Mauno Voutilainen voitti te-toimiston tantat
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009766692.html
Työkkärin painostuksesta huolimatta, oli työttömänä lähes koko elämänsä ja pääsi viimein elääkkeelle.
"Voutilaisen viimeisin työsuhde oli viikko talvella 1989 tehdastyössä. Nuorena miehenä hän oli muutaman kuukauden tie- ja vesirakennushallituksen hommissa lapioimassa, mutta niistä ei karttunut eläkettä, koska hän ei ollut täyttänyt vielä 23 vuotta."
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laiska paska.
Enemmän ollut yhteiskunnalle hyötyä mitä yhdestäkään köyhiä potkivasta Kokoomusjupista.
Olen ihan vassari, mutta en kyllä näe mitään järkeä siinä että ehdoin tahdoin väistelee töitä ja käy vielä linnassa. Turha kääntää tätä asiaa kokoomuslaisten puheiksi. Kyllä näin ajattelee myös suurin osa vasemmistosta. Joku järki kuitenkin.
Kysypä Kontulalta tai Honkasalolta. Razziztipersu sinä oley etkä vassari
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miettikää että Mauno sai tililleen enemmän työeläkettä kuin monet pitkän uran tehneet lääkärit, asianajajat, insinöörit, opettajat jne.
??? Miten niin? Hän sai summan kertakorvauksena. Luitko juttua?
Ette tajua pointtia. Jos heittää veivin ennen eläkeikää niin ei ehdi penniäkään työeläkettä saamaan. Ja jos ei ole puolisoa tahi lapsia niin ei myöskään kukaan hyödy epäsuorasti kertyneestä eläkkeestä.
Voitti? Ja tosiaanko moinen luuseri on jollekin minkään tasoinen "esikuva". Minä saan kuukausittain pääomatuloja enemmän kuin kaveri sai koko elämänsä eläkkeinä. Aika kurja tuollainen jatkuva kituuttaminen elämässä olisi, ja tuo vielä tulee jatkumaan hautaan asti.
Vierailija kirjoitti:
Linnassa istunut tuokin, että sellainen "sankari" siellä...
Kyllä tuolla ceeveellä pätevöityy yleiseksi besserwisseriksi.
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä jo työttömyyden Suomenennätys? 34 vuotta työttömänä? 1989 sentään elettiin täyttä nousukautta vielä.
Tekihän se töitä mainosmallina, mutta kun työnantaja sai selville että on ollut vankilassa pikkurötöksistä joskus, niin sai potkut.
Persu tämä on ainakin sen kommentointinsa perusteella.
Minä olen ollut yli 30v työttömänä myös. Tosin "vain" 12v siitä täysi-ikäisenä. Tuokin jo riittää siihen, ettei mihinkään enää koskaan kelpaa. Näin pitkä työttömyys jättää jälkensä, harmillisen hankalan ja kestävän sellaisen sekä ansioluetteloon että pääkoppaan.
Vierailija kirjoitti:
Voitti? Ja tosiaanko moinen luuseri on jollekin minkään tasoinen "esikuva". Minä saan kuukausittain pääomatuloja enemmän kuin kaveri sai koko elämänsä eläkkeinä. Aika kurja tuollainen jatkuva kituuttaminen elämässä olisi, ja tuo vielä tulee jatkumaan hautaan asti.
Eiköhän tuo ole jo elintasoonsa tottunut. Katto pään päällä, netti ja ruokaa, joskus viinaakin, mitäs sitä muuta tarvitsee.
Eiköhän tuollaki ois pitkä lista diagnooseja jos ois tutkittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Minä jouduin taloissa käymään aika säännöllisesti. Vuoden 1992 jälkeen en ole enää lusinut. Nykyään on sekin homma hankaloitunut, kun on valvontakamerat ja kaikki."
"Taloissa käymään", on aika luovasti ilmaistu, että Mauno on murtautunut ihmisten koteihin.
Koteihin, mökkeihin, kouluille ties minne lie.
Poltti yhden koulunkin.
Ei se mitään voittanut. Vanheni tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Miettikää että Mauno sai tililleen enemmän työeläkettä kuin monet pitkän uran tehneet lääkärit, asianajajat, insinöörit, opettajat jne.
MITEN voit olla nin TYHMÄ!
Kertakorvaus 1475€ siinä kaikki. LUE ja koita ymmärtää kanssa. EI SAA IKINÄ ENÄÄ MUUTA ELÄKETT*Ä!
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä jo työttömyyden Suomenennätys? 34 vuotta työttömänä? 1989 sentään elettiin täyttä nousukautta vielä.
Tuskin. Minäkin olen ollut kohta 20 vuotta työttömänä ja olen vasta 45 v.
Vierailija kirjoitti:
Hahah. Olenkin ihmetellyt tätä tyyppiä, kun joskus tulee KSML:n juttuja vilkaistua. Järjestään jokaisessa jutussa on hänen kommenttinsa.
Näyttää kommentoivan myös muissakin lehdissä aina välillä. Ja omalla nimellään, siitä voi hänelle hattua nostaa.
Mutta mistään muusta ei, saatanan laiska pötkylä.
Toi mies ei nyt millään mittarilla ole voittaja.
Vierailija kirjoitti:
TE-toimistossa huokaistiin syvään ja juotiin kakkukahvit. Viimeinkin Maunosta päästiin.
Mauno 100 - työkkärin tantat 0
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin. Minäkin olen ollut kohta 20 vuotta työttömänä ja olen vasta 45 v.
Mauno on kuitenkin tehnyt kokonaisen viikon työtä vuonna 1989.
"Voutilaisen viimeisin työsuhde oli viikko talvella 1989 tehdastyössä."
Kannattiko hänen elää? Ei saanut yhtään mitään aikaan. Miksi edes elätetään tuollaisia ihmisiä? Eikö eutanasia olisi heille hyvä ratkaisu?
Eikä ajattele.