Ozempicilla laihtuneet - miten olette pärjänneet nyt ilman sitä?
Käytin Ozempicia reilun vuoden ja painoa putosi 16 kg. Yritin jättää sen pois, mutta paino nousi 3 kg parissa kuukaudessa. Palasin käyttäjäksi ja vaihdoin sitten Rybelsukseen, kun Ozempicia ei enää saanut mistään. Painoa on pudonnut nyt yhteensä 19 kg. En uskalla luopua Rybelsuksesta, kun olo on laihempana niin paljon parempi. Onko joku onnistunut pitämään alemman painonsa ilman näitä lääkkeitä? Ja miten?
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Lopun elämääkö meinaat käyttää.
En ole ap, mutta minä ainakin aion. Lääkäri teki heti alussa selväksi, että lääkitys on todennäköisesti tarpeen loppuelämän. Kyseessähän on sisäerityksen häiriö, joka ei mitenkään korjaannu ajan kanssa vaan on pysyvä. Eli näen asian niin, että samoin kuin kilpirauhasvajaatoimintapotilas tarvitse tyroksiinia lopun ikää lääkkeistään, minä tarvitsen näitä kylläisyyshormoneja lopun ikääni lääkkeistä. Ei mitään ongelmaa siinä. Hienoa, että tällaisia lääkkeitä on keksitty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaalilla syömisellä ja aktiivisella elämällä on onnistunut, jo 37 vuotta ilman lääkkeitä.
Hienoa, että olet fyysisesti kunnossa. Jotain häikkää on kuitenkin nyt päässäsi, kun et lukemaasi oikein ymmärtänyt.
Jotain häikkää on ihmisellä, jolla paino vaan nousee jos ei syö lääkkeitä ja heitä tuntuu olevan paljon tässä maailmassa. Miten voi olla, että ymmärrys painonhallinnasta, itsekuri ja sanoisinpa peräti itsensä arvostaminen, ettei lappaa ruumiiseensa määrättömästi mitä tahansa paskaa ja häiritse sen normaalia toimintaa, on niin monella hukassa?
Niin, lääkkeitä syödään silloin kun on jotain häikkää terveydessä. Tuli uutena asiana?
Tosin trollihan tämä taisikin olla. Harmi että luuseri-ozempicia ei ole keksitty, joka tepsisi sinun vaivaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyseletkö yhtä "viisaita" kysymyksiä diabeetikoilta tai silmälasien käyttäjiltä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseletkö yhtä "viisaita" kysymyksiä diabeetikoilta tai silmälasien käyttäjiltä?
Diabetes on sairaus ja näkövika vamma.
Läski on itseaiheutettua. Ozempicia syödään jotta voidaan jatkaa mässyn mätyämistä eikä tarvitse luopua mistään.
Sä oot kyllä kirjaimellisesti tyhmä ihminen. No ei voi mitään, siihen ei lääkitystä ole olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä saxendalla tipahtanut 20kg.
Missä ajassa olet saanut painon tippumaan? Olen käyttänyt Saxendaa kesäkuun alusta lähtien eikä paino ole pudonnut kuin 2 kg.
Vierailija kirjoitti:
Normaalilla syömisellä ja aktiivisella elämällä on onnistunut, jo 37 vuotta ilman lääkkeitä.
Sähän olet väärässä. Nykyään lääketiede tietää kaikenlaista, kuten sen, että kaikkien lihavuus ei johdu huonoista elämäntavoista. Se on monien sattumusten summa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähän olet väärässä. Nykyään lääketiede tietää kaikenlaista, kuten sen, että kaikkien lihavuus ei johdu huonoista elämäntavoista. Se on monien sattumusten summa.
Jos otetaan tuhannen läskin otos, niin näitä muista syistä lihoneita on ehkä 1 tai 2. Kaikki lähtee siitä mitä käkättimestä laitetaan sisään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Läski on itseaiheutettua. Ozempicia syödään jotta voidaan jatkaa mässyn mätyämistä eikä tarvitse luopua mistään.
Diabetes on sen läskiytymisen jälkiseuraus. Juurisyy on sama, mutta diabeteksen kohdalla ollaan menty vaan paljon pidemmälle
Mä en yleensä viitsi kommentoida näihin mitään, koska aina on paremmintietäjiä huutamassa itsekurista. Mulla on suolistobakteeristo vaihtunut vääränlaiseen kantaan toisen sairauden hoidon seurauksena (ei suomessa), ja vaihtoehtona olisi ollut ulosteensiirto. Tähän kuitenkin päädyttiin.
Mun kymmenien kilojen koko aikuiselämän kestänyt jojottelu on nyt vihdoin ohi rybelsuksella, ja se on luultavasti pelastanut paitsi elinvuodet ja elämänlaadun, myös nivelet. Verenpainelääkityksenkin sai heittää roskiin. Ensimmäistä kertaa vuosiin ei ole koko ajan repivä nälkä, ja ruoasta tulee täyteen. Kylläisyys on uusi tunne.
Mutta nyt menen, niin saavat itsekuriset taas jatkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi V%&//U kun oon niin hyvä kun mulla ei oo paino-ongelmia. Mun pitäis saada mitalli.
Kuka sanoi, että läskit on lepposia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Diabetes on sen läskiytymisen jälkiseuraus. Juurisyy on sama, mutta diabeteksen kohdalla ollaan menty vaan paljon pidemmälle
Tarkennuksena vielä, type 2 diabetes
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt täytyy kyllä korjata sun käsitystä. D2 johtuu sopimattomasta ravinnosta, ei lihavuudesta. Vaikka moni ylipainoinen sitä sairastaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt täytyy kyllä korjata sun käsitystä. D2 johtuu sopimattomasta ravinnosta, ei lihavuudesta. Vaikka moni ylipainoinen sitä sairastaakin.
Ei vaan, läskiys on diabeteksen näkyvä ensiaste. Kun puhuin juurisyystä niin tarkoitin juurikin sitä ravintoa. Ruokavaliossa on liikaa sokeria ja insuliini tallentaa ylimäärisen kehoon läskiksi. Kun sama jatkuu tarpeeksi pitkään syntyy insuliiniresistenssi ja seuraavana onkin vuorossa diabetes eli veren glukoosipitoisuus on jäänyt pysyvästi liian korkealle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan, läskiys on diabeteksen näkyvä ensiaste. Kun puhuin juurisyystä niin tarkoitin juurikin sitä ravintoa. Ruokavaliossa on liikaa sokeria ja insuliini tallentaa ylimäärisen kehoon läskiksi. Kun sama jatkuu tarpeeksi pitkään syntyy insuliiniresistenssi ja seuraavana onkin vuorossa diabetes eli veren glukoosipitoisuus on jäänyt pysyvästi liian korkealle.
Painolla ei ole mitään merkitystä 2tyypin diabeteksen puhkeamiseen, vaan sillä, mitä syö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Painolla ei ole mitään merkitystä 2tyypin diabeteksen puhkeamiseen, vaan sillä, mitä syö.
Oma kokemus on juurikin näin. Itse olen lihava, mutta syön tauhkan lisäksi myös hyvinkin terveellisesti. Lähinnä kasvisruokaa ja kahdesti viikossa kalaa. Liikun päivittäin ja on fyysinen duuni. Ei diabetes2sta tai muitakaan ylipainoon liitettäviä sairauksia.
Mieheni sitten taas on hoikka kuin mikä, mutta ruokailutavat mitä sattuu ja syö mitä sattuu. ei oikeastaan ollenkaan kasviksia. Hänellä on diabetes2 todettu ja on jalkaongelmia yms.
Pienihän tämä otanta on, mutta tällä nyt mennään.
Aion käyttää rybelsus tai jotain muuta kylläisyyshormonilääkettä lopun elämäni.
Ellei sitten tule joku muu yhtä toimiva apu, ulostesiirto tms
Lihavilla on tosiaan suolistobakteerit sekaisin ja vaikea hallita syömisiään. Ozempic voi tuohon toimia mutta ei ole haitaton lääke. Uusien tutkimusten mukaan myös paastoaminen on tehokasta suolistobakteerien kannalta joten ruokailuvälien pidentäminen pikkuhiljaa on todella tehokasta ja hyödyksi muutenkin terveyden kannalta, viralliset suositukset eivät vaan perustu parhaimpiin tutkimuksiin mikä on sääli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi ettei ole.
Mun anoppi painaa 49kg (enimmillään ollut 59kg) ja sairastaa db2.
Mun mieheni on lihaksikas 193cm/100kg jolla on hyvin vähän ylimääräistä ja sairastaa db2. Nyt korkeimmassa painossaan ikinä.
Ruoka on hyvää, monipuolista, kasvispainotteista ja aina itsetehtyä. Hyvin kevyttä, esim tänään jauhelihalla, kukkakaalilla, yrteillä, tomaateilla ja sipulilla täytetyt paprikat. Tuolla ruualla ei db saa tekemälläkään😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi ettei ole.
Mun anoppi painaa 49kg (enimmillään ollut 59kg) ja sairastaa db2.
Mun mieheni on lihaksikas 193cm/100kg jolla on hyvin vähän ylimääräistä ja sairastaa db2. Nyt korkeimmassa painossaan ikinä.
Ruoka on hyvää, monipuolista, kasvispainotteista ja aina itsetehtyä. Hyvin kevyttä, esim tänään jauhelihalla, kukkakaalilla, yrteillä, tomaateilla ja sipulilla täytetyt paprikat. Tuolla ruualla ei db saa tekemälläkään😁
Kyllä se vaan on.
Mulle ainakin endokrinologi sanoi, että sitä pitää käyttää loppuikä.