Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni on humalassa paljon hauskempi, kuin selvinpäin

Vierailija
07.08.2023 |

Selvinpäin hän on tylsä, tasainen ja sosiaalisesti hyvin rajoittunut ja jännittää kovasti kaikkia sosiaalisia tilanteita. Mutta, kun hän pääsee hyvään nousuun, niin mistään sosiaalisista vaikeuksista ei ole tietoakaan. Humalassa hän on tosi iloinen, nauravainen, todella sosiaalinen ja puhelias, kertoo paljon hauskoja juttuja ja naurattaa porukkaa. Selvinpäin hän on porukan hiljaisin, mutta humalassa ehkä puheliain. Onko ihan normaalia, että alkoholi vaikuttaa noinkin radikaalisti? Ei rähise, vaikka olisi kuinka kännissä. Mitä kovempaan känniin pääsee, niin sitä iloisemmaksi muuttuu.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös humalassa kova tanssimaan ja lauleskelemaan, vaikka selvinpäin jännittää pienintäkin esillä oloa paljon.

Ap

Vierailija
2/28 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvå niin,olen usein nähnyt väkivaltaisiksi muuttuneita känniläisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti introvertit ja sosiaalisia asioita jännittävät muuttuvat juuri tuollaisiksi kun saavat alkoholia. Tavallaan haluaisivat olla sosiaalisimpia ilman jännittämistä selvinpäin, mutta eivät vain pysty.

Vierailija
4/28 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä häntä juomaan aina töiden jälkeen 6 olutta.

Vierailija
5/28 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kuvaus sopii minuunkin, olen 40 v nainen. Ymmärrän, miksi moni jää alkoholiin koukkuun.

Vierailija
6/28 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ihmisen luonne tulee korostuneesti ti esiin humalassa. Jospa hän sisimmiltään on hauska.

Vierailija
7/28 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan perus.. Mitään ihmeellistä.

Vierailija
8/28 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kukaan oo hauska jos joka ikinen päivä juo. Eikä ap:n mies kai näin teekään. Ei se jaksa aina olla hauska.

Vierailija
9/28 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi rauhoittaa hermostoa eli vähentää (tilapäisesti) jännittämistä ja ahdistuneisuutta. Pidemmän päälle se toisaalta lisää ahdistuneisuutta.

Vierailija
10/28 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on sanottu myös että olen todella masentavaa seuraa selvinpäin. Mitenkähän sitä oppisi sosiaalisemmaksi kun ei viitsisi olla kokoajan kännissä että uskaltaa jutella ja tutustua uusiin ihmisiin.

Vierailija
11/28 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on samanlainen mies. Jotenkin minua vaivaa se, että ilman alkoholia yhteinen illanistuminen on hiljaista tai minun täytyy pitää juttua yllä. Voisin istua hiljaakin, mutta mies alkaa tivata "no, kerro jotain". Siis aivan tyhjästä.

Viinaksien voimalla meillä on todella hauskaa. Voin itse juoda nollaprossaista ja viihdyn mieheni kanssa todella hyvin. Useinhan käy niin että selvinpäin ei jaksa muiden humalaa, mutta hän ei tunnu olevan päihtynyt vaan jollain tapaa kuin eri ihminen. Pidän siitä ihmisestä enemmän.

Vierailija
12/28 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Harmi, kun mieheni on absolutisti.

Vierailija
13/28 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarttis varmaan lääkitystä, ettei tarvitsisi lääkitä itseään alkoholilla. Esim Voxra antaa samoja aineita kuin alkoholi.

Onko mies ahdistuneesti masentunut vai vain ahdistunut? Menis psykiatrille.

Vierailija
14/28 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri se mies, josta Käärijä laulaa.

Vierailija
15/28 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun asperger-miehestä tulee samanlainen humalassa, sen takia on alkoholisoitunut. Työssä pärjää toistaiseksi ilman alkoa, koska on tutkija ja siinä työssä ei juuri sosiaalisia kontakteja ja taitoja tarvita. Toisaalta joskus hänestä tulee kännissä liiankin rohkea ja alkaa haastaa riitaa kaupungilla tuntemattomien kanssa. Ei myöskään ole näiden vuosien aikana ikinä ollut selvinpäin, kun on tavannut vanhempani ja sisareni! Mutta he eivät edes tajua asiaa, pitävät häntä hauskana seuramiehenä.

Mulla on aspergerin lisäksi adhd ja musta tulee taas alkon myötä flegmaattinen ja väsynyt. Mieheni on sanonut, että hänelle sosiaalinen kanssakäyminen muiden kuin minun ja oman lapsuudenperheensä kanssa on sietämätöntä selvinpäin, koska ei osaa näitä kirjoittamattomia sääntöjä ja yhteiskunta odottaa tietynlaista käytöstä. Viinalla se tulee luonnostaan. 

Vierailija
16/28 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa, että pidät alkoholia hienona lääkkeenä ja upeana asiana. Tulee todennäköisesti kostautumaan sinulle ja miehelle rajusti tulevaisuudessa. Ei sitä turhaan kutsuta viinapiruksi.

Vierailija
17/28 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sun mies on humalassa kuin selvinpäin eli mielestäsi hauskempi?

Vierailija
18/28 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oon se mies, tänään oon se mies. Mä lähden tanssimaan

Vierailija
19/28 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta ihmisen luonne tulee korostuneesti ti esiin humalassa. Jospa hän sisimmiltään on hauska.

En ole tällaista ilmiötä koskaan nähnyt. Ihmiset ovat juotuaan kännissä, eivät persoonaltaan mitenkään korostuneita.

Vierailija
20/28 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei passaa lapsiperheissä paljon ryypätä. Tulee lasuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä