Mikä tekeminen on kokemuksesi mukaan yliarvostettua, vaikka miut hehkuttavat!
Minusta matkustaminen kauas. Etenkin halpamatkat, joissa ensin matkustetaan lentokentälle, sitten odotellaan 1,5 tuntia, lennetään jonnekin välilaskulla ja odotellaan 4 tuntia ja kun lopulta on hotellilla, huomaa lähteneensä kotoa 16 tuntia sitten. Ja sama vaiva viikon päästä takaisin.
Kommentit (84)
Varaa vaikka ensi pääsiäiseksi matka Espanjaan johonkin paikallisten asuttamaan kaupunkiin, tai matkusta vuoden vaihteen ajaksi Madeiralle. Näkökulmasi matkusteluun voi yllättäen muuttua
Shoppailu, vaatteiden ostaminen. Ajatuksena ihan ok, mutta siellä tulee ahdistus, kun ei löydy kivoja vaatteita tai ne ainoat kivat farkut maksaa yli satasen. En mielelläni osta netistä sovittamatta mitään, kun aina tulee pettymys. Jos ei löydy mitään ja on käyttänyt aikaa kaupoissa juoksemiseen vaikka 4-5 tuntia, sitten vasta ahdistaakin.
Vierailija kirjoitti:
Varaa vaikka ensi pääsiäiseksi matka Espanjaan johonkin paikallisten asuttamaan kaupunkiin, tai matkusta vuoden vaihteen ajaksi Madeiralle. Näkökulmasi matkusteluun voi yllättäen muuttua
Minä olin viime uuden vuoden Madeiralla. Ei se ole pitkä matka, ihan kohtuullinen minusta, vaikka sää sattuikin olemaan vaihteleva viikon aikana ja tuulet kiusasivat.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Botoxin laittaminen, tatuoinnit, kauneusleikkaukset (kun ei ole mitään korjattavaa oikeasti), ripsipidennykset, kynsien laittaminen, kampaamossa käynti.
Onko sinulla noista kaikista kokemusta? Mielellään kuulisin mitä tuossa on takana ja millaista kauneusleikkauksia ja mikä sai sinut muuttamaan mielesi niistä?
-ap
Nuorena halusin olla kaunis, vanhemmiten tajusin että kauneus on katoavaista ja monet "kauneuteen tähtäävät toimenpiteet" itse asiassa rumentavat ihmisen.
Työ - tarvitseeko edes perustella...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olin viime uuden vuoden Madeiralla. Ei se ole pitkä matka, ihan kohtuullinen minusta, vaikka sää sattuikin olemaan vaihteleva viikon aikana ja tuulet kiusasivat.
-ap
Te olettekin todnäk. olleet pakettimatkalla, jossa suorat lennot! Kyllä Madeiralle halpislennot kestää helposti yli 12 tuntia, jopa 15 t, jos on koneen vaihtoja välissä. Mä luulen että tuo ehdottaja tarkoitti niitä.
Grillaus, puolituttujen tapaaminen/kahvilla käynti, loma.
Grillattu ruoka maistuu ihan samalta kuin pannulla paistettu ruoka. Puolituttujen tapaamien on vaivaannuttaa kun oikeasti mitään yhteistä ei ole. Loma on ohi yhtä nopeasti kuin ehdit sen lausua mutta jotain tosi hieno ja ylevää pitäisi loman aikana tehdä, muuten se si ole maintisemisen arvoista.
Elokuviin meneminen. Katson leffat mielummin kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Tästä on muutma vuosi kun minä olin siellä. Silloin siellä oli koristevaloja kaupunki täynnä, kulkueita joissa vanha vuosi kannettiin pois ja uusi vuosi kannettiin tilalle. Kaupungin ylle ammuttiin majtava ilotulitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Botoxin laittaminen, tatuoinnit, kauneusleikkaukset (kun ei ole mitään korjattavaa oikeasti), ripsipidennykset, kynsien laittaminen, kampaamossa käynti.
Onko sinulla noista kaikista kokemusta? Mielellään kuulisin mitä tuossa on takana ja millaista kauneusleikkauksia ja mikä sai sinut muuttamaan mielesi niistä?
-ap
Miten niin muuttamaan mielen?
Eri
Arvelin vaan, että jos on kokemusta noista kaikista ja pitää niitä sitten yliarvostettuna, niin kai se mieli on jossain vaiheessa muuttunut. Ei kai siinä ole logiikkaa, että lähtee edes kokeilemaan botoxia ja kauneusleikkauksia sillä mielellä, että ei tämä auta. Nehän on niin kalliitakin, että kuka niihin nyt lähtisi epäileväisin mielin ja sitten jälkikäteen sanoisi, että tiesinhän tämän olevan yliarvostettua.
-ap
Illanistujaiset isolla porukalla. Suurimman osan kanssa ei ole mitään yhteistä, mutta koska en ole juntti, koitan parhaani mukaan keskustella ihmisten kanssa.
Työpaikan kaikki virkistysaktiviteetit. No taaskaan ei ole mitään yhteistä ja aktiviteetitkin yleensä ihan hanurista. Jos jotakin pakko on järjestää, mentäisiin sitten edes syömään pomon piffaamana eikä johonkin improtyöpajaan.
Festarit. Kauhea tungos, keli yleensä huono, kaverit häviää, jonotat kaljatelttaan puoli tuntia juomaan 12 e bisseä, sitten toiset puoli tuntia bajamajaan. Ei ehdi edes hiprakkaa saada, että voisi vähän olostaankin nauttia 😂
Nuo välilaskut ja koneen vaihdot on kyllä raivostuttavia. Samaa mieltä siis
Vierailija kirjoitti:
Kesämökkeily. Inhottavaa.
Tämä on niin totta.
Pyöräily. Tuttavapiirissä monet pyöräilevät. Minäkin välillä innostun ja sitten muistan, että ei kivaa. Tulee epämiellyttävä hiki ja tunne, että heti suihkuun. Kypärä ahdistaa päässä. Takapuoli kipeytyy aina. Jos pyöräilee pitkän lenkin, häpyhuulet hiertyy.
Pitkät lennot. Lähisukulainen asuu Floridassa puolet vuodesta ja pyytää aina, että tulkaa lomalle. Ostatte vaan lennot niin hän majoittaa kotiinsa. Korona-aikaan hän ei itsekään käynyt siellä pariin vuoteen. Huh että se lentäminen on tylsää. Aikaero ja liian pitkä istuminen. Helsinki-Miami kesti viimeksi yhdellä välilaskulla 15 tuntia. Ei ollut onnea. En saa nukuttua kunnolla lentokoneessa, joten heti kun pääsen perille, menen nukkumaan ja ihan sama mitä muut haluaa tehdä. Monesti minulla on myös noiden pitkien lentojen jälkeen ollut keinuva olo. Joku sanoi, että se tulisi koneen ilmastoinnista ja korvatulpat auttaa, mutta enpä tiedä. Olen viisikymppinen eikä se Florida ole enää mikään ihme, kun sinne on 5 matkaa jo tehnyt.
Leipominen ja muut kokkaukset