Vihaan häitä!
edelleen. Ne on teennäisiä, pitkäpiimäisiä ja ikävystyttäviä. Tänä vuonna tuli useampi kutsu mutta jätän tylysti menemättä. Pistän nekin rahat mieluummin vaikka viihteeseen. Aika moni tullut samaan johtopäätökseen.
Kommentit (86)
Käsi sydämelle naiset! Kuinka moni on riidellyt miehensä kanssa hääpäivänä?
Häistä joko tykkää tai ei, se on mielipide eikä siihen mitään johtopäätöksiä tarvita. Johtopäätös seuraa päättelyketjusta, jonka tarkoitus on ratkaista jokin pulma.
En minäkään useimmista häistä tykkää, mutta yksissä oikein hauskoissa olin. Niissä oli vähän väkeä, hyvä ruoka ja hyvät viinit eikä oikeastaan mitään turhaa. Oli satsattu oikeisiin asioihin eli vieraiden viihtymiseen, ei prinsessaleikkeihin.
Vierailija kirjoitti:
Käsi sydämelle naiset! Kuinka moni on riidellyt miehensä kanssa hääpäivänä?
Mä riitelin sen kanssa koska se ajoi perkele partansa eikä kysynyt minulta. Sitten piti naida olmin näköinen, leuastaan punainen ja ihottumainen ketale, johon ei voinut luottaa mokoman muuvin takia.
Olisi pitänyt kostoksi ajaa tukkani pois ja pyytää kampaajaa kirjomaan päänahka sinisellä tussilla ennen vihkimistä, vaan ei riittänyt pokka :D
Minusta häät ovat kesän kohokohta. Olen kai sitten ollut vain kivoissa häissä.
Miten paljon laitatte häälahjaan rahaa? Ehkä se ei harmita niin paljon jos laittaa vain kympin pari. Tosiaan, mikä on kohtuullinen summa?
50-100e laitan. Ei ole varaa enempään. Läheisimmille tuo satanen.
Minäkin inhoan häitä, mutta aikuisena sitä vain joutuu moneen muuhunkin osallistumaan, vaikkei huvita. Kuten työelämä.
Aikuisen pitäisi ymmärtää, että elämä ihmisyhteisössä ei ole vain hänelle muotoiltu individualistinen huvipuisto.
Muut ihmiset eivät ole lavasteita projektille Minäminäminä. Koskee niin häiden järjestäjiä kuin myös vieraita.
Niinpä. Ollaan vuosien kuluessa karsittu aika paljon pakollisia juttuja pois meidän elämästä. Ei enää väkinäisiä shoppailuja kavereiden kanssa, ei ätsyttäviä tyttöjen iltoja, eikä poikienkaan, ei kissanristiäisiä jne. Ollaan.
tosi tyytyväisiä omaan elämään, tykätään reissata, viettää mukavia iltoja ihan kaksin, suunnitella tulevaa ja joskus vaan olla.
Ehkä se on tää hektinen työelämä joka vaatii veronsa, arvostaa omaa vapaa-aikaa yli kaiken. Ollaan toistemme parhaita kavereita ja viihdytään keskenämme.
Kannattaa katsoa vaikka Unelmahäitä niin ymmärtää paremmin näitä häiden vihaajia. Tämä maa on Suomi ja nyt on vuosi 2023. En itsekään ymmärrä, miksi kukaan enää menee naimisiin. Ero siitä kuitenkin seuraa ja vaikka mitä ongelmia.
Mä en tajuu tollasta! Jokainen nainen unelmoi häistään jo pikkutyttönä. Kuinka joku voi vihata häitä? Mulla on kansio mihin oon kerännyt kaikkea kivaa unelmieni häihin. Aioin pitää just niin isot ja mahtavat häät kun tykkään. Naimisiin mennään vain kerran, haluan että hetkestä tulee ikimuistoinen.
Häät on maailman turhimmat juhlat ja avioliitto vanhanaikainen institutio
Meijän häist puolet jätti tulematta. Joo, kyllä ne ilmotti ettei tuu mut tylsää kuiteski. Oli varattu iso tila ja ihmisii oli vaa kourallinen. Me varauduttiin ett tulee kuokkavierait mut kävi päinvastoin. Paha maku jäi suuhun, mist ny siihen hätään uusii vierait saa. Ei päästyy edes häämatkalle kun potti ei peittäny edes kului.
En vihaa mutta jätän mielelläni väliin. Häät on usein pitkäpiimäisiä näytelmiä joissa toisilleen tuntemattomat ihmiset yrittää vääntää tikusta asiaa. Lisäksi liitto päättyy todennäköisesti eroon.
Vierailija kirjoitti:
Johan sanoin jo aloituksessa, että jätän tylysti menemättä. Mua ei kertakaikkiaan kiinnosta levitellä vähiä rahojani muitten typeriin näytelmiin, mieluummin tuhlaan ne itseeni.
Ok. Mitä me teemme tällä tiedolla, varsinkaan kun et edes kertonut kuka olet, jotta voisimme jatkossa tietää olla lähettämättä sinulle kutsua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin minäkin. Ja kaikkia muitakin juhlia. Jos vaan voin jättää menemättä niin jätän.
Mihinkään juhlaan ei ole pakko mennä.
Omista hautajaisistaan on kyllä vaikea olla poissa.
Vierailija kirjoitti:
Mä en tajuu tollasta! Jokainen nainen unelmoi häistään jo pikkutyttönä. Kuinka joku voi vihata häitä? Mulla on kansio mihin oon kerännyt kaikkea kivaa unelmieni häihin. Aioin pitää just niin isot ja mahtavat häät kun tykkään. Naimisiin mennään vain kerran, haluan että hetkestä tulee ikimuistoinen.
Missä ..tun tynnyrissä sä elät, jos kuvittelet kaikkien naisten olevan samanlaisia ihan haaveita myöten? Joku voi haaveilla pienistä häistä tai ei avioliitosta ollenkaan. Itse en ole koskaan haaveillut häistä ja se on onneksi ok myös miesystävälleni, ei me tarvita papin aamenta että voidaan olla ja elää yhdessä. Olen aina ollut sitä mieltä että useimmiten avioliitto on askel kohti ensimmäistä avioeroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johan sanoin jo aloituksessa, että jätän tylysti menemättä. Mua ei kertakaikkiaan kiinnosta levitellä vähiä rahojani muitten typeriin näytelmiin, mieluummin tuhlaan ne itseeni.
Ok. Mitä me teemme tällä tiedolla, varsinkaan kun et edes kertonut kuka olet, jotta voisimme jatkossa tietää olla lähettämättä sinulle kutsua?
Se kutsun lähetys ei sulle montaa euroa maksa verrattuna häälahjaan. Sitten tee lista niistä jotka ilmoittaa etteivät tule, niin älä lähetä kutsua niille seuraavissa häissäsi baby (kun olet eronnut ekasta miehestä) Meitä on aika monta.
Parhaat häät oli, missä sulhanen joi vähän liikaa ja haukkui morsiantaan kaikkien kuullen - sun piti saada päättää kaikesta ja kaikkea piti saada maksoi mitä maksoi ja vaan muutaman tunnin tähden, luuleksä olevas joku Jlo vai?
Ei täällä tämmösiä voi kirjotella. Nää ihmiset uskoo vielä satuihin eikä näillä oo tippaakaan huumorintajua. Kaikki pitää tehdä muitten jalanjäljissä, itsenäinen ajattelu on liikaa vaadittu.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Onneksi elän sellaisessa kaupunkilaisten koulutettujen muodostamassa piirissä, jossa naimisiinmeno ei ole mikään juttu eikä nähdä tarpeelliseksi.
Sama juttu, kunnes. Yli viisikymppiset menivät naimisiin, kirkkohäät luvassa. Kutsu sähköpostitse, ohessa tilinumero. Ja sitten vielä wa-viestissä erikseen, että ei tarvitse paljoa laittaa rahaa, kunhan saavat omansa takaisin.
Melkein jätin menemättä, raivo nousi korvista, mutta myöhemmän kanssakäymisen turvaamiseksi päätin mennä. Ystäville en anna koskaan rahalahjaa (lahjakortin tai lahjakeräykseen toki annan rahaa), paitsi jos kyse on aidosta saavutuksesta, kuten tohtorinväitöksestä. Miehen tai vaimon löytäminen ei ole minun kirjoissani sellainen saavutus, josta pitäisi maksaa, saati, että vieraiden pitäisi maksaa hääparin "omannäköiset juhlat". Vein huolella harkitun, vaivannäköä vaatineen lahjan. Olin hyvää seuraa pöytäseurueelle juhlien ajan, en nyrpistellyt mitään, tietenkään. Lähdin aikaisin pois.
Jäi paha maku suuhun tuosta rahan vaatimisesta, siksi luen näitä palstan hääaiheisia ketjuja. Olen vielä järkyttyneempi kuin tuosta oman ystävän rahanvaatimisesta. Olen todella iloinen, että lähipiirissäni ei mennä naimisiin, ainakaan niin, että vieraille esitetään vaatimuksia. Poikkeus jälleen kerran vahvisti säännön.
Sun mielestä viihde on yhtä kuin alkoholi??? Mulle tulee mieleen matkat, leffat, konsertit