Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naisena ihmettelen, miksi kalastus ja kalakuvat on niin valtava turn off?

Vierailija
07.08.2023 |

Tämä aina mainitaan siellä kärkipäässä, kun kerrotaan turn offeja miehessä, kauheaa jos on kuva miehestä kalastamassa, tai kalan kanssa! Miksi?

Itsekin olen kaupungissa elävä nainen, joka ei kalasta, mutta jos mies harrastaisi kalastusta, en keksi siitä mitään negatiivista. Ehkä syy on, koska olen itsekin joskus kokeillut kalastamista ja käynyt vaeltamassa?

Keksin niin paljon pahempiakin turn offeja kuin joku kalakuva, esim pettäminen, maksullisten harrastaminen, peliongelma, alkoholiongelma jne. Mutta aina takerrutaan siihen kalastamiseen ja kalakuviin.

Ehkä sitä pitäisi vaan itse alkaa poimia näistä parhaat päältä? Automaattisen hylkäyksen sijaan laitella näille miehelle viestejä, että hieno kala ja missäs on noin hyvät kalavedet ja hienot maisemat?

Kommentit (443)

Vierailija
41/443 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole samalla taajuudella ihmisen kanssa, joka nauttii ja rentoutuu saadessaan huvin vuoksi tappaa muita eläviä olentoja. Parisuhdeväkivalta redflag.

Vierailija
42/443 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kalastava nainen, mutta olen ottanut selvää mikä niissä on ongelmana. Ongelma on siinä, että ne kuvat on tarkoitettu muille miehille ei naisille. Mies ei siis kykene ottamaan huomioon naista vaan deitti-ilmoitus on suunnattu oikeasti miesten katsottavaksi jotta voivat arvioida toisiaan. Näin tämä on selitetty. Naiset haluaa nähdä muunlaisia kuvia, sellaisia jotka on otettu naisen hurmaamis tarkoituksessa.

En oikein usko että tietoisesti olisi suunnattu toisille miehille. Mutta ihmiset helposti ajattelee, että ihmiset ovat suunnilleen samanlaisia kuin itse on, joten jos omassa kaveriporukassa isot kalanvonkaleet on hieno juttu, ajattelee mies että naistenkin mielestä on. Vaikka se on vain pieni osa naisia, jotka sellaista arvostaa. Joskus menneinä aikoina, kun ruoka piti hankkia luonnosta, varmaan olikin kovaa valuuttaa mies, jolla oli näyttää että saalista saa, koska se suoraan tarkoitti parempaa eloonjäämismahdollisuutta jälkeläisille, mutta ei toki enää nykyään.

Itselleni kyllä kalastuskuvat ei ole turn off, vaan päinvastoin kertovat erä- ja retkeilyhenkisestä miehestä, joka on minulle hyvä juttu koska itsekin tykkään sellaisesta.

Ongelma on siinä että mies esittelee itselleen tärkeitä asioita eikä niitä naisten vaatimia asioita

Niin, yllättävää kyllä naisella todellakin on vaatimuksia miehille. Tästä mies loukkaantuu vilpittömästi, sillä mies etsii naista joka tukee miehelle tärkeitä harrastuksia ja tavoitteita. Naisen pitäisi olla miestä varten ja mies on itseään varten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/443 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kalastava nainen, mutta olen ottanut selvää mikä niissä on ongelmana. Ongelma on siinä, että ne kuvat on tarkoitettu muille miehille ei naisille. Mies ei siis kykene ottamaan huomioon naista vaan deitti-ilmoitus on suunnattu oikeasti miesten katsottavaksi jotta voivat arvioida toisiaan. Näin tämä on selitetty. Naiset haluaa nähdä muunlaisia kuvia, sellaisia jotka on otettu naisen hurmaamis tarkoituksessa.

En oikein usko että tietoisesti olisi suunnattu toisille miehille. Mutta ihmiset helposti ajattelee, että ihmiset ovat suunnilleen samanlaisia kuin itse on, joten jos omassa kaveriporukassa isot kalanvonkaleet on hieno juttu, ajattelee mies että naistenkin mielestä on. Vaikka se on vain pieni osa naisia, jotka sellaista arvostaa. Joskus menneinä aikoina, kun ruoka piti hankkia luonnosta, varmaan olikin kovaa valuuttaa mies, jolla oli näyttää että saalista saa, koska se suoraan tarkoitti parempaa eloonjäämismahdollisuutta jälkeläisille, mutta ei toki enää nykyään.

Itselleni kyllä kalastuskuvat ei ole turn off, vaan päinvastoin kertovat erä- ja retkeilyhenkisestä miehestä, joka on minulle hyvä juttu koska itsekin tykkään sellaisesta.

Ongelma on siinä että mies esittelee itselleen tärkeitä asioita eikä niitä naisten vaatimia asioita

Miehet taas on ihan innossaan, kun jollain naisella on kuvia itsestään ratsastamassa ja koirista agility-radalla. Tekstistä sitten selviää, että hevonen on naisen oma ja koiria useita.

Vierailija
44/443 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein mielelläni haluaisin miehen joka kalastaa ja vaikka myös metsästää, ja mulla on kiinnostusta alkaa harrastaa molempia, mutta en ymmärrä tota saaliin (kuolleen eläimen) kanssa poseerausta. Jotenkin junttimaista.

Vierailija
45/443 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, yllättävää kyllä naisella todellakin on vaatimuksia miehille. Tästä mies loukkaantuu vilpittömästi, sillä mies etsii naista joka tukee miehelle tärkeitä harrastuksia ja tavoitteita. Naisen pitäisi olla miestä varten ja mies on itseään varten.

Näinhän se on koska mies on oppinut ettei nainen kuitenkaan siinä rinnalla kauaa pysy niin miksi vaivautua.

Mikä vika Seeking saitissa on? Maksaa käyntikerroista.

Vierailija
46/443 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalastus on hyvä harrastus. Tiettyyn rajaan asti. Minun mies on kilpakalastaja kesät talvet. Koti on täynnä kalastustarviketta ja -vaatetta ja tuntuu että tuolla miehellä ei mitään muuta ole mielessä kuin kalastukseen liittyvät asiat.

Vierailija
47/443 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole sinkku, mutta minua ei kalastus- tai hirvestyskuva haittaisi. Ainakin tietää, että miehellä on erätaitoja. Sen sijaan joku metsästyssafari ulkomailla tiikereitä ja virtahepoja ampumassa olisi turn-off; oligarkkimaista mautonta luonnontuhoamista.

Saliposeeraus- ja baarikuvat ovat mielestäni typeriä. Sellaista kuvaa ei myöskään kannata laittaa, jossa näkyy joku vähäpikselinen naama aurinkolasit silmillä, eihän siitä erota ulkonäköä.

Vierailija
48/443 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten yleinen ongelma se on että miehet julkaisevat kuvia peliongelmastaan? Enkä kyllä ymmärrä miksi tässä vihjaillaan että naisen pitäisi kelpuuttaa kalamies, kun se ei ainakaan ole peliaddikti.

Vierailija
49/443 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin kasvissyöjänä en halua nähdä kuvia kuolleista eläimistä.

Voit järkyttyä mutta sinäkin olet lihasta tehty eläin.

En halua nähdä ruumiita delaillessani deittisovellusta???? Enkä kuolleita eläimiä?!?

Vierailija
50/443 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisia ovat ne kuvat, jotka on otettu naisen hurmaamistarkoituksessa? Mitä ne esittävät? Mitä naiset mielestäsi haluavat nähdä?

Vierailija
51/443 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa noista kalastajista käy oikeasti vain viikkojen pituisilla dokausreissuilla.

Vierailija
52/443 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettämisestä taitaa harva kertoa Tinderissä.

Vierailija
53/443 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta ketään joka pystyy hyvällä omatunnolla tappamaan jotain elollista. Kalakin on eläin.

Vierailija
54/443 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta ketään joka pystyy hyvällä omatunnolla tappamaan jotain elollista. Kalakin on eläin.

Yrititkö kenties sanoa, ettei kiinnosta KUKAAN, joka pystyy tappamaan jne? "Ei kiinnosta ketään" ja "ei kiinnosta kukaan" ovat merkitykseltään täysin erilaisia.

Vierailija
55/443 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön kalaa. SYÖN. Piste.

Vierailija
56/443 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta kalastus ja metsästys on ihan ok, jos eläimen tappaa ruoaksi ja mahdollisimman kivuttomasti.

Olen kuitenkin itse vegaani, koska ei kaupasta saa eettisesti tapettua kalaa (tai muutakaan eläinperäistä tuotetta) eikä huvita itse mennä kalaan.

Sitä en ymmärrä, että argumentoidaan metsästyksen puolesta vedoten siihen, että ihminen on aina metsästänyt. No on juu, mutta ihminen on myös aina tehnyt kammottavia asioita, kuten raiskannut, tappanut ja sotinut. Ei siitä niin kauaa ole kun naisten polttaminen roviolla oli Euroopassakin yleisesti hyväksyttyä. Ei jonkun asian vanhuus kerro mitään sen hyväksyttävyydestä.

Se, onko eläimen tappaminen hyväksyttävää nykypäivänä, on monimutkainen kysymys. Ymmärrän itse kummankin näkökannan, mutta mielestäni turhaa eläinten tappamista tulisi välttää. Se, mikä on kenestäkin turhaa, on jälleen toinen mielipideasia.

Vierailija
57/443 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisia ovat ne kuvat, jotka on otettu naisen hurmaamistarkoituksessa? Mitä ne esittävät? Mitä naiset mielestäsi haluavat nähdä?

Tähän ei ole vielä tullut vastausta. Mitä ovat hurmaamistarkoituksessa otetut kuvat?

Vierailija
58/443 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalastus ja metsästys ovat yksinkertaisten ihmisten harrastuksia. Siitäkin huolimatta että tähän vastaa tuplatohtori joka on intohimoinen kalamies.

No nyt on jo paksua huttua. 😄

Vierailija
59/443 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän ei ole vielä tullut vastausta. Mitä ovat hurmaamistarkoituksessa otetut kuvat?

Ovelampia kuvia kuin yhdelläkään naisen aikaisemmin vasemmalle swaippaamalla miehellä.

Vierailija
60/443 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Martta kerhon iltamasta otettu kuva essu päällä. Vihreiden kunniajäsen (kuvatodiste)

Kuva fillarin päältä. Marjastamasta.