Naisena ihmettelen, miksi kalastus ja kalakuvat on niin valtava turn off?
Tämä aina mainitaan siellä kärkipäässä, kun kerrotaan turn offeja miehessä, kauheaa jos on kuva miehestä kalastamassa, tai kalan kanssa! Miksi?
Itsekin olen kaupungissa elävä nainen, joka ei kalasta, mutta jos mies harrastaisi kalastusta, en keksi siitä mitään negatiivista. Ehkä syy on, koska olen itsekin joskus kokeillut kalastamista ja käynyt vaeltamassa?
Keksin niin paljon pahempiakin turn offeja kuin joku kalakuva, esim pettäminen, maksullisten harrastaminen, peliongelma, alkoholiongelma jne. Mutta aina takerrutaan siihen kalastamiseen ja kalakuviin.
Ehkä sitä pitäisi vaan itse alkaa poimia näistä parhaat päältä? Automaattisen hylkäyksen sijaan laitella näille miehelle viestejä, että hieno kala ja missäs on noin hyvät kalavedet ja hienot maisemat?
Kommentit (443)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kalastava nainen, mutta olen ottanut selvää mikä niissä on ongelmana. Ongelma on siinä, että ne kuvat on tarkoitettu muille miehille ei naisille. Mies ei siis kykene ottamaan huomioon naista vaan deitti-ilmoitus on suunnattu oikeasti miesten katsottavaksi jotta voivat arvioida toisiaan. Näin tämä on selitetty. Naiset haluaa nähdä muunlaisia kuvia, sellaisia jotka on otettu naisen hurmaamis tarkoituksessa.
En oikein usko että tietoisesti olisi suunnattu toisille miehille. Mutta ihmiset helposti ajattelee, että ihmiset ovat suunnilleen samanlaisia kuin itse on, joten jos omassa kaveriporukassa isot kalanvonkaleet on hieno juttu, ajattelee mies että naistenkin mielestä on. Vaikka se on vain pieni osa naisia, jotka sellaista arvostaa. Joskus menneinä aikoina, kun ruoka piti hankkia luonnosta, varmaan olikin kovaa valuuttaa mies, jolla oli näyttää että saalista saa, koska se suoraan tarkoitti parempaa eloonjäämismahdollisuutta jälkeläisille, mutta ei toki enää nykyään.
Itselleni kyllä kalastuskuvat ei ole turn off, vaan päinvastoin kertovat erä- ja retkeilyhenkisestä miehestä, joka on minulle hyvä juttu koska itsekin tykkään sellaisesta.
Ongelma on siinä että mies esittelee itselleen tärkeitä asioita eikä niitä naisten vaatimia asioita
Niin, yllättävää kyllä naisella todellakin on vaatimuksia miehille. Tästä mies loukkaantuu vilpittömästi, sillä mies etsii naista joka tukee miehelle tärkeitä harrastuksia ja tavoitteita. Naisen pitäisi olla miestä varten ja mies on itseään varten.
Yllättävää, miten paljon uhritumista harrastekuvat voivat Tinderissä aiheuttaa. Ajatella, että jossain on sinkkumies, joka nauttii vapaa-ajastaan, vaikka ei ole naista. Ja se naisen vaatimus oli se, että jo ennen parisuhdettakin miehen pitäisi keskittyä vain naisen hyväksymiin asioihin?
Sehän se suurin rikos onkin, mies nauttii ilman naista. Tämä ei näille miesvihaajille kertakaikkiaan käy!
Miehethän siitä suuttuu, kun naiset ei tykkää niitten kalakuvista 😃 hirveä ulina kun naiset kertoo (kysyttäessä millaiset profiilit on turn off), että kalakuvat ei kiinnosta.
No sitte voit pysyä ihan sinkkuna vain jos ei makkara kelpaa...
Riippuu siitä, miten innokas kalastaja mies on. Jos kaikki vapaa-aika menee kalastukseen, jokainen ylimääräinen killinki menee kalastustuksen rahoittamiseen, niin ei kiitos.
Toisaalta, mikä tahansa fanaattinen harrastaminen on turn off. Oli sitten pyöräilyä, golfia, pienoisrautatien rakentamista....
Vierailija kirjoitti:
Näin kasvissyöjänä en halua nähdä kuvia kuolleista eläimistä.
No sitten voit ihan sinkkuna pysyä jos ei makkara kelpaa...
Mua ei myöskään haittaa kalakuvat mutta minä tykkäänkin vaeltaa, kalastaa, metsästää. Luonnossa liikkuminen on mahtava juttu ja mikä mukavampaa kuin tehdä sitä hyvässä seurassa. Lisäksi pelaan golfia. Onneksi löysin Tinderistä juuri samoista asioista tykkäävän miehen.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä vertaus toi että nainen rokottaa kirjoneulesukkaa :D. Eihän palstamies voi myöntää sitä että vähän hassulta taatusti vaikuttaisi.
Mahtaisikohan polvipituisen kirjoneulesukan roikotus vedota edes niihin miehiin jotka kuvittelee haluavansa jotain perinteistä naista 🤔. Kuitenkin rukoilevat että ensimmäisen vastaa se raikas ja meikitön naapurintyttö (= pari sataa kustantava taitava nudemeikki) ja epäilyttävän paksut blondit hiukset.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä vertaus toi että nainen rokottaa kirjoneulesukkaa :D. Eihän palstamies voi myöntää sitä että vähän hassulta taatusti vaikuttaisi.
Mä en oikeasti näkisi tässä mitään hassua. Olisi mukavaa, jos nainen harrastaisi sukankutomista tai sitten vaikka tekisi niitä korvapuusteja. Olisi mukavaa, kun naisella olisi joku harrastus ja hän olisi kiinnostunut jostain. Tekisi jotain, mistä saa iloa.
Eiköhän nyt valokuvia yleensä oteta ns. hyvistä hetkistä. Kun mies saa ison kalan, se on hänelle hyvä hetki, ja siitä otetaan muistoksi kuva. Siinä näytetään, että tämmöinen olen iloisena ja ylpeänä. En usko, että tavallinen mies taktikoi että miten hän nyt yrittäisi hurmata naisen näillä kuvilla. Rehellisyys on paljon tärkeämpää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kalastava nainen, mutta olen ottanut selvää mikä niissä on ongelmana. Ongelma on siinä, että ne kuvat on tarkoitettu muille miehille ei naisille. Mies ei siis kykene ottamaan huomioon naista vaan deitti-ilmoitus on suunnattu oikeasti miesten katsottavaksi jotta voivat arvioida toisiaan. Näin tämä on selitetty. Naiset haluaa nähdä muunlaisia kuvia, sellaisia jotka on otettu naisen hurmaamis tarkoituksessa.
En oikein usko että tietoisesti olisi suunnattu toisille miehille. Mutta ihmiset helposti ajattelee, että ihmiset ovat suunnilleen samanlaisia kuin itse on, joten jos omassa kaveriporukassa isot kalanvonkaleet on hieno juttu, ajattelee mies että naistenkin mielestä on. Vaikka se on vain pieni osa naisia, jotka sellaista arvostaa. Joskus menneinä aikoina, kun ruoka piti hankkia luonnosta, varmaan olikin kovaa valuuttaa mies, jolla oli näyttää että saalista saa, koska se suoraan tarkoitti parempaa eloonjäämismahdollisuutta jälkeläisille, mutta ei toki enää nykyään.
Itselleni kyllä kalastuskuvat ei ole turn off, vaan päinvastoin kertovat erä- ja retkeilyhenkisestä miehestä, joka on minulle hyvä juttu koska itsekin tykkään sellaisesta.
Ongelma on siinä että mies esittelee itselleen tärkeitä asioita eikä niitä naisten vaatimia asioita
Niin, yllättävää kyllä naisella todellakin on vaatimuksia miehille. Tästä mies loukkaantuu vilpittömästi, sillä mies etsii naista joka tukee miehelle tärkeitä harrastuksia ja tavoitteita. Naisen pitäisi olla miestä varten ja mies on itseään varten.
Yllättävää, miten paljon uhritumista harrastekuvat voivat Tinderissä aiheuttaa. Ajatella, että jossain on sinkkumies, joka nauttii vapaa-ajastaan, vaikka ei ole naista. Ja se naisen vaatimus oli se, että jo ennen parisuhdettakin miehen pitäisi keskittyä vain naisen hyväksymiin asioihin?
Ei se ketään haittaa että sinkkumiehellä on harrastuksia. Turha sitten vaan valittaa jos ei seuraa löydy, jos on niin hölmö tai itsekeskeinen että kuvittelee niitten kalakuvien herättävän naisten mielenkiinnon.
Vierailija kirjoitti:
Kalastus, tuo köyhän miehen metsästys.
Kalliimpaa kun puskassa istuminen ja haulikolla sorsia ampua.
Aina sama kaava että naiset kertoo mistä ei pidä ja ikisinkut miehet vänkää että kyllä pidät koska minä määrään. Samaan aikaan sosiaalisesti taitava mies toteaa että okei ei kalakuvaa ja pääsee paremmin treffeille.
jorenkullreikä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalastus, tuo köyhän miehen metsästys.
Kalliimpaa kun puskassa istuminen ja haulikolla sorsia ampua.
Kalastus on niitä harrastuksia joita voi harrastaa ihan minimibudjetilla, mutta rahaa voi toisaalta käyttää siihen ihan loputtomasti.
Mielummin otan luonnossa liikkuvan miehen kuin jonkun baareissa pyörivän. Luontoon voisi lähteä mukaankin hankkimaan itsellekin uusi harrastus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän se ongelma on. Naisia pidetään yhteiskunnassa niin merkityksettöminä, että mies puhuu toisille miehille silloinkin kun pitäisi puhua naisille. Kaikki paidattomat salikuvat ja hassunhauskat kaljabilekuvat on valittu siksi että mies tykkäsi niistä.
Vastaavasti naiset on niin opetettu miellyttämään miehiä, että nainen tekee helposti miehille mieleisen profiilin.
Kallistun itse vahvasti myöskin tämän ajatuksen suuntaan. Jos miettii asiaa toisin päin, niin olisiko miehille vetoavia sellaiset deitti-ilmoituskuvat, jossa nainen vaikka kutoo villasukkaa tai lukee keskittyneesti jotain 800 sivun järkälettä?
Vierailija kirjoitti:
Aina sama kaava että naiset kertoo mistä ei pidä ja ikisinkut miehet vänkää että kyllä pidät koska minä määrään. Samaan aikaan sosiaalisesti taitava mies toteaa että okei ei kalakuvaa ja pääsee paremmin treffeille.
Ja sosiaalisesti taitava nainen ymmärtäisi kalakuvan nähdessään, että kalastus on tämän miehen harrastus. Että joko ottaa miehen harrastuksineen tai etsii toisen miehen. Eikä yritä sanella, mitä toinen saa harrastaa.
Vierailija kirjoitti:
Ne kalakuvat on muille kalastaville miehille otettuja kilpailutarkoituksessa (KUMMALLA ON ISOMPI, SULLA VAI MULLA?). Eivät ne ole mitään deittiprofiilin kuvia. Hyvänen aika kun miehet eivät ymmärrä näin yksinkertaista asiaa!
En kalasta mutta ei mua se kala inhota, syön kyllä kalaa. Mutta mulle on yks hailee, minkäkokoisen fisun joku tuntematon on saanut. Se ei vaan merkitse mitään. Se kala ei merkitse ylipäätään naiselle mitään minkäänlaisena miehisyyden tai itsensä markkinoimisen viestinä.
Aika yksinkertainen sunkin ajatusmaailma on. Suhdautuko muuten samalla tavalla kaikkiin harrastekuviin vai pelkästään miehisinä pitämiisi harrastuksiin.
Se arvostelu johtuu vain siitä että niin monella miehellä se kalakuva. Ei kalastuksessa mitään vikaa ole mutta hassua kun joka toinen mies tinderissä kalakuvalla. Vähän samoin kun se auton ratissa aurinkolasit päässä.
Kalastuskuvissa sinänsä ei mitään vikaa. Mieleeni vaan tulee, että kalastava mies saattaa olla liian konservatiivinen omaan makuuni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisen toive oli se, että mies harrastaa mitä harrastaa, mutta ei vaadi naistakin olemaan innostunut hänen harrastuksestaan. Mistä rautalangasta tää pitää vielä vääntää?
Miten rautalangasta sulle pitää vääntää, ettei deittiproliilin yksi kuva ole vaatimus sinulle yhtään mistään? Se on pyrkimys kertoa siitä, millainen henkilö on.
Ja kyllä, voit laittaa ne villasukat siihen pmaan profiilisi.
Mä olin ihan innostunut kun näin näitä kalastuskuvia. Ehdottelin miehille, että voitais sit mennä yhdessä kalaan kun mäkin tykkään kalastaa. Siihen loppui keskustelu miehen osalta. Eivät siis halunneet siitä yhteistä harrastusta ja ilmeisesti kalastava nainen on turn off.
Kunhan on hienompi kun ex-miehelllä.