 60 päivässä keho oppii uuden rytmin.

Mitä, jos mä en 60 päivään mennessäkään ole kertaakaan nukahtanut? 😭

Olen tällä hetkellä täysin kyvytön nukahtamaan. ):

Hieno juttu, jatka samaan malliin. Minä nukun ilman mitään kemiallista apua 10-12 tunnin yhtäjaksoiset yöunet aina silloin kun se on mahdollista, normaalitkin yöuneni ovat n. 8-9- tuntia. Mahtaa sinua nyt harmittaa.

Idiootti! Miksi konmentoit unettomuusketjuun! Lapsellinen raukka olet! Nuku mun puolesta vaikka ikiuneen!

Vierailija
3715/4056 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
3716/4056 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
3717/4056 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko jollain hetki aikaa kirjoitella? <3

Vierailija
3718/4056 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mun pitäisi tehdä?

Et sitten tänään aloittanut jankutustasi heti aamusta. Mikä vialla?

Se taisi nukkua pommiin tänä aamuna.

En ole nukkunut kohta viikkoon. ):

Sillon kun sä aloitit tämän ketjun, et ollut nukkunut myöskään. Eli nyt olet valvonut kuukauden?

Vierailija
3719/4056 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sopiva lääkitys riippuu alkuperäisestä diagnoosista. Jos sellaista ei ole, jatka lääkkeetöntä kokeilua tarvittaessa 60 päivän ajan. 60 päivässä keho oppii uuden rytmin.

Mitä, jos mä en 60 päivään mennessäkään ole kertaakaan nukahtanut? 😭

Olen tällä hetkellä täysin kyvytön nukahtamaan. ):

Hieno juttu, jatka samaan malliin. Minä nukun ilman mitään kemiallista apua 10-12 tunnin yhtäjaksoiset yöunet aina silloin kun se on mahdollista, normaalitkin yöuneni ovat n. 8-9- tuntia. Mahtaa sinua nyt harmittaa.

Idiootti! Miksi konmentoit unettomuusketjuun! Lapsellinen raukka olet! Nuku mun puolesta vaikka ikiuneen!

Minua ei vituta yhtään että sinä et nuku. Pelkkä lapsellinen raukka joka uppaa jatkuvasti omaa ketjuaan ja yläpeukuttaa omia kommenttejaan.

Vierailija
3720/4056 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mun pitäisi tehdä?

Et sitten tänään aloittanut jankutustasi heti aamusta. Mikä vialla?

Se taisi nukkua pommiin tänä aamuna.

En ole nukkunut kohta viikkoon. ):

Sillon kun sä aloitit tämän ketjun, et ollut nukkunut myöskään. Eli nyt olet valvonut kuukauden?

Silloin kun mulla oli lääkitys niin nukuin silloin tällöin, mulla oli myös reilun viikon unettomuusputki. Olen nyt ollut lähes viikon ilman lääkitystä ja täysin unetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi