Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riihimäki!

Vierailija
06.08.2023 |

Millainen paikka Riihimäki on asua? Millaista porukkaa siellä asuu? Onko rauhallista ja turvallista? Millaiset palvelut on ja miten ne toimivat? Ollaan perheasuntoa ostamassa Riihimäeltä. Mitään hajua ei ole siitä, missä olisi parasta asua, joten vinkkejä otetaan vastaan.

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riksu on ihan kiva paikka lapsiperheille. Kaikki tarvittava löytyy ja lapsille harrastuksia ja koulut. En ole kyllä tuohon juoruiluun törmännyt. Ehkä sata vuotta Riihimäellä asuneet suvut juoruilee keskenään?

Vierailija
62/67 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pjert-tuli pierretteli

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki on todella upea kaupunki riihimakeen verrattuna. Siinä käpykylassa ei oo paljo näkemistä. Juna tuo juna vie harva jää asumaan. Suomessa on paljon parempiakin vanha tehdaskaupunki josta on aika ajanut ohi jo kauan sitten. Työttömiä ja juoppoja riittää 

Vierailija
64/67 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kerran Riihimäellä ja helsinkiläisenä hämmästytti, miten ihmiset jutteli toisilleen, minullekin jutusteltiin. Heti asemalla oli hieno taidegalleriatila. Olen käynyt Helsingin gallerioissa ja niissä ei jutella vieraiden kanssa. Prisman jonossa päiviteltiin säätä ja paluujunassakin rupalteltiin. Helsinkiä kohti puhe vaimeni. Introverttina ehkä kuormittuisin Riksussa, mutta toisaalta ei olisi yksinäinen olo.

Vierailija
65/67 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella sisäsiittoinen kylä. Pieni kaikki tuntee toisensa juoruajia riittää. Työpaikkoja ei ole käytävä muualla töissä. Miks asuisin paikkakunnalla josta joudun matkustamaan kilometrien päähän. Muutan mieluummin sinne missä on duunikin. Surkea mesta ei ikinä sinne. Riksu surkea tosiaan. 

Vierailija
66/67 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä te höpötätte? Olen kohta 70-vuotias mummo ja aivan rauhassa saa Riihimäellä olla ja elellä. Kuten olen koko ikäni elellyt. Ei täällä mitään roistoja ole.

Ihme Venäjän/persujen trollikampanja käynnissä tai sitten kaikki Hevonperseelän urpot ja urpottaret ihan vilpittömästi pelkäävät kaikkia paikkoja joissa asuu enemmän kuin sata ihmistä. 

Vierailija
67/67 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin katselen juuri taloja Riihimäeltä ja Hyvinkäältä, nämähän ovat ihan vierekkäin näin Helsingistä katsottuna. Onko se Hyvinkää tuon hintaeron väärti? Riihimäellä näyttäisi olevan huomattavasti edullisempaa jostain syystä.

Me pohdittiin samaa. Päädyimme Hyvinkäälle. Olisi tuntunut liian "hurjalta" vaihtaa Uudeltamaalta Kanta-Hämeeseen. Naurettavaa sinänsä, mutta jokin psykologinen juttu siinä oli. No, olemme viihtyneet Hyvinkäällä. Todennäköisesti olisimme viihtyneet Riksussakin. 

Millainen on Hyvinkää asuinpaikkana? Lähinnä kiinnostaa ulkoilumahdollisuudet ja luonto, itse harrasta paljon lenkkeilyä ja nykyään hölkkäämistä ja haaveilen koiran hankkimisesta omakotitaloon. Itsekin mietin tuota erikoissairaanhoitopiirin vaihtumis

Itse asun Helsingissä ja kävin Hyvinkäällä töissä muutaman vuoden. Yksi iso plussa siinä on se, että Willa ja muut palvelut on ihan keskustassa. Hyvinkään keskusta on vilkas ja elinvoimainen, ja se on pikkukaupungeissa harvinaista nykyään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi