Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei halua tulla luokseni yöksi

Vierailija
07.08.2023 |

Olemme seurustelleet muutaman vuoden, minulla on 2 teini-ikäistä lasta jotka asuvat kanssani. Miesystävä asuu lähellä omassa asunnossaan. Olemme aina hänen luonaan, hän ei halua tulla luokseni yöksi kun lapset ovat kotona.. Välilä on kurja jättää teinit kahdestaan ja häipyä miehen luo, elän tavallaan kahta elämää. Olen miettinyt onko tämä ihan ok, ja onko mies itsekäs. Joskus on puhuttu yhteenmuutosta mutta hän ei halua muuttaa niin kauan kun lapset asuvat kotona. Ei tulisi mieleenkään häätää heitä pois heti kun ovat 18 v. Pitäisikö mun olla tiukempi ja sanoa miehelle että jos haluaa olla kanssani lapsetkin kuuluvat samaan pakettiin?

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen mielestä hänen luonaan saamme olla rauhassa. Tosin eipä noi teinit täällä kotona paljon ole, mutta ei selvästi halua kuulus heidän elämäänsä enempää. Mä yritän saada kasvatettua heistä kunnon aikuisia ja siinä välissä juoksen miehen luona, se tuntuu vähän ristiriitaiselta...

ap

Voisit juosta siellä yötä vain kun teinit on isällään. Muuten vierailuja vain päiväseltään ja yöksi kotiin.

Vierailija
22/62 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teinit kyllä höiritsevät romanttista elämää. Ei mekään koskaan harrasteta seksiä, kun teini on kotona. Kerrostaloasunnossa kuuluu kaikki läpi ja teini valvoo pidempään kuin me ja hänellä on superkuulo. Vaikka luulisi, että puhutaan hiljaa suljetun oven takana jostain, niin hän kuulee ja kommentoi omasta huoneestaan.

Joka alapeukuttaa tätä, ei ymmärrä, miten kaikki äänet kuuluvat kerrostalossa huoneesta huoneeseen.

Mitkä äänet?

Kilttis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sinä olet itsekäs, kun jätät teinisi jonkun munan takia

Vierailija
24/62 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinit ovat 15 ja 17 v, pärjäävät kyllä välillä kahdestaankin yötä.

On myös tullut mieleeni jos odotan turhaan, ehkei hänellä ole aikomustakaan muuttaa yhteen edes sitten kun lapset ovat muuttaneet.. Jos olisin itse hänen tilanteessaan, voisin kyllä joskus tulla myös miehen ja hänen lastensa luo yöksi.

ap

Vierailija
25/62 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul oli vähän vastaava tilanne, sillä erolla että lapsia on vain yksi 17v. olin ehkä kerran viikossa miesystävän luona ja nuori yksin.

Oli se aika rentouttavaa kun pystyi antamaan kaiken ajan miehelle, poissa kodin velvollisuuksista. Hän ei koskaan käynyt meillä, en tavallaan halunnut, että hän tulee sotkemaan mun ja nuoren kuvioita. joskus vietettiin hönen luona iltoja yhdessä.

En ymmärrä mikä kiire sulla on mihinkään. nauti, kun nuoret on vielä kotona ja kun ovat muuttaneet pous ja jos ootte sillo vielä yhdessä, niin muuta sitten miehen kaa jos silt tuntuu. älä lähde tässä vaiheessa tota pakkaa liikaa sekoittamaan.

Vierailija
26/62 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kakka mies, vaihda parempaan. Kyllä yh naisilla vientiä riittää. 

Vierailija
27/62 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti mies suhtautuisi myönteisemmin lapsiin, jos hänellä olisi itselläänkin omia.

Oletteko keskustelleen miehen kanssa hänen mahdollisesta perhekäsityksestään? Ihan hyvin voi olla, ettei hän koe isäpuolen roolia mielekkäänä. Tai hän saattaa olla tahattomasti lapseton ja siksi suhtautuu sinun lapsiisi jyrkästi, koska yhteenmuutto särkisi lopullisesti ihanteen ja mahdollisen haaveen omasta ydinperheestä.

Vierailija
28/62 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun paras suhteeni ikinä on ollut kun minulla ja silloisella naisystävälläni oli molemmilla omat kämpät. Suhde oli ihan täydellinen mutta ikäväkseni hän teki jotain peruuttamatonta, eli meni ja menehtyi sairauteen. Sen jälkeen on ollut muutama suhde mutta ne kariutuu aina kun naiset haluavat muutaa yhteen ja siitä alkaa ongelmat. Minä en ymmärrä miksi pitää väkisin muuttaa yhteen kun ei olla enää perheenperustamisiässä.

m57

Vierailija
29/62 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:

Oudolta kuulostaa, ettet malttaisi odottaa omien lastesi pois kotoa muuttoa, kun niin haluat yhteistä arkea vain tämän uuden miehen kanssa.

Mietipä nyt kunnolla asioiden tärkeysjärjestystä.

Jos sinulla on ehdottomasti pakottava tarve asua ko. miehen kanssa ilman lapsiasi, niin ehkä voisit keskustella asiasta lasten isän ja sosiaalitoimen kanssa. Lapsillasi olisi kenties parempi asua sellaisessa paikassa, josta heidän ei kiihkeästi odoteta muuttavan pois.

.

.

.

Tai ehkä 4/5

Vierailija
30/62 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun paras suhteeni ikinä on ollut kun minulla ja silloisella naisystävälläni oli molemmilla omat kämpät. Suhde oli ihan täydellinen mutta ikäväkseni hän teki jotain peruuttamatonta, eli meni ja menehtyi sairauteen. Sen jälkeen on ollut muutama suhde mutta ne kariutuu aina kun naiset haluavat muutaa yhteen ja siitä alkaa ongelmat. Minä en ymmärrä miksi pitää väkisin muuttaa yhteen kun ei olla enää perheenperustamisiässä.

m57

Osanottoni. mutta puhut asiaa. en enää lähtis suhteeseen jossa muutetaan yhteen. omat kodit ja nähdään kun siltä tuntuu, mut pidetään vapaus ja itsenäisyys olis meikäläisen toive n50

Vierailija
31/62 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on aikuiset lapset, ovat aikoja sitten muuttaneet jo omilleen. Mies ehkä nauttii tästä elämäntilanteesta kun ei ole enää lapsia huollettavana, ja se voi olla yksi syy ettei halua/jaksa sekaantua teinien elämään iloineen ja suruineen..

Ap

Vierailija
32/62 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla myös kiva teineille, että ei asu sinun luonasi. Tuo varmaan ihan hyvä malli tässä vaiheessa.

Vierailija
33/62 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti mies suhtautuisi myönteisemmin lapsiin, jos hänellä olisi itselläänkin omia.

Oletteko keskustelleen miehen kanssa hänen mahdollisesta perhekäsityksestään? Ihan hyvin voi olla, ettei hän koe isäpuolen roolia mielekkäänä. Tai hän saattaa olla tahattomasti lapseton ja siksi suhtautuu sinun lapsiisi jyrkästi, koska yhteenmuutto särkisi lopullisesti ihanteen ja mahdollisen haaveen omasta ydinperheestä.

Ei todellakaan. Kun on omat aikuisia omassa kodissaan ei ole mitään kiinnostusta nähdä/kuulla sitä settiä enää uudestaan. Ei kiinnosta muiden kakarat yhtään.

Vierailija
34/62 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehellä on aikuiset lapset, ovat aikoja sitten muuttaneet jo omilleen. Mies ehkä nauttii tästä elämäntilanteesta kun ei ole enää lapsia huollettavana, ja se voi olla yksi syy ettei halua/jaksa sekaantua teinien elämään iloineen ja suruineen..

Ap

No siinähän tuon jopa lähes oivalsit itsekin. Jätät vaan sen ehkä pois.

Vierailija
35/62 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen hinku naisilla on muuttaa yhteen? Sitten kuitenkin alkaa valitus kotitöiden epätasaisesti jakautumisesta. Uskomatonta typeryyttä.

Tuo on jännä, jos noin tosiaan on. Minulla on aina mennyt niin päin, että se on mies, joka haluaa alkaa seurustella, muuttaa yhteen, mennä kihloihin (& naimisiin) etc. No, mä oonkin omituinen.

Vierailija
36/62 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi saakeli, millanen äiti olet :-(

Vierailija
37/62 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen mielestä hänen luonaan saamme olla rauhassa. Tosin eipä noi teinit täällä kotona paljon ole, mutta ei selvästi halua kuulus heidän elämäänsä enempää. Mä yritän saada kasvatettua heistä kunnon aikuisia ja siinä välissä juoksen miehen luona, se tuntuu vähän ristiriitaiselta...

ap

eI MUA HAITTAIS YHTÄÄ JOTKUT TEINIT. oPASTAISIN HEILLE KÄYTÖSTAPOJA JA OISIN KUIN ISKÄ TAVALLAA, -´ISKÄ JOKA POLTTELEE JA JUO KALJAA JA HEHETTELEE FAMILIGUY TYYLISESTI HE HE HE HE HE

Vierailija
38/62 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tervettä, että sinulla on oma rakkauselämä. Ei ole hyvä lapsille, jos äiti elää heidän kauttaan. Lasten kuuluu saada elää vapaana niin kovasta vastuusta. Lue Jari Sinkkosen kirjoja, niissä on vahvana tämä sanoma. Nimenomaan pahinta, mitä yksinhuoltaja voi tehdä lapselleen on, että laittaa oman aikuisen elämänsä hyllylle ja rakentaa elämänsä vain lapsen ympärille. Silloin odottaa lapsen täyttävän sellaisia tarpeita, jotka jonkun aikuisen pitäisi täyttää. Eli älä tunne huonoa omaatuntoa siitä, että köyt miehen luona.

Vierailija
39/62 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teinit ovat 15 ja 17 v, pärjäävät kyllä välillä kahdestaankin yötä.

On myös tullut mieleeni jos odotan turhaan, ehkei hänellä ole aikomustakaan muuttaa yhteen edes sitten kun lapset ovat muuttaneet.. Jos olisin itse hänen tilanteessaan, voisin kyllä joskus tulla myös miehen ja hänen lastensa luo yöksi.

ap

No niin. Kannattaa varmaan varautua siihen, että ei hän tosiaan erityisemmin suunnittele yhteen muuttoa kanssasi. Ei nyt, eikä esimerkiksi kolmen vuoden päästä.

Vierailija
40/62 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

yh:t kelpaa vain yhteen asiaan.

Ei välttämättä siihenkään kun yyhoilla on usein niin väljä.

Näillä väljän hokijoilla täytyy olla poikuus tallella, ei käyttö ole mikään automaattisesti väljentävä tekijä, painoin parikertaa neljän lapsen yh:ta ja hyvä oli kuin uutena. Sitten kerran oli kokematon nuori opiskelijanainen eikä meinannut reunoja löytyä.