Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä te teette kun ette jaksaisi lastenne seuraa, mutta on vaan pakko?

Vierailija
06.08.2023 |

En vaan kertakaikkiaan jaksaisi puhua nyt yhtään mitään. En jaksa! Lapsen kanssa on silti pakko olla. 3v ei keksi itsekseen mitään edes viideksi minuutiksi. Ei ole ketään muuta joka nyt voisi auttaa.

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tabletti käteen niin on hetken hiljaa. 

Vierailija
2/74 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netflix.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telkkari päälle, pädi käteen. Ei se siitä rikki mene jps tarvitsee hetken taukoa!

Vierailija
4/74 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin kerroin lapselle että äiti on nyt väsynyt ja haluaa vähän huilata eikä jaksa leikkiä. Mutta äiti on tässä lähellä. Lapsi saattaa luulla että hän on viallinen jos ilmaisee ettei häntä jaksa(vaikka se on aika ajoin ihan totta). Minun ipanat hyväksyivät tämän vastauksen ja oppivat myös kunnioittamaan toiveitani vaan olla. Lapsellakin on niitä väsymystiloja ja on hyvä oppia pienestä jo että ei ole viallinen silloinkaan.

Vierailija
5/74 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin kerroin lapselle että äiti on nyt väsynyt ja haluaa vähän huilata eikä jaksa leikkiä. Mutta äiti on tässä lähellä. Lapsi saattaa luulla että hän on viallinen jos ilmaisee ettei häntä jaksa(vaikka se on aika ajoin ihan totta). Minun ipanat hyväksyivät tämän vastauksen ja oppivat myös kunnioittamaan toiveitani vaan olla. Lapsellakin on niitä väsymystiloja ja on hyvä oppia pienestä jo että ei ole viallinen silloinkaan.

Toimii isompiin lapsiin, mutta 3v ei tuollaista välttämättä vielä ymmärrä tai ainaakaan jaksa noudatta minuuttia kauempaa. 

Vierailija
6/74 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkikää lääkäriä. Sinä olet potilas, joka makaa sängyssä ja lapsi hoitaa sinua. Toimii ainakin meillä. 

Vierailija
7/74 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset pitävät rehellisyydestä.

Siksi sanon, äiti on nyt väsynyt.

Vierailija
8/74 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä lapsen isä on?

Vierailija
9/74 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimii isompiin lapsiin, mutta 3v ei tuollaista välttämättä vielä ymmärrä tai ainaakaan jaksa noudatta minuuttia kauempaa. 

Voi tätä tämän päivän kasvatusta. 3v ymmärtää hyvin. Fiksu koira on samalla tasolla ja osaa kyllä, kai nyt lapsenkin saa opetettua tupelompikin tavoille.

Pistä satu pyörimään ja iske eteen tarrakirja tai palapeli. Saat vähintään vartin -30min huilin.

Vierailija
10/74 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä lapsen isä on?

Hän on töissä. Ap

Vierailija
11/74 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei osaa katsoa lastenohjelmia itsekseen, että voit huilata?

Vierailija
12/74 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi tätä tämän päivän kasvatusta. 3v ymmärtää hyvin. Fiksu koira on samalla tasolla ja osaa kyllä, kai nyt lapsenkin saa opetettua tupelompikin tavoille.

Pistä satu pyörimään ja iske eteen tarrakirja tai palapeli. Saat vähintään vartin -30min huilin.

Ei kyse ole nykyajankasvatuksesta, vaan siitä, että lapset ovat erilaisia. 3v ikäisiä on hyvin monenlaisia. Siinäkin on iso ero onko lapsi juuri täyttänyt 3 vai onko jo lähemmäs 4. Lapset eivät ole identtisiä. Eivät ole koskaan olleet. 

Vierailija
13/74 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noni. Lapsia on tehty ja sitten ulistaan kun niitten kanssa pitää olla. Hienoa, todella hienoa. Mee sossuun ja tee itsestäsi lasu.

Vierailija
14/74 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei kai sen ipanan kanssa tarvitse jokaikinen hetki olla läsnä ja käytettävissä? Youtubesta Pipsa possut pyörimään tai mikä ikinä onkaan lemppariohjelma.

Vierailija
15/74 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluan nähdä koiran, joka yhdessä päivässä oppii olemaan hiljaa kun pyydetään. Nythän ei etsitä ratkaisua pitkälle aikavälille, vaan tähän hetkeen. Ja lapset ovat erilaisia. Ei kaikki istu tattina paikallaan, vaikka miten laittaisi satuja pyörimään. 

Vierailija
16/74 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle voi sanoa ihan rehellisesti, että äiti ei nyt jaksa puhua ja höpötellä. Äiti huilaa. Katso ohjelmaa.

Vierailija
17/74 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammojen ainut vaihtoehto on siis ruudun tuijottaminen? Ei ihme, että on levottomia lapsia. Meillä toukokuussa 3 täyttänyt osaa leikkiä ihan itsenäisesti. Ei tarvita ruutuja siihen, että saan hetken "lepoaikaa". Laitan vain leikin alkuun ja lapsi jää keskittymään siihen, kun minä menen tekemään omia juttujani. 

Vierailija
18/74 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensiksi. Lopeta täydellisen äidin esittäminen. Älä huoli, opit sen kyllä viimeistään kun lapsi kasvaa tai niitä tulee lisää.

Vierailija
19/74 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mammojen ainut vaihtoehto on siis ruudun tuijottaminen? Ei ihme, että on levottomia lapsia. Meillä toukokuussa 3 täyttänyt osaa leikkiä ihan itsenäisesti. Ei tarvita ruutuja siihen, että saan hetken "lepoaikaa". Laitan vain leikin alkuun ja lapsi jää keskittymään siihen, kun minä menen tekemään omia juttujani. 

Vau, me saatiin oikein Vuoden äiti tänne meidän huonojen mammojen keskuuteen! Tulkaa nyt katsomaan ja annetaan yhdessä oikein raikuvat aplodit 👏 👏

Vierailija
20/74 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä lapsen isä on?

Hän on töissä. Ap

Tuskin se siellä 24/7 on, joten sinun oma aikasikin koittaa vielä. Siihen asti pitää vain jaksaa. Sellaista on äitiys. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi