Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säälittää kaikki aurinkopaneeleita taloonsa asentaneet

Vierailija
06.08.2023 |

Sähkö on ollut tammikuun alusta lähes ilmaista ja kohta kun sähköä aletaan edes kunnolla tarvitsemaan paneelit tuottaa surkeasti.

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuottavat hyvin. Sääliminen aiheetonta.

Vierailija
2/58 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On moraalisesti arveluttavaa antaa idioottien pitää rahansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuota kun ei paista, myydystä sähköstä saa tosi huonon hinnan.

Vierailija
4/58 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta alkava myrsky heittää paneelit katolta. Kelpaakohan löytäjille ilmaiseksi, vai siirtävätkö vai syrjään pois tieltä?

Vierailija
5/58 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elät harhaluuloissa🤣🤣

Vierailija
6/58 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmiltä otetaan rahat pois.

Vierailija
7/58 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet tyytyväinen kun et ole hankkinut ja minä kun hankin eli kaikki kunnossa.

Vierailija
8/58 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet tyytyväinen kun et ole hankkinut ja minä kun hankin eli kaikki kunnossa.

Saan kai silti sääliä sua ja tyhmyyttäsi?

Vierailija
9/58 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homojahan ne on. Samoin kuin vesivoiman käyttäjät.

Vierailija
10/58 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aurinkopaneelitalon väki on pihalla ohi ajaessani, pysähdyn avaamaan ikkunan ja nauran kovaan ääneen.

Vierailija
11/58 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki, ihan rauhassa.

Vierailija
12/58 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos aurinkopaneelitalon väki on pihalla ohi ajaessani, pysähdyn avaamaan ikkunan ja nauran kovaan ääneen.

🤣🤣😂

Vierailija
13/58 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkopaneelit kehittyi hippien avulla kuuskytluvulla kun kasvattivat kannabista niiden avulla.

Kannabis edesauttoi aurinkopaneelien kehitystyötä...

Hippien hommoo nuo paneelit

Vierailija
14/58 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa käytössä säästävät aina vähintään siirtohinnan/vero/alv joka tekee halvimmillaankin viitisen senttiä.

Vierailija
15/58 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos uskoo siihen että sähköyhtiöt myyvät sinulle kiinalaiset paneelit 20.000€:lla ja lupaavat ostaa niiden tuottaman sähkön niin hyvällä hinnalla että paneelit maksavat itsensä takaisin niin eikö sähköyhtiö sahaa omaa oksaansa?

Jos paneelit ovat kannattavia niin miksi sähköyhtiöt eivät itse perusta Suomeen valtavia aurinkovoimaloita vaan myyvät paneelit yksityisille?

Teollisuudelle sähkö on yksi merkittävimmistä kustannustekijöistä. Miksei Suomessa ole kaikkien tehtaiden ja teollisuushallien katot täynnä paneeleja? Eikö isojen yhtiöiden johdosta löydy talousosaamista?

Paneelien käyttöikä on noin 20-25v ja useimmat investointilaskelmat näyttävät että nykyisilläkin sähkönhinnoilla hankintahinta kuolettuu vasta samoihin aikoihin. Eli kun saat paneelit maksettua (jolloin ne alkavat tuottamaan taloudellisesti) niin ne alkavat olemaan käyttöikänsä päässä

Uutisissa puhutaan jatkuvasti seuraavan sukupolven paneeleista joilla pitäisi saada paitsi sähköntuotto ylös niin myös ihan merkittävä alennus paneelien hintaan. Onko teknologian kehityskaari nyt sellaisessa vaiheessa että kannattaa tehdä pitkäaikainen investointi, vai kannattaisiko odottaa muutama vuosi?

Miksi tuntemani sähköyhtiön insinööri ei ole itse ottanut lainaa ja hankkinut talonsa katolle paneeleja, vaikka saisi ne vielä edullisesti henkilökuntahintaan?

Mikä on vaihtoehtoiskustannus sille että sijoitan 15/20 tuhatta paneeleihin enkä laita rahoja poikimaan johonkin sellaiseen sijoitukseen josta ymmärrän enemmön kuin sähkönhinnan kehityksestä seuraavan 20v aikajänteellä?

Nämä ovat kysymyksiä joita olen kysynyt itseltäni aina kun paneelien hankinta on alkanut kiinnostamaan. Ei ole vielä tullut ostettua.

Vierailija
16/58 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omassa käytössä säästävät aina vähintään siirtohinnan/vero/alv joka tekee halvimmillaankin viitisen senttiä.

Todella säälittävää. Joskus joudut myös maksamaan kun myyt negatiivisella hinnalla😂😂

Vierailija
17/58 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuntemani sähköyhtiön insinööri ei ole itse ottanut lainaa ja hankkinut talonsa katolle paneeleja, vaikka saisi ne vielä edullisesti henkilökuntahintaan?

Oisko ihan vaan tyhmä?

Vierailija
18/58 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella säälittävää. Joskus joudut myös maksamaan kun myyt negatiivisella hinnalla😂😂

Kukaan ei pakota myymään silloin kun se ei kannata.

Vierailija
19/58 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nyt on asian tuntia (sic) paikalla, ei voi muuta sanoa! :D

Vierailija
20/58 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oisko ihan vaan tyhmä?

Tai sitten vaan osaa yksinkertaista matikkaa ja tietää että aurinko ei suomessa paljoa paistele kun sähköä tarvitaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi