Naisena ihmettelen, miksi kalastus ja kalakuvat on niin valtava turn off?
Tämä aina mainitaan siellä kärkipäässä, kun kerrotaan turn offeja miehessä, kauheaa jos on kuva miehestä kalastamassa, tai kalan kanssa! Miksi?
Itsekin olen kaupungissa elävä nainen, joka ei kalasta, mutta jos mies harrastaisi kalastusta, en keksi siitä mitään negatiivista. Ehkä syy on, koska olen itsekin joskus kokeillut kalastamista ja käynyt vaeltamassa?
Keksin niin paljon pahempiakin turn offeja kuin joku kalakuva, esim pettäminen, maksullisten harrastaminen, peliongelma, alkoholiongelma jne. Mutta aina takerrutaan siihen kalastamiseen ja kalakuviin.
Ehkä sitä pitäisi vaan itse alkaa poimia näistä parhaat päältä? Automaattisen hylkäyksen sijaan laitella näille miehelle viestejä, että hieno kala ja missäs on noin hyvät kalavedet ja hienot maisemat?
Kommentit (443)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielummin otan luonnossa liikkuvan miehen kuin jonkun baareissa pyörivän. Luontoon voisi lähteä mukaankin hankkimaan itsellekin uusi harrastus
Luuletko tosiaan, että kukaan oikeasti jaksaa selvinpäin istua se vapa kädessä tai jossain pilkillä tuntikaupalla?
No aika moni, jos meinaa sieltä vielä autolla kotiin/mökille tulla.
En myöskään sylje lasiin mutta baareissa en pyöri, enkä halua miestä, joka laukkoisi siellä joka viikonloppu. Mielummin mökillä muutama saunaolut tai miksei terävämpikin.
Sitä kalastamista eri muodossaan riittää läpi vuoden. Vapaa-aika menee siihen. Eikä urheiluaddiktio ei ole yhtään sen parempi.
Vierailija kirjoitti:
Monet naiset haluavat luonnossa liikkuvaa miestä mutta siellä ei saa kalastaa eikä metsästää. Mitä siellä saa tehdä? Poimia kukkia ja ottaa selfietä? Ei kiinnosta.
Tämä. Unohdit puiden halailun..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma mies on innokas kalastaja. Kalastus vie aikaa ja varsinkin lasten ollessa pieniä vtutti, kun mies oli sulan veden aikaan kaiken vapaa-ajan järvellä tai viikkojen ajan pohjoisessa. Mies innostui kalastuksesta kun odotin meidän nuorempaa lasta. Monta kertaa teki mieli ottaa ja muuttaa pois miehen kalareissun aikana, niin mies olisi saanut palata tyhjään kotiin.
Tuskin oli oikeasti kalassa.. voi olla, että jälkikäteen sormet haisi kalalle, mutta muista syistä.
Kyllä ne kalamiehen vaatteet haisee sen verran voimakkaasti kalalle, että ei tarvitse vaatteita erikseen nuuskia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olin ihan innostunut kun näin näitä kalastuskuvia. Ehdottelin miehille, että voitais sit mennä yhdessä kalaan kun mäkin tykkään kalastaa. Siihen loppui keskustelu miehen osalta. Eivät siis halunneet siitä yhteistä harrastusta ja ilmeisesti kalastava nainen on turn off.
Olisiko niin, että mies kaipasi vähän eri näköistä naista? Kyse on Tinderistä, eli mies on swaipannut sinut oikealle muiden joukossa, mutta ulkonäkösi ei aiheuttanut pidempää keskustelun jatkoa.
Mies kaipaa eri näköistä naista, mutta on kuitenkin swaipannut tuon oikealle. Mikä järki tuossa on?
Se, että saa mätsejä. Jos alkaa valkkaamaan, niin ei tule yhtäkään mätsiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kalastava nainen, mutta olen ottanut selvää mikä niissä on ongelmana. Ongelma on siinä, että ne kuvat on tarkoitettu muille miehille ei naisille. Mies ei siis kykene ottamaan huomioon naista vaan deitti-ilmoitus on suunnattu oikeasti miesten katsottavaksi jotta voivat arvioida toisiaan. Näin tämä on selitetty. Naiset haluaa nähdä muunlaisia kuvia, sellaisia jotka on otettu naisen hurmaamis tarkoituksessa.
En oikein usko että tietoisesti olisi suunnattu toisille miehille. Mutta ihmiset helposti ajattelee, että ihmiset ovat suunnilleen samanlaisia kuin itse on, joten jos omassa kaveriporukassa isot kalanvonkaleet on hieno juttu, ajattelee mies että naistenkin mielestä on. Vaikka se on vain pieni osa naisia, jotka sellaista arvostaa. Joskus menneinä aikoina, kun ruoka piti hankkia luonnosta, varmaan olikin kovaa valuuttaa mies, jolla oli näyttää että saalista saa, koska se suoraan tarkoitti parempaa eloonjäämismahdollisuutta jälkeläisille, mutta ei toki enää nykyään.
Itselleni kyllä kalastuskuvat ei ole turn off, vaan päinvastoin kertovat erä- ja retkeilyhenkisestä miehestä, joka on minulle hyvä juttu koska itsekin tykkään sellaisesta.
Ongelma on siinä että mies esittelee itselleen tärkeitä asioita eikä niitä naisten vaatimia asioita
Niin, yllättävää kyllä naisella todellakin on vaatimuksia miehille. Tästä mies loukkaantuu vilpittömästi, sillä mies etsii naista joka tukee miehelle tärkeitä harrastuksia ja tavoitteita. Naisen pitäisi olla miestä varten ja mies on itseään varten.
Yllättävää, miten paljon uhritumista harrastekuvat voivat Tinderissä aiheuttaa. Ajatella, että jossain on sinkkumies, joka nauttii vapaa-ajastaan, vaikka ei ole naista. Ja se naisen vaatimus oli se, että jo ennen parisuhdettakin miehen pitäisi keskittyä vain naisen hyväksymiin asioihin?
Sehän se suurin rikos onkin, mies nauttii ilman naista. Tämä ei näille miesvihaajille kertakaikkiaan käy!
Miehethän siitä suuttuu, kun naiset ei tykkää niitten kalakuvista 😃 hirveä ulina kun naiset kertoo (kysyttäessä millaiset profiilit on turn off), että kalakuvat ei kiinnosta.
Ja ihan sama ulina alkaa naisilla, kun miehet kertovat, mistä kuvista he eivät pidä naisilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle kalakuva edustaa sitä että ei ole jaksettu nähdä vaivaa. Miehen kännykässä ne helpoimmin löydettävät kuvat itsestä ovat harrastuskuvat joten sitten laitetaan sellainen ja vielä pari muutakin kalakuvaa varmuuden vuoksi ja ajatellaan että homma hoidettu.
Ei minua häiritse jos profiilissä on yksi harrastuskuva mutta se ei saisi koskaan olla se joka lävähtää ensimmäiseksi esille eikä varsinkaan ainoa kuva-aihe.
Jos sinulla on noin paljon markkina-arvoa Tinderissä, että pystyt määrittelemään, mitä mies saa ja ei saa tehdä, niin et liene enää sinkku.
Minä en ole Tinderissä määrittämässä jotain hiton markkina-arvoa vaan etsimässä parisuhdetta. Ja silloin olisi kiva jos se mieskin jaksaisi panostaa hommaan sen verran että miettisi mitkä kuvat antavat hänestä parhaan kuvan. Edelleen minulle tulee jostain random kalakuvasta mieleen että mies nyt vain on siellä Tinderissä kun muutkin ovat ja ottanut sinne ensimmäiset kuvat jotka kännykästä löytyivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle kalakuva edustaa sitä että ei ole jaksettu nähdä vaivaa. Miehen kännykässä ne helpoimmin löydettävät kuvat itsestä ovat harrastuskuvat joten sitten laitetaan sellainen ja vielä pari muutakin kalakuvaa varmuuden vuoksi ja ajatellaan että homma hoidettu.
Ei minua häiritse jos profiilissä on yksi harrastuskuva mutta se ei saisi koskaan olla se joka lävähtää ensimmäiseksi esille eikä varsinkaan ainoa kuva-aihe.
Jos sinulla on noin paljon markkina-arvoa Tinderissä, että pystyt määrittelemään, mitä mies saa ja ei saa tehdä, niin et liene enää sinkku.
Minä en ole Tinderissä määrittämässä jotain hiton markkina-arvoa vaan etsimässä parisuhdetta. Ja silloin olisi kiva jos se mieskin jaksaisi panostaa hommaan sen verran että miettisi mitkä kuvat antavat hänestä parhaan kuvan. Edelleen minulle tulee jostain random kalakuvasta mieleen että mies nyt vain on siellä Tinderissä kun muutkin ovat ja ottanut sinne ensimmäiset kuvat jotka kännykästä löytyivät.
Et sinä omaasi määritäkään, vaan ne muut miehet. Jos sinulla on varaa alkaa laittamaan miehille ohjeita, miten sinut saa syttymään Tinderissä, niin olet varmasti aika haluttua materiaalia siellä. Toki saat asettaa juuri sellaisia vaatimuksia, kuin haluat, mutta ne eivät välttämättä vastaa sitä, mitä itse pystyt miehelle tarjoamaan.
Olen seurannut sivusta ystäväni parisuhdetta kalastavan ja metsästävän miehen kanssa.
Mies ei ole tyyliin ikinä kotona, joka vuodenajalle löytyy pakollista menoa kalastuksen ja metsästyksen puitteissa. Mies jätti ystäväni vastasyntyneen ja taaperon kanssa viikoksi yksin selviytymään, pahasti revenneenä, ukko lähti kalaan. Oli aivan pakko päästä. Siitä syystä kalastus ja metsästys olisi itselleni suuri turn off, kaikki menee näiden harrastusten edelle. Halusin perheeseen sitoutuneen ja lapsiinsa panostavan miehen, sitä ei voi olla jos on jatkuvasti kalassa tai metsällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olin ihan innostunut kun näin näitä kalastuskuvia. Ehdottelin miehille, että voitais sit mennä yhdessä kalaan kun mäkin tykkään kalastaa. Siihen loppui keskustelu miehen osalta. Eivät siis halunneet siitä yhteistä harrastusta ja ilmeisesti kalastava nainen on turn off.
Olisiko niin, että mies kaipasi vähän eri näköistä naista? Kyse on Tinderistä, eli mies on swaipannut sinut oikealle muiden joukossa, mutta ulkonäkösi ei aiheuttanut pidempää keskustelun jatkoa.
Mies kaipaa eri näköistä naista, mutta on kuitenkin swaipannut tuon oikealle. Mikä järki tuossa on?
Mies swaippaa oikealle naisen, jonka ulkonäöstä ei pidä. Sitten, kun nainen swaippaa miehen oikealle, mies häipyy linjoilta, koska ei pidä naisen ulkonäöstä. Mikä järki tuossa on?
Mä en kans ymmärrä, miksi se on turn off. Minä arvostan. Harmi kun itselleni sattui vain näitä oluttuopin kanssa poseeraavia. Olisin mieluummin ollut kalastajan kuin kaljaveikon tai viskisiepon kumppani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sinä omaasi määritäkään, vaan ne muut miehet. Jos sinulla on varaa alkaa laittamaan miehille ohjeita, miten sinut saa syttymään Tinderissä, niin olet varmasti aika haluttua materiaalia siellä. Toki saat asettaa juuri sellaisia vaatimuksia, kuin haluat, mutta ne eivät välttämättä vastaa sitä, mitä itse pystyt miehelle tarjoamaan.
Mitä hiton "varaa"? Ei pariutuminen ole mikään pakko jossa on tai ei ole varaa johonkin. Jos en löydä miestä joka tuntuu minusta oikealta niin sitten en löydä. Enkä minä mitään vaatimuksia aseta, minä vain kerron millainen fiilis minulle tulee näistä kalakuvista. Kalamies sitten voi ihan itse päättää että noteeraako minun ajatukseni vai ei,
Kelpaa kalastava mies, muttei sellainen, jossa sitä retkottavaa kalaa roikotetaan lippis vinossa muille heimoveljille esiteltäväksi.
Pahimmassa tapauksessa puolikuollut kala järveen ja uutta siimaa kireäksi. Ja takalippis tärisee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet naiset haluavat luonnossa liikkuvaa miestä mutta siellä ei saa kalastaa eikä metsästää. Mitä siellä saa tehdä? Poimia kukkia ja ottaa selfietä? Ei kiinnosta.
Tämä. Unohdit puiden halailun..
Saattehan te kalastaa ja metsästää, kukaan ei kiellä. Moni nainen haluaa mieluummin kumppanin, jonka kanssa esim. vaellella ja telttailla ja marjastaa ja sienestää. Sekin on täysin sallittu valinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina sama kaava että naiset kertoo mistä ei pidä ja ikisinkut miehet vänkää että kyllä pidät koska minä määrään. Samaan aikaan sosiaalisesti taitava mies toteaa että okei ei kalakuvaa ja pääsee paremmin treffeille.
Ja sosiaalisesti taitava nainen ymmärtäisi kalakuvan nähdessään, että kalastus on tämän miehen harrastus. Että joko ottaa miehen harrastuksineen tai etsii toisen miehen. Eikä yritä sanella, mitä toinen saa harrastaa.
Jos olisit sosiaalisesti taitava ymmärtäisit ettei nainen yritä kontrolloida mitä saa harrastaa vaan harmittelee ettei miehen profiilista löydy vetoavampaa kuvamateriaalia. Minäkin harrastan kaikenlaista josta ymmärrän että ei ole mitään mieltä laittaa deittiprofiiliin. Toki jos kalastus on henki ja elämä niin sitten ilman muuta se kalakuva.
Miksi ihmeessä siellä pitäisi olla "vetoavampaa kuvamateriaalia", jos se ei ole totta? Itseään siellä esitellään, omia kiinnostuksen kohteita ja elämää. Mitä ihmeen teatterilavastusta oikein odotat? Eikö ole parempi olla rehellinen?
Mistä keksit että pitäisi jotain epätotta olla? Tänne linkitettiin kerran miehen profiili joka ei mennyt kaupaksi ja syy oli ilmiselvä. Siinä tosiaan esiteltiin runsaalla kuvakavalkaadilla omia kiinnostuksen kohteita ja elämää. Mm mies leikkaamassa ruohoa. Sori mutta ei noin. Ei nainen hae ruohonleikkaajaa vaan eroottista kumppania.
Siis hauispullistelua ja pippelin kuvia kaipaat? Varmaan omat kuvasi ovat sitten samaa paljastavaa tasoa.
Näytä hyvältä ja siistiltä, katse kameraan, hyvä valo ja hymy. Siinä se on.
Niinpä. Ei se sen kummempaa vaadi. Mulle täydellinen profiili olisi sellainen että siinä on jonkinlainen selvä potretti ja jossa kasvot näkyy hyvin ja kuvassa katsotaan kameraan. Mies näyttää kuvassa siltä että on sinut itsensä ja maailman kanssa. Tietty pilke silmäkulmassa hyvällä maulla plussaa. Sitten täydellisessä profiilissa olisi myös kokovartalokuva siistit vaatteet päällä ja kuvasta näkee että se on otettu sosiaalisessa tilanteessa ja mies viihtyy. Sitten jos on joku harrastus joka oikeasti vaikuttaa elämään, siitä voi laittaa kuvan.
Mies voi olla hyvä ja läsnäoleva isä ja samalla harrastaa kalastusta. Mies voi olla hiton huono isä vaikka on aina paikalla, sohvalla tai koneella. Se on miehestä kiinni, ei harrastuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Mies voi olla hyvä ja läsnäoleva isä ja samalla harrastaa kalastusta. Mies voi olla hiton huono isä vaikka on aina paikalla, sohvalla tai koneella. Se on miehestä kiinni, ei harrastuksesta.
Kyse ei ole siitä onko joku harrastus tai ei vaan siitä onko se harrastus se ensimmäinen asia jolla yrittää itsensä parisuhdemarkkinoilla myydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta mitä ihmeen iloa on mätsistä ihmisen kanssa, joka ei kiinnosta? Tätä ei minun lisäkseni varmaan moni muukaan nainen ymmärrä. Sehän on yhtä tyhjän kanssa.
eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta mitä ihmeen iloa on mätsistä ihmisen kanssa, joka ei kiinnosta? Tätä ei minun lisäkseni varmaan moni muukaan nainen ymmärrä. Sehän on yhtä tyhjän kanssa.
eri
Ei se miehelle ole. Koska miehelle niitä mätsejä ei tule, niin se yksikin mätsi pitää kuitenkin jonkinlaista itseluottamusta yllä. Minut on todellakin joku swaipannut oikealle! Se, onko se oma unelmien nainen, ei ole juuri merkitystä.
Ei vaan sinä et haista sitä, kun olet viettänyt koko päivän sen haisevan kalan kanssa.