Naisena ihmettelen, miksi kalastus ja kalakuvat on niin valtava turn off?
Tämä aina mainitaan siellä kärkipäässä, kun kerrotaan turn offeja miehessä, kauheaa jos on kuva miehestä kalastamassa, tai kalan kanssa! Miksi?
Itsekin olen kaupungissa elävä nainen, joka ei kalasta, mutta jos mies harrastaisi kalastusta, en keksi siitä mitään negatiivista. Ehkä syy on, koska olen itsekin joskus kokeillut kalastamista ja käynyt vaeltamassa?
Keksin niin paljon pahempiakin turn offeja kuin joku kalakuva, esim pettäminen, maksullisten harrastaminen, peliongelma, alkoholiongelma jne. Mutta aina takerrutaan siihen kalastamiseen ja kalakuviin.
Ehkä sitä pitäisi vaan itse alkaa poimia näistä parhaat päältä? Automaattisen hylkäyksen sijaan laitella näille miehelle viestejä, että hieno kala ja missäs on noin hyvät kalavedet ja hienot maisemat?
Kommentit (443)
Tapasin naisen joka oli vielä muakin kovempi kalastamaan.
Nykyisin kalastetaan yhdessä, vasta vaihdettiin isompi vene :)
Vierailija kirjoitti:
Olen kalastava nainen, mutta olen ottanut selvää mikä niissä on ongelmana. Ongelma on siinä, että ne kuvat on tarkoitettu muille miehille ei naisille. Mies ei siis kykene ottamaan huomioon naista vaan deitti-ilmoitus on suunnattu oikeasti miesten katsottavaksi jotta voivat arvioida toisiaan. Näin tämä on selitetty. Naiset haluaa nähdä muunlaisia kuvia, sellaisia jotka on otettu naisen hurmaamis tarkoituksessa.
Meinaatko, että ihmiset rakentavat deittiprofiilit nimenomaan sitä tarkoitusta varten otetuista kuvista? Vaikka muutama laskelmoitu kuva olisikin, niin eiköhän aika moni poimi galleriasta niitä onnistuneimpiä, itselle tärkeitä otoksia.
Hitaampi toki voisi myös kuvitella, että profiilin tarkoitus on kertoa, millainen henkilö on kyseessä - eikä luoda feikkikäsitystä vain hurmaamistarkoituksessa. Toki pidemmälle edenneet tietää, ettei parisuhdemarkkinoilla mikään ole totta.
Vierailija kirjoitti:
Pitäsiköhän minun laittaa kuva itsestäni ja neulomistani kirjoneulesukista tinderiin? Toinen kuva, missä pitelen koria täynnä vastaleivottuja korvapuusteja? Saisinko paljon tykkäyksiä miehiltä?
Kokeile, sillähän se selviää. Minusta harrastekuvat on hyvä tapa kertoa, mitkä asiat sinulle on tärkeitä. Kumpikaan noista ei olisi ainakaan minulle mikää turn off.
Kannattaa ymmärtää, että jos paljon paheksutaan jotain asiaa, niin miehet kyllä osaa olla kertomatta.
Kohta ne ukot lähtee kaverien kesken vain "mökille", vaikka oikeasti kyseessä on kalareissu. Ennen lähtivät "kalaan", vaikka kyseessä oli oikeasti ryyppyreissu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kalastava nainen, mutta olen ottanut selvää mikä niissä on ongelmana. Ongelma on siinä, että ne kuvat on tarkoitettu muille miehille ei naisille. Mies ei siis kykene ottamaan huomioon naista vaan deitti-ilmoitus on suunnattu oikeasti miesten katsottavaksi jotta voivat arvioida toisiaan. Näin tämä on selitetty. Naiset haluaa nähdä muunlaisia kuvia, sellaisia jotka on otettu naisen hurmaamis tarkoituksessa.
En oikein usko että tietoisesti olisi suunnattu toisille miehille. Mutta ihmiset helposti ajattelee, että ihmiset ovat suunnilleen samanlaisia kuin itse on, joten jos omassa kaveriporukassa isot kalanvonkaleet on hieno juttu, ajattelee mies että naistenkin mielestä on. Vaikka se on vain pieni osa naisia, jotka sellaista arvostaa. Joskus menneinä aikoina, kun ruoka piti hankkia luonnosta, varmaan olikin kovaa valuuttaa mies, jolla oli näyttää että saalista saa, koska se suoraan tarkoitti parempaa eloonjäämismahdollisuutta jälkeläisille, mutta ei toki enää nykyään.
Itselleni kyllä kalastuskuvat ei ole turn off, vaan päinvastoin kertovat erä- ja retkeilyhenkisestä miehestä, joka on minulle hyvä juttu koska itsekin tykkään sellaisesta.
Ongelma on siinä että mies esittelee itselleen tärkeitä asioita eikä niitä naisten vaatimia asioita
Niin, yllättävää kyllä naisella todellakin on vaatimuksia miehille. Tästä mies loukkaantuu vilpittömästi, sillä mies etsii naista joka tukee miehelle tärkeitä harrastuksia ja tavoitteita. Naisen pitäisi olla miestä varten ja mies on itseään varten.
Yllättävää, miten paljon uhritumista harrastekuvat voivat Tinderissä aiheuttaa. Ajatella, että jossain on sinkkumies, joka nauttii vapaa-ajastaan, vaikka ei ole naista. Ja se naisen vaatimus oli se, että jo ennen parisuhdettakin miehen pitäisi keskittyä vain naisen hyväksymiin asioihin?
Katkokaa ne ukkojenne virvelit prkl ja lyökää kouraan purkki masennuslääkettä, niin loppuu se ulina.
Raadot ei kiinnosta, miksei se kuva voi olla luonnossa olemisesta? Samaa sarjaa kuin keskarikuvat, heti vasempaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikein usko että tietoisesti olisi suunnattu toisille miehille. Mutta ihmiset helposti ajattelee, että ihmiset ovat suunnilleen samanlaisia kuin itse on, joten jos omassa kaveriporukassa isot kalanvonkaleet on hieno juttu, ajattelee mies että naistenkin mielestä on. Vaikka se on vain pieni osa naisia, jotka sellaista arvostaa. Joskus menneinä aikoina, kun ruoka piti hankkia luonnosta, varmaan olikin kovaa valuuttaa mies, jolla oli näyttää että saalista saa, koska se suoraan tarkoitti parempaa eloonjäämismahdollisuutta jälkeläisille, mutta ei toki enää nykyään.
Itselleni kyllä kalastuskuvat ei ole turn off, vaan päinvastoin kertovat erä- ja retkeilyhenkisestä miehestä, joka on minulle hyvä juttu koska itsekin tykkään sellaisesta.
Ongelma on siinä että mies esittelee itselleen tärkeitä asioita eikä niitä naisten vaatimia asioita
Miehet taas on ihan innossaan, kun jollain naisella on kuvia itsestään ratsastamassa ja koirista agility-radalla. Tekstistä sitten selviää, että hevonen on naisen oma ja koiria useita.
Totta kai. Eihän mies nyt voi tollaan alkaa arvostella naisten vapaanajan viettoa. Hirveetä sovinisimiahan se nyt olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaisia ovat ne kuvat, jotka on otettu naisen hurmaamistarkoituksessa? Mitä ne esittävät? Mitä naiset mielestäsi haluavat nähdä?
Ihan turhaan kyselet. Jos olet mies, sun pitäisi vain teitää se. Sun ainoa funktio on toteuttaa naisen tarpeita, vaikka nainen ei edes itse tietäisi mitä ne on.
Hyvä vertaus toi että nainen rokottaa kirjoneulesukkaa :D. Eihän palstamies voi myöntää sitä että vähän hassulta taatusti vaikuttaisi.
Vierailija kirjoitti:
Kala on kiva eläin, kun se saa olla vedessä vapaana.
Tämä. Kala tykkää polskia vedessä ja uiskennella siellä vapaana. Kala ei tykkää siitä että se revitään koukku poskessaan pois vedestä. Kala ei tykkää siitä että se syödään, jätetään haukkomaan henkeään rantakalliolle tai "vapautetaan" poski auki revittynä kitumaan sinne veteen.
Kalastus on törkeää eläinrääkkäystä.
Mikä tässä on niin vaikeaa tajuta?
Ei muakaan kalakuvat häiritse. Musta on myös ainoastaan plussaa jos mies viihtyy muuallakin kuin sohvalla. Varmaan kun olen pienestä oman isän kanssa ollut kalassa niin ei järkytä. Kala on kaupassa muutenkin niin kallista, että hienoa jos kalastaa. Toki mikään hupikalastus ei ole ok.
On ne kalastajat kuitenkin aika seksikkäitä, jos vertaa köyhiin gofin pelaajiin. Rikkailla nyt on edes rahaa kompensoida. Eihän tuota kukaan pelaisi, jos palkinnot eivät olisi niin isoja. Ajellaan jollain golfkärryllä ja pukeudutaan pillua hylkiviin vaatteisiin.
Vierailija kirjoitti:
On ne kalastajat kuitenkin aika seksikkäitä, jos vertaa köyhiin gofin pelaajiin. Rikkailla nyt on edes rahaa kompensoida. Eihän tuota kukaan pelaisi, jos palkinnot eivät olisi niin isoja. Ajellaan jollain golfkärryllä ja pukeudutaan pillua hylkiviin vaatteisiin.
Eikös golffia pelaa aika seksyt naisetkin?
Mun mies kalastaa. Mutta ei se jaa somea täyteen jotain selfieitä kalojen kanssa tms., tai no, sillä on erillinen sometili jonne se laittaa kalakuvat ja muut kalastajamiehet saa sieltä niitä käydä tykkäilemässä 😅 mutta onhan se aikaa vievä harrastus ja kyllä välillä ottaa todellakin aivoon kun tuntuu ettei se muusta puhukaan ja ne hiivatin kalavälineet pitää raahata mukaan jokaiselle perhelomalle. Mutta onhan se toisaalta ihan tervehenkinen ulkoilmaharrastus ja se vielä laittaa ruokaakin niistä kaloista. Tosin itse en edes syö kalaa, mut mies ja toinen lapsista syö.
Vierailija kirjoitti:
En tykkää läskeistä, jos läskejä on kuvassa niin vasemmalle.
En tykkää kaljuista, jos kaljuja on kuvassa niin vasemmalle.
En tykkää lyhyistä, jos lyhyitä on kuvassa niin vasemmalle.
En tykkää yli 50 vuotiaista, jos yli 50 vuotiaita on kuvassa niin vasemmalle.
En tykkää että tapetaan eläimiä, jos kuvissa on tapettu eläin niin miksi ihmeessä vetäisin oikealle?
Mielestäni on hemmetin hyvä että asia tuodaan esiin, niin tiedän vetää vasemmalle.
N27
Vedät siis jatkossakin käteen.
Osoittaa vähän huonoa tilannetajua pistää se kalasaaliskuva esittelykuvaksi deittaussivustolla, siksi.
Siksi, että ne kuvat kalan kanssa ovat pönöttäviä usein niissä on paremmassa fokuksessa se kala kuin mies. Kuva siltä samalta kalastusreissulta, mutta rannalla tai veneessä istumassa, antaisi paljon lähestyttävämmän vaikutelman.
Ehkä tässä on jokin kulttuurinen asia, että miehillä ei ole tapana napsia itsestään ja kavereistaan tilannekuvia, vaan kuvan ottoon tarvitaan jokin "syy", kuten se kala. Naiset taas napsivat kuvia paljon enemmän ja spontaanimmin, jolloin valinnanvaraakin löytyy kun niitä tarvitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, yllättävää kyllä naisella todellakin on vaatimuksia miehille. Tästä mies loukkaantuu vilpittömästi, sillä mies etsii naista joka tukee miehelle tärkeitä harrastuksia ja tavoitteita. Naisen pitäisi olla miestä varten ja mies on itseään varten.
Yllättävää, miten paljon uhritumista harrastekuvat voivat Tinderissä aiheuttaa. Ajatella, että jossain on sinkkumies, joka nauttii vapaa-ajastaan, vaikka ei ole naista. Ja se naisen vaatimus oli se, että jo ennen parisuhdettakin miehen pitäisi keskittyä vain naisen hyväksymiin asioihin?
Naisen toive oli se, että mies harrastaa mitä harrastaa, mutta ei vaadi naistakin olemaan innostunut hänen harrastuksestaan. Mistä rautalangasta tää pitää vielä vääntää?
Tätäkin uhriutumisoksennusta peukutetaan. Varmaan moni mies ei tiedä, mitä naiset profiilita odottaa ja saattavat erehtyä kuvavalinnoista. Sulle saattaa kuitenkin tulla yllätyksenä, ettei ne deittiprofiilit edes näy miehelle.
Kerrotko sitten vielä, mitä ihmettä nämä miehillle mieleiset profiilit on ja miten ne tehdään? Pari matkakuvaa ja bio jossa haukutaan miehet? Niitä meinaan on aika suuri osa.