Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naisena ihmettelen, miksi kalastus ja kalakuvat on niin valtava turn off?

Vierailija
07.08.2023 |

Tämä aina mainitaan siellä kärkipäässä, kun kerrotaan turn offeja miehessä, kauheaa jos on kuva miehestä kalastamassa, tai kalan kanssa! Miksi?

Itsekin olen kaupungissa elävä nainen, joka ei kalasta, mutta jos mies harrastaisi kalastusta, en keksi siitä mitään negatiivista. Ehkä syy on, koska olen itsekin joskus kokeillut kalastamista ja käynyt vaeltamassa?

Keksin niin paljon pahempiakin turn offeja kuin joku kalakuva, esim pettäminen, maksullisten harrastaminen, peliongelma, alkoholiongelma jne. Mutta aina takerrutaan siihen kalastamiseen ja kalakuviin.

Ehkä sitä pitäisi vaan itse alkaa poimia näistä parhaat päältä? Automaattisen hylkäyksen sijaan laitella näille miehelle viestejä, että hieno kala ja missäs on noin hyvät kalavedet ja hienot maisemat?

Kommentit (443)

Vierailija
61/443 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töröhuuliset, naama järkyttävässä pakkelissa, ja tietty ne irtoripset kruunaamassa komistuksen, ja joilla on yleensä vielä siinä omassa herutuskuvassa se siiderilasi kädessä jossain terassilla, inhoaa miesten kalakuvia. Näin se homma toimii.

Win win.

Samaan aikaan miehen Tinder profiilissa: itsensä kunnossa pitävä naisellinen nainen.

Vierailija
62/443 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kalastava nainen, mutta olen ottanut selvää mikä niissä on ongelmana. Ongelma on siinä, että ne kuvat on tarkoitettu muille miehille ei naisille. Mies ei siis kykene ottamaan huomioon naista vaan deitti-ilmoitus on suunnattu oikeasti miesten katsottavaksi jotta voivat arvioida toisiaan. Näin tämä on selitetty. Naiset haluaa nähdä muunlaisia kuvia, sellaisia jotka on otettu naisen hurmaamis tarkoituksessa.

Millaisia ovat ne kuvat, jotka on otettu naisen hurmaamistarkoituksessa? Mitä ne esittävät? Mitä naiset mielestäsi haluavat nähdä?

Tähän ei ole vielä tullut vastausta. Mitä ovat hurmaamistarkoituksessa otetut kuvat?

Martta kerhon iltamasta otettu kuva essu päällä. Vihreiden kunniajäsen (kuvatodiste)

Kuva fillarin päältä. Marjastamasta.

Ai tällaista pitää olla, vaikka mies ei olisi martta, vihreä eikä pyöräilisi tai marjastaisi. Ja sitten tulisi ilmi totuus, että miehen harrastus on sittenkin kalastus...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/443 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yök, limainen jättikokoinen lohi tai hauki jonka lihakin on niin puumaista, ettei sitä voi syödä. Sitten joku paksumaha vielä esittelee sitä jossain Tinder-kuvassaan. Oksoksoksoksennus!!!

Sitäpaitsi noi kalamiesten monipäiväiset retket pohjoiseen tai jonneen erämaahan on sitä, että siellä viikko ensin ryypätään olan takaa ja naidaan kaikkea mikä liikkuu tai edes vähän värähtää. Sitten mennään pariks päiväks kalaan ja esitetään kovaakin kalamiestä.

Noi on niin nähty, aikaisemmassa työssäni oli pakko katsoa ja kyllä kuvotti miesten käytös. Olisivat varmaan naineet niitä kalojakin jos niitä olis jo siinä vaiheessa ollut.

Vierailija
64/443 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kalastava nainen, mutta olen ottanut selvää mikä niissä on ongelmana. Ongelma on siinä, että ne kuvat on tarkoitettu muille miehille ei naisille. Mies ei siis kykene ottamaan huomioon naista vaan deitti-ilmoitus on suunnattu oikeasti miesten katsottavaksi jotta voivat arvioida toisiaan. Näin tämä on selitetty. Naiset haluaa nähdä muunlaisia kuvia, sellaisia jotka on otettu naisen hurmaamis tarkoituksessa.

Millaisia ovat ne kuvat, jotka on otettu naisen hurmaamistarkoituksessa? Mitä ne esittävät? Mitä naiset mielestäsi haluavat nähdä?

Tähän ei ole vielä tullut vastausta. Mitä ovat hurmaamistarkoituksessa otetut kuvat?

Martta kerhon iltamasta otettu kuva essu päällä. Vihreiden kunniajäsen (kuvatodiste)

Kuva fillarin päältä. Marjastamasta.

Ai tällaista pitää olla, vaikka mies ei olisi martta, vihreä eikä pyöräilisi tai marjastaisi. Ja sitten tulisi ilmi totuus, että miehen harrastus on sittenkin kalastus...

No jos meinasit jotain kotirouva kokelasta houkutella niille toimii tyköistuvat vaatteet, kalakuvat ja Volvo.

Vierailija
65/443 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalastuskuva on ok. Vielä parempi, jos lisänä on kuva miehestä syömässä sitä sapuskaa, jota on kalasta tehnyt.

Vierailija
66/443 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Olen sitä tässä pohtinut jo jonkin aikaa, mutta en keksi mitään mikä hurmaisi.

Vierailija
67/443 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö sitten ottaa sellainen kuva missä oma molo on työnnetty hauen suuhun? Sellaista kuvaa en toiselle miehelle lähettäisi mutta ehkä naiset sitten haluaa jotain tällaista piiloviestintää.

Vierailija
68/443 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö sitten ottaa sellainen kuva missä oma molo on työnnetty hauen suuhun? Sellaista kuvaa en toiselle miehelle lähettäisi mutta ehkä naiset sitten haluaa jotain tällaista piiloviestintää.

Joo. Silloin kun se hauki on vielä elävä. Se vaikuttaisi olevan sunlaisesta just oikea kuva.

Vierailija
69/443 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin totuudellisia kalastuskuvia kuin auervaaran hurmaamistarkoituskuvia.

Vierailija
70/443 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua kalastukseen liittyvät kuvat haittaa. Ne miellyttävät paljon enemmän kuin esimerkiksi salilla otetut naurettavat poseerauskuvat. Mielummin kalamies kuin kävelevä kaappi.

Vierailija
71/443 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kalakuvat on muille kalastaville miehille otettuja kilpailutarkoituksessa (KUMMALLA ON ISOMPI, SULLA VAI MULLA?). Eivät ne ole mitään deittiprofiilin kuvia. Hyvänen aika kun miehet eivät ymmärrä näin yksinkertaista asiaa!

En kalasta mutta ei mua se kala inhota, syön kyllä kalaa. Mutta mulle on yks hailee, minkäkokoisen fisun joku tuntematon on saanut. Se ei vaan merkitse mitään. Se kala ei merkitse ylipäätään naiselle mitään minkäänlaisena miehisyyden tai itsensä markkinoimisen viestinä.

Vierailija
72/443 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne kalakuvat on muille kalastaville miehille otettuja kilpailutarkoituksessa (KUMMALLA ON ISOMPI, SULLA VAI MULLA?). Eivät ne ole mitään deittiprofiilin kuvia. Hyvänen aika kun miehet eivät ymmärrä näin yksinkertaista asiaa!

En kalasta mutta ei mua se kala inhota, syön kyllä kalaa. Mutta mulle on yks hailee, minkäkokoisen fisun joku tuntematon on saanut. Se ei vaan merkitse mitään. Se kala ei merkitse ylipäätään naiselle mitään minkäänlaisena miehisyyden tai itsensä markkinoimisen viestinä.

Puhu vain omasta puolestasi, älä kaikkien naisten puolesta. Minulle kalakuva kertoo paljonkin. Jo se, minkälaista kalastusta, millä välinein ja missä kertoo paljon. Perhokalastaja, kymmennellä vavalla uisteleva, suurhaukia tavoitteleva, pilkkijä, rantakalastaja, kilpaonkija... kalastustavan valinta kertoo paljonkin ihmisestä, arvoistaan, ajan ja rahan käytöstä ja luontosuhteestaan.

Vierailija
73/443 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauki on niin tyhmä kala että käy tuohonkin vieheeseen.

Vierailija
74/443 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhu vain omasta puolestasi, älä kaikkien naisten puolesta. Minulle kalakuva kertoo paljonkin. Jo se, minkälaista kalastusta, millä välinein ja missä kertoo paljon. Perhokalastaja, kymmennellä vavalla uisteleva, suurhaukia tavoitteleva, pilkkijä, rantakalastaja, kilpaonkija... kalastustavan valinta kertoo paljonkin ihmisestä, arvoistaan, ajan ja rahan käytöstä ja luontosuhteestaan.

Olen pahoillani mutta feminismin mukaan nainen ei kalasta joten et ole nainen.

Vierailija
75/443 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän se ongelma on. Naisia pidetään yhteiskunnassa niin merkityksettöminä, että mies puhuu toisille miehille silloinkin kun pitäisi puhua naisille. Kaikki paidattomat salikuvat ja hassunhauskat kaljabilekuvat on valittu siksi että mies tykkäsi niistä.

Vastaavasti naiset on niin opetettu miellyttämään miehiä, että nainen tekee helposti miehille mieleisen profiilin.

Toisinpäinhän se menee. Nimenomaan miehiltä odotetaan edelleen naisten miellyttämistä ja liehittelyä. Naisten tarvitsee vaan tulla paikalle ja ansaita kehuja, ylistystä ja palvontaa.

Vierailija
76/443 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää läskeistä, jos läskejä on kuvassa niin vasemmalle.

En tykkää kaljuista, jos kaljuja on kuvassa niin vasemmalle.

En tykkää lyhyistä, jos lyhyitä on kuvassa niin vasemmalle.

En tykkää yli 50 vuotiaista, jos yli 50 vuotiaita on kuvassa niin vasemmalle.

En tykkää että tapetaan eläimiä, jos kuvissa on tapettu eläin niin miksi ihmeessä vetäisin oikealle?

Mielestäni on hemmetin hyvä että asia tuodaan esiin, niin tiedän vetää vasemmalle.

N27

Vierailija
77/443 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin kasvissyöjänä en halua nähdä kuvia kuolleista eläimistä.

Mitähän ne kalat tekee toisilleen? Ne syö toisia elävältä. Miltähän siitä särjestä tuntuu kun hauki puree sitä naskalihampaillaan? No sattuuhan sitä. Voi hyvä luoja näitä luonnosta vieraantujia....

Enemmän sinä olet luonnosta vieraantunut, jos mielestäsi kaikkien pitää syödä eläinkunnan tuotteita vain sen takia, että luonnossa näin tapahtuu. 

Ihmiset ovat tietoisia valinnoistaan ja meillä on valinnanvaraa. Hauella ei. Kumpaaan sinä luontoihmisenä haluat itseäsi verrattavan. 

Vierailija
78/443 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuntele nyt hetki itseäs!

Ei miehet ymmärrä mitään, mitä miesvihaaja ei selitä hänelle. Kyse ei voi olla siitä, että haluaa esitellä harrastuksiaan tai että tuo on hänelle luontainen kuva... ei..

Ihan pimahtanutta sakkia.

Vierailija
79/443 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yök, limainen jättikokoinen lohi tai hauki jonka lihakin on niin puumaista, ettei sitä voi syödä. Sitten joku paksumaha vielä esittelee sitä jossain Tinder-kuvassaan. Oksoksoksoksennus!!!

Sitäpaitsi noi kalamiesten monipäiväiset retket pohjoiseen tai jonneen erämaahan on sitä, että siellä viikko ensin ryypätään olan takaa ja naidaan kaikkea mikä liikkuu tai edes vähän värähtää. Sitten mennään pariks päiväks kalaan ja esitetään kovaakin kalamiestä.

Noi on niin nähty, aikaisemmassa työssäni oli pakko katsoa ja kyllä kuvotti miesten käytös. Olisivat varmaan naineet niitä kalojakin jos niitä olis jo siinä vaiheessa ollut.

Kalastamisesta voi pitää tai olla pitämättä, mutta palstamammoille miesten harrastukset ovat aina sama kuin ryyppääminen. Tämä on näppärä tapa kontrolloida parisuhteessa - enhän minä mitään kiellä, muuta kuin ryyppäämisen ja kaikki on ryyppäämistä. Jos olisit itse ollut joskus viikon tunturissa ja kantanut sinne kaiken minkä aiot syödä ja juoda, tietäisit kyllä, että alkoholit jää pois ekana. Eihän reppu edes liiku louhikossa, jos on alkoholia veressä. 

Toinen mikä ihmetyttää on tämä "esitetää kovaa kalamiestä". Siis täh? Luonnossa rauhoittuminen virtaavan veden äärellä - juuri siksihän sinne mennään, ettei tarvii esittää. Jos kala koukkuun jää, niin sitten kuva otetaan muistoksi. 

Vierailija
80/443 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt ihan ymmärrä aloitustasi. Sinähän et aidosti kysy asiasta, vaan alat tyrkyttää omaa näkemystäsi. Et siis ole kiinnostunut kenenkään mielipiteestä vaan haluat vain muiden omaksuvan sinun näkemyksesi.

Haiskahtaa niin vahvasti miesselittämiseltä, että tuskin olet nainen.

Nainen muuttuu heti mieheksi, kun näkemykset eivät sovi feminsitien ahtaaseen naiskuvaan. Tiedät kai, että olet tranfobinen?