Mauno Voutilainen voitti te-toimiston tantat
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009766692.html
Työkkärin painostuksesta huolimatta, oli työttömänä lähes koko elämänsä ja pääsi viimein elääkkeelle.
"Voutilaisen viimeisin työsuhde oli viikko talvella 1989 tehdastyössä. Nuorena miehenä hän oli muutaman kuukauden tie- ja vesirakennushallituksen hommissa lapioimassa, mutta niistä ei karttunut eläkettä, koska hän ei ollut täyttänyt vielä 23 vuotta."
Kommentit (64)
Linnassa istunut tuokin, että sellainen "sankari" siellä...
Suomi tukee kansalaiset veltoiksi.
Vierailija kirjoitti:
Mikä pointti tuossa kerralla tuhlaamisessa oli? Eikö kela laske toimeentulotukea maksaessa, että Maunon pitää muutama kk elää tuolla rahalla eikä tukea tipu? Kumpi meistä on tyhmä, minä vai Mauno?
Mistä tiedät saako Voutilainen toimeentulotukea?
Hän saa asumistukea ja työmarkkinatukea.
Eivät kaikki työttömät saa toimeentulotukea.
Ja kaikki suomalaiset alkavat saada kansaneläkettä, kun täyttävät
65 vuotta.
Kansaneläkettä ei tietenkään makseta niille, joilla on tietyn suuruinen työeläke. Eli itse työllä tienattu eläke.
"Minä jouduin taloissa käymään aika säännöllisesti. Vuoden 1992 jälkeen en ole enää lusinut. Nykyään on sekin homma hankaloitunut, kun on valvontakamerat ja kaikki."
"Taloissa käymään", on aika luovasti ilmaistu, että Mauno on murtautunut ihmisten koteihin.
Mauno työministeriksi! Ei olisi yhtään huonompi mitä Satonen jonka mukaan työstä pitää maksaa toimeentulotuki eikä palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
"Minä jouduin taloissa käymään aika säännöllisesti. Vuoden 1992 jälkeen en ole enää lusinut. Nykyään on sekin homma hankaloitunut, kun on valvontakamerat ja kaikki."
"Taloissa käymään", on aika luovasti ilmaistu, että Mauno on murtautunut ihmisten koteihin.
No taitaa kuitenkin tarkoittaa "taloissa käynneillä" vankilassa istumista.
Alkoholiin valtava osuus koko potista. Siinä se todellinen työttömyyden syy selvisikin.
joo ei taparikollisia varmaan moni halua duuniin, sieltä alkaa tavaraa katoileen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No taitaa kuitenkin tarkoittaa "taloissa käynneillä" vankilassa istumista.
Ehkä! Mutta mistä syystä lusinut?
Vierailija kirjoitti:
Koteihin, mökkeihin, kouluille ties minne lie.
Vierailija kirjoitti:
Laiska paska.
Enemmän ollut yhteiskunnalle hyötyä mitä yhdestäkään köyhiä potkivasta Kokoomusjupista.
Onko tämä jo työttömyyden Suomenennätys? 34 vuotta työttömänä? 1989 sentään elettiin täyttä nousukautta vielä.
Vierailija kirjoitti:
MENKÄÄ TÖIHIN
Mäne töihin! Mäne töihin! Mäne töihin! Ouuuhhjjeeehh!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laiska paska.
Enemmän ollut yhteiskunnalle hyötyä mitä yhdestäkään köyhiä potkivasta Kokoomusjupista.
Olen ihan vassari, mutta en kyllä näe mitään järkeä siinä että ehdoin tahdoin väistelee töitä ja käy vielä linnassa. Turha kääntää tätä asiaa kokoomuslaisten puheiksi. Kyllä näin ajattelee myös suurin osa vasemmistosta. Joku järki kuitenkin.
Hahah. Olenkin ihmetellyt tätä tyyppiä, kun joskus tulee KSML:n juttuja vilkaistua. Järjestään jokaisessa jutussa on hänen kommenttinsa.
Vierailija kirjoitti:
Hahah. Olenkin ihmetellyt tätä tyyppiä, kun joskus tulee KSML:n juttuja vilkaistua. Järjestään jokaisessa jutussa on hänen kommenttinsa.
Sano nyt vielä että on persumielinen.
Vierailija kirjoitti:
Mikä pointti tuossa kerralla tuhlaamisessa oli? Eikö kela laske toimeentulotukea maksaessa, että Maunon pitää muutama kk elää tuolla rahalla eikä tukea tipu? Kumpi meistä on tyhmä, minä vai Mauno?
Sinä.
Jutussa ei lue toimeentulotuesta mitään ja tuommoisella summalla ei todellakaan "elä muutamaa kuukautta".
Ja nehän ohjaa siellä että mitään säästöjä ei saa aolla toimeentulotukea haettaessa.
Ei työtön tai eläkeläinen automaattisesti ole toimeentulotukiasiakas.