Uusissa asunnoissa ei ole kylpyammetta.
Miksi uusissa asunnoissa ei ole kylpyammetta, sehän on köyhän miehen uima-allas.
Helteellä tukalaan oloon auttaa parhaiten viileä kylpy.
Kommentit (80)
Henkilö, joka maksaa itse vesilaskunsa kulutuksensa mukaisesti ei halua kylpyammetta.
Vierailija kirjoitti:
Se vie tilaa ja sitä pitää pestä. Veden laskeminen kylpyyn vie jo sen ajan, jossa käy suihkussa.
Ai sinä olet näitä, jotka vain huuhtovat itsensä suihkussa eli se varsinainen pesu unohtuu.
Vierailija kirjoitti:
Kylpyamme on bakteeripesä
Eikä ole. Jos sulla on ollut, olet unohtanut sen puhdistamisen.
Vierailija kirjoitti:
Kylpyammeeseen menee noin 150 litraa vettä.
Älytöntä veden tuhlausta. Lisäksi kylvyn jälkeen henkilö vielä suihkulla hiuksensa ja suihkuttelee itsensä.
Jos haluaa rentoutua, niin sopivan lämpöinen sauna vetreyttää lihakset ja rentouttaa ja siihen vielä suihku päälle.
Jos kaksi ihmistä kävis kaksi kertaa vkossa lojumassa kylpyammeesssa, olis se melkoista vedenkulutusta.
Ja vesikin maksaa. Kaikissa uusissa asunnoissa on vesimittarit.
Jos ei ole saunaa, kylpyamme on ihan hyvä vaihtoehto. Kun käy kunnon kylvyssä pari kolme kertaa viikossa ja muina päivinä pikapesu, sitä vettä menee jopa vähemmän kuin näillä suihkuhöyröillä, jotka suihkuttavaf itseään aamuin illoin pitkillä suihkuilla.
Mun viime asunnossa oli ja en tykännyt. Tosi epäkäytännöllinen ja liukas. Siinä piti käyttää liukuestettä. Ei kiitos enää. Se riittää että joskus hotellissa yöpyy missä on...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi koska kylpyamme tuhlaa vettä ja nykyään ollaan niin energia- ja eko- tietoisia että mitään ei saa tuhlata.
Tämä on muuten vale. Olen itse testannut. Suihkussa menee enemmän vettä. Jos käyt 10 minuutin suihkun, siihen menee enemmän vettä kuin kylpyammeeseen, mutta ammeessa saat nauttia siitä vedestä vaikka puoli tuntia.
Minulla ei ole ollut kylpyammetta moneen vuoteen, ja aion muuttaa nykyisestä asunnostani juuri sen takia. Seuraavassa asunnossa on satavarmasti amme, nykyiseen kun ei mahdu.
Juoksutatko vettä koko ajan, kun olet suihkussa? Minä laitan veden kiinni, kun pesen hiukset ja vartalon.
Tämäkään ei pidä useinkaan paikkaansa. Monessa suihkussa käy niin, että vedentulon katkaistua saa taas rumpata veden lämpötilaa edestakaisin ja monessa suihkussa myös vedenpainetta. Tulos on vähintään plus miinus nolla.
Vierailija kirjoitti:
Mun viime asunnossa oli ja en tykännyt. Tosi epäkäytännöllinen ja liukas. Siinä piti käyttää liukuestettä. Ei kiitos enää. Se riittää että joskus hotellissa yöpyy missä on...
Mullakin oli yhdessä vanhassa asunnossa ja samaa mieltä. Harvoinpa oli aikaa kylvyssä lojua lopulta, tavan suihkulle vaan kylmä, liukas ja epäkäytännöllinen. Nytkin olen katselemassa itseasiassa seuraavaa asuntoa ja oli yhdessäkin ihan mini puolikas amme, paljon tilavamman suihkunurkan saisi senkin tilalle.
Jos on tarpeeksi tukeva niin eihän sinne ammeen pohjalle tarvitse edes laittaa kuin nilkkoihin asti vettä. Siihen kun menee makaamaan niin vedenpinta nousee ylös asti. Henkilö sen ammeen täyttää eikä vesi.
Paljon vettä käytettävä että päästään lillumaan. Tasan kerran ehkä vuosikymmeneen siitä kun olin lapsi ja en ollut kauan.
Koska Suomessa joka paikan pitää olla täysin esteetön tai muuten on syrjintää!!!!
Eräänä hellekesänä oli amme autuus ja pelastus. Kämppään ei saanut läpivetoa ja isojen ikkunoiden takia huone kylpi valossa eli kuumeni infernaaliseksi. Ilppejä ei oltu edes keksitty silloin ainakaan taviksille. Alkuillasta pesin istuma-ammeessa nyrkkipyykit, vaihdoin vedet ja olin loppuillasta pitkässä kylvyssä, veden viileneminen ei haitannut yhtään.
Kylpyammeet ällöttää mua. Sais jatkuvasti olla putsaamassa että pysyy hygieenisenä. Ja kauheita veden tuhlareita. Mut kiva jos joku tykkää, mul on sauna ja tää parempi, jos lämmitellä tahtoo. Viilennykseen sitten se ilmanviilennin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylpyamme on bakteeripesä
Eikä ole. Jos sulla on ollut, olet unohtanut sen puhdistamisen.
En ole ikinä ollut kylpyammeessa.
Mitä ap tarkoitat uusilla taloilla? Meidän kerrostaloalue on rakennettu vuosina 1978 - 1983, eikä yhteenkään huoneistoon rakennusvaiheessa ammeita laitettu.
Vierailija kirjoitti:
Arvostaisin myös ammetta ja rentoudun paremmin aammeessa kuin saunassa. Sauna on asunnoissa vain hukkatilaa ja usein varusteltu halpis kiukailla. Rakennuttajat vosivat tehoneliö ajattelun nimissä heivata saunat pois suunnitelmista, sen ikuisen minikeittiö ratkaisun sijaan.
Saunasta/ saunomisesta en ole koskaan tykännyt; kylpyamme tai useampi minulla on aina ollut, viimeistä kolmeviikkoista lukuunottamatta. Tässä uudessa, nykyisessä asunnossani on vain pari kappaletta suihkuja. Ammeesta olen siis tykännyt aina.
Amme olis kotona ihana! Käyn aina kylvyssä, jos hotellissa on amme.
Itseä harmittaa ammeiden puuttuminen. Ulkomailla asuessa aina lillunut altaassa. Paras paikka lukea ja särmiä samalla olutta. Ehkä ihmiset eivät enää lue, tiedä sitten.
Nykyiset määräykset ovat syynä. Siihen kohtaan missä 70-luvulla oli kylpyamme pitää nyt mahtua jonkun teroreettisen henkilön pyörimään pyörätuolilla.
Kenellä on rahaa maksaa kylpyammeen vesiä.
Arvostaisin myös ammetta ja rentoudun paremmin aammeessa kuin saunassa. Sauna on asunnoissa vain hukkatilaa ja usein varusteltu halpis kiukailla. Rakennuttajat vosivat tehoneliö ajattelun nimissä heivata saunat pois suunnitelmista, sen ikuisen minikeittiö ratkaisun sijaan.