Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisena ihmettelen, miksi kalastus ja kalakuvat on niin valtava turn off?

Vierailija
07.08.2023 |

Tämä aina mainitaan siellä kärkipäässä, kun kerrotaan turn offeja miehessä, kauheaa jos on kuva miehestä kalastamassa, tai kalan kanssa! Miksi?

Itsekin olen kaupungissa elävä nainen, joka ei kalasta, mutta jos mies harrastaisi kalastusta, en keksi siitä mitään negatiivista. Ehkä syy on, koska olen itsekin joskus kokeillut kalastamista ja käynyt vaeltamassa?

Keksin niin paljon pahempiakin turn offeja kuin joku kalakuva, esim pettäminen, maksullisten harrastaminen, peliongelma, alkoholiongelma jne. Mutta aina takerrutaan siihen kalastamiseen ja kalakuviin.

Ehkä sitä pitäisi vaan itse alkaa poimia näistä parhaat päältä? Automaattisen hylkäyksen sijaan laitella näille miehelle viestejä, että hieno kala ja missäs on noin hyvät kalavedet ja hienot maisemat?

Kommentit (443)

Vierailija
221/443 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olin ihan innostunut kun näin näitä kalastuskuvia. Ehdottelin miehille, että voitais sit mennä yhdessä kalaan kun mäkin tykkään kalastaa. Siihen loppui keskustelu miehen osalta. Eivät siis halunneet siitä yhteistä harrastusta ja ilmeisesti kalastava nainen on turn off.

Olisiko niin, että mies kaipasi vähän eri näköistä naista? Kyse on Tinderistä, eli mies on swaipannut sinut oikealle muiden joukossa, mutta ulkonäkösi ei aiheuttanut pidempää keskustelun jatkoa.

Mies kaipaa eri näköistä naista, mutta on kuitenkin swaipannut tuon oikealle. Mikä järki tuossa on?

Se, että saa mätsejä. Jos alkaa valkkaamaan, niin ei tule yhtäkään mätsiä.

Mutta mitä ihmeen iloa on mätsistä ihmisen kanssa, joka ei kiinnosta? Tätä ei minun lisäkseni varmaan moni muukaan nainen ymmärrä. Sehän on yhtä tyhjän kanssa.

eri

Ei se miehelle ole. Koska miehelle niitä mätsejä ei tule, niin se yksikin mätsi pitää kuitenkin jonkinlaista itseluottamusta yllä. Minut on todellakin joku swaipannut oikealle! Se, onko se oma unelmien nainen, ei ole juuri merkitystä.

Aa, nyt minä ymmärrän. Miehet mätsäävät kaikki ja sitten voikin valittaa, että saa mätsejä vain läskeiltä. Sitten toiset miehet ovat ymmärtäväisiä ja sanovat "veli, tuo on niin totta, naiset eivät ymmärrä tasoaan vaan haluavat paljon itseään tasokkaamman miehen".

Mätsejä tulee lihavilta naisilta nimenomaan sen takia, että lihavat naiset ovat laittaneet vaatimuksensa miehen ulkonäöstä paljon matalammalle. Kauniit naiset ovat Tinderissä ihan valtavan suosittuja, ja valitsevat piirun tarkasti, kenet swaippaavat oikealle. Ja usein kauniiden naisten tykkäykset menevät näille täydellisille hiusrajoille/rasvaprosenteille. Lihavia naisia on myös Tinderissä paljon enemmän, kuin hoikkia. Kuten varmaan sama juttu miehissäkin. Sen takia 80 prosenttia naisten tykkäyksistä meneekin alle 10 prosentille miehistä.

Tinderissä sadasta käyttäjästä on 80 miehiä ja 20 naisia. Jos ei halua itselleen lihavaa naista, ei heille kannata laittaa tykkäyksiä.

Vierailija
222/443 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kalastava nainen, mutta olen ottanut selvää mikä niissä on ongelmana. Ongelma on siinä, että ne kuvat on tarkoitettu muille miehille ei naisille. Mies ei siis kykene ottamaan huomioon naista vaan deitti-ilmoitus on suunnattu oikeasti miesten katsottavaksi jotta voivat arvioida toisiaan. Näin tämä on selitetty. Naiset haluaa nähdä muunlaisia kuvia, sellaisia jotka on otettu naisen hurmaamis tarkoituksessa.

Tämähän se ongelma on. Naisia pidetään yhteiskunnassa niin merkityksettöminä, että mies puhuu toisille miehille silloinkin kun pitäisi puhua naisille. Kaikki paidattomat salikuvat ja hassunhauskat kaljabilekuvat on valittu siksi että mies tykkäsi niistä.

Vastaavasti naiset on niin opetettu miellyttämään miehiä, että nainen tekee helposti miehille mieleisen profiilin.

Vuosikymmeniä häivytetty naisten ja miesten välisiä eroja, ja kuitenkin naiset vänisevät että wää miksei mies kohtele minua niinkuin naisena. Sori jos yritän kohdella teitä kuten kaikkia muitakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/443 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina sama kaava että naiset kertoo mistä ei pidä ja ikisinkut miehet vänkää että kyllä pidät koska minä määrään. Samaan aikaan sosiaalisesti taitava mies toteaa että okei ei kalakuvaa ja pääsee paremmin treffeille.

Ja sosiaalisesti taitava nainen ymmärtäisi kalakuvan nähdessään, että kalastus on tämän miehen harrastus. Että joko ottaa miehen harrastuksineen tai etsii toisen miehen. Eikä yritä sanella, mitä toinen saa harrastaa.

Jos olisit sosiaalisesti taitava ymmärtäisit ettei nainen yritä kontrolloida mitä saa harrastaa vaan harmittelee ettei miehen profiilista löydy vetoavampaa kuvamateriaalia. Minäkin harrastan kaikenlaista josta ymmärrän että ei ole mitään mieltä laittaa deittiprofiiliin. Toki jos kalastus on henki ja elämä niin sitten ilman muuta se kalakuva.

Miksi ihmeessä siellä pitäisi olla "vetoavampaa kuvamateriaalia", jos se ei ole totta? Itseään siellä esitellään, omia kiinnostuksen kohteita ja elämää. Mitä ihmeen teatterilavastusta oikein odotat? Eikö ole parempi olla rehellinen?

Mistä keksit että pitäisi jotain epätotta olla? Tänne linkitettiin kerran miehen profiili joka ei mennyt kaupaksi ja syy oli ilmiselvä. Siinä tosiaan esiteltiin runsaalla kuvakavalkaadilla omia kiinnostuksen kohteita ja elämää. Mm mies leikkaamassa ruohoa. Sori mutta ei noin. Ei nainen hae ruohonleikkaajaa vaan eroottista kumppania.

Siis hauispullistelua ja pippelin kuvia kaipaat? Varmaan omat kuvasi ovat sitten samaa paljastavaa tasoa.

Näytä hyvältä ja siistiltä, katse kameraan, hyvä valo ja hymy. Siinä se on.

"Näytä hyvältä" onkin sitten vähän laajempi juttu.

Vierailija
224/443 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kalastava nainen, mutta olen ottanut selvää mikä niissä on ongelmana. Ongelma on siinä, että ne kuvat on tarkoitettu muille miehille ei naisille. Mies ei siis kykene ottamaan huomioon naista vaan deitti-ilmoitus on suunnattu oikeasti miesten katsottavaksi jotta voivat arvioida toisiaan. Näin tämä on selitetty. Naiset haluaa nähdä muunlaisia kuvia, sellaisia jotka on otettu naisen hurmaamis tarkoituksessa.

En oikein usko että tietoisesti olisi suunnattu toisille miehille. Mutta ihmiset helposti ajattelee, että ihmiset ovat suunnilleen samanlaisia kuin itse on, joten jos omassa kaveriporukassa isot kalanvonkaleet on hieno juttu, ajattelee mies että naistenkin mielestä on. Vaikka se on vain pieni osa naisia, jotka sellaista arvostaa. Joskus menneinä aikoina, kun ruoka piti hankkia luonnosta, varmaan olikin kovaa valuuttaa mies, jolla oli näyttää että saalista saa, koska se suoraan tarkoitti parempaa eloonjäämismahdollisuutta jälkeläisille, mutta ei toki enää nykyään.

Itselleni kyllä kalastuskuvat ei ole turn off, vaan päinvastoin kertovat erä- ja retkeilyhenkisestä miehestä, joka on minulle hyvä juttu koska itsekin tykkään sellaisesta.

Ongelma on siinä että mies esittelee itselleen tärkeitä asioita eikä niitä naisten vaatimia asioita

Niin, yllättävää kyllä naisella todellakin on vaatimuksia miehille. Tästä mies loukkaantuu vilpittömästi, sillä mies etsii naista joka tukee miehelle tärkeitä harrastuksia ja tavoitteita. Naisen pitäisi olla miestä varten ja mies on itseään varten.

Yllättävää, miten paljon uhritumista harrastekuvat voivat Tinderissä aiheuttaa. Ajatella, että jossain on sinkkumies, joka nauttii vapaa-ajastaan, vaikka ei ole naista. Ja se naisen vaatimus oli se, että jo ennen parisuhdettakin miehen pitäisi keskittyä vain naisen hyväksymiin asioihin? 

Sehän se suurin rikos onkin, mies nauttii ilman naista. Tämä ei näille miesvihaajille kertakaikkiaan käy!

Miehethän siitä suuttuu, kun naiset ei tykkää niitten kalakuvista 😃 hirveä ulina kun naiset kertoo (kysyttäessä millaiset profiilit on turn off), että kalakuvat ei kiinnosta.

Ei kiinnosta ja turn off on muuten eri asioita. Jokaisessa ihmisessä on monta puolta, eikä kaikista tarvitse olla kiinnostunut, jos on parisuhtessa. Turn off taas on este parisuhteelle. Mutta toki sinulla nämä sama asia - miehellä ei saa olla mitään, mistä sinä et pidä. 

Vierailija
225/443 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän se ongelma on. Naisia pidetään yhteiskunnassa niin merkityksettöminä, että mies puhuu toisille miehille silloinkin kun pitäisi puhua naisille. Kaikki paidattomat salikuvat ja hassunhauskat kaljabilekuvat on valittu siksi että mies tykkäsi niistä.

Vastaavasti naiset on niin opetettu miellyttämään miehiä, että nainen tekee helposti miehille mieleisen profiilin.

Kallistun itse vahvasti myöskin tämän ajatuksen suuntaan. Jos miettii asiaa toisin päin, niin olisiko miehille vetoavia sellaiset deitti-ilmoituskuvat, jossa nainen vaikka kutoo villasukkaa tai lukee keskittyneesti jotain 800 sivun järkälettä?

Sopii kunhan se nainen pysyy visusti kotona.

Siksi miehet taas vihaavat naisten matkustelukuvia ja -harrastusta. Ei tuu pullaa eikä pillua silloin.

No onhan nyt taas vedetty mutkat suoriksi. En pidä himomatkailijoista koska ei ole minulla moiseen varaa, enkä pidä itse matkailusta niin paljon, että menisin kimppaan jonkun himomatkailijan kanssa. Joskus matkaileminen ok.

Vierailija
226/443 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://i.pinimg.com/736x/49/ab/f7/49abf7117eeb8a01e45dc8bfe4892eaf--sex…

Tämä oli kuva, jota käytin Tinderissä kokeilumielessä profiilin ykköskuvana Turku + 100 km. Mätsejä tuli lähes jokaisen naisen kanssa ja varmasti yli puolet naisista aloitti keskustelun. Minulla oli hetkessä 99+ tykkäystä ja olisin saanut treffejä niin paljon, kuin olisin ikinä halunnut. No en vastannut yhdellekään, koska tuo oli vain kuvatesti. Mutta tuo on ainoa keino saada Tinderissä mätsejä ja seuraa niin paljon, kuin haluaa: olla miesmalli.

Vierailija
227/443 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuosikymmeniä häivytetty naisten ja miesten välisiä eroja, ja kuitenkin naiset vänisevät että wää miksei mies kohtele minua niinkuin naisena. Sori jos yritän kohdella teitä kuten kaikkia muitakin.

Kun oikein pinnistät niin saatat ymmärtää eron yhteiskunnan tai työelämän kohtelun ja kahdenvälisten intiimien ihmissuhteiden välillä. 

Vierailija
228/443 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli kuva, jota käytin Tinderissä kokeilumielessä profiilin ykköskuvana Turku + 100 km. Mätsejä tuli lähes jokaisen naisen kanssa ja varmasti yli puolet naisista aloitti keskustelun. Minulla oli hetkessä 99+ tykkäystä ja olisin saanut treffejä niin paljon, kuin olisin ikinä halunnut. No en vastannut yhdellekään, koska tuo oli vain kuvatesti. Mutta tuo on ainoa keino saada Tinderissä mätsejä ja seuraa niin paljon, kuin haluaa: olla miesmalli.

Ok. Nyt kun tiedät sen, niin olet varmaan poistunut Tinderistä?

Vierailija
229/443 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. Nyt kun tiedät sen, niin olet varmaan poistunut Tinderistä?

Kyllä, en tee kyseisessä sovelluksessa yhtään mitään.

Vierailija
230/443 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tirsk, muijat esittelee tissivakoaan ja viinilasikuvia ja pitävät niitä jotenkin parempana kuin kalakuvia. Koittakaa nyt hei ottaa järki käteen. Ette te ole itsekään mitään sen parempia tai fiksumpia. 

Tissivako keskimäärin toimii kun pitää herättää miehen huomio, kalakuva ei keskimäärin toimi kun pitää herättää naisen huomio. Joten mikä tässä nyt oli sitten se ristiriita tai vääryys?

Vierailija
231/443 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tirsk, muijat esittelee tissivakoaan ja viinilasikuvia ja pitävät niitä jotenkin parempana kuin kalakuvia. Koittakaa nyt hei ottaa järki käteen. Ette te ole itsekään mitään sen parempia tai fiksumpia. 

Tissivako keskimäärin toimii kun pitää herättää miehen huomio, kalakuva ei keskimäärin toimi kun pitää herättää naisen huomio. Joten mikä tässä nyt oli sitten se ristiriita tai vääryys?

Ja sitten se rehellinen vastaus: mikä on se todellinen kuva miehestä, joka herättää lähes kaikkien naisten kinnostuksen. Myös niiden nuorien ja kauniiden. Ei pelkästään lihavien ja keski-ikäisten.

Vierailija
232/443 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun oikein pinnistät niin saatat ymmärtää eron yhteiskunnan tai työelämän kohtelun ja kahdenvälisten intiimien ihmissuhteiden välillä. 

Tuskin tajuaa.

Vierailija
233/443 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten se rehellinen vastaus: mikä on se todellinen kuva miehestä, joka herättää lähes kaikkien naisten kinnostuksen. Myös niiden nuorien ja kauniiden. Ei pelkästään lihavien ja keski-ikäisten.

... Kysymysmerkki piti laittaa vielä perään.

Vierailija
234/443 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huutonaurua! Et kai sinä kuvitellut, että yksikään nainen otti tuon kuvan tosissaan? Siitä näkyy kilometrin päähän, että kuva on feikki.

Vierailija
235/443 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla ole mitään kalastavia miehiä vastaan, mutta mun mielestä ne kuvat ei kuulu deittisovelluksiin. Jo ihan siitäkin syystä, että ne kuvat ei useimmiten ole millään tavalla edustavia: äijä on jossain pieruverkkareissa ja kumisaappaissa, rasvaiset hiukset ja pitelee käsissään kuollutta siikaa. Ei se ainakaan mussa herätä mitään "voi vitsi miten komea uros pakko saada nyt heti" -viboja, mutta ollaanhan me erilaisia. Mutta hei - eihän kalastuskuvien olekaan tarkoitus olla mitään malliotoksia, mutta kun deittisovelluksissa suurin osa kiinnittää huomiota vaan ja pelkästään ulkonäköön ja "miellyttäviin" kuviin. Varmasti kivoja kuvia, mutta mun mielestä ne ei kuulu näihin sovelluksiin. 

En minä haluaisikaan sellaista naista, jonka mielestä pitäisi esittää jotain muuta kuin on. Ne pieruverkkarit ja kumisaappaat tulee sitten arjessa vastaan, vaikka kuvassa olisikin puku päällä.

Vierailija
236/443 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MITÄ VÄLIÄ? Joo kauniit ihmiset saa tykkäyksiä sukupuolesta riippumatta, mitä sitten? Miten imbesilli pitää olla, että tämä on jotenkin yllätys?

Ja mitä ihmeen väliä olmille, ei ne kauniit ihmiset liity häneen mitenkään.

Vierailija
237/443 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat "lähes kaikkien naisten kiinnostuksen", niin sellaista kuvaa ei ole olemassakaan. Miksi sinä edes haluaisit satojen ja tuhansien naisten kiinnostuksen? Eihän siinä ole mitään järkeä. 99 % niistä naisista on kuitenkin sellaisia, että te ette sovi yhteen.

Vierailija
238/443 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaako, jos sille kalalle laittaa viinipullon suuhun?

T. Kala-ukko

Vierailija
239/443 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MITÄ VÄLIÄ? Joo kauniit ihmiset saa tykkäyksiä sukupuolesta riippumatta, mitä sitten? Miten imbesilli pitää olla, että tämä on jotenkin yllätys?

Ja mitä ihmeen väliä olmille, ei ne kauniit ihmiset liity häneen mitenkään.

No tulihan se rehellinen vastaus sieltä. Eli komea mies saa tykkäyksiä, sanotaan se vielä näin :)

Vierailija
240/443 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat "lähes kaikkien naisten kiinnostuksen", niin sellaista kuvaa ei ole olemassakaan. Miksi sinä edes haluaisit satojen ja tuhansien naisten kiinnostuksen? Eihän siinä ole mitään järkeä. 99 % niistä naisista on kuitenkin sellaisia, että te ette sovi yhteen.

No miksi se tissivako sitten herättää kaikkien miesten huomion? Sinun mielestäsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi