Ketipinorin lopetus ja totuttelu uudenlaiseen elämään - neuvoja, kokemuksia?
Työterveyslääkäri määräsi minulle Ketipinoria toissa syksynä kun en saanut työstressiltä nukutuksi. Käytin sitä nyt tähän asti, mutta se väsytti, lihotti ja teki tokkuraiseksi päivisin. Työstressi myös helpotti, joten en tarvitse sitä enää.
Lääkärin luvalla siis lopetin. Fyysiset vieroitusoireet menivät jo ohi, nukuttua saan hyvin eikä ole psyykkisiä oireitakaan. Eli kaikki menee hyvin, paitsi että nyt tuntuu omituiselta kun on niin paljon enemmän energiaa kuin mihin olen tottunut. Ketipinorin aikana kun kaikki oli vähän sumussa ja mikään ei tuntunut missään. Nyt herään pirteänä hyvissä ajoin, olen laihtunut ja normaalin pirteä.
Mikä on siis hyvä juttu, mutta kahden vuoden kuluttua tähän on vähän totuttelemista. Tuntuu vähän siltä, että mitä teen kaikella tällä ajalla (nyt kun en nuku niin paljon eikä mene niin paljon aikaa heräämiseen) ja energialla?
Tuntuu hassulta ongelmalta, mutta onhan tämä tietty elämänmuutos. Neuvoja, kokemuksia vastaavanlaisista tilanteista?
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vika on sinussa, ei Ketipinorissa. Olen käyttänyt nyt 3v ja laihtunut samaan aikaan 12 kg.
Mutta sitä lääkettä käytänkin vain vähän, eli 25mg pillerin tai puolikkaan /vrk. Eli ei vaikuta silloin mihinkään psyykkeeseen. Välillä voin olla ilmankin, eikä mitään vieroitusoireita ole.
Ketipinorin yleinen sivuvaikutus on painon nousu.
Ilmeisesti joillekin seuraa painonnousua. Riippuuko lääkemäärästä vai mistä?
Itsellä oli univaikeuksiin mirtazapin puoli tbl ja sillä nousi paino ja oli tokkurainen olo.
Vaihdettiin ketipinor 25mg 1-2 ja otan kaksi illalla. Ei tokkuraa , ei noussut paino vaan laski siitä mitä kertyi mirtan aikana.
Kokeilkaa mikä teille sopii. Ei ole yhtä ainoaa joka vaikuttaa kaikille mm painonnousuun samalla tavoilla.
Mulla nämä molemmat lisäsivät painoa runsaasti. Ketipinor ei alussa mutta nyt on kova ruokahalu koko illan ja yön.
Muistan kun lopetin Mirtazapiinin niin laihduin parissa viikossa 4 kg, tokan viikon olin käytännössä pissalla koko ajan.
Mikään lääkehän ei itsessään lihota, vaan ne lääkkeen vaikuttavat tekijät, ketipinorin kun on ottanut, niin puolen tunnin päästä siitä tulee hirveä tarve syödä ja se syöminen tuntuu taivaalliselta. Itse en ole lihonut ketipinorin takia, tietoisuus siitä että lääke aiheuttaa mättäämisen tunnetta on auttanut ja en ole siksi siihen tunteeseen lähtenyt mukaan, jos siihen lähtee mukaan niin voi syödä vaikka koko jääkaapin tyhjäksi, olen kyllä sortunut mutta silloin en ole syönyt päivän aikana hyvin.